|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Tuning - Gwint
Mati_89 - 2009-08-26, 20:00 Temat postu: Gwint Witam upatrzyłem sobie właśnie aukcje z gwintem na tył i chciałbym sie was doradzić czy z golfa na 100% pasuje do vento, czy ktoś może cos wie na temat tej firmy jaka podaje sprzedający SM, no i ogólnie czy zawieszka warta tej kaski? http://www.allegro.pl/ite...lf_iii_tyl.html
Lwomati - 2009-08-26, 20:07
Dzięki za link do aukcji
Zaraz kupię
Ogólnie rzecz biorąc to zawias do golfa 3 i vento jest taki sam. Do varianta jest inny wariant Silnikowo i rocznikowo coś tam się różni (mówię o seryjnym zawiasie). Ale gwint nie powinien się niczym różnić.
vezet22 - 2009-08-26, 20:30
jest to bez różnicy czy golf czy ventolot
piotr nowok - 2009-08-26, 21:06
tak vento od mk3 sie niczym nie rozni ale firmy nie znam ani nie slyszalem
pawelvw - 2009-08-27, 08:39
tak jak wszyscy wyżej ci pisali vento i golf 3 to samo zwieszenie ale wydaje mi się że to jest zawias fk lub tylko same sprężyny są od fk
Gr23s - 2009-08-27, 22:30
posiadam identyczne tylko FK;] z wymiennym wkladem
Witek84r - 2009-09-01, 22:49
Mam do posiadaczy gwintowanego zawieszenia pytanko
Jakiej firmy jest dobra zawieszenie aby nie było efektu "betonu" chodzi mi aby był niższy a zarazem nie trzęsło autem jak by się jechało "żelaznym wozem" żeby był jakiś komfort w czasie jazdy zachowany.
Czy coś takiego jest
Czy może gwintowane zawieszenie wiąże się z tym ze jednak będzie sztywno i twardo
Znalazłem coś takiego
http://www.allegro.pl/ite...to_corrado.html
Czym się różni FK od MTS
http://www.allegro.pl/ite...to_corrado.html
i jaką ma żywotność takie zawieszenie na naszych świetnych polskich drogach
Lwomati - 2009-09-01, 22:57
FK ponoć jest twardsze od MTS. Mam FK na przodzie i jest tragicznie
przy wyższych prędkościach jadąc po nierównym terenie samochód prawie mi wyskakuje w powietrze... kilka razy uderzyłem już głową w sufit...
Pierwszy link to coś typu NO NAME... nie znam nie wiem, nie polecam.
Drugi MTS sporo ludzi ma i sobie chwalą ten gwint.
Fable - 2009-09-01, 23:04
ech.. ja bym geintu na dieselka swego niestwil.... lubie komfortna jazde to ja bym na odwrot lepiej zrobilbym jak najbardziej miekkie zawieszenie gwint tylko dla vr'ek
Witek84r - 2009-09-01, 23:09
To może polecicie coś co jednocześnie obniży autko tak aby nie było za dużego odstępu miedzy kołem a nadkolem, a zarazem aby był komfort jazdy Bo szczerze jak włożyłem 16" felgi i opony o profilu 40 to już jest sztywno haha. Ale nadal jest wysoko
Lwomati - 2009-09-01, 23:17
Jest jeszcze bardziej komfortowa wersja czyli kit.
Sprężyny z amorkami np. http://allegro.pl/item707..._iii_vento.html
Ale nie wiem do końca, czy to jest bardziej komfortowe. Porównywałem ze swoim (jeździłem inną ventką) i powiem szczerze, że tak samo twardo... a opony mam o profilu 50, więc pączki.
EDIT: Ale mam też zestaw zimowy: sprężyny -40 i amorki normalne (nie sportowe) bilsteina (gazowe). I na takim pakiecie jeździ mi się wyśmienicie.
cinek82 - 2009-09-01, 23:21
Tylko jak se założysz bardziej "komfortowe" to żeby Ci przypadkiem nie przycierało oponek Bo jednak 16" to już jest "słuszny" rozmiar
Paweł J. - 2009-09-02, 08:28
Witek84r napisał/a: | Bo szczerze jak włożyłem 16" felgi i opony o profilu 40 to już jest sztywno |
Więc na sportowym zawiasie będzie jeszcze twardziej
Witek84r, napisz dokładnie jaką masz opone...chodzi o rozmiar oraz parametry felg...szerokosc (J) ET....żeby przypadkiem po obniżeniu cyrków nie było. A tak przynajmniej zobaczymy jak opona rozciągnie się na feldze.
