Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - Zawieszenie i sprężyny

naws - 2009-09-13, 20:48
Temat postu: Zawieszenie i sprężyny
Witam,

kolejny pomysł zaświtał mi w głowie. Kombinuję tak ze względu na to, że przed zimą muszę wymienić wszystkie amortyzatory w Ventce (3 się spociły), a nie mam poki co 1100zl aby kupić gwint MTS z i tak różnymi opiniami (pozytywnymi i negatywnymi).

Kombinacja zatem polega na tym:

Kupić seryjne zawieszenie (Kayaba) i na nim jeździć zimą. Natomiast gdy przyjdą roztopy i slonko zacznie prażyc - dokupić krótkie spręzynki. Zmienić sprężyny i jeżdzic na seryjnym zawieszeniu z krótkimi spręzynkami.

Pytanie zatem brzmi : czy jest to bezpieczne ? Sprężyny nie będą się ślizgać i spadać ?
Czy żywotność amortyzatorów znacznie spadnie, czy nie ma to raczej większego wpływu?

piotr nowok - 2009-09-13, 20:53

to lepiej poczekac i kupic gwinta albo urzywke kupic
naws - 2009-09-13, 20:58

A jaki gwint ? MTS ?

Napewno nie stac mnie an KW itp :D 1100 to i tak duzo za zawieche jak dla mnie:P

Na jakim jeździsz Ty piotr nowok ?

piotr nowok - 2009-09-13, 21:10

jom qap

nie wiem jak poczekasz do konca tygodnia to bede go chyba sprzedawal zobacze jak z kasa

ale jeszcze masz ta techniks

albo urzywkw fk wejtec

przemolas4 - 2009-09-13, 21:11

naws napisał/a:

Pytanie zatem brzmi : czy jest to bezpieczne ? Sprężyny nie będą się ślizgać i spadać ?

o ile skrocone sprezyny nie beda mialy wiecej niz -40 , to jeszcze jakos to bedzie chodzic , ale osobiscie takiego rozwiazania nie polecam .

Paweł J. - 2009-09-13, 21:37

naws napisał/a:
Pytanie zatem brzmi : czy jest to bezpieczne ? Sprężyny nie będą się ślizgać i spadać ?
Czy żywotność amortyzatorów znacznie spadnie, czy nie ma to raczej większego wpływu?

KYB...też mam ten zawias....nie do zajechania....jak dowalisz spręzyny na minusie to niestety amorki szybciej polecą.

naws - 2009-09-13, 22:03

To takie pytanie - czysta ciekawość :

kupuję sportowy zawias powiedzmy FK i dokładam do niego na zime wysokie sprezyny seryjne. Co sie wtedy dzieje ?

Przemek - 2009-09-14, 07:05

Lepiej nie zakładaj na seryjne amory skróconych sprężyn bo to nie jazda samochód skacze i jest go cięzko utrzymać na drodze. Lepiej popatrz na allegro kompletne zwykłe sportowe zawieszenie koszt to 700 zł. Ale wtedy masz gwarancje ze auto ci z drogi nie wyskoczy. Mam to z własnego doświadczenia.
lesny1982 - 2009-09-14, 09:23

ja mialem na seryjne amorki skracane sprezynki H&R dobrze sie jezdzilo ale jak wymienilem tyl na caly kit to amorki tragedia byly nawet tlok nie odbijal do gory :P a z przodu jeszcze nie wiem za miesiac wymieniam
naws - 2009-09-14, 14:01

Pytanie bylo z czystej ciekawosci :) nie zamierzam takiego czegos robic :)

Dzięki za opinie :)

rolz - 2009-09-20, 22:18

Witam koledzy,
od dłuższego czasu zastanawiam się nad zmianą zawieszenia na ciut niższe i twardsze stąd moje pytania a przekopując forum nie znalazłem nic na ten temat...
1. Czy były różnice w zawieszeniach w Ventkach przy silnikach TDI 1Z i AFN ?
2. Mój Venciak to CLX TDI, czy istnieje możliwość założenia zawiasu z GT TDI, które powinno być właśnie niższe i twardsze (nie mam tarcz hamulcowych z tyłu) ? Ktoś dokonał takiej zmiany ?
Może znajdą się osoby, które podobnie jak ja miały podobny dylemat - zmieniać zawias na jakiegoś MTSa czy pozostać przy serii ale iść w stronę wersji GT o ile to możliwe przy dieslu w biedniejszej wersji ?

