Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento
Tuning - Air ride zrob to sam:>
Gr23s - 2009-08-27, 22:33 Temat postu: Air ride zrob to sam:>witam mam pare pytan zwiazanych z air ride, co jest potrzebne do zrobienia takiej zawiechy?i czemu tak drogo to kosztuje:PBartek - 2009-08-27, 22:58 Kompresor, butla, poduszki na amorki, przewody i coś do sterowania A dlaczego drogo Bo takie zawieszenie to niezła zabawa a za przyjemność niestety trzeba płacić bradley - 2009-08-27, 23:06 Widzialem na zywo takie Polo w Bielsku. Dwa kompresory w bagazniku a kola chowaly sie w nadkole tak ze samochod w zasadzie opieral sie nadwoziem o asfalt. Swietna sprawa na blokady strazy miejskiej Paweł J. - 2009-08-28, 07:22 Z air ride-em mogą byc niezłę cyrki...głównie chodzi o uciekające powietrze z układu.
Tak się zastanawiam-takie zawieszenie coś pracuje czy jest na sztywno przechodzi przeglądy Gr23s - 2009-08-28, 11:22
bradley napisał/a:
Widzialem na zywo takie Polo w Bielsku. Dwa kompresory w bagazniku a kola chowaly sie w nadkole tak ze samochod w zasadzie opieral sie nadwoziem o asfalt. Swietna sprawa na blokady strazy miejskiej
o te polo ci chodzi:> ? Paweł J. - 2009-08-28, 11:27
Gr23s - 2009-08-28, 11:28 a ktos moze posiada schemat podlaczenia air bo wyobrazam sobie jak by te amo trzeba by bylo przerobic i znalazlem str ze wszystkim co potrzeba do zrobienia takiej zawiechyPaweł J. - 2009-08-28, 11:32 Musisz pytac Kovvala....sam to zakładał no i z tego co widzę, to w vento tylko on ma ten temat należycie ogarnięty.bradley - 2009-08-28, 11:43 Gr23s, tak, dokladnie o to piotr nowok - 2009-08-28, 12:03 kovvala sie zapytaj jemu to ladnie chodziPaweł J. - 2009-08-28, 12:38 kovval - 2009-08-28, 12:55 moze dziwnie to zabrzmi ... ale obawiam sie ze nikt ci nie powie jak to zrobic. a zgadnij dlaczego ? ile stron www znalazles z opisam jak to zrobic? hmmm no wlasnie....0, moze 1,2 z opisem po angielsku, ale w taki sposob ze i tak nic nie zdzialasz. a jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo ze chodzi o ...$$$. Paru gosci w RP to rozkminilo, zajelo im to ladny czas, a teraz z tego zyja. Jest taka niepisana umowa, ze szczegolow sie nie ujawnia. dlatego to kosztuje nie TYLE pieniedzy.... tylko raczej tylko tyle. Widziales ile kosztuje orignal wiem ze to brzmi .....dziwnie, ale tak jestkovval - 2009-08-28, 12:59 aaa mowa o algrundo. no wlasnie www.algrundo.com , koledzy ze slaska bodajrze. oni chyba jak nikt w RP wiedza jak sie to robiBartek - 2009-08-28, 14:50 http://forum.vwzone.pl//v...hp?f=32&t=25582
tutaj można trochę poczytać, chociaż to też są ogólniki i dywagacje na temat air'a przemolas4 - 2009-08-28, 15:23 jak juz tak mocno chcesz rozkminic temat aira , to zapros Kovvala na weekend .... kup 24pak piwa.......... gruby notatnik + pisdlo z nowym wkladem ....... duzo giga pamieci na aparacie i bedziesz mial temat obcykany .....
Ogolnie powiem szczerze , ze montaz to pikus .... pan pikus ......
Najtrudniejsza kwestia , to stwozyc hybryde amora z poducha w taki sposob by nie uciekalo powoli powietrze ......
jak sie ten problem rozkmini , to jest sie w domku .