idgray - 2009-09-02, 08:40
Witek84r napisał/a: | Jakiej firmy jest dobra zawieszenie aby nie było efektu "betonu" chodzi mi aby był niższy a zarazem nie trzęsło autem jak by się jechało "żelaznym wozem" żeby był jakiś komfort w czasie jazdy zachowany. |
najlepszy rozwiązaniem będzie gwint KW variant 2 czyli z regulacją twardości wtedy możesz sobie sam ustawić sztywność tego zawieszenia no i wysokość co jest najlepszym, rozwiązaniem bo sam decydujesz jak chcesz jeździć
Witek84r napisał/a: | To może polecicie coś co jednocześnie obniży autko tak aby nie było za dużego odstępu miedzy kołem a nadkolem, a zarazem aby był komfort jazdy |
tak jak wyżej napisałem gwint KW variant 2 obniżysz tyle co chcesz a jak będzie za twardo skręcisz na soft i będzie komfortowo
Lwomati - 2009-09-02, 08:45
idgray napisał/a: | gwint KW variant 2 |
tylko najpierw traf na taki gwint.
Bartek - 2009-09-02, 09:50
Zawsze można kupić nowy Z tego co słyszałem kity Weiteca są dosyć komfortowe ale i tak będzie "lepiej" niż standardzie
Grucha85 - 2009-09-02, 16:36
Lwomati napisał/a: | Mam FK na przodzie i jest tragicznie
przy wyższych prędkościach jadąc po nierównym terenie samochód prawie mi wyskakuje w powietrze... kilka razy uderzyłem już głową w sufit. |
Ja tez mam Fk i potwierdzam czesto wale glowa w sufit ale mi to sie podoba taka zawiecha jest git na w miare drogi
Lwomati - 2009-09-02, 16:43
Taki gwint nadaje się tylko na super drogi, np. autostrady, ale nie takie autostrady jak w PL... elegancko mi się jeździ tylko po nowo otwartych obwodnicach miast... wtedy furka prowadzi się rewelacyjnie.
Grucha85 - 2009-09-02, 16:48
tak na super asfalcie to naprawde cos piekniego
Witek84r - 2009-09-02, 19:50
Tygrysisko napisał/a: | napisz dokładnie jaką masz opone...chodzi o rozmiar oraz parametry felg...szerokosc (J) ET....żeby przypadkiem po obniżeniu cyrków nie było. A tak przynajmniej zobaczymy jak opona rozciągnie się na feldze. |
Nie mam pojęcia szerze mówiąc jakie mam te felgi ale znalazłem takie same na allegro z podobnymi oponami chodzi o rozmiar z tym że ja mam na 215, ale tez chce 225 bo chce żeby felga się schowała za oponę
takie mam te felgi
http://www.allegro.pl/ite...raty_f_vat.html
Co prawda jak jadę na tych oponkach na tych kołach nie trochę rzuca autem ale wydaje mi się ze to czas na wymianę niektórych elementów zawieszenie.
Czuć że rzuca na tych szerokich gumach bo wcześniej na stalówkach nie było aż takiego efektu.
piotr nowok - 2009-09-02, 21:12
ten gwint qap to ja ma i jest konfortowy nie jest twardy ani super mieki
ale zalezy jak nisko chcesz jezdzic
Paweł J. - 2009-09-03, 09:07
Witek84r napisał/a: | 215, ale tez chce 225 |
Nie radziłbym Ci zakładac takich szerokich kapci....mogą byc z tym same problemy, może przycierac o błotniki, wspomaganie dostaje po tyłku, no i problemy z miskami.
Witek84r napisał/a: | Co prawda jak jadę na tych oponkach na tych kołach nie trochę rzuca autem ale wydaje mi się ze to czas na wymianę niektórych elementów zawieszenie.
Czuć że rzuca na tych szerokich gumach bo wcześniej na stalówkach nie było aż takiego efektu. |
Normalne przy szerokim kapciu....tzn normalne do pewnego stopnia. A pierścienie centrujące założyłeś ....chodzi oczywiście o dobrane pierścienie...bez nich nie jeździ się za ciekawie.
Witek84r napisał/a: | ale tez chce 225 bo chce żeby felga się schowała za oponę |
Skoro felga schowa się dopiero w gumie typu 225 to niestety nie wróżę nic dobrego...jeśli masz seryjny błotnik z seryjnym, niezaklepanym rantem-moga byc problemy
Witek84r - 2009-09-03, 18:29
Tygrysisko napisał/a: | A pierścienie centrujące założyłeś |
Tak tak założyłem, w sumie na felgach były oryginalnie, znaczy się bo felgi kupiłem od kolesia z golfa 3 wiec to to samo, nawet miał ten sam silnik co ja. Ja myślę ze te luzy na przodzie to już oznaka ze niektóre elementy jak gałki na wahaczach czas wymienić i dlatego sam sobie szuka drogi np w koleinach.
