Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Amortyzator

s³awek - 2006-08-21, 10:39
Temat postu: Amortyzator
A wiêc tak.cos mi stuka³o i stuka³o, zagl±dam do bagaznika przez z³ozone tylne siedzenie a tam........
No w³asnie nie wiem jak to nazwac, tam jak jest przykrecony amortyzator to w³asnie to wlaz³o mi do srodka i stuka³o pó³kê. wlaz³a tylko czê¶æ amortyzatora tzn ta rurka która zakonczona jest gwintem razem z nakrêtk±, na tej rurce tez jest taka guma. co¶ sie urwa³o pod spodem. czy macie moze jakis rysunek jak wygl±da mocowanie amortyzatora zebym móg³ dokladnie okreslic co to sie urwa³o?
czy moze wiecie co to sie stalo?
acha i ostatnio zobaczy³em ze tak jakby mi troche ty³ siad³, czy to moze amorki do wymiany,ale nie buja sie zatrzymuje sie po 1 bujniêciu.
mam nadzieje ze to nic powaznego bo nied³ugo mamy zlocik.

Gavel - 2006-08-21, 15:48

mo¿e co¶ Ci da ten rysunek (za³±cznik)

jaca - 2006-08-21, 19:03

amorki masz ok tylko gumy na kilichu do wymiany
nie sa drogie

spyro - 2006-08-21, 22:43

A jak Ci ty³ osiad³ to proponujê wymianê sprê¿yn, byle nie na standardowe, bo te s± do du.. tylko na wzmacniane, wtedy odczujesz du¿± ró¿nicê...
s³awek - 2006-08-22, 09:35

wiêc tak, przerdzewia³o górne oparcie sprê¿yny (nr 18 na rys) i przez to prawie wszystko wlaz³o do srodka, a przy okazji wymieniona jest ta guma (nr 19 na rys).
ca³y koszt to tylko 30 z³, a juz mysla³em ze mnie troche szarpnie ta naprawa, uufffff.
Jaca które to s± te gumy na kielichu? - chodzi mi o nr na rys, czy to moze nr 17?

jaca - 2006-08-22, 10:16

17 to sa odbojniki dobrze je miec jak masz porwane to je wymien
one sa poto zeby[ samochod nie dobijal] amortyzator tloka nie rozwalil
a mi chodzi o 19

Junior_86 - 2009-03-07, 17:09

dok³adnie to samo mi sie wczoraj zrobilo. swietnie ze ktos opisal problem i rozwiazanie. zaoszczedzilo mi to dzis troche czasu. oparcie sprezyny na znizke 20 zl
Gural99 - 2009-04-07, 23:12

Witam!

Mam trochê inny problem dotycz±cy amorków (chyba). Otó¿ po ich wymianie oraz sprê¿yn, odbojów, gumek na kielichu przy skrêcaniu kó³ s³ychaæ dziwny d¼wiêk, co¶ podobnego jak przy powolnym puszczaniu hamulca, gdy auto stoi na górce i zaczyna siê toczyæ. Dodam, ¿e zawieszenie spisuje siê bez zarzutu, kierownic± nie szarpie w czasie jazdy ani nic nie t³ucze. Co to mo¿e tak rzêziæ? :wow:

Buli - 2009-04-08, 06:57

Gural99, kolego cs czuje ze zabrak³o smaru w koncowkach drazkow ja mam tak samo...jak to sprawdzic ko³o do gory sciasz ko³o i ruszasz tarcza w lewo i prawo 100% e to to
Gural99 - 2009-04-08, 13:05

Przyjdzie sobota to tawocik pójdzie w ruch ;) Wtedy napiszê czy pomog³o.

Pozdrawiam!

Gural99 - 2009-04-20, 17:13

Po oglêdzinach okaza³o siê, ¿e to sprê¿yny na amorach tak chrobocz±. A dzieje siê to dlatego, ¿e nie okrêcaj± siê p³ynnie tylko przeskakuj± po kawa³ku st±d ten d¼wiêk. I teraz pytanie dlaczego tak siê dzieje? Za krótkie sprê¿yny? Czy ¼le zamontowane?
Gural99 - 2009-05-12, 14:22

Winne temu chrobotaniu by³y ³o¿yska oporowe na amorkach.