piotrekb90 - 2009-09-21, 10:59

Dołączam się do tematu. Czy można kupić sprężynki do venta z wersji gt czy poprostu jest jeden rodzaj sprężyn?? Nie mowie o wzmacnianych...Zmieniłem amorki: przód Cofap olejowe (tak mi doradził gość w sklepie jest bardziej komfortowe i zawiecha mniej "cierpi" na nierównościach i co ciekawe przód mi się obniżył o 2 cm ale i tak jest za wysoko...) a tył też Cofap ale gazowe. Czy mogę założyć sprężyny od wersji gt?? Cały czas mowię o nowych...
Paweł J. - 2009-09-21, 11:11

piotrekb90 napisał/a:
Czy mogę założyć sprężyny od wersji gt??

zamienic zawsze mozesz tylko niestety może by ciężko to dostac....gdy kupowałem spreżyny na tył do vento to praktycznie wszedzie mówili mi że nie ma znaczenia jaki mam silnik...jaki rok produkcji...jaka wersja....no liptonik był....w końcu wróciłem do mocniejszych oryginałów.

Znalazłem sklep który to rozróżniał...ale dwie sprężyny na tył kosztowały prawie 300zł...przednie na bank byłyby droższe....wiem ze też był komplet GT ...ceny nie pamietam ale niska nie była...w podobnej kasiorze wyszłoby kupno całego KIT-u niż samych markowych sprężyn z GT, które i tak jest mega ciężko dostac.

babyy82 - 2009-09-21, 18:31

Jesli chcecie obnizyc troche fure ale zeby dawalo sie nia jeszcze gdzies wjechac to polecam kupic sprezyny -40 i na tyl dolozyc dystanse okolo 20mm. U mnie siedzi tai zestawik i jak dla mnie jest dobrze i jakotako praktycznie.
Ja komplecik sprezynn trafilem na allegra za 100 i to nowki :) wiec mi sie udalo. Amorki mam gazowe. Przy olejowych powinien siasc jeszcze bardziej a przy przodzie olejowym a tyle gazowym to byc moze nie trzeba bylo by juz wkladac tulejek.

Ogolnie tyl bardzo latwo sie podnosi wiec mozna autko sobie ustawic jak sie podoba.

piotrekb90 - 2009-09-25, 17:21

Mam pytanko w sprawie tych sprężyn http://www.mapet-tuning.c...products_id=694 czy można je zastosować w Vento i czy to jest coś podobnego jak te do wersji GT o które pytałem wyżej??
Kowal_80 - 2009-11-04, 21:30

podbijam pytanie Piotrka o te sprezyny niby GT. moj ventyl stoi niemal jak zuk. poprzedni wlasciciel na tył zalozyl jakies niebieskie sprezyny i jescze po 2 te gomy miedzy zwoje. koszmar. ale boje sie,ze jak je wjme to opony bedzie zdzieral o nadkola. przod tez nie za niski. fakt,ze koła "15,no ale mimo wszystko za wysoko stoi. i mosze cos zaradzic. typowo sportowy zawias nie wchodzi w gre,gdyz duzo jezdze i cenie jako taka wygode. a sport wiadomo twardy. koledzy,doradzcie. z gory dzieki.
rolz - 2009-11-04, 22:18

piotrekb90 napisał/a:
Mam pytanko w sprawie tych sprężyn http://www.mapet-tuning.c...products_id=694

Dobre jest w nich to, że obniżają tylko o 20/15 mm a więc jest mniejsze ryzyko, że amorki Ci padną za szybko. IMHO niezła alternatywa dla kitu, skoro masz nowe amorki :) Aż sam zacząłem się zastanawiać nad takim rozwiązaniem... :mysli:

Paweł J. - 2009-11-05, 12:34

Kowal_80 napisał/a:
ale boje sie,ze jak je wjme to opony bedzie zdzieral o nadkola

Kowal_80, kwestia tego jaką masz felgę i jak jest ona osadzona....jeśli koła masz dosyć szeroko osadzone to tak czy siak będą Ci ocierać o błotniki gdy obniżysz furkę...takze to już Ty sam musisz się dobrze przyjrzeć jak to tam jest u Ciebie albo daj chociąz parametry felg właćznie z ET i szerokością oraz dane opon to będzie można łatwo powiedziec co i jak ;)