Tygrysisko napisał/a: | Skoro felga schowa się dopiero w gumie typu 225 to niestety nie wróżę nic dobrego... |
To jakie radzisz kapcie na te moje fele. teraz felga idealnie pasuje do tych 215, jak dam węższe kapcie to będę musiał je naciągać i ranty będą wystawać za oponę
Paweł J. - 2009-09-03, 18:57
Witek84r napisał/a: | i ranty będą wystawać za oponę |
Na tym właśnie polega naciąg....może i fajnie wygląda ale trzeba uważac na koła.
Witek84r napisał/a: | To jakie radzisz kapcie na te moje fele. teraz felga idealnie pasuje do tych 215 |
Ciężko cokolwiek powiedziec....nie wiem jak koło jest osadzone (czyli ile wystaje/chowa się) byc może masz duże ET i nawet z oponą typu 215 koło jakoś wejdzie w błotnik....musisz to sam ocenic.
Witek84r - 2009-09-03, 19:50
Tygrysisko napisał/a: | byc może masz duże ET i nawet z oponą typu 215 koło jakoś wejdzie w błotnik.... |
ET to jest co to czy głęboko czy płytko jest mocowanie koła, przykręcane
Paweł J. - 2009-09-03, 19:55
Witek84r napisał/a: | ET to jest co to czy głęboko czy płytko jest mocowanie koła, przykręcane |
Coś w tym stylu....a tutaj książkowa definicja:
Offset felgi (ET)
Offset zwany również odsadzeniem jest odległością pomiędzy płaszczyzną symetrii felgi, a płaszczyzną powierzchni montażowej. Offset może być dodatni lub ujemny i jest specyficzny dla konkretnego modelu felgi a nie samochodu, jak rozstaw. Oznacza to, że różne felgi montowane do tego samego auta mogą mieć różne offsety.
Zerknij jeszcze tutaj:
http://www.felgi-opony.co...e_,1,70,40.html
http://wulkanizacja.krakow.pl/content/view/101/55/
Witek84r - 2009-09-03, 20:17
Doczytałem eis ze u mnie jest ET 40 ale powiem tak ze jak spojrzę to felgę to to mocowanie dość mocno wychodzi do przodu tak ze prawie na równi z rantem. Z przodu tak na oko wydaje mi się ze kolo się chowa w nadkole ale z tylu razem z felgami dostałem dystanse i raz przy 4 osobach i dość sporym załadunku na wyboju mi oponę podtarło bo to wyczułem. muszę kupić krótkie śruby i założyć je bez dystansów.
Gavel - 2009-09-03, 21:28
Witek84r napisał/a: | ale tez chce 225 | mam na sprzedaż 16" 225/40 jakbyś był zainteresowany
vezet22 - 2009-09-03, 22:33
ja mam kita u siebie i powiem ze komfortu niema ale i tak drugim razem wybiore gwint bo będzie jeszcze nirzej i twardziej i oto chodzi
Lwomati - 2009-09-03, 22:35
vezet22 napisał/a: | twardziej |
bardziej twardo
Mati_89 - 2009-09-04, 12:12
mam pytanko lata ktos na tych spręzynach jak to wygląda przy seryjnych amorkach? Są dosyć twarde tak żeby furka nie siadła przy 3 osobach z tyłu? http://allegro.pl/item720...0_35mm_mts.html
Bartek - 2009-09-04, 12:36
Ja mam kit MTS'a czyli sprężyny i amorki. Niestety u mnie przy kicie 60/40 i oponie 215/40 można zapomnieć o jeździe w 5 osób Na tylnej kanapie dwie lekkie osoby to jest optymalne obciążenie
Mati_89 - 2009-09-04, 14:14
ja mam u siebie 14 felgi i opone 185/60 więc chyba raczej nie powinno być problemów?? To wychodzi na to że te sprężyny za twarde nie sa?