Pozdro

vasquez_ck - 2009-05-13, 15:28

Witam!
Pod³±cze siê do tematu, ¿eby nie zak³adaæ nowego... Mój problem zwi±zany jest z tylnim zawieszeniem. Ok. 2 tygodnie temu wymieni³em sprê¿yny i amortyzatory. Mimo to dalej co¶ stuka, puka itp. Najgorsze w tym wszystkim jest to, ¿e jak wjadê w g³êbsz± dziurê to nadkola obcieraj± mi oponê z zewnêtrznej strony. Jak my¶licie co mo¿e byæ powodem tego?

pablomed - 2009-05-13, 15:37

co do stuków to zak³adaj±c ¿e wszystko dobrze z amrkami posk³ada³e¶ bêd± winne tuleje tylnej belki, ale czasem t³umik stuka o belkê skrêtn±. A co do obcierania mo¿e niew³a¶ciwe felgi lub opony? Jakie rozmiary
Pawe³ J. - 2009-05-13, 16:14

vasquez_ck napisa³/a:
to nadkola obcieraj± mi oponê z zewnêtrznej strony

Pewnie jakie¶ ko³o szeroko osadzone...mam racjê ??

vasquez_ck napisa³/a:
Mimo to dalej co¶ stuka, puka itp

Je¶li wszystko przy amortyzatorach jest OK i dobrze z³o¿one to moze byæ belka, a dok³adniej mówi±c gumy na belkach.

vasquez_ck - 2009-05-13, 18:18

Te¿ my¶la³em o gumach na belce? Teraz g³upie pytanie!!! Czy mog± to byæ gumy na stabilizatorze? Nie znam siê na tym a bardzo mnie martwi± te stuki...

Je¶li chodzi o rozmiar felg to 195/70R15. Od 2 lat na nich je¿d¿ê i jako¶ nie by³o z tym ¿adnego problemu.

Morfeusz142 - 2009-05-13, 18:22

vasquez_ck napisa³/a:
195/70R15


To rozmiar opon, a jakie masz felgi?

Morfeusz142 - 2009-05-13, 18:25

Przy szeroko¶ci 195 i ¶rednicy 15 cali, to powiniene¶ mieæ profil 50, max 55. Jak Ty na tym je¿dzisz, toz to wielka opona, prawie jak w Omedze A.
tomek87 - 2009-05-13, 18:25

ale tak opona to sporo za duza do vento ;)
vasquez_ck - 2009-05-13, 18:36

Ty³ ma podniesiony sporo do góry i nie by³o z tym nigdy problemu...
Pawe³ J. - 2009-05-13, 19:42

vasquez_ck napisa³/a:
195/70R15

To¿ to wielkie ko³o ;) na pewno siê nie pomyli³e¶ zadnych cyferek pisz±c symbol opony ??

vasquez_ck napisa³/a:
Czy mog± to byæ gumy na stabilizatorze?

Stabilizator jest z przodu.

wasil1 - 2009-05-13, 20:55

vasquez_ck, wymieni³e¶ sprê¿yny i amorki, zak³adam, ¿e ³o¿yska amorków masz w porz±dku, inaczej tam bêdzie puka³o. Je¶li pukanie dochodzi gdzie¶ z przodu pojazdu to mo¿e pukaæ która¶ koñcówka dr±¿ka kierowniczego lub sworzeñ wahacza. Nie wykluczam równie¿ tulei dr±¿ka stabilizatora. Za stukanie z ty³u odpowiadaj± tuleje belki tylnej, odboje amortyzatorów, górne mocowanie amortyzatorów oraz same amortyzatory.
vasquez_ck - 2009-05-14, 10:23

Wymiana tulei belki i odbojów to du¿y koszt?
wasil1 - 2009-05-14, 15:39

jak u mnie to tuleje belki to ok.35PLN, odboje 25PLN/szt
vasquez_ck - 2009-05-15, 08:37

