|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Tuning - wymiana silnika 1.8 benzyna 75km na 2.0 115km
bob4444 - 2009-09-09, 19:01 Temat postu: wymiana silnika 1.8 benzyna 75km na 2.0 115km Witam.
Zastanawiam się nad lekkim wzmocnieniem swojego vento bo te 75km to odrobinę za mało jak dla mnie i jedyne sensowne rozwiązanie jakie mi przychodzi w tej sytuacji to wymiana silnika na mocniejszy (myślę ze ten 2.0 115km) by mi wystarczył. Zastanawia mnie jednak co musiał bym wymienić oprócz samego silnika czy np skrzynia którą mam będzie dobrze współpracowała z tym silnikiem?
znalazłem na allegro taki silnik http://www.moto.allegro.p...3_2_0115km.html czy myślicie ze by sie nadawał??
Jestem nowy na tym forum wiec jeśli coś umieściłem nie w tym miejscu co trzeba lub przeoczyłem podobny temat to z góry przepraszam.
Paweł J. - 2009-09-09, 19:22
Skrzynia chyba podchodzi....ale wątpię żeby długo wytrzymała.
2.0 ma inne hamulce....zawias chyba też ciutkę inny jest :myśli:
wymiana na 1.8 90KM będzie najtańsza gdyż w tedy tylko motor wymieniasz.
bob4444 - 2009-09-09, 21:13
właśnie się tego obawiałem w związku z tą skrzynią. 90km to może nie jest jeszcze szczyt marzeń ale zawsze to już 15 więcej, a czy jest jeszcze jakaś szansa na wzmocnienie tego 1.8 90km, czy warto inwestować w coś takiego jak chip tuning? wiem ze w przypadku turbiny czy sprężarki da się czasem sporo wycisnąć ale nie wiem czy przy zwykłym benzynowym silniku ma to jaki kolwiek sens??
Bartek - 2009-09-09, 21:19
Jakiekolwiek zwiększanie mocy 1.8 8v nie ma najmniejszego sensu i nie ważne czy to będzie AAM czy ABS. Poniesione koszty nie będą współmierne do osiągów. Zapomnij też o czymś takim jak "chip tuning", to nie jest TDI albo 1.8T żeby ingerencja w ECU coś dała
vezet22 - 2009-09-09, 21:30
czyli swap na 2.0 tylko musisz liczyć się że skrzynia tesz no i wiąska razem ze sterownikiem silnika .
vezet22 - 2009-09-09, 21:35
Tygrysisko napisał/a: | 2.0 ma inne hamulce....zawias chyba też ciutkę inny jest :myśli: |
hamulce większe czyli z przodu tarcze wentylowane o większej średnicy z tyłu tarcze , zawiecha mocniejsza , piasty na 5 szpilek ale tylko w GT 2.0 i w VRce a w innych 2litrówkach tak jak np. w 1.8
bob4444 - 2009-09-09, 21:38
wiadomo ze zdecydowanie przyjemniej jeździło by się z takim 2.0 ale wygląda na to że ze względów finansowych będę mógł sobie pozwolić jedynie na 1.8 90km Teraz trzeba tylko znaleźć taki silnik w przyzwoitym stanie i brać się do roboty
dzięki za rady.
Andziula - 2009-09-09, 21:41
Skrzynia na pewno nie wytrzyma, wiem coś o tym i 1.8 skrzynie kupisz bez problemu, a 2.0 to bardzo trzeba się natrudzić żeby znaleźć. my ostatnio wkładaliśmy 2.0 od passata, bo od vento to w ogóle nie znaleźliśmy w Toruniu i okolicach.
Paweł J. - 2009-09-09, 23:37
bob4444 napisał/a: | że ze względów finansowych będę mógł sobie pozwolić jedynie na 1.8 90km |
fakt....mocy mniej niż w 2.0....ale silniczek prostszy (mniejszy ostrzęt).....no i z gazoliną da się ładnie zgrac (nie ma spadku mocy na LPG).....w 3 osoby da sie tym dosyc dynamicznie latac....oczywiscie szału nie ma ale jest ok....no i z gazem bardzo tanio to wychodzi.
bob4444 - 2009-09-10, 00:47
zależy mi na tym żeby dodać temu samochodowi troszkę mocy ale jak najmniejszym kosztem (oczywiście takie rozwiązanie ze włożę mu 2.0 i zostawię tą skrzynie, która jak mówicie szybko się rozpadnie odpada)
A mógł by ktoś się wypowiedzieć na temat tego jak jest różnica w spalaniu miedzy silnikiem 1.8 75km i 1.8 90km (benzyny bo gazu raczej nie zamierzam instalować) sprawdzałem na podstawie danych podawanych przez producenta ale często rożnie się to ma do tego co w rzeczywistości.
Buli - 2009-09-10, 01:52
zapewniam Cie kolego ze 1.8 90km wystarczy ... i o 100% miej problemu przy SWAPIE:)
krzeszak - 2009-09-10, 06:45
bob4444-tu kolega Pablo 170 przekładał silnik 1,8 na 2,0 wiec podpytaj co oprócz silniczka przekładał i możne podpowie jakie sie koszty z tym wiążą
http://forum.vwvento.org/...99b76ee01b28e20
Paweł J. - 2009-09-10, 10:11
bob4444 napisał/a: | A mógł by ktoś się wypowiedzieć na temat tego jak jest różnica w spalaniu miedzy silnikiem 1.8 75km i 1.8 90km |
Z tego co widzę to róznicy nie ma.