Bartek - 2009-09-04, 16:51
Według mnie tył jest dosyć miękki niestety, przód w miarę ok
Mati_89 - 2009-09-04, 19:04
to troszke lipa ale przy moim kole to raczej nie bedzie opcji żeby obcierało
Bartek - 2009-09-04, 22:24
U mnie na zimówce tzn 14" z oponą 175/70 w 5 osób dawało radę więc przy twoim kole powinno być
Mati_89 - 2009-09-05, 11:16
Ciekawe czy ktos jeszcze z forum lata na sprężynkach mtsa
SŁAWNY - 2009-09-05, 11:38
jeśli chodzi o gwint mtsa to ziomek lata już 1,5 roku i mówi że jest okey a auta nie oszczędza nic a nic
vezet22 - 2009-09-05, 18:14
miałem taki sam problem z kitem że jak miałem większe obciąrzenie z tyłu to opcierało problem rozwiązałem wkładając specjalne gumowe spirale w sprężyne ktura niepozwala na to aby sprężyna ściskała się zabardzo i jest ok
Mati_89 - 2009-09-05, 21:29
hmm.. możesz podać link np do jakiejś aukcji z takimi spiralami?
piotr nowok - 2009-09-06, 10:18
ja mam takie

Mati_89 - 2009-09-06, 11:47
je się wkłada pod sprężyne czy pomiędzy zwoje?
piotr nowok - 2009-09-06, 11:50
pomiedzy zwoje
Paweł J. - 2009-09-06, 12:01
Miałem kiedyś takie gumy....musiałem sobie radzic z tymi miękkimi sprężynami z tyłu(zielone oznaczenia)....teraz gdy mam zółte oznaczenia na spężynach jest ok.
bongkox napisał/a: | je się wkłada pod sprężyne czy pomiędzy zwoje? |
tak....ucinasz wcześniej kawałek żeby to na siebie nie zachodziło...o tak:
potem podnosisz auto i wplatasz między zwoje
Kiedyś można powiedziec że byłem hardkorem i latałem z dwoma gumami na spręzynie, tak to wygląda:
Półtora roku tak latałem....nic złego sie nie stało...samochód trochę inaczej się zachowywał...inaczej chodził na dziurach...był sztywniejszy no i tył nie siadał....minus jaki zauważyłem to fakt iż gumy uszkadzają osłony na amorku i spręzyna pod nimi rdzewieje.
Mati_89 - 2009-09-06, 12:53
A ze spręzynami Jamex miał ktoś do czynienia??
piotrekb90 - 2009-09-13, 11:45
Sprężyny od wersji gt obniżają autko o 20 mm przód i tył tak??
Hormon - 2009-09-13, 13:10
bongkox napisał/a: | A ze spręzynami Jamex miał ktoś do czynienia?? |
Miałem w R5 i byłem z nich bardzo zadowolony, nie były ani twarde ani miękkie. Takie w sam raz. Dużo chłopaków takie kupowało do r5.
Mati_89 - 2010-01-20, 22:26
Chiałbym sie doradzić bo czeka mnie niedługo wymiana kompletu amorków planuje zakupić amorki na tył Kayaba gazówki i na przód też Kayaba gazowe albo olejowe, do tego chcę opuścić troszkę auto w dół nie chcę efektu super gleby bo nie mam na to warunków ale poprawić troszkę wygląd auta i lekko je usztywnić czyli zabieg czysto estetyczny padnie tu chyba na sprężyny mts 40/35. Jak myślicie dobrze się będzie latało na takiej zawieszce? dodam że Na kit się raczej nie decyduje.
Buli - 2010-01-20, 23:05
kolego za takie cos tez trzeba troche papy wywalic wiec stawiałbym na gwincik sa naprawde tanie do vento wiec nie opłaca sie kapinowac ze sprezynami:) takie jest moje zdanie gwint mozna zawsze ustawic jak sie tylko chce;)
Przemek - 2010-01-20, 23:19
ja mam gwint i wam powiem ze jest lepszy od kitu. i auto bardziej stabilne
vezet22 - 2010-01-20, 23:42
ventylek86 napisał/a: | ja mam gwint i wam powiem ze jest lepszy od kitu. |
to akurat chyba karzdy wie
Paweł J. - 2010-01-21, 08:24
Mati_89 napisał/a: | Kayaba gazówki |
Mam gazówki na przodzie i tyle...także KYB. Jestem zdania że aby poruszać się sprawnie autem nie trzeba gleby. Wile osób piszę że ma z miękkie zawiasy, ze auto pływa itp. Śmiem twierdzić że prawie wszystkie przypadki to wina kiepskich amortyzatorów lub po prostu te amortyzatory są za miękkie-ale tak czy siak to wszystko idzie na konto winy seryjnego zawiasu w vento.
Na gazówce na pewno nie będzie to, to co przy gwincie itp, ale uważam gazowe amortyzatory za świetny kompromis między komfortem na Polskich drogach a bezpiecznym i sprawnym poruszaniem się.