Tygrysisko napisał/a:
Tak się zastanawiam-takie zawieszenie coś pracuje czy jest na sztywno przechodzi przeglądy
zawiecha jak ja doberze ustawisz ppracuje prawie tak samo jaak orginales .....chyba ze go na odbioijnikach polozysz ..... wtedy sztywniej .
no i przegladu to za diabla nie przejdzie , wiec pozostaje miec dobrego znajomego na stacji diagnostycznej lub co rok to zwalac ....... ba ...... i tak wszyscy na zime to zwalaja , wiec przeglady zimo trzeba robic i tyle .SŁAWNY - 2009-08-29, 20:04 ogólnie jak coś skumasz to prosze
http://www.volksforum.com...ead.php?t=10218
ale chyba nie za bardzo ogarniasz się w temacie tak czy inaczej dużo roboty kupa problemów o air jest też dużo na lowrider.pl Co do przeglądów to nie przechodzi normalnie legalnie bynajmiej napewno home made a i prowadzenie takiego auta nie jest do końca fajne bo auto "pływa"SŁAWNY - 2009-08-29, 20:05 a i też zalezy jak bardzo chcesz mieć rozbudowany zestaw czy 2x2 czy każde koło oddzielnietheority - 2009-08-30, 19:33 Najlepiej to citroena xm'a kupić i już PPaweł J. - 2009-08-30, 19:39
SŁAWNY napisał/a:
Co do przeglądów to nie przechodzi normalnie legalnie bynajmiej napewno home made a i prowadzenie takiego auta nie jest do końca fajne bo auto "pływa"
Czyli to coś co wygląda na amortyzator nie spełnia jego funkcji pawelvw - 2009-08-31, 09:54 ciekaweprzemolas4 - 2009-08-31, 12:43
Tygrysisko napisał/a:
Czyli to coś co wygląda na amortyzator nie spełnia jego funkcji
Bez przesady .amor dziala jak amor . Zmienia sie element sprezynujacy ......
nikt natomiast nie podbije na przegladzie takiej samoruby , na ktora nie ma atestu itd ......idgray - 2009-08-31, 13:22
SŁAWNY napisał/a:
prowadzenie takiego auta nie jest do końca fajne bo auto "pływa"
SŁAWNY, jeździłeś na takim zestawie że piszesz takie bzdury ? nic nie pływa głównie sztywność zależy od typu amortyzatora najlepiej zastosować taki z regulacją twardości wtedy możesz sobie dostosować czy aut jest sztywne jak na gwincie czy miękkie jak na serii. Jak już ktoś będzie miał amorek z poduszką w jednej kupie do resztę ogarnie bez problemu. A co jest potrzebne:
- amortyzatory najlepiej sportowe o skróconym tłoku wtedy auto się niżej kładzie i jest w miarę twardo przez co auto prowadzi się dobrze.
- poduszki i tu jak kto woli albo potrójne bałwanki albo podwójne albo rękawy każda ma inne zalety i wady
- przewody tu w zależności jak to szybko ma działać fi6, fi 8 fi 10
- zawory tu można kupić najtańszy za około 40 zl albo drogi za około 350 zł w zależności czy auto ma się podnosić i opuszczać tylko czy tańczyć jak w przypadku polo nerki
- sterowanie można podpiąć pod co się chce ja mam np. pod sterowanie szybami podpięte można mieć pod zwykłe przełączniki typu I - 0 - II
- manometry by wiedzieć jakie ciśnienie jest w poduszkach i w butli
- kompresory do pompowania butli najlepiej dwa, do tej pory miałem jeden i co chwile siadał więc kupiłem drugi mocniejszy ale też pracował sam i nie dal rady na chwilę obecną mam dwa pompują błyskawicznie i wsio działa jak należy a pompują tak szybko że się nawet nie zdążą zagrzać więc chłodzenie nie jest konieczne choć to zawsze jakieś zabezpieczenie
- no i butla ja mam 10 litrów ale to stanowczo za mało polecam 5 galonów czyli coś około 18 litrów z hakiem lub 20 litrów myślę że taka jest optymalna
- jest jeszcze kilka gadżetów ułatwiających pracę tego wszystkiego i bezpieczeństwo ale to jak już będziesz miał wszystko to sam dojdziesz co i jak
pozdrawiamSŁAWNY - 2009-08-31, 19:14
idgray napisał/a:
SŁAWNY napisał/a:
prowadzenie takiego auta nie jest do końca fajne bo auto "pływa"
SŁAWNY, jeździłeś na takim zestawie że piszesz takie bzdury ? nic nie pływa głównie sztywność zależy od typu amortyzatora najlepiej zastosować taki z regulacją twardości wtedy możesz sobie dostosować czy aut jest sztywne jak na gwincie czy miękkie jak na serii. Jak już ktoś będzie miał amorek z poduszką w jednej kupie do resztę ogarnie bez problemu. A co jest potrzebne:
- amortyzatory najlepiej sportowe o skróconym tłoku wtedy auto się niżej kładzie i jest w miarę twardo przez co auto prowadzi się dobrze.
