Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Pozostałe - Kupno samochodu - porady - czyli jak kupić Vento

KAISER - 2009-08-25, 22:19
Temat postu: Kupno samochodu - porady - czyli jak kupić Vento
Witam,

pamiętam, że przed kupnem pierwszego samochodu przekopałem się przez sieć celem znalezienia różnych porad odnośnie kupna używanego auta.

Dużo jest ogólnych wskazówek, które można zastosować przy każdym samochodzie.
Są też usterki typowe dla danego producenta i modelu.

Często na forum pojawia się pytanie - na co uważać przy zakupie.

Zapraszam do dyskusji :)

[ Dodano: 2009-08-25, 22:25 ]
Dokumenty przy kupnie.
Niezbędne:
- najlepiej 2 dokumenty tożsamości posiadacza
- dowód rejestracyjny (dla samochodu sprowadzonego niemiecki Fahrzeugbrief)
sprawdzamy zgodność numeru VIN / nr silnika
- dla pojazdu sprowadzonego dowód wyrejestrowania pojazdu
(niemiecki Abmeldebescheinigung)
- umowa kupna sprzedaży

Opcjonalnie:
- sprawdzenie ważności polisy OC
- książka serwisowa - jeżeli jest

[ Dodano: 2009-08-25, 22:40 ]
Szyby
Ostatnie 2 znaki cechy na szybach to rok produkcji.
Jeżeli cyfry wskazują na inny rok produkci niż samochód to można podejrzewać, że doszło do stłuczki / wypadku.

Chłodnica
Nowa może świadczyć o silnym uderzeniu z przodu.

Wnętrze
Stan foteli pod pokrowcami, wytarcie kierownicy, mieszków może wskazywać na inny przebieg niż ten widoczny na liczniku.

Rozruch silnika
Sprawdzamy czy nie był uruchomiony wcześniej - temperatura.
Rozgrzany silnik może świadczyć o próbie ukrycia problemów z rozruchem (Diesel)

Sprawdzamy czy przy nadmiernym rozgrzaniu silnika włącza się wentylator.

Lampki kontrolne
ABS - gaśnie w kilka sekund po przekręceniu kluczyka, bez zapłonu
ciśnienie oleju - gaśnie w kilka sekund po zapłonie
poduszka powietrzna - gaśnie w kilka sekund po przekręceniu kluczyka

Jazda próbna
Sprawdzenie przegubów przez jazdę przy maksymalnie skręconych kołach w lewo i w prawo.
Sprawdzenie ABS - gwałtowne hamowanie.
Ponowne uruchomienie silnika po rozgrzaniu.
Sprawdzenie reakcji na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu.

A na co Wy jeszcze zwracacie szczególną uwagę?

sebastian - 2009-08-25, 23:09

KAISER napisał/a:
szyby: Jeżeli cyfry wskazują na inny rok produkci niż samochód to można podejrzewać, że doszło do stłuczki / wypadku.


niekoniecznie. przednia szyba może zostać wymieniona z racji pęknięcia spowodowanego uderzeniem od kamienia - normalka. Tak samo lewa przednia boczna szyba, gdy ktos przywłaszczy sobie nie swoje radio.
KAISER napisał/a:
hłodnica
Nowa może świadczyć o silnym uderzeniu z przodu.

też niekoniecznie - mogła przeciekać i została wymieniona.
KAISER napisał/a:
Wnętrze
Stan foteli pod pokrowcami, wytarcie kierownicy, mieszków może wskazywać na inny przebieg niż ten widoczny na liczniku.

to chyba dobrze. bo jak masz przebieg 120 tysięcy, a reszta wytarta, to o czymś to świadczy. W sumie wiesz co kupujesz, ale przebieg kręcony. Co innego, jak masz stan idealny wnętrza i tez przebieg mały. Bo takie rzeczy to można wymienić. Kierownica nowa, albo obszyta, gałka biegów to samo, i tak samo pedały.
KAISER napisał/a:
Rozruch silnika
Sprawdzamy czy nie był uruchomiony wcześniej - temperatura.
Rozgrzany silnik może świadczyć o próbie ukrycia problemów z rozruchem (Diesel)

wszystko oki, ale jak potencjalny kupiec przyjeżdża z daleka i umawiają się w jakimś większym miejscu to nie sposób dojechac na miejsce zimnym silnikiem. W dodatku nikt dla Ciebie nie będzie takiego zimnego trzymał, no chyba, że ma kilka aut i do poruszania używa innego. Co innego praktyka a co innego teoria, niestety...
KAISER napisał/a:
Lampki kontrolne

jeżeli ktoś ma ESP, ASR to też warto wiedzieć, że gdy sen system działa prawidłowo, podczas gwałtownego ruszania bądź nagłej próby odbicia z toru jazdy system ten sygnalizuje kontrolka na liczniku. Gdy taka się nie pojawia, ale gdy auto jest wyposażone w takie systemy - coś tu jest nie tak.
KAISER napisał/a:
A na co Wy jeszcze zwracacie szczególną uwagę?

przednie lampy, w ogóle wszystkie pod kątem oryginalności i jakości, czy nie wypalone, czy nie zmatowiały itp. oczywiście tak samo, jak przednia szyba - lampa może zostać zbita przez kamień - mam to z autopsji.
szczeliny między łączeniami blach, musza być równe.
Zacząłem zwracac uwagę na napisy na klapach, a raczej ich braku bądź niekompletności. Wiadomym jest, że kupując nowe auto w serwisie można zamówić sobie wersję bez takich napisów. Ale goólnie powynny one być.
jeżeli maska ma odpryski od kamieni - wszystko jest ok. jeśli jednak kilkunastoletnie auto nie ma ich - można się domyślać, że macha była malowana. tak być nie może, żeby tyle czasu śmigać i maska w stanie idealnym.

dobrze jest sprawdzić wyposażenie auta ze stanem faktycznym pod kątem wlepki w bagażniku. Wszystko ma swój kod. można to bez problemu w necie znaleźć, a dowiemy się, co powinno być, a tego nie ma. Póki co tyle co sobie przypomniałem :)

KAISER - 2009-08-25, 23:14

Dobra robota sebastian :)
Ja jak sobie jeszcze coś przypomnę to też dopiszę...

Sprawdzenie amortyzatorów:
Stawiamy auto na równej nawierzchni, naciskamy mocno karoserię w okolicy zderzaka i patrzymy ile razy auto wahnie się aż do całkowitego uspokojenia.
2-3 razy - OK. Jeśli więcej to amortyzator jest najprawdopodobniej już zużyty.
No i trzeba pamiętać, że amortyzatory wymienia się parami.

Paweł J. - 2009-08-26, 08:21

KAISER napisał/a:
Rozruch silnika

Rozruch zimnego benzyniaka o wszystkim powie....jeśli zakopci to coś tam jest nie do końca ok....byc może pierdoła typu uszczelniacze zaworowe, ale tak czy siak warto zwróci na to uwagę.

Jeśli jesteśmy przy silniku warto go obejrzec....czy nie ma wycieków...oczywiście wyciek z uszczelki pod klawiaturą to pikuś. Poza tym musimy zobaczy czy silnik nie jest nadmiernie wymyty....zwykły silnik(czysty) będzie w takim matowym osadzie.

Warto też zwrócic uwagę na szczeliny między poszczególnymi elementami...czy są równe.

Zauwazyłem jakiś czas temu iż gdy zrobimy zdjęcie auta pod kątem aparatem z fleszem w tedy ładnie wszytko widac....nawet minimalne róznice w doborze lakieru.

spyro - 2009-08-26, 09:56

Dopisałbym do tego wszystkiego jeszcze wejście pod autko i oglądnięcie podłużnic, progów i podłogi. d razu widać czy było coś robione a przypadku ventyli od razu widać czy progi jeszcze żyją..,.
sebastian - 2009-08-26, 15:11

Tygrysisko napisał/a:
Zauwazyłem jakiś czas temu iż gdy zrobimy zdjęcie auta pod kątem aparatem z fleszem w tedy ładnie wszytko widac....nawet minimalne róznice w doborze lakieru.