Panowie....co do tych sprężyn -20/-15 to zauważcie że chodzi o silnik 2.0 8V i 2.0 16V...więc trzeba by na poczatek poszukac info ile waża te silniki łąćznie ze skrzyniami a ile waża inne silniki...każda jednostka napędawa waży troszeczkę mniej lub więcej więc w tedy cięzko będzie przewidzieć obniżenie.

piotrekb90 napisał/a:
http://www.mapet-tuning.c...products_id=694

Nie to żebym się czepiał czy coś takiego ale u Venoma macie to samo a w dodatku sa tam żniżki dla klubowiczów czyli wyjdzie taniej

Jak widać tez są spręyny -20/-15 z rozróżnieniem rocznikowym
http://www.venom24.pl/gol..._2094_2100.html

rolz - 2009-11-05, 14:29

Paweł J. napisał/a:
Jak widać tez są spręyny -20/-15 z rozróżnieniem rocznikowym
Czy te sprężynki do 2.0 benzyny podejdą do 1.9 tdi ?? :D
Kowal_80 - 2009-11-05, 20:44

Paweł J. dzieki za odzew. teraz opony mam 185 szerokie,ale na lato juz czekaja 205. tak czy siak bede klepał rant nadkola,mam nadzieje,ze cos pomoze. no a juz napewno nie bedzie tak cieło. ale tym sie bede martwił na wiosne. mam jednak takie pytanie : czy jak kupie te sprezyny -20\-15 i wrzuce na oryginalne amorki to czy te amorki to przezyja? czy jak to ktos napisal sprezyny do -40 nie zabijają seryjnych amortyzatorow?
rolz - 2009-11-05, 21:05

Kowal_80 napisał/a:
bede klepał rant

Osobiście wolałbym zamiast klepania po prostu je obciąć, przynajmniej syf nie będzie się zbierał i mniejsze ryzyko przygody z lakierem jak nie wiesz czy nie było jakiejś szpachelki wcześniej :D
Kowal_80 napisał/a:
sprezyny do -40 nie zabijają seryjnych amortyzatorow?

Przy -20/15 powinno być ok, miałem podobne springi wcześniej w beemce e30 i nie było żadnych kłopotów na zwykłych amorkach a były olejowe.

Paweł J. - 2009-11-06, 06:57

rolz napisał/a:
Przy -20/15 powinno być ok,

Też tak myślę....w końcu to seria z golfa GTI ;)

Kowal_80 - 2009-11-06, 10:16

Dziekuje Panowie za odpowiedzi. no to po wypłacie zawijam te sprezynki. a ma ktos moze fotke jak mniejwiecej stoi taka ventka na zawiasie GT i kole '15? zebym mogł sobie oblokac jak to bedzie umnie wygladało. co do rantów to ROLZ masz racje,faktycznie lepiej porezac. jeszcze raz balszoj spasiba.
piotrekb90 - 2009-11-06, 16:30

Kowal_80 jak już założysz to zapodaj fotki i opisz jak się sprawują te springi.[/b]
Kowal_80 - 2009-11-07, 10:47

ok,ale to dopiero na wiosne. narazie puki bedzie syberia niech stoi jak stoi. zawsze pewniejsze,ze nie urwe zdesia jak cos spod tira wyleci ;)
Hormon - 2009-12-06, 19:27

Czy sprężyny od GT obniżają auto? Bo są na pewno twardsze, a mam dostęp do takich sprężyn za chyba niezłą kasę bo 105 zł. Do tego armorki od GT Bilstein za 220 zł. Chodzi mi głównie o przód, bo tył mam nowy i nie chce zmieniać.

Chce obniżyć autko tak o-40, nie więcej. Więc może lepiej kupić jakiś inny zawias?
Może ktoś doradzi?

sebastian - 2009-12-06, 19:42

Wydaje mi się, że nic nie obniży, co jedynie będzie większa twardość i nic więcej.
Paweł J. - 2009-12-06, 19:51

GT teoretycznie powinien byc nieco niższy....ale nie wiadomo o jaki silnik chodzi...1.8...2.0...1.9TDI...klima czy bez niej...to różne masy i nikt nie da gwarancji ze to o tyle i tyle mm obniży auto. Niegdyś na spoty w Lublinie wpadało vento GT z 2.0 i zawias z tego auta niczym nie różnił się od mojego ;)
Hormon - 2009-12-06, 19:52

W takim razie co sądzicie o amortyzatorach MTS?
Przemek - 2009-12-06, 20:23

u mnie Hormon, masz zdjecia jak wygląda na zawiasie ori GT i powiem ci ze nic a nicnie jest niski tyle ze miekko sie go prowadzi. Sugeruje ci wstawic springi od 1.8 gt ale gofra3 i wtedy powinno byc oki
Respect - 2009-12-06, 20:37

Hormon, ja jeżdże na gwincie mtsa i nie mam zastrzeżeń
Hormon - 2009-12-07, 08:14

A jak wygląda sprawa sprężyn, czy te które idą na przód są różne w zależności od rocznika?
Paweł J. - 2009-12-07, 09:45

Hormon napisał/a:
czy te które idą na przód są różne w zależności od rocznika?