Ciągle śmigam na seryjnym zawiasie ale wcześniej miałem amorki olejowe które już wiele przeszły i były zmęczone życiem i fakt...w tedy samochód był miękki, niestabilny w zakrętach, pływał....ale inne amortyzatory (także seryjne) załatwiły sprawę w zadowalający mnie sposób. Czyli mam nieobniżane zawieszenia a poza tym świetną trakcję, ale wiadomo...jest wiele osób i każda z tych osób ma różne priorytety
Arcaj - 2010-01-21, 12:10
Jak masz gwint będziesz musiał omijać niektóre drogi, ale ile ludzi jest tyle będzie opinii na temat zawieszki. Jedni wolą serie, drudzy kita, a trzeci gwint. Nigdy nie będzie kompromisu między obniżeniem auta a komfortem jazdy.
piotr nowok - 2010-01-21, 12:16
zgodze sie z arcajem
ale i tak bym chya gwinta zapodal zawsze moze ci sie odwidziec i bedziesz chcial ciut nizej lub wyzej i za to nie placisz a tak bedziesz musial fedry-sprezyny zmienic jak ci sie nie bedzie podobalo a to juz koszt
Paweł J. - 2010-01-21, 12:38
Arcaj, dobrze mówisz....każdy wie czego oczekuje od samochodu itp
Zgadzam się takze ze zdaniem Piotra-gwint to najlepsze rozwiązanie (chodzi o regulację), poza tym gdy się dobrze przyjrzymy cenom to dojdziemy do wniosku że gwint wcale nie jest drogi...komplet dobrych amortyzatorów i nowych to wydatek ok 800-1000zł czyli tyle co gwint. A wiadomo jak to jest z tymi sprężynami...nigdy na 100% nie przewidzisz ile obniżą....a poza tym taki komplecik -40/-40 trochę dziwnie wygląda gdyż tył jest strasznie nisko lub przód strasznie wysoko (zależy jak kto woli)
Arcaj - 2010-01-21, 12:50
Paweł J. napisał/a: | komplet dobrych amortyzatorów i nowych to wydatek ok 800-1000zł czyli tyle co gwint. |
dokładnie. Moim zdaniem bardziej się opłaca gwint bo masz regulacje przód i tył a w niektórych kitach masz regulacje ale tylko samego tyłu. Dlatego jak ktoś chce kupować zawieche to proponuje gwint. Będzie chciał nisko obniży sobie, będzie chciał wysoko podniesie sobie autko w 2 godzinki.
Paweł J. napisał/a: | każdy wie czego oczekuje od samochodu itp |
to racja, ale też trzeba patrzeć na nasze drogi
Paweł J. - 2010-01-21, 12:56
Paweł J. napisał/a: | komplet dobrych amortyzatorów i nowych to wydatek ok 800-1000zł czyli tyle co gwint |
Sorki...zgubiłem słowo sprężyn
powinno być:
komplet dobrych amortyzatorów i nowych sprężyn to wydatek ok 800-1000zł czyli tyle co gwint
Arcaj napisał/a: | masz regulacje ale tylko samego tyłu |
Tak, ale ta regulacja często nie wystarcza....żeby pakiet -40/-40 wyglądał ok, trzeba czasami na przód zapodać -60 i jest równo i tu przykładem jest chyba Levis o ile dobrze pamiętam i pewne czerwone auto z vento-fans.
babyy82 - 2010-01-21, 13:04
Ja jak zakladalem -40/-40 to tyl musialem podniesc na dystansie 2cm zeby to dobrze wygladalo ale nie jest to jakies skomplikowane i w latwy sposob mozna sobie ustawic jak sie chce.
Jedyny minus to to ze nie da sie przodu ustawic i jak wyjdzie tak ma byc. Choc mi akurat odpowiada jego wysokosc teraz:)
piotr nowok - 2010-01-21, 13:30
kumpel dal do fabi -40 z siadl mu ze -60
kazdy komplet sprezyn inaczj siada a na gwincie ustawisz jak bedziesz tylko chcial
Arcaj - 2010-01-21, 13:59
ja właśnie będę wrzucał sprężyny vogtlandu - 40 i zobaczymy jak to będzie wyglądać
Mati_89 - 2010-01-21, 14:46
Arcaj masz już je kupione?
Arcaj - 2010-01-21, 18:04
tak za 90 zł, ale chyba będę sprzedawał bo kupuję gwint mówią że sprężyny vogtlandu są najlepsze pod względem komfortu
Respect - 2010-01-21, 18:20
Arcaj, miałem te sprężyny fioletowe z amorami koni i faktycznie było dosyć miękko także jakiś tam komfort zostaje.
