Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Regulacja kierownicy

Paweł J. - 2009-08-31, 19:27
Temat postu: Regulacja kierownicy
Witam. :hejka:

Zacznę od początku....mam takową kierownicę:

Chodzi o to iż gdy koła są ustawione idealnie na wprost kierownica jest lekko skierowana w lewą stronę. Chciałbym ją ustawic na środku. Wiem że da się to wyprofilowac, ale demontując kierę nie chciałbym niczego uszkodzic, więc dlatego założyłem ten temat.

Będę wdzięczny za wszelkie opinie/porady....dotyczace demontażu kierownicy.

Lwomati - 2009-08-31, 19:30

Nic nie demontuj. Kierownicę ustawia się na geometrii kół.
Jak się prowadzi Twój bolid ?? Puścisz kierę i jedzie prosto ??

Paweł J. - 2009-08-31, 19:33

Lwomati napisał/a:
Kierownicę ustawia się na geometrii kół.

Kiedyś spotkałem się z teorią że da się ją przekręcic.

Lwomati napisał/a:
Jak się prowadzi Twój bolid ?? Puścisz kierę i jedzie prosto ??

Wszystko jest ok....gdy samochód przyjechał z Niemiec też kiera lekko w lewo uciekała....po wymianie amortyzatorów i geometrii nic się nie zmieniło.

Lwomati - 2009-08-31, 19:35

To dziwne ?? !! W sumie ja mam tak samo tylko, że w prawo :diabełek:
Jeśli chodzi o demontaż i ustawienie to chętnie posłucham :D bo sam będę niedługo wymieniał kierę i ustawiał na nowo.

pablomed - 2009-08-31, 19:56

Tygrysisko, jeśli jesteś pewien że masz dobrze geometrię ustawioną to podważasz i wyciągasz przycisk klaksonu (sporo siły trzeba użyć), pod spodem jest jedna duża śróba trzymająca kierownicę, odkręcasz, wycigasz kierownicę i wkładasz na nowo przestawiając ją na wieloklinie.
Bywa ze nawet po idealnym ustawieniu geometrii kierownica jest trochę krzywo przy jeździe na wprost, co wynika albo z nierównomiernie zużytych opon, albo z tego że wcześniej już była przestawiana. W małym zakresie kierownicę można przekręcić, nie ma w tym żadnego ryzyka.

bradley - 2009-08-31, 20:43

Jak masz poduszke to musisz dwa torxy z tylu odkrecic, poduszka sama schodzi, trzeba odlaczyc tasme, odkrecic srube, przekrecic kieorwnice, zakrecic, polaczyc, zakrecic :)
Lwomati - 2009-08-31, 20:46

i odpiąć aku ;)
sebastian - 2009-08-31, 20:49

Słyszałem, że kiedyś pomagało kręcenie na chama w odwrotną stronę i co nieco pomagało. Ale to w maluchach chyba czy serenkach. Może tu też by coś zdziałało>?
Lwomati - 2009-08-31, 20:51

sebastian napisał/a:
Słyszałem, że kiedyś pomagało kręcenie na chama w odwrotną stronę i co nieco pomagało

oj Seba Ty to wszystko byś na siłę robił :P Ventka to nie malczar. Trzeba się obchodzić jak z dzieckiem ;)

pablomed - 2009-08-31, 21:10

Lwomati, bradley, czyżby kolega Tygrysisko, nie zapodał fotki kierownicy? Widać tam poduszkę?
pablomed - 2009-08-31, 21:11

Lwomati napisał/a:
obchodzić jak z dzieckiem
raczej jak z dziewczyną. Grzecznie ale nie zawsze :)

kurcze sorki za drugi post, szkoda że nie można usnąć na tym forum samemu

Lwomati - 2009-08-31, 21:39

pablomed napisał/a:
Lwomati, bradley, czyżby kolega Tygrysisko, nie zapodał fotki kierownicy? Widać tam poduszkę?

ale ja swoją będę odpinał :D

marek03 - 2009-08-31, 21:48

Na siłę się nie da!!! Są dwie możliwości, albo na wieloklinie (po ściągnięciu koła kierownicy), albo w warsztacie na drążku.
Rafik - 2009-08-31, 21:58