Owszem. natomiast zdjęcia robione w lesie, w tle drzew, krzaków... tam większośc własnie handlarzy robi takie zdjęcia, bo na takich zdjęciach można wiele ukryć. Niektórych mankamentów się nie zauważy, jak na przykład zdjęcie zrobione w słońcu czy fleszem.

Dobrze przed zakupem auta, jak już sie wie, co za samochód będziemy mieli, poszperać po różnych forach i popytać ludzi, bo oni wiedzą to lepiej od nas, jak to ma w przypadku naszego forum. Ja tak robiłem w poszukiwaniu polówek i golfów. Naszukałem się przeróżnych ogłoszeń, a gdy sie dowiedziałem od paru ludzi z danego forum co jest nie tak itp. to 3/4 ogłoszeń odrzuciłem, bo nie chcę sie pakować w problemy później.

Z doświadczenia wiem, jak handlarz przyjeżdża ocpicowaną furką na kanał do warsztatu. Tłumik gdzieś dziurawy czy coś lata... weź podspawaj tu i tam bo auto na handel, idzie do żyda. Koniecznie trzeba spód oglądać. jeśli widać, że coś świeżo było robione, to wiadomo, że niedługo dojda kolejne koszty. A jeżeli widać, że świeże spawy są w okolicach katalizatora, to można być pewnym już w 100%, że kata już nie ma, został wysypany i siedzi tylko sama puszka dla niepoznaki.

Wymyty silnik też nie dobrze. Silnik musi byc brudny, zakurzony itp. Oczywiście, nie mówię, że ma być zalany olejem cały, ale drobne wycieki o niczym jeszcze nie świadczą. Mi też w paru miejscach się poci silnik, to spod klawiatury troszeczkę podciekło, to spod głowicy, ale po prostu to sa juz plamy, a oleju nie ubywa. To są normalne rzeczy. jeżeli masz odpicowany silnik, że aż razi w oczy to też można być pewnym, że coś może być nie tak, bo pan niemiec, dziadek 80 letni, który jeździł autem tylko do kościoła, nie czyścił silnika tak doszczętnie i skrupulatnie. W ogóle darujmy sobie te historie z dziadkami i małymi przebiegami. Diesel. nikt nie kupuje takiego auta, by śmigać tylko do kościoła. Dieslem się drze kilometry. Wierzy ktoś w to, że gdy auta 3-4 letnie trzaskają po 300-400 tysięcy km, a nasze kilkunastoletnie venta na niektórych blatach mają tylko 130 tysięcy? No bez jaj. Wiadomo, może licznik był wymieniany, ale silnik swoje dostał już.

najgorsze w blachach są renówki. nie mówię, że złe, bo rdzewieją czy coś, ale w spasowaniu elementów. Szczególnie na pierwszych lagunkach można to zobaczyć. Zaokrąglone końce, szczególnie na masce, duże szczeliny między łączeniami... wszystko sprzyja temu, że można łatwo takie blachy naprostować i nikt się nie skapnie, że coś było robione. Ale postawić obok jakiegoś VW czy Audicę, to różnice widać z daleka. nie spasuje się tak idealnie już elementów.
KAISER napisał/a:
Stawiamy auto na równej nawierzchni, naciskamy mocno karoserię w okolicy zderzaka i patrzymy ile razy auto wahnie się aż do całkowitego uspokojenia.
2-3 razy - OK. Jeśli więcej to amortyzator jest najprawdopodobniej już zużyty.

Ci powiem tak. U mnie jak nacisnę na przód, gdzie mam gazówki, to auto ugnie się i nie buja, tylko od razu powraca do stanu roboczego, na tyle - olejówki, jest tylko jedno bujnięcie. Myślę, że te 3 bujnięcia to już może o czymś świadczyć...

jeśli się kupuje auto z durbiną. Turbina nie ma gwizdać jak z gwizdka, tylko łądnie sobie pracować. jak gwiżdże to już nie dobrze. Warto zwrócić uwagę pod autem na złącze elastyczne przy samym kolektorze bądź przy turbo. jeśli siateczka jest cała - ok. jeśli zaczyna robić się postrzępiona - niedługo będzie potrzebna jej wymiana, a robota nie jest taka tania. W większości przypadków dostęp do niej jest kiepski, a to znacząco wpływa na koszty robocizny.

sebastian - 2009-08-26, 15:38

Ja mam taką sugestię. Warto byłoby scalić wszystkie te tematy, jakie pisaliśmy na ten temat, że na co zwracac uwage kupując vento, oraz ten temat, sklepać w jedną całość i przypiąć na samej górze, odróżnić jeszcze jakimś kolorem, by był dobrze widoczny dla nowych ludzi. idąc tym tropem, wszystkie inne fora mają taki temat dobrze podpięty, by od razu sie rzucał w oczy. u nas tego jeszcze nie ma, niestety, ale warto. temat taki może być np.: Kupujemy Vento - na co zwracać uwagę

chyba nie głupi pomysł?

Paweł J. - 2009-08-26, 15:49

Tutaj są linki do tematów odnośnie kupna auta:

http://forum.vwvento.org/...p?t=247&start=0
http://forum.vwvento.org/...F3ci%E6+uwag%EA
http://forum.vwvento.org/...F3ci%E6+uwag%EA
http://forum.vwvento.org/...F3ci%E6+uwag%EA
http://forum.vwvento.org/...?t=3479&start=0
http://forum.vwvento.org/...iki++wewn%B1trz
http://forum.vwvento.org/...?t=3742&start=0

Jak coś jeszcze znajdę to dorzucę do listy.

Temat puki co podwiesiłem....a co z tym fantem zrobi Spyro z Gavlem, zobaczymy ;)

KAISER - 2009-08-26, 16:33

sebastian napisał/a:

Ci powiem tak. U mnie jak nacisnę na przód, gdzie mam gazówki, to auto ugnie się i nie buja, tylko od razu powraca do stanu roboczego, na tyle - olejówki, jest tylko jedno bujnięcie. Myślę, że te 3 bujnięcia to już może o czymś świadczyć...

Masz rację. To 2-3 to wyczytałem swojego czasu na portalu motoryzacyjnym.
Ale sam ostatnio zmieniałem jak bujało 3 razy.
Więc umówmy się, że 1-2 bujnięcia są jeszcze dopuszczalne.
Przy 3 trzeba się liczyć z kosztem wymiany amorków.

Kurde... Wrzuciłbym w download e-booka w PDF o kupowaniu używanego auta ale chyba w świetle prawa nie wolno. Dobrze mówię spyro?

Genralnie warto przy kupnie samochodu znać historię modelu i najczęstsze usterki.
Apropos Vento:
- lewa prowadnica szyberdachu
- korozja progów i błotników
- dość słabe, łamliwe elementy z plastiku

bradley - 2009-08-26, 16:54

KAISER napisał/a:
Opcjonalnie:
- sprawdzenie ważności polisy OC

Uwazam, ze AKTUALNA polisa OC powinna znalezc sie w dokumentach obowiazkowych. Wolalbym uniknac pozniej problemow z rejestracja i funduszem gwarancyjnym, ktory odrazu zainteresuje sie dlaczego nie bylo ciaglosci ubezpieczenia. W sumie to powinni scigac poprzedniego wlasciciela, ale tu jest Polska i tu nic nie jest normalne.

KAISER napisał/a:
Nowa może świadczyć o silnym uderzeniu z przodu.

Predzej obstawialbym stukniete/przesuniete/spawane podluznice niz chlodnica. Chlodnica rzecz normalna, kamien trafi i sie rozszczelni. Tate oszukasz, mame oszukasz, ale podloznicy nie oszukasz :)

KAISER napisał/a:
Stan foteli pod pokrowcami, wytarcie kierownicy, mieszków może wskazywać na inny przebieg niż ten widoczny na liczniku.

Prawda o ile poprzedni wlasciciel nie zmieni wszystkich wymienionych elementow.
KAISER napisał/a:
Jazda próbna
Sprawdzenie przegubów przez jazdę przy maksymalnie skręconych kołach w lewo i w prawo.
Sprawdzenie ABS - gwałtowne hamowanie.
Ponowne uruchomienie silnika po rozgrzaniu.
Sprawdzenie reakcji na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu.