Jeśli chodzi o gwint np. mtsa to dla mnie też jest dosyć miękki żeby nie powiedzieć za miękki i fakt można wysoko podnieść auto ale z obniżeniem np przodu już jest ubogo
Arcaj - 2010-01-21, 18:40
Respect napisał/a: | z obniżeniem np przodu już jest ubogo |
ale na focie widać że przód masz dosyć nisko
Wydym - 2010-01-21, 18:42
Ja mam FK na serie założone i jest lajtowo...
Arcaj - 2010-01-21, 18:44
-40 ?
Respect - 2010-01-21, 18:48
Arcaj napisał/a: | ale na focie widać że przód masz dosyć nisko |
w sumie nigdy nie mierzyłem ile , ale bardziej się już nie da bo 2-3 mm gwintu tylko zostało no i fakt że pod koniec roku już nie dało się bardzo tak jeździć ale np na jakieś zloty przydało by się jeszcze ze 2 cm
Wydym - 2010-01-21, 18:50
Tak -40 z tym że tył posadzony na odbojach i jest z jakieś -20 a z przodu -40
Arcaj - 2010-01-21, 18:54
Respect napisał/a: | na jakieś zloty przydało by się jeszcze ze 2 cm |
widzę że chcesz z Kuchcikiem rywalizować
widi napisał/a: | Tak -40 z tym że tył posadzony na odbojach i jest z jakieś -20 a z przodu -40 |
a masz jakieś foto na tym zestawie?
Wydym - 2010-01-21, 19:02
Tylko te co w temacie u mnie.....
Arcaj - 2010-01-21, 19:04
widi napisał/a: | Tylko te co w temacie u mnie..... |
z tego co widziałem nie masz seryjnych amorów
Dora koniec OT
Wydym - 2010-01-21, 19:07
Mam serie i na nich sprężyny Fk
Arcaj - 2010-01-21, 19:12
a to amory bilstein'a nie są krótsze od serii ?
Wydym - 2010-01-21, 19:20
Nie wiem
Mati_89 - 2010-01-21, 20:23
A jak to jest z gwintem no w sumie czytałem że gwarancji nie ma bo musił by to jakis warsztat zakładać to co w przypadku kiedy jeden amorek kiedyś padnie jednej sztuki chyba nigdzie się nie dostanie???
piotr nowok - 2010-01-22, 12:12
nigny nie wymienia sie 1 sztuki tylko parami a to napewno kupisz
Przemek - 2010-01-22, 13:05
Mati_89, tak jak Piotr pisze wymiana parami. zawsze jest opcja regeneracji amorka.
Blenders - 2010-01-22, 13:26
panowie a moze ktos podac jakas opinie na temat tej firmy gwintu http://moto.allegro.pl/it...rado_caddy.html
piotr nowok - 2010-01-22, 13:33
kuchcik smiga na ta technix
ja mam mts i to jest to czego szukalem jestem 100% zadowolony
Blenders - 2010-01-22, 14:05
to moze kuchcik sie cos odezwie na temat tego gwinta
Przemek - 2010-01-22, 18:00
TA technix jest tańszym odpowiednikiem MTSa.
vezet22 - 2010-01-22, 19:35
ventylek86 napisał/a: | TA technix jest tańszym odpowiednikiem MTSa. |
cena niewiele się różni
Blenders - 2010-01-22, 20:16
czyli ogoolnie rzecz biorac ta technix to jest to samo co mts. na gwincie nie jest za twardo ani z miekko? przy komplecie osob ile auto moze siasc na gwincie?
vezet22 - 2010-01-22, 20:41
Blenders napisał/a: | na gwincie nie jest za twardo ani z miekko? |
zależy dla kogo jak dla mnie to jest troche za miętkko ale inny powie że na tym nieda się jezdzić Blenders napisał/a: | przy komplecie osob ile auto moze siasc na gwincie? |
siąść niepowinno za wiele ale to zależy od ustawienia zawiasu
pawelvw - 2010-01-22, 20:45
vezet22, ale Blenders, ma na swoich 9calowych felach na tylnej osi 225/45 ale niewiem jaka wielkośc felgi ale pewnie 16
vezet22 - 2010-01-22, 20:55
pawelvw napisał/a: | 9calowych felach na tylnej osi 225/45 |
stanowczo za szeroko niespuścisz nisko zawiasu choć byś nawet zaklepał ranty
Blenders - 2010-01-22, 22:24
tylu wlasnie nie chce spuszczac na dol lecz troche podniesc do gory bo nawet wydaje mi sie ze dupke mam za nisko. ale bede cos myslal o oponie 215 lub 205 w co watpie zeby jezdzic na takim naciagu
vezet22 - 2010-01-22, 23:59
Blenders napisał/a: | tylu wlasnie nie chce spuszczac na dol lecz troche podniesc do gory bo nawet wydaje mi sie ze dupke mam za nisko |
skoro na takim kole i chcesz mieć wyżej to ani kit ani gwint
Przemek - 2010-01-23, 09:22
vezet22, ale na gwincie podniesie sobie auto do góry jak go skręci na maxa.
vezet22 - 2010-01-23, 10:22
jezdzic na max skręconym gwincie do góry mija się z celem
Blenders - 2010-01-23, 13:48
bede musial napewno cos podzialac z poszerzeniem nadkoli z tylu. robil ktos juz takie cos?