:tygrysek: ustawiasz koła tak aby były na prostym pózniej sciagasz klaksonik czyli srodeczek kiery wyciagasz przewodziki od klaksonu odkrecasz srube co trzyma kiere i ustawiasz ja na prosto tak jak ma byc ja przechodziłem to samo identyko mam ta sama kiere i dało rade aha tylko pozniej kiera zrobiła sie luzna to mi znajomego mechanika syn który tez ma ładne vento :D przyklejił tą srube na jakis super klej i teraz jest cacy kiera jest idealnie prosta i koła tez są spoczko :luzik:
Paweł J. - 2009-09-01, 07:51

pablomed napisał/a:
Tygrysisko, nie zapodał fotki kierownicy? Widać tam poduszkę?

No tak....nic tam nie ma....wersja dla kamikadze :P

Rafik napisał/a:
klaksonik

No tak.....tylko ten klakson ściąga się pociągając do siebie (siedząc na siedzeniu kierowcy) czy wyjmuje się go ściągając do góry czyli w stronę deski ??

Rafik napisał/a:
tylko pozniej kiera zrobiła sie luzna

Hmmmm.....no to mnie przybiło trochę....może źle dokręciłeś ??

pablomed - 2009-09-01, 08:11

Tygrysisko napisał/a:
ściąga się pociągając do siebie
tak, trochę podważ tępym narzędziem z jednej strony a dalej już pójdzie palcami
Tygrysisko napisał/a:
Hmmmm.....no to mnie przybiło trochę....może źle dokręciłeś
nie widzę opcji żeby kierownica się zrobiła luźna, ewentualnie ktoś zgubił podkładkę która jest pod tą dużą śróbą i potem gwintu nie starczyło.
Paweł J. - 2009-09-01, 08:23

Ok....w wolnej chwili zabiorę się za to :]
A tymczasem dzięki za dyskusję :OK:

marek03 - 2009-09-01, 08:30

Bzdura żeby kierownicę "przyklejać". A jak się ją później ściągnie. Ona siedzi na wieloklinie i taką czasami trudno ściągnąć. Zgadzam się nie ma możliwości, jeżeli wieloklin był ok żeby po ponownym założeniu kierownica miała luz. Dokręcając kierownicę wciskamy ją na wieloklin i koniec nie ruszy się.
Rafik - 2009-09-01, 13:40

Tak na poczatku tez była opcja ze nie ma podkładki podkładka była i kierownica była dokrecona na maxa podkładka pózniej była zmieniana na nową i tez problem dalej był ze po jakims czasie kiera była luzna a ten klej co był tam wpuszczany bez problemu sie pozniej usunie jak bedzie sie chciało zdjąc kiere marek03, dla Ciebie to bzdura a ja tak mam i nie narzekam Pozdrawiam
spyro - 2009-09-01, 16:49

odkręcenie kierownicy to pikuś, trzeba tylko mieć dobą nasadkę i po sprawie.
Prostować najlepiej jadąc - jedziesz kawałek, stajesz, przekręcasz kierę o 1 cm i znowu kawałek jedziesz i tak do bólu - aż ustawisz sobie prosto. Robiłem to parokrotnie, np po odebraniu furaka od elektryka po wymianie stacyjki albo po zmianie nagrzewnicy, zresztą w poradzie o wymienia nagrzewnicy jest krok po kroku jak zdjąć kierownicę:

http://www.vwvento.org/porady/nagrzewnica/


Lwomati - 2009-09-01, 16:53

spyro napisał/a:
zresztą w poradzie o wymienia nagrzewnicy jest krok po kroku jak zdjąć kierownicę

no też prawda. Pamiętałem o tym, ale nie chciało mi się wejść :diabełek:

marek03 - 2009-09-01, 17:25

Rafik, poczekaj jak będziesz musiał zdemontować kierownicę, jeżeli miałeś w porządku wieloklin i w kierownicy było wszystko ok. to współczuję.
Rafik - 2009-09-01, 21:03

Dobra spoko nie mówie ze nie bo jeszcze jej nie demontowałem nie było takiej potrzeby ;) i sie nei bede spierał bo fakt faktem mozesz miec racje ja na własnej skórze sie jeszcze nie przekonałem ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group