- poduszki i tu jak kto woli albo potrójne bałwanki albo podwójne albo rękawy każda ma inne zalety i wady
- przewody tu w zależności jak to szybko ma działać fi6, fi 8 fi 10
- zawory tu można kupić najtańszy za około 40 zl albo drogi za około 350 zł w zależności czy auto ma się podnosić i opuszczać tylko czy tańczyć jak w przypadku polo nerki
- sterowanie można podpiąć pod co się chce ja mam np. pod sterowanie szybami podpięte można mieć pod zwykłe przełączniki typu I - 0 - II
- manometry by wiedzieć jakie ciśnienie jest w poduszkach i w butli
- kompresory do pompowania butli najlepiej dwa, do tej pory miałem jeden i co chwile siadał więc kupiłem drugi mocniejszy ale też pracował sam i nie dal rady na chwilę obecną mam dwa pompują błyskawicznie i wsio działa jak należy a pompują tak szybko że się nawet nie zdążą zagrzać więc chłodzenie nie jest konieczne choć to zawsze jakieś zabezpieczenie
- no i butla ja mam 10 litrów ale to stanowczo za mało polecam 5 galonów czyli coś około 18 litrów z hakiem lub 20 litrów myślę że taka jest optymalna
- jest jeszcze kilka gadżetów ułatwiających pracę tego wszystkiego i bezpieczeństwo ale to jak już będziesz miał wszystko to sam dojdziesz co i jak
pozdrawiam
Czyli co uważasz że przy 150km/h na opuszczonym aucie jedzie się tak samo jak na gwincie bo nie kumamidgray - 2009-08-31, 20:42 prędkość nie ma tu nic do rzeczy a jeśli masz twarde amortyzatory to tak można to porównać nawet do jazdy na gwincie pod warunkiem że ciśnienie w poduszkach też jest odpowiednie choć ja osobiście porównuje to do kitu a nie gwintu mi się jeździ jak na kicie
a czemu napisałeś że auto pływa ? po czym to wnioskujesz ?
a co do wysokości na mało na którym air przy opuszczonym aucie da się w ogóle jechać idgray - 2009-08-31, 20:48 SŁAWNY, jeśli ci zależy na bezpiecznym lataniu 150 km i szybciej to gwint jest najlepszy ale nie pisz że air pływa bo to mit który ktoś wymyślił kto na tym nie jeździł albo zrobił coś źle SŁAWNY - 2009-08-31, 21:02 no niestety takie odczucia pozaostały mi po przejażdzce citroenem c5 ale tam w sumie to inna bajka jest wiec nie wiem autem na typowym air nie jeździłem co do c5 to była troszke lipakovval - 2009-09-01, 09:05
SŁAWNY napisał/a:
Co do przeglądów to nie przechodzi normalnie legalnie
...ja bym powiedzial ze spokojnie by air przeszedl przeglad na szarpakach. jezeli chodziloby o wlasciwosci jezdne itp. gorzej jakby gosciu zajrzal co tam siedzi. mysle ze wtedy by sie przeglad skonczyl, jakbys trafil na sluzbiste. Ale nie ma co sie dziwic takie rzeczy nie maja homologacji i nie moga przejsc przegladu
idgray napisał/a:
a czemu napisałeś że auto pływa ? po czym to wnioskujesz ?
id chce ci przypomniec ze jak ja montowalem poduszkowca to tez nmi takie rzeczy ludziska wytykali. Jakbym dobrze pogrzebal to nawet bym sie dogrzebal kto
dopoki sie tym nie przejedzie to njie ma co gadac SLAWNY. to tak jak ksieza o sexie gadaja
i tak jak id mowi, im wieksza twardosc na amorze ustawisz tym masz sztywniej. no ale wkoncu poduch z powietrzem to nie sprezyna hartowana, wiec w rajdach bym tym nie latal idgray - 2009-09-01, 15:07
kovval napisał/a:
...ja bym powiedzial ze spokojnie by air przeszedl przeglad na szarpakach. jezeli chodziloby o wlasciwosci jezdne itp. gorzej jakby gosciu zajrzal co tam siedzi. mysle ze wtedy by sie przeglad skonczyl, jakbys trafil na sluzbiste.
bylem na ścieżce i na szarpakach właśnie i wyszła mi sprawność jak na nowych amorach koleś zajrzał pod spód i zapytał się o co kaman to mu powiedziałem że zawias jak citroenie ale przeglądu i tak bym nie dostał bo koła wystają bo rejestracji z przodu brak i ta z tyłu nie teges ale myślę że z zawiasem dało by radę ale to od człowieka zależy SŁAWNY - 2009-09-01, 16:41 z przeglądem wiadomo zalezy jaki człowiek nam się trafi mi też mówili że ksenony nie przejdą i co i przeszły ale koleś mi powiedział "nie żebym się czepiał ale za to niebiescy Ci mogą dowód zabrać "