Dziêki bardzo za pomoc. Mam nadziejê, ¿e to rozwi±¿e problem.. Aha jeszcze jedno pytanko. Dam radê sam to wymieniæ czy mo¿e lepiej oddaæ to do mechanika i zap³aciæ te 50z³?
Lusia - 2009-06-03, 09:00

opony za du¿e fakt, mi obciera³y nawet 195/50 R15 ....
ale mo¿e warto zrobiæ te¿ geometrie..... bo ja 2 tyg. je¼dzi³am po wymianie wahaczy i dopiero po tym czasie zrobi³am geometrie... za pó¼no - opony zniszczone.... :-(

piotrekb90 - 2009-06-08, 17:16

Podpinam sie do tematu. Zmienilem amorki na tyle bo jak wjechalem w dziure to strasznie puaklo cos z lewej strony i autko sie bujalo na zakretach. Po zmianie fajnie sie wchodzi w zakrety ale cos dalej puka. Wszystko dobrze poskladane...co to moze byc?? W postach wyzej pisaliscie ze to tuleje tylnej belki moga pukac....macie jeszcze jakies inne pomysly?? Moze to wina sprezyn bo sa siadniete i amorki dobijaja do konca....
Pawe³ J. - 2009-06-08, 17:58

piotrekb90, pomy¶l o lepszej sprê¿ynie gdy¿ szybko CI amortyzator poleci...mo¿liwe ¿e to w³a¶nie dobija do koñca amortyzatora i st±d te d¼wiêki.

Je¶li amortyzator jest dobrze w³o¿ony i wszystkie te gumowe sprawy s± ok...to pozostaje tylko tuleja na belce lub mo¿e byæ te¿ ³o¿ysko lub bardzo wyrobiony czop.

piotrekb90 - 2009-06-08, 21:08

Przemyslalem sprawe z zawieszeniem i zdecydowalem sie podwyzszyc autko a nie obnizyc bo to nie na nasze drogi a szczegolnie w mojej okolicy...Dzwonilem dzis do Federung w Lodzi i obecnie nie maja takich wzmacnianych sprezyn na tyl do vento ale niedlugo beda miec i wysylaja tez do klientow poczta lub kurierem i jeszcze jedno pyt czy moge wymienic sam tyl czy na przod tez musze miec wzmacniane?? Czeka mnie jeszcze wymiana amorkow na przod i zrobilbym to za jednym zamachem a potem na geometrie....doradzcie...
cinek82 - 2009-06-08, 21:20

piotrekb90 napisa³/a:
Przemyslalem sprawe z zawieszeniem i zdecydowalem sie podwyzszyc autko a nie obnizyc bo to nie na nasze drogi

:oklaski: :oklaski: :oklaski: M±dra decyzja. Fakt ¿e posadzone Vento to zaje..sty widok ale to niestety jest niepraktyczne.
piotrekb90 napisa³/a:
jeszcze jedno pyt czy moge wymienic sam tyl czy na przod tez musze miec wzmacniane?? Czeka mnie jeszcze wymiana amorkow na przod i zrobilbym to za jednym zamachem a potem na geometrie....doradzcie...

My¶lê ¿e mo¿na taki myk zrobiæ, bo przednie zawieszenie nie jest z tylnym po³±czone.... :hahaha: Nie no, mo¿na tak zrobiæ. Ale czy nie lepiej sobie wtedy zrobiæ komplet tzn i przód i ty³ na raz. Chyba ¿e ten odg³os Ciê mocno denerwuje i musisz to mieæ ju¿....

Lwomati - 2009-06-08, 21:27

e tam pierdzielicie o tym zawieszeniu. Ja ju¿ siê przyzwyczai³em. Jutro porobiê zdjêcia jak wygl±da moja droga do pracy. Takie wyboje, ¿e ciê¿ko terenówk± je¼dziæ a ja tam siê wszêdzie mieszczê :] tylko wkurza mnie jedna rzecz. ¯e jak sobie lecê ze 120 i wyrasta mi przed mask± górka, to wtedy mam wyskok i twarde l±dowanie... no ale có¿ trzeba siê przyzwyczaiæ.
cinek82 - 2009-06-08, 21:30

Eee przyzwyczaiæ i trochê sianka na naprawy zawiasu mieæ :D
Pawe³ J. - 2009-06-09, 07:34

piotrekb90 napisa³/a:
czy moge wymienic sam tyl czy na przod tez musze miec wzmacniane??