W przypadku TDI zrobilbym test dynamiczny. Jesli komputerem nei dysponujemy albo mamy starszego kopciucha to wrzucamy 3 bieg i przy 1800obr/min gaz w podloge i patrzymy czy zostawiamy za soba smuge czarnego dymu czy tylko lekko podkapca (dopuszczalne). A jeszcze lepiej dac przejechac sie sprzedawcy i zobaczyc co zrobi po skonczonej szybkiej jezdzie. Czy poczeka czy nie przed wylaczeniem silnika :twisted:



Sprawdzenie poziomu oleju. Sucho na bagnecie moze oznaczac tylko jedno. Tragedia.
Sprawdzenie wyciekow skad i ile.


Co do Vento to dodalbym: korozja tylnej klapy w punktach mocowania lampek podswietlenia tablicy rejestracyjnej.

KAISER - 2009-08-29, 17:06

A znacie usterki / bolączki charakterystyczne dla danego modelu silnika?

Często się pojawia pytanie - z jakim silnikiem Vento kupić.

sebastian - 2009-08-29, 17:38

KAISER napisał/a:
Często się pojawia pytanie - z jakim silnikiem Vento kupić.

na to pytanie to już sam kupujący musi sobie odpowiedzieć, czy potrzebuje ropniaka, czy benzyny, czy ma być oszczędnie, czy frajda i przyjemność z jazdy, pomijając oszczędności.
W przypadku Vento, z takimi najprostszymi silnikami to chyba nie ma co się zepsuć, jeśli wszystko będzie się na czas wymieniać i odpowiednio dbać o taki silnik. Ja na swoim przykładzie mogę tyle powiedzieć, że ze silnikiem nie miałem nigdy żadnych problemów. najczarniejszy scenariusz przedstawiał się w ten sposób, że było prawdopodobieństwo, iż zerwał lub przeskoczył mi pasek rozrządu, uszkodziła się uszczelka pod głowicą itp. podobne czarne scenariusze, a problem był błahy... czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Po prostu, zakończył swój żywot i takie dziwne cyrki się działy, jakby silnik zaraz miał sie rozsypać. Poza tym nic więcej przez te ponad 3 lata mi się nie działo. Wymieniałem olej, płyny, świece, kable i inne rzeczy eksploatacyjne i póki co wszystko jest dobrze.

W sumie tu nie ma się co popsuć. Nie jest skomplikowany, nie jest też naszpikowany elektroniką, że bez komputera to nic się nie zrobi, co czyni go wręcz idealnym, bo dobrze eksploatowany to zrobi i ponad milion kilometrów.

Paweł J. - 2009-08-29, 17:57

sebastian napisał/a:
na to pytanie to już sam kupujący musi sobie odpowiedzieć,

Dokładnie....kto co woli....benzyna czy ropka.

sebastian napisał/a:
z takimi najprostszymi silnikami to chyba nie ma co się zepsuć,

Ja też uwielbiam prostotę i to że silnik nie jest wysilony...w sumie dlatego mam to 1.8 a jeśli dołożymy gazolinę to koszty paliwa wychodzą takie jak w 1.9TDI z tym że w TDI mamy tańsze latanie już na starcie i nie musimy kombinowac(czyt zakładanie LPG) a z drugiej strony nigdy nie odważyłbym się na kupno auta z gazem....tzn sam latam na gazie całe życie i nie mogę złego słowa o tym powiedziec, ale za każdym razem sam zakładałem gaz i nigdy na tym nie oszczedzałem przez co gaz chodzi tak jak benzyna i nie ma z tym kłopotów, chodzi tylko o to że ludzie często kombinują aby taniej i zakładają najgorszy szajs który później potrafi fiksowac kiedy już będzie w naszym posiadaniu.

No i sprawa która mnie ciekawi od dawna....mianowicie dobór mocy do temperamentu kierowcy. Czasami jest lepiej dłużej poszukac lub dopłacic do czegoś mocniejszego i miec spokój na lata....z resztą najlepszym przykładem jest dział tuning i pytanie jak z 1.8 55KW zrobic 1.8 66KW....lub ile kosztuje swap na VR6.....wiele osób pyta i pyta, ale każdy jak się dowiaduje jakie są koszty to odpuszcza. W sumie błacha sprawa ale jak widac z czasem robi się ważna. ;)

No i silniczek 1.9TDI...to chyba najbardziej rozowjowy motor w vento....da sie z niego dużo wycisnąc (czyt podkręcic moc) zapewne kosztem żywotnosci motoru (tak przypuszczam) ale zawsze cos :OK:

sebastian - 2009-08-29, 18:08

Tygrysisko napisał/a:
zn sam latam na gazie całe życie i nie mogę złego słowa o tym powiedziec, ale za każdym razem sam zakładałem gaz i nigdy na tym nie oszczedzałem przez co gaz chodzi tak jak benzyna i nie ma z tym kłopotów, chodzi tylko o to że ludzie często kombinują aby taniej i zakładają najgorszy szajs który później potrafi fiksowac kiedy już będzie w naszym posiadaniu.

Dokładnie. Ja tak mam właśnie - kupiłem auto z gazem już założonym, ale założony został jak najtańszym kosztem i teraz wszystko się pierdzieli i jest tak, że na własnym paliwie, czyli benzynie generalnie nie można jeździć. W sumie kasy wywaliłem na to, żeby to dobrze chodziło co nie miara, już nawet nie liczę tych kosztów a nic nie przyniosło efektów. na dodatek, nikt nie wie, w czym tkwi problem, więc dałem sobie z tym spokój.

KAISER - 2009-08-29, 20:57

sebastian napisał/a:
Dokładnie. Ja tak mam właśnie - kupiłem auto z gazem już założonym, ale założony został jak najtańszym kosztem i teraz wszystko się pierdzieli

Ja też słyszałem dużo takich historii i generalnie odstraszało mnie też to, że nikt znajomy nie potrafi mi polecić nawet jednego warsztatu w okolicy gdzie by się naprawdę znali na tych instalacjach w razie konieczności naprawy.

sebastian - 2009-08-29, 21:11

KAISER napisał/a:
że nikt znajomy nie potrafi mi polecić nawet jednego warsztatu w okolicy gdzie by się naprawdę znali na tych instalacjach w razie konieczności naprawy.

Bo takich chyba nigdzie nie ma. Ja, jeżdżąc ze swoim problemem tułałem się od warsztatu do warsztatu, przejechałem setki kilometrów i każdy miał różne historie na ten temat, ale wszyscy się w jednej kwestii zgadzali - kasa. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.

Bartek - 2009-08-30, 14:27

Niestety kupno samochodu z LPG którego się nie zna to porażka. Ojciec kupił półtorej roku temu Nissana z zachwalaną wszędzie instalacją Landi Renzo IGS zakładaną w ASO Nissana. Po 3 miesiącach jazdy instalka się wysypała i nagle okazało się że w Płocku tylko jeden warsztat zajmuję się instalacjami Landi Renzo. Po zajechaniu do warsztatu wyszło jednak na to że Landi Renzo to mają tylko w szyldzie bo jak mechanik zajrzał pod maskę to zrobił wielkie oczy i stwierdził że musi się temu przyjrzeć. Z braku alternatywy zostawiliśmy tam Nissana i to był chyba największy błąd jaki można było zrobić bo do tej pory nie można dojść do ładu z elektroniką :młotek: Idiota rozebrał pół przodu, nie dość że pomieszał coś w przewodach od komputera to nie potrafił złożyć tego wszystkiego do kupy :plaskacz: Skończyło się na założeniu nowej instalacji, takiej którą da się serwisować u każdego gazownika i roczną walką z czek endżajnem który został zgaszony jakieś 3 miesiące temu przez bardzo ogarniętego elektryka :poklon:
cinek82 - 2009-08-30, 15:10