Moje 90KM na benzynie, na typowej trasie czyli przy tempie spacerowym 100km/h to wyrabiało się w 6-6.2 litra, a gazu to ponizej 8 litrów wychodzi.....chodź po moich ostatnich obserwacjach uważam że da się zejsc do 7 litrów gazu na setkę.....ale to tak w dwie osoby plus lekki bagaż no i na drogach beż ograniczeń prędkości.
Na krótkich odcinkach to ok 8.5-9 litrów benzyny mi wychodziło....gazu to tak z 10.5-10.7litra na setkę. (nie w miescie )
bob4444 - 2009-09-10, 14:43
Dzięki za wszelkie rady, a o szczegóły związane z tym 2.0 dopytam już Pablo 170.
Prawdopodobnie jednak zostanę przy zamiarach zamontowania 1.8 90km zwłaszcza ze piszecie ze to wystarczy i jest zdecydowanie prostsze przełożenie silnika.
Bartek - 2009-09-10, 14:54
A według mnie swap z AAM na ABS to jest bezsens. Te 15KM zrobi Ci aż taką różnicę Ścigacz to to niestety nadal nie będzie, różnica w osiągach też nie będzie duża bo co z tego że przybędzie ci 15KM jak różnica w momencie wynosi tylko 5Nm a to przecież on w znacznej mierze odpowiada za przyspieszanie samochodu. W ogóle jak robić swap to na co najmniej 2.0 16V albo 1.8T. Mój znajomy który bawi się w takie rzeczy zawsze mówi że swap silnika na taki który był montowany w danym modelu samochodu jest nieopłacalny, policz sobie ile taniej ci wyjdzie sprzedać swojego AAM'a i kupić 2E albo w ostateczności ABS'a w podobnym roczniku i stanie
Paweł J. - 2009-09-10, 15:03
Bartek napisał/a: | Ścigacz to to niestety nadal nie będzie, |
Dokładnie...będzie lepiej ale szału nie zrobisz
Bartek napisał/a: | Te 15KM zrobi Ci aż taką różnicę |
Akurat w domu mam porównanie....auto 75KM i moje vento.....czuc róznicę....szczególnie przy wyprzedzaniu tira.....także te niby 15 KM a jednak robi swoje.
Bartek napisał/a: | policz sobie ile taniej ci wyjdzie sprzedać swojego AAM'a i kupić 2E albo w ostateczności ABS'a w podobnym roczniku i stanie |
Zgadzam się....musisz zobaczy w jakim stanie masz auto...czy jest trochę rudego...czy coś trzeba robic itp.
Bartek - 2009-09-10, 15:08
Moc mocą, porównaj momenty tych dwóch silników które masz w domu Ja nie twierdzę że różnicy nie będzie ale jeździłem i AAM'em i ABS'em i nie jest ona wcale taka porażająca jakby się wydawało, przynajmniej przy prędkościach podróżnych i przyspieszaniu
bob4444 - 2009-09-10, 15:28
auto jest w bardzo dobrym stanie technicznym (wszystko zawsze wymieniane na czas, mam go prawie od nowości, a wcześniej (czyli niecałe dwa lata) miał go dobry znajomy także znam jego całą historie). Niestety z blacharka nie jest juz tak dobrze bo jest sporo rdzy (klapa, nadkola, podłoga itd.) W najbliższym czasie miałem sie właśnie zabrac za tą rdzę, a w następnej kolejności była wymiana silnika. Ten który mam działa idealnie (ma zaledwie 140tys przebiegu bo jeżdżę tez innym samochodem) ale jest troche za słaby, zwłaszcza przy pełnym załadunku- wtedy to juz niemal ze tragedia.
Paweł J. - 2009-09-10, 15:37
Bartek napisał/a: | porażająca |
Porażająca nie jest, ale da sie ją bez problemu zauważyc
bob4444 napisał/a: | zwłaszcza przy pełnym załadunku |
Niestety w 90KM z pełnym załadunkiem tez nie jest kolorowo.
cinek82 - 2009-09-10, 16:37
Oj nie.... , 90KM to najlepiej góra w 2 osoby, tzn "najelastyczniej" Nie wiem, AAM-em nie jeździłem ale ABS też szału nie robi....
Ale jak dla mnie wystarcza, ja nie potrzebuje prędkości 180km/h także do spokojnego przemieszczania się idealny
bob4444 - 2009-09-10, 17:24
domyślam się ze jakiegoś gigantycznego skoku w dynamice nie będzie bo to tylko 15km różnicy ale szczególnie przy wyprzedzaniu przydało by się choć trochę więcej nic te 75km. Możliwe ze moje wrażenie ze ten samochód się czasem troszkę wlecze jest spowodowane tym ze jeżdżę tez często samochodem z trochę mocniejszym silnikiem (alfa romeo 146 1.9JTD po lekkim tuningu, dokładnie to chip tuningu)
cinek82 - 2009-09-10, 20:20
A no to faktycznie... taki niedosyt mocy to tez mam jak się przesiądę z teścia Bory do swojego Ventylka. Ale wystarczy, że chwilkę pobrykam swoją maszynką i wracam do rzeczywistości
Ale w przypadku takiego swap-a (75/90KM) to byś miał chyba najmniej roboty....
|
|