Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Osłona drążka kierownicy

Paweł J. - 2009-09-11, 12:16
Temat postu: Osłona drążka kierownicy
Witam :]
Jesienią wymieniałem ową osłone, oczywiście nie ja to robiłem a majster przy okazji wymiany spręzyn.....dziś to z niej zostało:


Na zdjęciu osłona z koła prawego przy max skrecie w lewo czyli w położeniu gdy jest najbardziej rozciągnięta.

Widac jakas do bani jest gdyż między kazdym zwojem sa pękniecia.

Tak czy siak jest do wymiany....

i tu moje pytanie....jakiej firmy brac żeby było ok....są tylko takie badziewia dostepne ??

Zamierzam wymienic to sam i tu kolejne pytania:

Jak to odkręcic ?? gdy kończy się drążek od środka auta jest taka jakby kulka/zatoczenie (widac na powyższym foto) do której drażek wpada....od środka auta jest nakrętka....jak na moje oko 19mm....aby ten drązek wyjąc muszę wykrecic tylko tą nakrętkę ??

Kolejna sprawa:
Jak widac na zdjęciu poniżej na drążku jest takie wytłoczenie na które powinna wpadac końcówka osłony, ale jak na moje oko ta osłona jest strasznie rozciągnięta przy max skręcie....tak więc czy moge ją umieścic tuz obok tego zaczoczenia w które wchodzi drażek ??

No i na koniec....czy przez takie odkrecenie drażka od środka nie poleci mi zbieznosc ??

No i na koniec fotka jak z tym sobie poradziłem tak na szybko:

Jak widac brakuje trochę miejsca do tego wytłoczenia na drążku

prosze o pomoc i wszelkie sugestie

radobom - 2009-09-11, 13:28

JA bym to zrobił tak ściągasz koło potem końcówke drążka od piasty potem luzujesz kontre na końcówce następnie wykręcasz końcówke licz obroty! ściągasz gume zakładasz nową i składasz w odwrotnej kolejności na 90% zbierzność trzeba bedzie ustawić a gume kupiłbym Febi-ego
FWD350 - 2009-09-11, 16:55

tak tylko zdejmujac koncówke musisz ja wybic co spowiodje jej uszkodzenie wiec i koncuwki do wymiany beda a tak to wszystko opisane juz zostło.a tak nawiasem to juz z 200 razy liczyłem gwinty i zawsze i tak była zbierznosc lub rozbierznosc wiec wizyta na diagnostyca jak zawsze koszt ustawienie to w granicach 30 40 zł pozdrowienia
radobom - 2009-09-11, 18:32

chyba że ściągniesz końcówke ściągaczem albo jej nie uderzając. Bierzesz taki średni młotek i bijesz do okoła końcówki i powinna wyskoczyć w 8 na 10 przypadków tak mi sie udawało
Paweł J. - 2009-09-11, 19:27

Dzięki Panowie za naświetlenie tematu :oklaski:

Puki co osłona....stara osłona jest w miarę poskładana i raczej syf się nie powinien dostawac do srodka....ale mam nadzieję ze po niedzieli już będzie nowa na drążku.

Co mnie rozbraja....to fakt i nowe graty nawet roku nie wytrzymały.....samochód nawet bardzo na mrozach nie stał z powodu małej eksploatacji i ogrzewanego garażu. Po lewej stronie mam oryginalną osłonę....nawet zaciski są te takie jednorazowe....osłona nawet porośnięta mchem w niektórych kawałkach....jest z 93r ale trzyma się super....nie to co ten szaj co mam na prawym drażku-między każdym zwojem powierzchowne pęknięcia :mur:

Na szczęście nowe osłony (dziś kupiłem) mają znacznie grubszą i elestyczniejszą gumę :D

dziś zrobiłem trochę km....moja samoróba nadal się ładnie trzyma...
tak na wprost


przy skręcie w lewo


i prawo


No i ok....tak na koniec...tu jest drązek


od czego zacząc demontaż ??

Wyjdzie sam pręt czy tą całośc trzeba wywali ??

vezet22 - 2009-09-11, 21:15

popuśc najpierw śrube kątrującą końcówkę następnie samą końcówke od zwrotnicy wybij ją uderzając w samą częśc zwrotnicy naokoło trzpienia końcówki i musi wyjśc nigdy niemiałem z tym problemów następnie wykręć koncówkę i teraz morzesz zdjąć i załorzyć nową :P nawet jak będziesz liczył obroty wykręcając końcówke to zbieżność do poprawy :]
FWD350 - 2009-09-12, 10:37

wiesz jak nie jest pekniete a sie tylko lekko suneła to pierscien zaciskowy i git a jak juz jest popekana to lepiej wymienic bo szkda maglownicy :]
sebastian - 2009-09-12, 10:45

Ja kupowałem drążki i końcówki wszystko z górnych półek - Lemfordera. Również osłony tej samej firmy. Nic nie pęka, nic się nie rozdwaja, jest w porządku. Ale ja bym nie ryzykował, licząc, zaznaczając gwinty, przy wymianie na nowe. Te 30 zł to nie majątek, a przynajmniej opony będziesz miał całe. Ja podziwiam tych, jak zaznaczają... Nie ważne, jakby się to zaznaczyło, zawsze coś poleci nie tak.
FWD350 - 2009-09-12, 15:57

dokładnie jak pisałem wczesniej na kazdym zaznaczałem dokładnie i po załozeniu zawsze sie okazywało ze jest róznica 2-3 mm koncówki rozne czy co?? tego to nie wiem

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group