Ja też kupiłem Ventyla z założonym już LPG. Przez 2,5 roku chlapał mi 14L a zimą potrafił nawet 15-16l/100km wciągnąć. Instalacja Lovato ale elektronika była DTGas System. Podobno najgorsza jaka może być. W tym roku się wkurzyłem i zainwestowałem w kompa. założyłem elektronikę BRC Just (490zł) i problem "wsysania" gazu zniknął. :D .
Tak jak przedmówcy piszą, jak się decyduje na LPG to najlepiej samemu założyć i nie oszczędzać ;) na niej. :faja:

spyro - 2009-08-30, 17:31

Wiadomo, ze im taniej tym gorzej. Na czymś trzeba zejść z ceny - na jakości.
rolz - 2009-10-03, 23:35

Dopiszę do tego wszystkiego bardzo prosty sposób jak sprawdzić elementy nadwozia:
1) drzwi - powinny być widoczne rysy we wnękach klamek
2) buda - naklejka z kodem kreskowym na środkowym słupku widoczna po otwarciu drzwi.
3) błotniki tylne - wystarczy otworzyć tylnie drzwi i zerknąć na wnęki nadwozia gdzie przylegają uszczelki drzwi - zazwyczaj lakiernicy nie polerują tych niewygodnych miejsc i widać łączenie lakieru...
4) błotniki przednie - ventki od 95' miały okrągłe kierunki...
5) tył - naklejka w bagu
6) maska - o tym już pisano - musi mieć odpryski :)
7) koniecznie sprawdzić śrubokrętem podłogę i progi :evil:
8) nie bagatelizować ognisk korozji (tylna klapa zwłaszcza pod blendą tablicy rejestracyjnej, błotniki, progi)- zawsze jest gorzej jak się wszystko wyczyści :evil:

Paweł J. - 2009-10-04, 07:47

rolz napisał/a:
zawsze jest gorzej jak się wszystko wyczyści :evil:

Dokładnie...tak jak w przednich błotnikach gdy się zobaczy plamke rudego....niby taka mała plameczka a jak się doczyści to się dziura robi gdyz to zawsze od środka idzie.

sebastian - 2009-11-11, 12:17

Panowie, co o tym myślicie?
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10319399

Paweł J. - 2009-11-11, 14:36

Golfik fajny....no tylko ta skrzynia....tzn sama skrzynia pewnie fajna, ale serwisowanie jej już chyba takie fajne nie jest. ;)
brave - 2009-11-11, 14:47

Paweł J. napisał/a:
serwisowanie jej już chyba takie fajne nie jest. ;)


a czy serwisowanie czegokolwiek jest fajne???

ale z automatem na pewno będzie dużo drożej jakby było coś z nim nie tak....

a autko.... fajne :)

Bartek - 2009-11-11, 15:11

Skrzynia jak skrzynia, znam parę osób które jeżdżą automatami i nie narzekają. Gorzej z silnikiem. Nie słyszałem jeszcze dobrej opinii na temat jednostek o mocach 101KM, 115KM i innych wynalazkach. Pompowtryski są podobno bardzo czułe na jakość paliwa a w Polsce jak wiadomo różnie z tym bywa :(
sebastian - 2009-11-11, 15:47

Bartek napisał/a:
Nie słyszałem jeszcze dobrej opinii na temat jednostek o mocach 101KM, 115KM i innych wynalazkach. Pompowtryski są podobno bardzo czułe

Jedni uważają, żeby unikać zwykłych pomp rotacyjnych w silnikach 90 i 110 KM, drudzy, że PD też nie dobre... Jak ma się popsuć to i tak sie popsuje.
Z automatem osobiście nie miałem okazji jeździć tak, by poznać jego działanie i funkcjonowanie, więc czarna magia z tym, jednak nie powiem, że wygoda trochę. Tymbardziej, że to tiptronic, więc jak mi się znudzi ta monotonia, to sobie samemu mogę poruszać wajchą :D

Paweł J. - 2009-11-11, 15:51

brave napisał/a:
a czy serwisowanie czegokolwiek jest fajne???

Chodzi mi o to iż:
brave napisał/a:
z automatem na pewno będzie dużo drożej jakby było coś z nim nie tak....

i niekoniecznie tylko w tedy gdy jest coś nie tak....wiadomo...w automatach dosyć często jest olej wymieniany....a oprócz oleju mogą być wymieniane jakies inne pierdoły...np uszczelki itp-trzeba by poszukac info na temat tej skrzyni....

Bartek napisał/a:
Pompowtryski są podobno bardzo czułe na jakość paliwa a w Polsce jak wiadomo różnie z tym bywa :(

A w dodatku nawet nówki sztuki wyjeżdzajace z salonu lubią siorpać olej-co jest normalką....po 3-4 tys już się kontrolka może zapalić.

sebastian - 2009-11-11, 16:21

Paweł J. napisał/a:
w automatach dosyć często jest olej wymieniany

czytałem własnie na forum golfa, że w przypadku tiptronic'a oleju w skrzyni się nie wymienia (tak podobno jest w książce napisane i serwis tak mówi)

Wiadomo, automat może troszkę więcej spalić paliwa. Po mieście na pewno, a w trasie już będzie dzięki temu przełożenia zmieniać w odpowiednim momencie, przez co właśnie ograniczy spalanie do minimum.

brave - 2009-11-11, 17:29

sebastian napisał/a:
czytałem własnie na forum golfa, że w przypadku tiptronic'a oleju w skrzyni się nie wymienia (tak podobno jest w książce napisane i serwis tak mówi)


pierwszo słyszę.

sebastian napisał/a:
Wiadomo, automat może troszkę więcej spalić paliwa. Po mieście na pewno, a w trasie już będzie dzięki temu przełożenia zmieniać w odpowiednim momencie, przez co właśnie ograniczy spalanie do minimum.


automat zawsze będzie palił trochę więcej niż skrzynia manualna ale to raczej wina sprzęgła hydrodynamicznego i jego sprawności

sebastian - 2009-11-21, 16:27

Dlaczego Passaty B5 mają wsteczny bieg zaraz za 5-tką, a nie jak normalnie wszystkie VW przed 1-ką? Z czego to wynika? Z ułożenia silnika wzdłużnie?
pawelvw - 2009-12-17, 19:50

no to teraz już będę wiedzial na co zwrócic uwagę
Lwomati - 2009-12-18, 06:54

to przez tyle latek spędzonych z ventylem jeszcze się nie dowiedziałeś na co zwracać uwagę ??
naws - 2009-12-18, 14:17

człowiek się całe życie uczy nie ? :)

Co do wczesniejszych wypowiedzi to ja kupilem tez vento z gazem, i na butli 30 litrów robię 450km (silnik 1.6) i jak na razie nie mam z gazem większych problemów. Raz trzeba było wyregulowac obroty, teraz wszystko pasuje i odpukać :)

warto dodac ze mam specialnie wieksza dawke gazu dana - zeby nie byl az tak mulowaty. Przynajmniej tak stwierdzil gazownik ze jest wieksza dawka :P

zlotykamil - 2009-12-18, 21:55

a ja sie mecze z cholerna gazownia juz od roku wymienilem praktycznie wszystko co mozna i dalej dupa :mur: ale przy moim trybie zycia i pracy to gdyby nie ten gaz to....strach pomyslec ;)
ja nie uwazam ze automaty sa bardziej awaryjne itd.. sa to super i coraz lepsze rozwiazania - tylko co tu duzo gadac - zadnej radosci z jazdy :mniam:

sebastian - 2009-12-21, 21:58

zlotykamil napisał/a:
a ja sie mecze z cholerna gazownia juz od roku wymienilem praktycznie wszystko co mozna i dalej dupa

Nie Ty jeden - ja to samo przeszedłem, i po wymianie 99% instalacji mogę stwierdzić, że jest jeszcze gorzej niż było, bo tylko butla chyba nie została wymieniona :D

Paweł J. - 2009-12-22, 14:05

Panowie...a macie porządne komputery od gazu czy jakieś tanie wynalazki ??