KuchciK - 2010-01-23, 16:21
ventylek86 napisał/a: | TA technix jest tańszym odpowiednikiem MTSa. |
Nie nie jest. MTS jest bardziej komfortowy (bardziej miekki w porownaniu do TA) a ceny sa praktycznie takie same.
rolz - 2010-01-24, 21:12
piotr nowok napisał/a: | ja mam mts i to jest to czego szukalem jestem 100% zadowolony |
piotr nowok i pozostałych posiadaczy gwintów MTS poprosiłbym o jakąś krótką recenzję, jak długo śmigasz, czy są jakieś problemy, ile opuściłeś auto i czy obciera np. tył przy obciążeniu, czy zawias trzeszczy na nierównościach... wiosna kurcze idzie a cały czas mam dylemat czy kupić nowego mtsa czy jakąś markową używkę
piotr nowok - 2010-01-24, 21:19
powiem tak jak nisko to nie wiem jak jest ale widac jak teraz jest i nie obciera oponka 195/55 jak sie nie myle mialem joma i nie bylem na 100% zadowolony mam teraz mts i jest git nie nurkuje jest wart tej kasiorki w sezonie dam w gol i zobaczymy jak bedzie a czy markowa uzywke ja sie nadzialem 2x i ja bym juz uzywki nie kupil tylko nowke masz 2 lata gwarancji a jak dlugo juz nie pamietak kiedy zakupilem okolo 2 mies
Przemek - 2010-01-24, 21:23
rolz, ja również mam MTSa i latam na nim od listopada. auto było praktycznie na maxa spuszczone oprócz tyłu. Jesli nie masz rozporki na przod to troszke buda trzeszczy. jezeli chodzi o to czy auto załadowane siada to powiem tak w 4 osoby bagol troszke zapełniony i auto stoi tak samo jak było puste. Co do jazdy poprawia sie wchodzenie w zakrety. ale troszke trzepie na nierównosciach. ale idzie sie przyzwyczaic.
Przemek - 2010-01-24, 21:23
rolz, ja również mam MTSa i latam na nim od listopada. auto było praktycznie na maxa spuszczone oprócz tyłu. Jesli nie masz rozporki na przod to troszke buda trzeszczy. jezeli chodzi o to czy auto załadowane siada to powiem tak w 4 osoby bagol troszke zapełniony i auto stoi tak samo jak było puste. Co do jazdy poprawia sie wchodzenie w zakrety. ale troszke trzepie na nierównosciach. ale idzie sie przyzwyczaic.
rolz - 2010-01-24, 21:29
piotr nowok napisał/a: | powiem tak jak nisko to nie wiem jak jest ale widac jak teraz jest i nie obciera oponka 195/55 jak sie nie myle mialem joma i nie bylem na 100% zadowolony mam teraz mts i jest git nie nurkuje jest wart tej kasiorki w sezonie dam w gol i zobaczymy jak bedzie a czy markowa uzywke ja sie nadzialem 2x i ja bym juz uzywki nie kupil tylko nowke masz 2 lata gwarancji a jak dlugo juz nie pamietak kiedy zakupilem okolo 2 mies |
ventylek86 napisał/a: | rolz, ja również mam MTSa i latam na nim od listopada. auto było praktycznie na maxa spuszczone oprócz tyłu. Jesli nie masz rozporki na przod to troszke buda trzeszczy. jezeli chodzi o to czy auto załadowane siada to powiem tak w 4 osoby bagol troszke zapełniony i auto stoi tak samo jak było puste. Co do jazdy poprawia sie wchodzenie w zakrety. ale troszke trzepie na nierównosciach. ale idzie sie przyzwyczaic. | Dziękuję za szybkie odpowiedzi Panowie, czekam jeszcze na opinie innych
Czy coś Was w tych MTSach wkurza
Przemek - 2010-01-24, 21:38
krecenie gwinu do góry za długo sie schodzi
Respect - 2010-01-24, 21:54
ja na mtsie jeżdżę jakoś od lipca chyba i przód jest maksymalnie, tył minimalnie wyżej , na 7.5 16 trze wszędzie bez zaklepanych rantów.
