Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - Traci obroty.

Brydżet - 2009-06-30, 18:56
Temat postu: Traci obroty.
Witam,
od jakiegoś już czasu (po wizycie u mechanika i wymianie pompy paliwowej) mam kłopoty z venciakiem.
Zawsze, kiedy w baku jest mniej niż połowa wahy przy małych prędkościach autko traci obroty, często się wyłącza. Jest to dosyć kłopotliwe.
Oddałam Ventylka z powrotem, do mechanika który pompę wymieniał (kłopoty mam wyraźnie po pierwszej wizycie u nich) i niestety nic mi nie doradził. Ba. Powiedział, żebym się cieszyła, że w ogóle jeździ bo toto stare i takie tam pierdoły.Zasugerował, żebym traktowała ten problem jak swojego rodzaju rezerwę.
Ale ja nie sram kasą na tyle, żeby co chwila dolewać wahy.

Macie pomysł co to może być?

I tak na marginesie chciałam jeszcze zapytać, Wy na pewno wiecie lepiej, czy do Vento nie powinnam lać 98?

:faja: Pozdrawiam

Brygida

Paweł J. - 2009-06-30, 18:59

Pewnie nowa pompa nie domaga albo majster coś spitolił :(

Brydżet napisał/a:
I tak na marginesie chciałam jeszcze zapytać, Wy na pewno wiecie lepiej, czy do Vento nie powinnam lać 98?

Mozesz lać PB 98...ale 1.8 to niewysilony silnik....prosty w konstrukcji i w ogóle...PB 95 w zupełności mu wystarczy ;)

Brydżet - 2009-06-30, 19:04

Si, si, wiem, że95 wystarczy, tyle że na 98 fajniej mi jeździ i piękniej mruczy.
Czyli co, kuku mu 98 nie zrobię?

Paweł J. - 2009-06-30, 19:10

http://forum.vwvento.org/...highlight=verva
Brydżet - 2009-06-30, 19:17

Thx :)
pablomed - 2009-07-02, 08:26

Brydżet, a czemu pompę zmieniono, co się z autem wczesniej działo? Może inna była awaria a nową pompą Cię uraczono niepotrzebnie?
Brydżet - 2009-07-02, 10:32

Już piszę dokładniej:
Jakoś w zimę po ok 2 tygodniach nie używania Ventyl uparł się, że nie odpali. Bach go do mechanika a , że teorii było wiele to najpierw poszły świece, przewody, aparat zapłonowy nawet komputer, aż w końcu padło na to, że pompa podawaje za mało paliwa. Po wymienieniu pompy mam problem wyżej opisany.
Ostatnio mechanik miał teorię, że pompa ma za dużą wydajność. Ale to on ją wymieniał i liczyłam na to, że wszystko będzie dobrze.
Ponadto udało mu się odłączyć(rozwalić?) mi klakson, więc teraz mogę się tylko słodko uśmiechać jak ktoś zajeżdża mi drogę.
Pozdrawiam!!!

piotrekb90 - 2009-07-02, 15:12

Brydżet zmień mechanika a problemy się skończą... :P
Brydżet - 2009-07-02, 17:34

Piotrek, dzięki za radę!
Tyle, że nie chce, żeby mi kolejnego badziewia napchał za 100000PLN, wolałabym najpierw od Was jakiś sugestii posłuchać.
Poza tym nie za bardzo znam jakiegoś dobrego mechanika...

pablomed - 2009-07-03, 21:20

trzymajmy się tej zależności szarpania od poziomu paliwa w baku. Pasowałoby zmienić filtr benzyny, pewnie ten specjalista zmienił pompę a filtr nie?
Brydżet - 2009-07-03, 22:09

Ok, sprawdzę to. Zapomniałam jeszcze dodać, że on traci obroty, ale na kilka sekund, potem wracają.
przemolas4 - 2009-07-03, 23:05

Brydżet,
Zmien mechanika , bo cie w ciula robia .
Problem u ciebie jest prozaiczny .
masz zle zamontowana pompe paliwa .
Troszke teorii....