Dobry komputer w instalacji gazowej to podstawa, czego Cinek jest dobrym przykładem ;)

cinek82 - 2009-12-22, 20:41

Nooo, chociaż raz w życiu świecę przykładem (resztą nie ma się co chwalić ;) ).
A tak na serio to tak. Dobry komp od gazu to podstawa. Jeżeli ma się jakiś lipny to warto zainwestować w porządny. Szybko się zwróci ;) w ogóle jak się dużo jeździ. Mi palił 14-15l/100km a po wymianie kompa na BRC Just czy zima czy lato pali mi 10,5 na krótkich odcinkach a na trasie 8,5-9l/100km. :P

sebus - 2010-03-24, 13:12

rolz napisał m.in. "błotniki przednie - ventki od 95' miały okrągłe kierunki...", "tył - naklejka w bagu" a ja mam pytanie o grill: Wiem że były montowane 2 rodzaje ale ktoś z Was mógłby podpowiedzieć dokładne przedziały czasowe kiedy były montowane starsze (ładniejsze) modele a kiedy nowsze?
A i czy wprowadzenie okrągłych kierunków miało cos wspólnego ze zmianą grilla? Tzn. czy to oznacza że auta z okrągłymi kierunkami powinny mieć nowy grill?
Ta naklejka w bagażniku to w którym miejscu jest dokładnie? Na podłodze, ściance czy może pod kołem zapasowym? Tak dopytuję bo chcę kupić Ventkę a gdzie szukać informacji jak nie tutaj :)

edit: I jeszcze jedno ;) Jakie gniazda diagnostyczne są w Vento? Wiem że do któregoś roku było OBDI a później OBDII ale nie znam przedziałów czasowych.

piotrek_inf - 2010-03-24, 14:08

W Vento były 3 grille ostatni był montowany z okrągłymi kierunkami, pośredni to taki jak ja mam i są jeszcze prostokątne kierunki, wlepka u mnie jest jak by to powiedzieć pod progiem bagażnika po lewej stronie
Lwomati - 2010-03-24, 14:15

92-93' gril starego typu - najbardziej poszukiwany i drogocenny gril ;) nie ma zamienników bez znaczka
94-95' gril taki jak ma piotrek_inf, na allegro dostępne są zamienniki bez znaczka
96-98' nowy gril - również jest mnóstwo zamienników bez znaczka

sebus napisał/a:
Jakie gniazda diagnostyczne są w Vento? Wiem że do któregoś roku było OBDI a później OBDII ale nie znam przedziałów czasowych

stara decha (obłe kratki nawiewów powietrza) 92-93' ma złącze OBD I - znajduje się pod pokrętłami od sterowania nawiewem w takich zaślepkach.
nowa decha 94-98' ma już złącze OBD II znajdujące się w zaślepce nad zapalniczką.

sebus - 2010-03-24, 14:26

Wielkie dzięki Panowie! O takie informacje mi chodziło bo niestety ale sporo Ventek jest poskładana z kilku innych (a to zderzak a to grill, gdzieś indziej jakieś dziwne lampy) a chciałbym wydać odpowiednio pieniądze ;)
Lwomati - 2010-03-24, 14:28

sebus napisał/a:
bo niestety ale sporo Ventek jest poskładana z kilku innych

niestety taka prawda ;) jeżeli oglądasz na otomoto bądź allegro, to wrzucaj aukcje na forum obczaimy i powiemy Ci co wybrać, przynajmniej postaramy się pomóc w tej kwestii.

sebus - 2010-03-24, 14:42

Lwomati napisał/a:
jeżeli oglądasz na otomoto bądź allegro, to wrzucaj aukcje na forum obczaimy i powiemy Ci co wybrać, przynajmniej postaramy się pomóc w tej kwestii.


Super :) Napewno taka pomoc się przyda - w końcu jesteście na bieżąco w temacie. Nie chciałbym zaśmiecać forum i dlatego zapytam gdzie wrzucać takie ogłoszenia? W tym temacie? A może w "ciekawe aukcje..."? Albo może stworzyć temat pt. "Porady w sprawie zakupu konkretnego egzemplarza Vento"?

Lwomati - 2010-03-24, 14:45

możesz w tym temacie. Większego znaczenia to nie ma :P
sebus - 2010-03-24, 15:02

No to zacznę od tego że ma to byc TDI (raczej 90KM bo 110 baaaardzo ciężko znaleźć). A tu kilka ogłoszeń które mi się podobają:

http://moto.allegro.pl/it...tan_zobacz.html - cena jak dla mnie za wysoka (no i daleko ode mnie) ale czy na Wasze oko auto jest jej warte? Wiadomo że sprzedający będzie zachwalał ale czy nie rzuca się coś w oczy czego ja nie widzę a co mogłoby świadczyć że jest jakaś lipa? A może warto pożyczyć troszkę gotówki i kupic właśnie to Vento?

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11869858 - tutaj z kolei przeraża mnie tekst: "karoseria wymaga trochę pracy blacharsko lakierniczej. do spasowania klapa bagażnika i przedni zderzak, rdza na tylnych nadkolach"

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11654849 - do tego mam najbliżej ;)

Lwomati - 2010-03-24, 15:13

1. Cena tragiczna, i raczej był walony, bo poduchy to były dla kierowcy i pasażera w serii. Ale ogółem ładnie wyplakowany ;)
2. no rzeczywiście troszkę zaniedbana ta blacha. Wszystko można zrobić, tylko trzeba mieć kasę. Automat :( ja bym się jednak nie pchał w taką skrzynię w leciwym ventylu. Cena umiarkowana i nie wygląda na bardzo zmasakrowanego :P
3. Komisowy model... rocznikowo już starszy, ale wygląda lepiej niż ten 97 :D temat raczej do obejrzenia, opuszczenia trochę z ceny :OK:

sebus - 2010-03-24, 15:20

Aha, no właśnie jeszcze jedna rzecz - poduchy. Czy w każdym Vento były dwie w standardzie? Czy może wychodziły wersje bez poduch albo z jedną? Wiem że można sobie włożyć atrapę i jakieś tam oporniki żeby pod VAGiem były niby widoczne ale w autach za takie pieniądze się to raczej sprzedającemu nie opłaca i wstawia inna kierownicę itd.
Lwomati - 2010-03-24, 15:25

tego to właśnie nie wiem czy wychodziły z jedną poduchą... w sumie to jak się kupowało ventyla z salonu to opcją na pewno było wybór dodatkowego wyposażenia. Kumpel ma ventyla z jedną poduchą, ale czy to zadziała w razie kolizji / wypadku to nikt nie wie ;)
czarnysauber - 2010-03-24, 15:38

chyba były z jedna poducha :mysli: ostatnio sie spotykam ze ventyl czy golf jest na wypasie z elekryka itp a nie ma poduch lub goly a z poduchami
sebus - 2010-03-26, 21:32

czarnysauber napisał/a:
chyba były z jedna poducha :mysli: ostatnio sie spotykam ze ventyl czy golf jest na wypasie z elekryka itp a nie ma poduch lub goly a z poduchami

No właśnie - tak różne są wersje że nie wiem jak rozpoznać rozbitka z wystrzelonymi poduchami zamienionymi na zwykłą kierownicę i schowek od wersji fabrycznie bez poduch. Jeszcze żeby się to dało sprawdzić po VINie to byłoby ekstra a tak mam dylemat. A co sądzicie o tych autach:

http://moto.allegro.pl/it...dobry_stan.html

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11957751

http://moto.allegro.pl/it...super_stan.html

Generalnie wolałbym kupić takie już zarejestrowane auto niż babrać się w te wszystkie formalności ale tak sobie myślę że 15-letniego Venciaka nie opłaciłoby się raczej składać z dwóch rozbitych i jeśli jest taki sprowadzony to raczej w całości, ewentualnie mógłby mieć jakieś drobiazgi do zrobienia - nie wiem czy moje rozumowanie jest właściwie i chętnie poczytam Wasze opinie na ten temat.

