| |
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Regulacja kierownicy
Paweł J. - 2009-08-31, 18:27 Temat postu: Regulacja kierownicy Witam.
Zacznę od początku....mam takową kierownicę:
Chodzi o to iż gdy koła są ustawione idealnie na wprost kierownica jest lekko skierowana w lewą stronę. Chciałbym ją ustawic na środku. Wiem że da się to wyprofilowac, ale demontując kierę nie chciałbym niczego uszkodzic, więc dlatego założyłem ten temat.
Będę wdzięczny za wszelkie opinie/porady....dotyczace demontażu kierownicy.
Lwomati - 2009-08-31, 18:30
Nic nie demontuj. Kierownicę ustawia się na geometrii kół.
Jak się prowadzi Twój bolid Puścisz kierę i jedzie prosto
Paweł J. - 2009-08-31, 18:33
| Lwomati napisał/a: | | Kierownicę ustawia się na geometrii kół. |
Kiedyś spotkałem się z teorią że da się ją przekręcic.
| Lwomati napisał/a: | Jak się prowadzi Twój bolid Puścisz kierę i jedzie prosto |
Wszystko jest ok....gdy samochód przyjechał z Niemiec też kiera lekko w lewo uciekała....po wymianie amortyzatorów i geometrii nic się nie zmieniło.
Lwomati - 2009-08-31, 18:35
To dziwne W sumie ja mam tak samo tylko, że w prawo
Jeśli chodzi o demontaż i ustawienie to chętnie posłucham bo sam będę niedługo wymieniał kierę i ustawiał na nowo.
pablomed - 2009-08-31, 18:56
Tygrysisko, jeśli jesteś pewien że masz dobrze geometrię ustawioną to podważasz i wyciągasz przycisk klaksonu (sporo siły trzeba użyć), pod spodem jest jedna duża śróba trzymająca kierownicę, odkręcasz, wycigasz kierownicę i wkładasz na nowo przestawiając ją na wieloklinie.
Bywa ze nawet po idealnym ustawieniu geometrii kierownica jest trochę krzywo przy jeździe na wprost, co wynika albo z nierównomiernie zużytych opon, albo z tego że wcześniej już była przestawiana. W małym zakresie kierownicę można przekręcić, nie ma w tym żadnego ryzyka.
bradley - 2009-08-31, 19:43
Jak masz poduszke to musisz dwa torxy z tylu odkrecic, poduszka sama schodzi, trzeba odlaczyc tasme, odkrecic srube, przekrecic kieorwnice, zakrecic, polaczyc, zakrecic
Lwomati - 2009-08-31, 19:46
i odpiąć aku
sebastian - 2009-08-31, 19:49
Słyszałem, że kiedyś pomagało kręcenie na chama w odwrotną stronę i co nieco pomagało. Ale to w maluchach chyba czy serenkach. Może tu też by coś zdziałało>?
Lwomati - 2009-08-31, 19:51
| sebastian napisał/a: | | Słyszałem, że kiedyś pomagało kręcenie na chama w odwrotną stronę i co nieco pomagało |
oj Seba Ty to wszystko byś na siłę robił Ventka to nie malczar. Trzeba się obchodzić jak z dzieckiem
pablomed - 2009-08-31, 20:10
Lwomati, bradley, czyżby kolega Tygrysisko, nie zapodał fotki kierownicy? Widać tam poduszkę?
pablomed - 2009-08-31, 20:11
| Lwomati napisał/a: | | obchodzić jak z dzieckiem | raczej jak z dziewczyną. Grzecznie ale nie zawsze
kurcze sorki za drugi post, szkoda że nie można usnąć na tym forum samemu
Lwomati - 2009-08-31, 20:39
| pablomed napisał/a: | | Lwomati, bradley, czyżby kolega Tygrysisko, nie zapodał fotki kierownicy? Widać tam poduszkę? |
ale ja swoją będę odpinał
marek03 - 2009-08-31, 20:48
Na siłę się nie da!!! Są dwie możliwości, albo na wieloklinie (po ściągnięciu koła kierownicy), albo w warsztacie na drążku.