Przód pewnie stoi nale¿ycie i ja bym nie rusza³....chod¼ tak to ciê¿ko oceniæ...przyda³yby sie jakie¶ fotki.

lwomati napisa³/a:
e tam pierdzielicie o tym zawieszeniu.

Ja niestety nie....te¿ chcia³bym glebê ale co z tego....do domu bym nie dojecha³....do tego jeszcze zdarza sie ¿e ¶migam z ¿on±, dzieckiem i rodzicami jednocze¶nie na pok³adzie....do tego wó¿ek w baga¿niku i zakupy....niestety, aby sprawnie ¶migaæ w takim sk³adzie auto musi byæ na odpowiednim "poziomie" ;)

cinek82 - 2009-06-09, 10:13

Tygrysisko napisa³/a:
auto musi byæ na odpowiednim "poziomie" ;)

No twoje i tak zawsze jest ;)

piotrekb90 - 2009-06-10, 11:41

Moja ventka wyglada tak:



Wyobrazcie sobie jak wyglada gdy pelny stan jest....
Sprezyny do wymiany tak??

Pawe³ J. - 2009-06-10, 11:45

Ty³ masz ok...jak dla mnie to przód masz wywalony totalnie w kosmos....i przez to ty³ robi siê ni¿ej...

Sam mam wysoki przód ale nie tak.....byæ mo¿e masz jakie¶ mocniejsze/inne sprê¿yny na przodzie....ty³ jak dla mnie ok.

piotrekb90 - 2009-06-10, 11:50

Oj nie wiem jakie sa sprezyny na przodzie ale wiem ze za wysoko stoi i tylem chcialem to wyregulowac...sam juz nie wiem co zrobic. I jeszcze to pukanie na dolkach mnie drazni i dzias zauwazylem ze druga strona tez zaczela sie tak samo odzywac na dolkach. Bo najpierw byla lewa a teraz doszla jeszcze prawa....
Pawe³ J. - 2009-06-10, 11:59

piotrekb90 napisa³/a:
ale wiem ze za wysoko stoi i tylem chcialem to wyregulowac...sam juz nie wiem co zrobic.

Ty³ wyregulowaæ to nie problem....dasz sprê¿yny od golfa kombi i na bank siê zrówna s przodem....

A co do stukania to musisz ko³em poszarpaæ...pobujaæ autem itp...ciezko tak na odleg³o¶æ co¶ stwierdziæ.

piotrekb90 - 2009-06-10, 12:08

Z przodem tez mi sie cos stalo bo prawa strona jest nizej od lewej o 3 cm i jesli to sprezyna gdzies pekla to bede mial po problemie a jesli to amortyzator siadl (jesli to mozliwe) to zmieniam amorki z przodu i daje wzmacniane sprezyny na tyl a jesli to sprezyna to zmieniam te z przodu i mysle ze sie wyrowna poziom. Mam jeszcze do wymiany przeguby prawdopodobnie bo jak jade na luzie na nierownosciach to strasznie pukaja a jak np do gorki i tez po nierownosciach to nic nie puka i jeszcze na postoju jak skrecam kolami to cos takiego slychac.
Pawe³ J. - 2009-06-10, 13:19

piotrekb90 napisa³/a:
o 3 cm

To ju¿ du¿a ró¿nica...zapewne sprê¿yna jest pêkniêta....osobi¶cie zrobi³bym to jak najszybciej.

zlotykamil - 2009-06-10, 18:15

ten przód nie jest a¿ tak wysoko - ko³a nie sa du¿e i tak to wyglada a do tego pewnie tamta strona jest ni¿ej i suma sumarum jest taki efekt...

piotrekb90 napisa³/a:
I jeszcze to pukanie na dolkach mnie drazni

u mnie te¿ puka ja cholera - wymieni³em ³aczniki stabilizatora troche usta³o - ale dalej mnie to wk... dzisiaj okaza³o sie ze ca³y ba³agan robi....ten t³oczek od hamulca - troche jest juz rozlatany i uderza we wszysko wko³o na do³kach... :m³otek: :m³otek:
ale tak to bywa w nowym samochodzie..... :P

piotrekb90 - 2009-06-10, 20:49

U mnie raczej to nie bêdzie t³oczek bo nawet jak hamuje to stuka. A przestaje jak jadê do górki i ko³a ci±gn± nawet po nierówno¶ciach. Wtedy s³ychaæ tylko ty³ :P :P
Gural99 - 2009-08-03, 12:44