Lwomati - 2010-03-26, 21:46

sebus, z podanych to najbardziej poczciwie wygląda trzeci venciak. Słaby wypas troszkę ma.... no ale - cena jest taka w miarę, bo np. ten drugi to coś drogo :co?:
czarnysauber - 2010-03-26, 23:03

sebus, ja też jestem za trzecim bo drugi drogi a pierwszy cos mi nie pasuje stara decha w tym roczniku (chyba ze na początku 94 jeszcze były ,jak sie myle to niech mnie ktos poprawi)
vezet22 - 2010-03-27, 00:14

były w ori wyposarzeniu i z jedną poducha, lub z dwoma albo wcale :faja:
sebus - 2010-03-27, 08:50

Ale ten trzeci i tak wyjdzie najdrożej bo trzeba doliczyć wszystkie opłaty no nie? Czy tylko to co u wydziale komunikacji? A jak jest z tym ubezpieczeniem bo gostek napisał że jest ważne i można wracać na kołach ale to auto jest niezarejestrowane przecież to jak mam nim wracać? Bez tablic?
Lwomati - 2010-03-27, 09:27

jeżeli tak, to rzeczywiście wyjdzie najdrożej. Nie spojrzałem wcześniej.
zlotykamil - 2010-03-27, 19:20

vezet22 napisał/a:
były w ori wyposarzeniu i z jedną poducha, lub z dwoma albo wcale

oj chyba nie - ja gdzieś na forum widziałem sprzeta który nawet miał boczne airbagi - tylko nie moge sobie przypomniec teraz czyj to.....

krzeszak - 2010-03-27, 19:50

zlotykamil napisał/a:
ja gdzieś na forum widziałem sprzeta który nawet miał boczne airbagi - tylko nie moge sobie przypomniec teraz czyj to.....

slaw 71 ma ale fotele z Mk IV :D ...bo w vento nie było bocznych aibagow

czarnysauber - 2010-03-27, 20:19

krzeszak napisał/a:
.bo w vento nie było bocznych aibagow

a tutaj sie nie zgodze z Toba krzeszak, bo kats ma ori fotele
http://forum.vwvento.org/...&highlight=kats

Lwomati - 2010-03-27, 20:27

krzeszak były w ventkach boczne poduchy
zlotykamil - 2010-03-27, 20:34

o wlasnie kats :D
sebus - 2010-04-09, 19:10

A co sądzicie o tym egzemplarzu? Golas i muł (64KM) ale chcę pojechać go obejrzeć jutro. Niby poza tym wgnieceniem maski wygląda dobrze no ale może Wy zobaczycie coś niepokojącego.
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C12309195

Paweł J. - 2010-04-09, 19:19

Duuuuuże zaprawki na tylnej klapie, grill w zamienniku no i te pomarańczowe kierunki mnie niepokoją...czy to już ciemne nie powinny być. ??
Bartek - 2010-04-09, 19:28

Ten rocznik to powinien mieć już chyba owalny kierunek a nie prostokąt ;)
piotrek_inf - 2010-04-09, 19:31

niekoniecznie jeżeli jest to początek roku 95 więc modelowo jest jeszcze 94, a więc prostokąty, mi się wydaje że po prostu ktoś wsadził grill nowy tak jak Paweł wcześniej pisał
sebus - 2010-04-09, 19:52

Czyli jak? Szkoda zawracać sobie głowę? Nie żebym się napalił na niego ale jest niedrogi i mam niedaleko żeby go obejrzeć. Z drugiej strony za naprawdę dobry egzemplarz trzeba zapłacić dużo więcej a jak tak dalej pójdzie to zanim znajde coś dla siebie to już się wszystkie Ventki rozpadną ;)
krzeszak - 2010-04-09, 20:01

sebus napisał/a:
Nie żebym się napalił na niego ale jest niedrogi i mam niedaleko żeby go obejrzeć. Z drugiej strony za naprawdę dobry egzemplarz trzeba zapłacić dużo więcej

jak masz niedaleko mozesz obejrzeć ... pozaglądaj tu i owdzie według wskazówek podanych w tym temacie nie ma się co spodziewać rewelacji ale może jest sens zainwestować w to auto ocenisz i zadecydujesz

sebus - 2010-04-09, 20:47

Organizuję sobie "trasę" i wpadło mi jeszcze to ogłoszenie:

http://moto.allegro.pl/it...wento_1_9d.html

Tutaj zdecydowanie dalej ale jak już zrobię pół drogi żeby obejrzeć pierwszego to może i warto i tu zajrzeć. Co sądzicie? Zarejestrowany czyli sporo tańszy :)

piotrek_inf - 2010-04-09, 21:00

ten to jeszcze bardziej podejrzany, miękka deska + nowy grill + nowy mieszek zmiany biegów a z drugiej strony pomarańczowe lampy z tyłu i prostokątne kierunki a i albo klapka schowka od Golfa albo cała decha. Gdybym teraz wiedział to co wiem to bym nie kupił anglika, bo u mnie jest właśnie decha od golfa i na 99% anglik po przekładce
zlotykamil - 2010-04-09, 21:03

nie ma sie czego czepic fajny ventek ;) - tylko 1.9 D nie powala moca niestety - choć silnik nie do zajechania jest - to ja osobiscie mam jakąś apatie do klekotów - ciotka ma takiego i jak wsiadam czuje sie jak w traktorze wszystko drży trzeszczy pozatym prześmiargło tym dieslem - to tylko moje zdanie i zaraz pewnie mnie zgania poniektorzy ;) egzemplarz na fotach ladniutki ale może pomyśl jednak o benzyce :)
sebus - 2010-04-09, 21:09

zlotykamil napisał/a:
... ale może pomyśl jednak o benzyce :)


Oj nie nie - wiem że benzynka jest fajna bo na podwórku stoją jeszcze "szczątki" mojego B4 2.0 :) ale teraz muszę postawić na ekonomikę a biorąc pod uwagę fakt że za ropkę płacę w tej chwili 3,50/litr musi to być diesel ;) Miał być TDI ale ich właściciele cenią je sobie dość wysoko - słusznie zresztą więc szukam alternatywy ;)

A co to znaczy "miękka deska"?

I dlaczego niektóre modele mają wyskalowany licznik do 200km/h a inne do 220? Zależy od wersji silnikowej?

zlotykamil - 2010-04-09, 21:15

sebus napisał/a:
że za ropkę płacę w tej chwili 3,50/litr
uuuu...
u mnie na cpnach diesel 4 z groszami.... solarka za to do 3 zl ;)

sebus - 2010-04-09, 21:24

zlotykamil napisał/a:
uuuu...
u mnie na cpnach diesel 4 z groszami.... solarka za to do 3 zl ;)


U nas też tyle kosztuje ale ja kupuje oryginalne niemieckie paliwo w firmie transportowej - oni kupują mniej więcej za tyle (może parę groszy drożej) ale biorą na to faktury więc VAT odliczają a jak odsprzedadzą trochę to i ja skorzystam i oni ;)

No dobra, wracając do tematu...

A co to znaczy "miękka deska"?

I dlaczego niektóre modele mają wyskalowany licznik do 200km/h a inne do 220? Zależy od wersji silnikowej?

miki9a - 2010-04-09, 23:39

sebus napisał/a:
I dlaczego niektóre modele mają wyskalowany licznik do 200km/h a inne do 220? Zależy od wersji silnikowej?


to właśnie chyba jest zależne od mocy silnika

piotrek_inf - 2010-04-10, 07:46

miękka deska czyli bez takiej ramki, zobacz jak u mnie wygląda deska albo porównaj sobie w modelu np z 94
Arcaj - 2010-04-10, 08:19

co do rocznika 95 jak pamiętacie ja też tam mam. Prostokątny kierunek i pomarańczowe lampy z tyłu. Z takimi lampami robili auta do czerwca. Potem od czerwca wchodziły owalne kieruny i ciemne helenki z tyłu
sebus - 2010-04-10, 17:16

Dzisiaj późno z pracy wróciłem i nie było już jak się wybrać w drogę ale jutro rano wyjeżdżam a to następny kandydat który znajduje się "na trasie" ;) Co o tym sądzicie? Ciekawe co się stało z szybami i dachem że nie działają...