Rafik - 2009-08-31, 20:58
ustawiasz koła tak aby były na prostym pózniej sciagasz klaksonik czyli srodeczek kiery wyciagasz przewodziki od klaksonu odkrecasz srube co trzyma kiere i ustawiasz ja na prosto tak jak ma byc ja przechodziłem to samo identyko mam ta sama kiere i dało rade aha tylko pozniej kiera zrobiła sie luzna to mi znajomego mechanika syn który tez ma ładne vento przyklejił tą srube na jakis super klej i teraz jest cacy kiera jest idealnie prosta i koła tez są spoczko
Paweł J. - 2009-09-01, 06:51
| pablomed napisał/a: | | Tygrysisko, nie zapodał fotki kierownicy? Widać tam poduszkę? |
No tak....nic tam nie ma....wersja dla kamikadze
| Rafik napisał/a: | | klaksonik |
No tak.....tylko ten klakson ściąga się pociągając do siebie (siedząc na siedzeniu kierowcy) czy wyjmuje się go ściągając do góry czyli w stronę deski
| Rafik napisał/a: | | tylko pozniej kiera zrobiła sie luzna |
Hmmmm.....no to mnie przybiło trochę....może źle dokręciłeś
pablomed - 2009-09-01, 07:11
| Tygrysisko napisał/a: | | ściąga się pociągając do siebie | tak, trochę podważ tępym narzędziem z jednej strony a dalej już pójdzie palcami
| Tygrysisko napisał/a: | | Hmmmm.....no to mnie przybiło trochę....może źle dokręciłeś | nie widzę opcji żeby kierownica się zrobiła luźna, ewentualnie ktoś zgubił podkładkę która jest pod tą dużą śróbą i potem gwintu nie starczyło.
Paweł J. - 2009-09-01, 07:23
Ok....w wolnej chwili zabiorę się za to
A tymczasem dzięki za dyskusję
marek03 - 2009-09-01, 07:30
Bzdura żeby kierownicę "przyklejać". A jak się ją później ściągnie. Ona siedzi na wieloklinie i taką czasami trudno ściągnąć. Zgadzam się nie ma możliwości, jeżeli wieloklin był ok żeby po ponownym założeniu kierownica miała luz. Dokręcając kierownicę wciskamy ją na wieloklin i koniec nie ruszy się.
Rafik - 2009-09-01, 12:40
Tak na poczatku tez była opcja ze nie ma podkładki podkładka była i kierownica była dokrecona na maxa podkładka pózniej była zmieniana na nową i tez problem dalej był ze po jakims czasie kiera była luzna a ten klej co był tam wpuszczany bez problemu sie pozniej usunie jak bedzie sie chciało zdjąc kiere marek03, dla Ciebie to bzdura a ja tak mam i nie narzekam Pozdrawiam
spyro - 2009-09-01, 15:49
odkręcenie kierownicy to pikuś, trzeba tylko mieć dobą nasadkę i po sprawie.
Prostować najlepiej jadąc - jedziesz kawałek, stajesz, przekręcasz kierę o 1 cm i znowu kawałek jedziesz i tak do bólu - aż ustawisz sobie prosto. Robiłem to parokrotnie, np po odebraniu furaka od elektryka po wymianie stacyjki albo po zmianie nagrzewnicy, zresztą w poradzie o wymienia nagrzewnicy jest krok po kroku jak zdjąć kierownicę:
http://www.vwvento.org/porady/nagrzewnica/
Lwomati - 2009-09-01, 15:53
| spyro napisał/a: | | zresztą w poradzie o wymienia nagrzewnicy jest krok po kroku jak zdjąć kierownicę |
no też prawda. Pamiętałem o tym, ale nie chciało mi się wejść
marek03 - 2009-09-01, 16:25
Rafik, poczekaj jak będziesz musiał zdemontować kierownicę, jeżeli miałeś w porządku wieloklin i w kierownicy było wszystko ok. to współczuję.
Rafik - 2009-09-01, 20:03
Dobra spoko nie mówie ze nie bo jeszcze jej nie demontowałem nie było takiej potrzeby i sie nei bede spierał bo fakt faktem mozesz miec racje ja na własnej skórze sie jeszcze nie przekonałem
|
|