Co do samego gwintu porównuje tu do KW supersporta i fk na których wcześniej jeździłem i jakiejś większej tragedii nie ma .
Z minusów to dla mnie jest za miękkie , sama praca zawiasu jest bardzo głośna , a szczególnie zimą , na dłuższej trasie jest bardzo uciążliwe, Do obniżenia i dopasowania sobie wysokości do opon jest wystarczające , co prawda przy większym obciążeniu na tyle i głębszym uskoku na drodze jest dramat ale tak jak pisałem trochę za miękkie Co do jazdy w zakrętach moge powiedziec że do tego nie było ono przewidziane chyba.
Z plusów to napewno jakość , jeżdżę w lecie przeważnie koło 100km dziennie i zaskoczyło mnie trwałością ogólną bo patrząc na cene nie spodziewałem się rewelacji , a tu wręcz przeciwnie , nakrętki kręcą się znakomicie nie ma mowy o żadnym zapiekaniu ani rdzewieniu , a niczym nie zabezpieczałem tak jak kupiłem, założyłem nic nie myte nie czyszczone i nie ma problemu z odkręceniem samym kluczem nawet teraz jak mu zima nie sprzyja.
mam nadzieje że zaspokoiłem ciekawość swoimi odczuciami z jazdy a mtsie kogoś kto stoi przed zamiarem kupna i tak jak mowie porównywałem to do swoich poprzednich zawiasów i mogę stwierdzić że w tej cenie na 100% nic lepszego się nie znajdzie
rolz - 2010-01-24, 22:03
Dziękuję Respect za dłuższą wypowiedź i pozwolisz, że zadam kilka pytań
Respect napisał/a: | sama praca zawiasu jest bardzo głośna |
Tzn. trzeszczy Pytam bo spotkałem się z takimi opiniami
Respect napisał/a: | Z minusów to dla mnie jest za miękkie |
Z tego co wiem, to im niżej gwint tym (nielogicznie) bardziej miękko, więc może warto spróbować dać go wyżej
Respect napisał/a: | na 7.5 16 trze wszędzie bez zaklepanych rantów |
Jaka guma i ET felgi ;)
Respect - 2010-01-24, 22:11
rolz, 215/40 et 35
co do wysokości to teraz mam 3 cm wyżej i wraz miękko na tych samych wysokościach w kw było bardzo twardo no ale z tym to każdemu się nie dogodzi dla mnie jest za miękko a dla innego może być za twardo
a co do pracy to u mnie we wnętrzu nigdy nic nie trzeszczało i nie trzeszczy, chodzi mi o tłumienie nierówności. Porównać go np. do seryjnego zawiasu to niebo a ziemia
piotrekb90 - 2010-01-25, 10:23
Jest jakaś różnica w komforcie pomiędzy kitem mts-a -40/-40 a gwintem skręconym na taką wysokość??
vezet22 - 2010-01-25, 19:12
kit będzie mietkszy od gwintu
Hitchhiker - 2014-03-03, 11:08
Mam szybkie pytanie odnośnie gwintu a nie chcę zakładać kolejnego tematu. Czy warto doplacić trochę do MTS'a w porównaniu do TA czy różnica nie jest zauważalna ? I do tego czy przy gwincie standardowo wchodzą odbojniki i osłony tak jak przy seryjnym zawiasie?
vwjanekvento - 2014-03-03, 17:33
Slyszalem rozne opinie ponoc mts jest bardziej komfortowy, sam mam mts-a i jest fajnie, odboje i oslony masz w zestawie
dratek - 2014-03-19, 20:35
Mam takie zapytanie. Tnąc koszta chyba wezmę i kupię używany gwint. Pytanie, ilu letni gwint warto kupić. Ile taki nowy gwint wytrzymuje? Bo mogę coś kupić, a się okaże, że za miesiąc złom. Wiem że to zależy od kilometrów ile się robi, obiążenia itp, ale tak mniej więcej, orientacyjnie mi chodzi
Hormon - 2014-03-19, 21:07
MTS i podobne, to bym się bał kupić używki, wolałbym kupić nowy z gwarancją.
tom cio - 2014-03-20, 13:43
rolz zrobił na MTS 50000km i nie wylał, a zmienial bo chciał komfortu troszkę, więc są dość żywotne, ale dużo zależy od sposobu ich użytku. Jak był dobrze traktowany to wytrzyma sporo, ale nikt ci nie powie prawdy jak to było rzeczywiście.
|
|