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C12231815

No i jeszcze jeden:

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C12360785

Czekam na opinię i już szykuję auto do wyjazdu ;)

piotrek_inf - 2010-04-10, 18:23

ten drugi sprawdź poduszkę bo ma schowek od golfa, a ogólnie fajnie wygląda i kolor mi się podoba:)
sebus - 2010-04-10, 18:33

piotrek_inf napisał/a:
ten drugi sprawdź poduszkę bo ma schowek od golfa, a ogólnie fajnie wygląda i kolor mi się podoba:)


Ciekawe czemu Ci się kolor podoba hehe ;) Dzwoniłem i niestety jutro go nie będę mógł obejrzeć - trudno się mówi. Za to mam numer VIN pierwszego i sprawdziłem że wszystko się prawie zgadza z tym jak wyjechał z fabryki (pod warunkiem że np. poduchy tam rzeczywiście są a nie tylko zaślepki) no i dogadałem się z gościem żeby go jutro obejrzeć :)

czarnysauber - 2010-04-10, 20:34

a mi sie ten pierwszy podoba ,dwie poduchy ,włacznik na full opcji tylko halogenow brak :( a i na te niedzialajace szybki mozna cos utargowac ;)
sebus - 2010-04-11, 19:13

A ja obejrzałem i... jestem załamany :( Tak dojechane auta że masakra! Miałem passka z 95r i ogólnie rzecz biorąc niespecjalnie o niego dbałem ale przy tych autach to on był miss piękności ;) No nic, 400km zrobione na darmo, cała niedziela stracona :mur:
piotrek_inf - 2010-04-11, 19:23

a co było nie tak?
sebus - 2010-04-11, 20:08

piotrek_inf napisał/a:
a co było nie tak?


Oglądałem dwa auta:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C12309195 - tu wiedziałem że ruda wyłazi, bo nawet ktoś na forum podpowiedział że duże zaprawki zrobione ale nie spodziewałem się za te pieniądze i w tym roczniku cudów. Opony wszystkie 4 tylko na śmietnik się nadawały, auto bardzo mocno ściągało na prawą stronę więc też zbieżność (a może i coś więcej) no i z tego co zdążyłem jeszcze zauważyć to termostat do wymiany więc postanowiłem dać szansę drugiemu:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C12231815 - a to co tutaj zobaczyłem to już przeszło "najśmielsze oczekiwania". Poduchy wystrzelone, brak halogenów (o tym też ktoś wspomniał) a włącznik je obsługiwał, grill jak widać od nowszego modelu a spasowany w tolerancji +/- 2cm (tak tak - centymetry) zamek schowka rozwalony, dziury po głośnikach w drzwiach i półce, ślady po nieudolnej naprawie w okolicach lewego kielicha amortyzatora i jeszcze wiele wiele drobiazgów które spowodowały że nie chciałem się nim nawet przejechać. Jedyny plus (ale bardzo malutki) to silnik - sprawdziłem przepływkę, dawki paliwa i parę innych rzeczy i wyglądało wszystko całkiem przyjemnie. Niestety nie starczyło mi odwagi ani chęci żeby zrobić logi dynamiczne. Generalnie MASAKRA.

WAFEL - 2010-04-11, 21:18

mam pytanie. w tej ventce TDI jest filterek paliwa na wezyku powrotnym :D po co?? a silnik wypicowany ze az smierdzi usterka
sebus - 2010-04-11, 21:28

WAFEL napisał/a:
mam pytanie. w tej ventce TDI jest filterek paliwa na wezyku powrotnym :D po co?? a silnik wypicowany ze az smierdzi usterka


Hehe, tak - jak zapytałem właściciela po co to odpowiedział że nie wie :D I przy okazji wygadał się że kupił go niedawno i nawet jeszcze nie przerejestrował. A czy silnik wypicowany? Może do zdjęcia tak ale dzisiaj nie wyglądał na zbyt ładny ;)

sebus - 2010-04-17, 09:33

Sorki że post jeden pod drugim ale wspomniałem kiedyś że szkoda że nie da się sprawdzić wyposażenia z jakim wyjechało Vento z fabryki a okazuje się że jednak się da! Oto stronka na której można to zrobić:
http://vagauto.com/en/index.php?setlan=en

Niestety płatna (ok 15zł) ale myślę że warto a jeśli ktoś chciałby sprawdzić takie rzeczy jeszcze taniej to znalazłem gościa który za symboliczne 2 piwka to robi ;) Wystarczy podać VIN i przesyła ok 4 stron informacji o konkretnym egzemplarzu w formacie PDF (niestety tylko w języku angielskim ale nie ma problemu z przetłumaczeniem w necie). Przy okazji dowiedziałem się że wychodziły Vento w 97r bez poduch (o to też pytałem a nikt nie potrafił udzielić konkretnej odpowiedzi).
A tak wygląda część takiej listy:

Arcaj - 2010-04-17, 15:27

ja mam takie coś za free
Bartek - 2010-04-17, 16:42

http://www.vwgolf.pl/dane...dy-wyposazenia/

Tutaj można sobie samemu rozkodować wyposażenie ;)

sebus - 2010-04-17, 20:11

Arcaj napisał/a:
ja mam takie coś za free


Ooo no to teraz mi piszesz? :P Jak pytałem to nikt nie odpowiadał ;)

Arcaj - 2010-04-17, 20:43

sebus napisał/a:
Ooo no to teraz mi piszesz? Jak pytałem to nikt nie odpowiadał


no sorka ja jestem jeden i wszystkiego nie zdążę przeczytać. Wieczorem kładę się spać (22-23) wracam ze szkoły o 17 to napiszecie 120 postów i niekiedy jestem tak padnięty, że nie chce mi się czytać sebus sorka że to ominąłem jak potrzebowałeś.

sebus - 2010-04-17, 20:56

Arcaj napisał/a:


no sorka ja jestem jeden i wszystkiego nie zdążę przeczytać. Wieczorem kładę się spać (22-23) wracam ze szkoły o 17 to napiszecie 120 postów i niekiedy jestem tak padnięty, że nie chce mi się czytać sebus sorka że to ominąłem jak potrzebowałeś.


Nie no spoko :) Przecież były tam uśmieszki - zdaję sobie sprawę że nikt nie jest w stanie ogarnąć wszystkiego.

sebus - 2010-04-20, 17:04

http://moto.allegro.pl/it...to_1_9_tdi.html

A co powiecie o tym? Domyślam się że nie jest tak pięknie jak opisuje to właściciel no ale może warto się nim zainteresować bliżej?

Paweł J. - 2010-04-20, 17:09

Po zdjęciach wygląda ok....tylko stary grill jest nie od kompletu...no ale tak prawde mówiąc na tych zdjęciach nic nie widać.
czarnysauber - 2010-04-20, 17:22

warto obejrzeć :OK:
sebus - 2010-04-22, 15:19

Podoba mi się to auto, dzwoniłem ale właściciel coś niebardzo chce mi udostępnić VIN (być może ma coś do ukrycia) i lepszej jakości zdjęcia :( A tak w ciemno nie przejadę 400km w jedną stronę. Znalazłem za to duuuużo bliżej jedno auto i na weekend nawet pojadę je obejrzeć. A zanim to nastąpi proszę zerknijcie w to ogłoszenie i przedstawcie opinie i sugestie czemu się bliżej przyjrzeć:

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11634825

Czy to co znajduje się między akumulatorem a zbiorniczkiem wyrównawczym to jest webasto? Nie ma o tym słowa w ogłoszeniu więc może jest uszkodzone.

Wvojtek - 2010-04-22, 16:44

no ładny okaz... a co do tego czy to westabo to nie wiem...
Paweł J. - 2010-04-22, 16:47

Ładnie wygląda, chodź zdjęcia tez mogą być sprytnie robione, krople deszczu mogą dużo ukryć.
Arcaj - 2010-04-22, 20:32

schowek pod poduchą rozwalony
sebus - 2010-05-02, 21:45

Szukałem i szukałem aż w końcu trafiłem na to auto:

http://moto.allegro.pl/it...a_2xairbag.html

obejrzałem, przejechałem się i... kurka, 15 lat auto ale utrzymane jak by miało max 6-7! Świetnie się prowadzi, w środku bardzo ładnie, czysto - nic nie wytarte, silnik chodzi równiutko, zbiera się też rewelacyjnie. Słowem auto takie jakiego szukałem, tylko miałem problem żeby się podłączyć z kompem pod niego ale w obliczu tego co prezentował sobą ten samochód wizualnie i mechanicznie nie było to przeszkodą i już nawet się umówiłem z gościem żeby mi je przetrzymał kilka dni bo nie miałem tyle kasy (cena dość wysoka ale auto warte tej ceny). I pewnie byłoby już moje gdybym pół godzinki później nie obejrzał (też w Stargardzie) golfa (wiem wiem - golf jest brzydszy od Vento). Niestety (ze względu na to że Vento jest piękne) Golf okazał się również w bardzo dobrym stanie (VAG działał w tym wypadku bez zarzutu), ma o 2 lata mniej, 4 poduchy, ABS no i był do kupienia za 5700zł. Z bólem serca ale wybrałem Golfa, głównie ze względów finansowych - za kwotę którą musiałbym zapłacić za Vento, mam zarejestrowanego już Golfa z wymienionym rozrządem, olejem, filtrami itd. i pozostało mi jeszcze na pełen zbiornik paliwa ;) Mimo to że stałem się posiadaczem Golfa i tak będę tutaj zaglądał bo Vento to duuuuużo ładniejszy brat Golfa :)
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim, którzy pomagali mi w odpowiednim wyborze auta a tym którzy szukają ładnej Ventki naprawdę szczerze polecam tę z linka powyżej.