Có¿... mój problem ze strzelaj±cymi sprê¿ynami powróci³ :evil: Ma kto¶ pomys³y w czym tkwi problem? Wymienione jest tam ju¿ wszystko: amory, sprê¿yny, poduchy, ³o¿yska i dalej strzela jak w sylwestra :m³otek:
sebastian - 2009-08-03, 14:20

Gural99,
A mo¿e byæ tak, ¿e jakim¶ cudem dostaje Ci siê piasek, kamienie miêdzy zwoje i tak chrupie?

zlotykamil - 2009-08-03, 19:09

wczesniej pisa³es ze ci sie krêc± po amorku - a te gumy masz za³o¿one?
FWD350 - 2009-08-03, 20:27

moze zuzycie materia³u jest juz stara i wyrobiona i przy skrecaniu strzela bo wystepuja si³y skrecajace
Gural99 - 2009-08-04, 01:14

zlotykamil napisa³/a:
wczesniej pisa³es ze ci sie krêc± po amorku - a te gumy masz za³o¿one?


I nadal siê obkrêcaj± st±d d¼wiêk strzelaj±cych sprê¿yn. Które gumy masz na my¶li? Odboje i poduchy te¿ s± nowe.

Dodam jeszcze, ¿e przód wzglêdem ty³u stoi za nisko, tak¿e w tylnym lusterku niewiele widzê. W porównaniu z innymi vêciakami brakuje jakie¶ 3-4 cm ¿eby trzyma³ "liniê". Mo¿e s± za krótkie? Ile zwojów ma orginalna sprê¿yna?

W ¶rodê jadê do warsztatu je¶li trzecia wymiana sprê¿yn nic nie pomorze to mojemu venciakowi te¿ nic nie pomorze na mój gniew...

zlotykamil - 2009-08-04, 21:50

Gural99 napisa³/a:
Odboje i poduchy te¿ s± nowe.

takie gumy w które wk³ada sie sprêzynê od góry i które w³asnie uniemozliwiaj± raczej obracanie sie sprêzyny - to pewnie te poduchy bo nie wiem jak to sie fachowo nazywa ;)
nie wiem jakim cudem one siê tam krêc± - moze faktycznie za krótkie...

Gural99 napisa³/a:
Dodam jeszcze, ¿e przód wzglêdem ty³u stoi za nisko,

to jak w wiekszosci wentek - ja poradzi³em nato tulejkami pod kielich - ale mozna w³o¿yc sprêzyny porzadne i tez bedzie git

Gural99 - 2009-08-04, 23:43

zlotykamil napisa³/a:


Gural99 napisa³/a:
Dodam jeszcze, ¿e przód wzglêdem ty³u stoi za nisko,

to jak w wiekszosci wentek


Ale to ju¿ trochê chyba przesada co? :P


Link

Pawe³ J. - 2009-08-05, 05:45

zlotykamil napisa³/a:
to jak w wiekszosci wentek - ja poradzi³em nato tulejkami pod kielich - ale mozna w³o¿yc sprêzyny porzadne i tez bedzie git

Chyba mówicie o innych osiach.

Jak dla mnie to przód jest za nisko...oczywi¶cie jak na seryjne zawieszenie....byc mo¿e kupujesz za miêkkie sprê¿yny....u mnie sprêzyny na przodzie maj± takie oznaczenie:

Gural99 - 2009-08-05, 13:17

Wymienione. Podniós³ siê nieznacznie, wymienione zosta³y tak¿e znowu ³o¿yska tym razem Bilstein siê pod nimi podpisa³ i mam nadzieje, ¿e wytrzymaj± d³u¿ej ni¿ 3 miechy. Najwa¿niejsze ¿e jest cicho :P

Pozdrawiam

zlotykamil - 2009-08-05, 22:05

Gural99 napisa³/a:
Chyba mówicie o innych osiach

patrz faktycznie ;) chyba za duzo piwa by³o... zagubi³em sie w temacie :P
a jakie masz amortyzatory? moze one sa za krótkie? - widzia³em juz tka historiê - róznica wynosi³a ponad 3 cm