1. Auto z pompa paliwa , ktora podaje malo paliwa ( czyt. niewlasciwe cisnienie ) bedzie smigac , tyle ze bedzie ciezko odpalac , nie bedzie ochoczo wchodzic na obroty itp. lub wcale ...... ale jesli jakies paliwo wogole bedzie podawac to jakos , ale bedzie palic .
2. w twoim aucie grzebal ogrodnik , a nie mechanik , bo pompe paliwa mozna sprwdzic be wyciagania z baku za pomoca miernika .
w ksiazce " sam naprawiam .... " jest dokladnie napisane jak to zrobic i nie trzeba miec studiow inzymieryjnych .
3. powymieniali ci wszystko co sie dalo , az w koncu doszli do pompy i to tez spierdzielili .
pompa paliwa , to ...... jakby ci to obrazowo wyjasnic .....taki " walec " . ten walec jest zamontowany w wiekszym "walcu". od gory wychodza dwa wyjscia na przewody , a calosc jest zmontowana na wcisk i od dolu czesc pompy wystaje wraz z taka siateczka .
pompa paliwa pompuje paliwo tak dlugo , az ten wiekszy walec bedzie pelen paliwa i stworzy cisnienie w tym waalcu . wtedy przestaje .
u ciebie ....... ach ..... zapomnialem napisac ze wiekszy walec z pompa jest zespojony dwoma uszczelkami . gorna i dolna .
u ciebie albo dolnej nie ma , albo gornej , albo ktoras przepuszcza.......
Poproostu zle zmontowana pompa .
Wiem to poniewaz sam miesiac temu u siebie wymienialem pompa i popelnilem identyczny blad .
(skromnie ... ;) ;) ;) ) jestem jednak bystry i dalem sobie rade .


Moja dobra rada , to przejazdzka do PZM`tu po analize bledu i protokol i ponowna wizyta u mechanika celem odbioru wyludzonych pieniedzy .
Pozrdawiam .

Brydżet - 2009-07-04, 21:51

Przemo Dzięki!
Jutro zabieram się za grzebanie w pompie!!!O
ile nie podłączę jej przypadkiem bezpośrednio do mojej głowy, to uznam to za sukces!!!
Dzięki za jasną i tak czytelną odpowiedź. Oby się udało!!!
Pozdrawiam!!! :afro:
Brydż

pablomed - 2009-07-05, 19:05

Powodzenia, nie byłbym sobą jakby dodał że z tą pompą to nie tak. Popmpuje zawsze. Nadmiar paliwa przelatuje przez regulator ciśnienia przy wtrysku i wrcaca do baku, a jeśli powiedzmy ciśnienie jeszcze wyższe w pompie się zrobi bo np. filtr się całkiem zatkał to pompa (sam wkład pompy) ma jeszcze zaworek upustowy. Oczywiście nie dyskutuję z tym że musi być właściwie poskładana.
I nie neguję że coś z pomą się dzieje ale zacząłbym od filtra w tym wypadku

Lwomati - 2009-07-05, 22:14

obejrzałem z lekka silniczek i zauważyłem jeszcze inny problem. Kable do cewki przymocowane są na rzeźbę. Nie ma kostki :co?: ktoś to zrobił na lipę. Na nierównościach może coś nie stykać, bo jak dotknąłem paluchem to kabelek sam spadł. A jeden wcale nie był przymocowany. Są tzy, niebieski, zielony i brązowy. Brązowy sobie latał bezpańsko.

Odnośnie paliwa, to sprawa wygląda tak. Wariactwa zaczynają się dopiero jak wskazówka schodzi na czerwone pole rezerwy. A tak to jak jest zalany pełny bak to ponoć nie gaśnie.

Brydżet - 2009-07-06, 11:05

Prawdę mówi, ale naprawdę jak dolejemy benzyny to problemu ni mo.
Szczurq - 2009-07-06, 11:49

pablomed napisał/a:
Powodzenia, nie byłbym sobą jakby dodał że z tą pompą to nie tak. Popmpuje zawsze. Nadmiar paliwa przelatuje przez regulator ciśnienia przy wtrysku i wrcaca do baku, a jeśli powiedzmy ciśnienie jeszcze wyższe w pompie się zrobi bo np. filtr się całkiem zatkał to pompa (sam wkład pompy) ma jeszcze zaworek upustowy. Oczywiście nie dyskutuję z tym że musi być właściwie poskładana.
I nie neguję że coś z pomą się dzieje ale zacząłbym od filtra w tym wypadku


Pompa jest wymioniona...ale filtr pewnie nie ruszony.
A co powiecie na teorie zalegania wody w baku? Może na baku zebrało się kilka litrów wody i jak jest mało wachy to się zaczyna dusić? To tulko teria, więc nie krzyćcie na mnie :D

Brydżet - 2009-07-06, 11:54

Kilka litrów vódy w baku?To nie szkodzi, zabierzemy na zlot. Będzie co pić.
cinek82 - 2009-07-06, 13:54

Denaturatu nalej do zbiornika, wiąże wodę...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group