lukasz17 - 2010-05-03, 13:05

sebus, to prezdstaw golfika :D
sebus - 2010-05-03, 15:51

Mam tylko kilka fotek zrobionych zaraz po zakupie - na sesję zdjęciową dzisiaj trochę pogoda niebardzo ;)




bradley - 2010-05-03, 15:56

Tez bym wzial takiego golfa bo za vento to jeszcze trzebaby bylo doplacic za rejestracje, tlumaczenia, akcyzy i inne haracze. A ta rynna z tylu... pozal sie boze :krzyk: I jeszcze mialo cos nie tak z wyswietlaczem zegarka bo sie nie swiecil pierwszy segment.
sebus - 2010-05-03, 16:11

No fakt, jak zobaczyłem ten wydech to pomyślałem że pierwsze co to go wywale :D NA ten zegarek też zwróciłem uwagę no i cały czas mnie zastanawia co z nim nie tak że VAG nie chciał się połączyć (przez chwilę myślałem że kabelek się zwalił albo program ale za chwilę pod Golfem śmigał bez problemów).
A golfika też musiałem opłacić, zarejestrować itd. ale wszystko razem kosztowało mnie mniej niż sam zakup vento. Żebym miał te 10-11 tysięcy to chyba jednak wziąłbym Ventkę ale nie uśmiechało mi się zapożyczać.

adrianagent - 2010-10-18, 16:54

Może komuś pomoże spis wyposażenia i kilku drobiazgów przy kupnie (sorki za błędy)

Sprawne
l.p Jest Tak Nie opis
1 Silnik AFN+++,AHU++, ALE+
2 Klimatyzacja
3 Thermotronik (vento)
4 ABS
5 AIR BAG ( kierowca, pasażer)
6 Szyby elektryczne przód
7 Szyby elektryczne tył
8 elektrycznie regulowane lusterka
9 Podgrzewane lusterka
10 Podgrzewane dysze spryskiwaczy
11 elektrycznie regulowane lampy przednie
12 rególacja jasności podświetlania zegarów i wnętrza
13 Podgrzewane fotele przednie
14 szyberdach
15 alarm
16 centralny zamek na pilota z domykaniem szyb
17 2 pary kluczyków (pilotów jeżeli są)
18 tempomat
19 immobilaiser
20 komputer pokładowy MFA
21 regulacja kierownicy
22 Tylne siedzenia dzielone
23 fotel kierowcy regulowany 4 płaszczyzny(G,D,P,T,pochyl op,poch sie)
24 zagłówki tylnich siedzeń
25 podgrzewanie tylnej szyby
26 skórzana tapicerka
27 kierownica trójramienna
28 Hak
29 wspomaganie
30 trzecie swiatło stop
31 Spojler, progi, dokładka zderzaka (wersje GT, GTI)
32 hamulce tarczowe przód wentylowane
33 hamulce tarczowe tył (wersje GT, GTI)
34 Pas przedni z 2 wentylatorami (wersja TD lub klimatyzacja) 470 W
35 lampy przednie GT wyszczegulnione światła mijania, postojówki
36 Halogeny
37 kierunkowskaz i zaslepki w kolorze białym
38 tylne lampy ciemne
39 Wydech sportowy
40 Instrukcja obsługi
41 Książka serwisowa
42 hak do holowania przykręcany w zaślepkę
43 podnośnik
44 koło dojazdowe/koło zapasowe
45 klucz do kół
46 śrubokręt dwustronny WV
47 gaśnica
48 kamizelka odblaskowa
49 apteczka
50 nagłośnienie przód
51 nagłośnienie tył
52 nagłośnienie 10 głośników (wejsce GT, GTI)
53 Radio
54 schowek na kasety
55 osłona pod silnik
56 osłona na pompę wtryskową
57 wszystkie zaślepki w zderzaku przednim, (hokej pod zderzakiem)
58 nadwozie 5 drzwiowe (wygodniejsze)
59 plastiki na szynę po której przesuwają się fotele przednie

devilll4 - 2011-02-01, 10:52

pozwolę sobie odkopać trochę temat bo potrzebna mi fachowa opinia:P szukam 4 kółek dla siebie koniecznie vento
no i tak wstępnie spytam o te ale to już raczej oczywista będzie odpowiedź:
http://otomoto.pl/volkswa...-C17241447.html

te mi wygląda na malowane jak się powiększy zdjęcia no i do tego grill nie od tego chyba rocznika

a tu drugie bliżej mnie z usa bynajmniej z wyglądu
http://otomoto.pl/volkswa...-C17196400.html

sebastian - 2011-02-01, 19:22

devilll4 napisał/a:
a tu drugie bliżej mnie z usa bynajmniej z wyglądu
http://otomoto.pl/volkswa...-C17196400.html

Ta jetka miała takiego dzwona, że aż tylne drzwi są przesunięte. Bity, za aż piszczy.
devilll4 napisał/a:
no i tak wstępnie spytam o te ale to już raczej oczywista będzie odpowiedź:
http://otomoto.pl/volkswa...-C17241447.html
no tak jakoś dziwnie to wygląda, ale metalic ma to do siebie, że w każdym ujęciu inaczej wyglądać będzie. A poz a tym inaczej na fotkach wygląda, a inaczej w realu. Poza tym dziwnie zdjęcia zrobione - widać, sprzedawca boi się trochę robić zdjęcia centralnie z przodu i z tyłu, jaki z boku, więc zrobił z ukosa. Aby nie było widać tych szpar.

Ale nie ma co się już łudzić, ze auta x-nasto letnie będą w dziewiczym i nie naruszonym stanie. Coś tam zawsze musiało być, w końcu wiek swoje robi. Ale jak dobrze zrobione, to nie powinno być problemu.

devilll4 - 2011-02-01, 20:02

Cytat:
tylne drzwi są przesunięte.

akurat na to nie spojrzałem tylko dziura między przednim zderzakiem a błotnikiem mnie zainteresowała...jeszcze raz dokładnie się przyjrzałem i klapa przy blendzie idzie a z doświadczenia wiem że jak już widać z przodu to dalej już nie bardzo co zbierać jest...czyli ten odpada :)
co do drugiego to nie wiem czy zauważyłeś(pewnie tak) że na giełdzie robione :P a co do dziwnych odcieni przy metalicu to bym się nie zgadzał do końca bo w rodzinie jest takie vento fakt widać lekkie różnice ale to nie z takiej odległości

no ja wiem ideałów nie ma w tym wieku ale przynajmniej co do blach chciałbym coś dobrać zadbanego a nie żeby na wiosnę do lakiernika jechać :]

sebastian - 2011-02-01, 20:12

devilll4 napisał/a:
co do blach chciałbym coś dobrać zadbanego a nie żeby na wiosnę do lakiernika jechać
spraw sobie miernik lakieru - na allegro po ok. 30 zł a będziesz wiedział, czy więcej szpachli jest, czy ledwie co prześwitujący lakier.
dm414 - 2011-04-13, 23:09

nie wiem czy dobry dział wybrałem ale znacie może te vento??
http://moto.allegro.pl/vo...1551937341.html

co myślicie o nim? o stanie, czy bylo bite itd szukam dobrej budy z silnikiem dobrym


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group