Adacho - 2010-10-13, 00:49

¯eby nie pisaæ nowego tematu pod³±czê siê tutaj.
Historia wygl±da tak, ¿e w 2009r oko³o sierpnia wymieni³em amorki z ty³u. Przez ten rok przeje¼dzi³em ok 25 tys. km i.... zacz±³ siê problem. Otó¿ na prostej drodze, tyle ¿e nie równej ( typowe ³aty na polskich drogach) do¶æ mocno rzuca mi ty³em na boki. Z tego co widzia³em to chyba gumy siê ods³oni³y z amorków ale te¿ s± mokre, czyli olej móg³ wylecieæ. Ty³ nie opad³ ani o centymetr, nic nie stuka, nie puka. przy hamowaniu do 0 km/h ty³em buja w górê i w dó³ ( pomijam fakt, ¿e z tylu nie mam hamulców jeszcze, ale to inna historia). Równie¿ jak przcisnê ty³ rêk±, to nie sprawia mi to ¿adnego problemu ¿eby ty³ rozbujaæ.

I teraz pytanie czy to napewno amorki, bo po 25 tys. km. to raczej nie powinny siê rozwaliæ? No chyba ¿e amorki do niczego(nawet nie wiem jakie tam s±, mechanik kupowa³ i zapomnialem spytac).

Je¿eli faktycznie to amortyzatory lub/i sprê¿yny, to jakie (dobre) powinienem kupiæ, ¿ebym móg³ poje¼dziæ.

Pawe³ J. - 2010-10-13, 07:43

skoro da siê ty³em ³atwo bujaæ to amortyzatory nie trzymaj±.

Adacho napisa³/a:
Je¿eli faktycznie to amortyzatory lub/i sprê¿yny, to jakie (dobre) powinienem kupiæ, ¿ebym móg³ poje¼dziæ.

sachs, bilstein, kyb

krzeszak - 2010-10-13, 08:42

Adacho napisa³/a:
czy to napewno amorki, bo po 25 tys. km. to raczej nie powinny siê rozwaliæ?

co za amory tam w³o¿y³e¶ (firma) ?? ale widzê ze sam nie wiesz z regu³y na amorach jest jaka¶ naklejka firmowa ,a przynajmniej powinna byc ;) sprawd¼ mo¿e dojdziemy co to za badziew ... mo¿e mechanik ci u¿ywki jakie¶ zapakowa³ :(
Adacho napisa³/a:
ty³em buja w górê i w dó³

mia³em tak u siebie jak jak rozbuja³em kufer to 2-3 razy sie zabuja³ i stawa³ ... na nowych ciê¿ko rozbujaæ i po razie staje.
Adacho napisa³/a:
jakie (dobre) powinienem kupiæ, ¿ebym móg³ poje¼dziæ.

tak jak Pawe³ J., pisze co¶ lepszego i sprawdzonego ceny nie sa juz teraz kosmiczne wiec warto zainwestowaæ, przy okazji odboje ,os³ony ... sprawd¼ tez talerzyki nad sprerzynami (czy nie sa przerdzewia³e gromadzi sie na nich syf i gnija strasznie a jak przegnija to sprezyna opiera sie o nadkole :( )

zlotykamil - 2010-10-13, 20:14

amorki swoja droga raczej na z³om ale
Adacho napisa³/a:
do¶æ mocno rzuca mi ty³em na boki

wiec mo¿e te¿ gumy na belce ale raczej trzeba zaczac od amorków

Adacho - 2010-10-14, 14:28

Wygl±da to u mnie mniej wiecej tak:


Apropo tego jakiej firmy s± te amorki:


Statim, czy jako¶ tak.

krzeszak - 2010-10-14, 19:11

Adacho napisa³/a:
Statim, czy jako¶ tak.

sam widzisz ze to zadna ze znanych firm :( ... ja osobiscie pierwszw slysze o tej firmie

Adacho - 2010-10-14, 21:31

jak to zobaczy³em to te¿ sie zdziwi³em...bo nawet na allegro czy na stronie InterCars tego nie by³o

Ale pójde za rad± Paw³a J. i kupie sachs, bilstein albo kyb. Najprêdzej KYB

krzeszak - 2010-10-14, 21:37

Adacho napisa³/a:
Ale pójde za rad± Paw³a J. i kupie sachs, bilstein albo kyb. Najprêdzej KYB

to sa 3 porównywalne firmy wiec bierz co tañsze ;)

Pawe³ J. - 2010-10-14, 22:35

kyb s± chyba najtañsze....zrobi³em na nich ok 30 tys km w 3 lata i w zasadzie nic nie straci³y na sprawno¶ci, mo¿e ze 2%-nie wiêcej. Z tym ¿e auto ³agodnie traktuje. Mam gazówki, fana sprawa...chod¼ czasami nasze polskie dziury mocniej siê na nich czuje. No i za to w ¶nie¿ne zimy (jak np ubieg³ej) na wsiowych odcinkach i gazowych amorkach jest masakra :twisted:
Adacho - 2010-10-14, 22:49

w³a¶nie chcia³em spytaæ
czym ró¿ni± siê olejowe od gazowych i które s± lub które lepiej kupic?

Pawe³ J. - 2010-10-14, 22:56

Adacho napisa³/a:
czym ró¿ni± siê olejowe od gazowych i które s± lub które lepiej kupic?

Olejowe s± miêksze lub jak kto woli bardziej komfortowe, gazowe s± sztywniejsze i lepiej trzymaj± siê drogi za to bardziej czuje siê dziury no i s± dro¿sze.

Adacho napisa³/a:
które s± lub które lepiej kupic?

Jak masz w miare przyzwoite drogi to mo¿esz braæ gazówki....jak w op³akanym stanie to lepiej olejówki.

Adacho - 2010-10-14, 23:01

Warmiñsko-mazurskie s³ynie z najlepszyc dróg w Polsce (podobno) nie wszystkie oczywi¶cie, ale wiêkszo¶æ. Poza tym lubiê szybko a nawet bardzo szybko pokonywaæ zakrêty ( nie zmieniaj±c swojego pasa) wiêc gazówki bêd± dla mnie lepsze. Oka¿e siê jak cenowo stoj± i wtedy wybiorê.

Dziêki bardzo za pomoc. Mo¿e sam dam rady je wymieniæ. Po wymianie napiszê jak siê wszystko uda³o. :)

Mlody~ - 2010-10-14, 23:12

Adacho napisa³/a:
Warmiñsko-mazurskie s³ynie z najlepszyc dróg w Polsce (podobno)
No te¿ bym powiedzia³ PODOBNO :P ostatnio lecia³em od strony Elbl±ga - Orneta - Lidzbark Warmiñski - Reszel - Kêtrzyn. Wracaj±c kierowa³em siê ju¿ na Mr±gowo - Szczytno. Katorga dla auta konkretna :P Ale dla waszych Mazurskich krajobrazów oj warto warto :faja: :faja: A drogi to niestety dobre tylko mamy na autostradach :tazz: :diabe³ek:

Bierz gazówki jak mówi Pawe³ J., bêdziesz zadowolony, kyb git :D

Adacho - 2010-10-14, 23:38

Mlody~ napisa³/a:
Elbl±ga - Orneta - Lidzbark Warmiñski - Reszel - Kêtrzyn. Wracaj±c kierowa³em siê ju¿ na Mr±gowo - Szczytno.


To wybra³e¶ najgorsz± z mo¿liwych drogê, tam faktycznie jest katorga. A Mr±gowo - Szczytno.....Bardzo dobra droga. Warmiñsko-mazurskie znam bardzo dobrze, oprócz powiatów: Olecko, Go³dap i E³k. Jakby co mo¿esz ¶mia³o pytaæ to podpowiem gdzie najlepsze drogi :)

Mlody~ - 2010-10-15, 00:08

Tak mnie akurat kierowa³ gps, wiêc na nie swoich drogach nie wychyla³em siê za bardzo :) ale krajobrazy macie prze prze ¶liczne :mniam: :faja: trafi³o siê jeszcze s³oneczko to by³o bajecznie :D

Dobra koniec OT bo nas zjedz± :diabe³ek:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group