Jest rozróznienie dla roczników od 09/91-08/94 do 09/94-10/97

U Venoma sa takowe spręzyny:
http://www.venom24.pl/gol..._2094_2100.html

Hormon - 2009-12-07, 10:32

Mam takie sprężyny tylko za 130 zł :P , są ściągnięte z golfa III nie całe 6 miesięcy jeżdżone. Golf jest 94r i teraz nie wiem czy będą pasować do vento czy nie. Moje Vento to rocznik 96
Respect - 2009-12-07, 11:07

to nie ma się co rozwodzić tylko przymierzyć :D jak sam nie sprawdzisz to ciężko nam będzie coś Ci doradzić w tym temacie bo nie da się sprecyzować ile co Ci obniży i jak się będzie na tym jeździć tak jak już tygrys napisał każe auto inaczej to przyjmie nawet pod względem wyposażenia to stopień obniżenia i twardości może się różnić .

Jak są z golfa to na pewno będą pasować bo to to samo , tak jak mówię najlepiej jest przymierzyć i potestować trochę co CI będzie odpowiadać , sama wymiana to pikuś tyle ze zbieżność będziesz musiał sobie ustawić ale jak już dojdziesz do tych swoich wymarzonych ustawień to masz z głowy , wiem to po sobie bo już przerobiłem tyle sprężyn itd że naprawde nie da się określić jak dane auto to przyjmie tak więc ryzyko że będziesz miał za nisko czy za twardo jest zawsze , kwestia gustu . A jeszcze co do mtsa to ja bym te wszystkie sprężyny uogólnił trochę bo niby są rocznikami podane i stopniami twardości nieraz ale nie zawsze się to przekłada na faktyczne wartości po założeniu

kończe bo się rozpisałem jak na maturze :P

Hormon - 2009-12-07, 19:54

No to biorę w takim razie te sprężyny, jeszcze amortyzatory, tuleje na wahacze, łożyska, tarcze i klocki. A później nocka w garażu :D
Kowal_80 - 2009-12-10, 17:35

koledzy,dzis szperałem w starych gratach i trafiłem na kilka fantów. najlepszy to micha olejowa z aluminium,zeberkowana (wentylowana?) itp. ale nie o tym mowa. znalazłem sprezyny. cos mi swita,ze przytaszczył mi je kiedys kolega i twierdził,ze sa od golfa 2. wizualnie sa jakby volkswagenowskie. i teraz pytanie do znawców tematu : sprezyny sa zółte,maja na zwojach napisy RS Abstimmung H&R spezialfedenn. polozyłem je na glebie i zmierzyłem. od dołu do gornej krawedzi ostatniego najmniejszego zwoju mają 24cm. ile one moga obnizac? chodzi mi o to,ze nie mam springów od vento na wierzchu i nie mam jak porównac. pomoze ktos? bo bez sensu zebym rozbierał teraz "perkinsona". z góry dzieki.
Paweł J. - 2009-12-10, 17:40

Tylna sprężyna do vento ma ok 34-37cm...oczywiście zależności o twardości. zauważ tylko że seryjna sprężyna bardziej się ugnie pod naporem auta a sportowa już nie tak...wręcz minimalnie.

Foto chyba najmiększej sprężyny jaka była na vento (zielone oznaczenia)


Z żótłymi oznaczeniami ma ok 36-36.5cm.

Kowal_80 - 2009-12-10, 21:24

zapomniałem dodac,ze te które znalazłem to sa przednie. sorki. Paweł J dzieki za odzew.
jumper - 2011-07-07, 18:01

Witam odświeżę troszeczkę temat :

Czy znajdę lepszy zestaw od
http://allegro.pl/zawiesz...1694399781.html
stan mojego portfela wynosi 1200zł na zawieszenie

lesny1982 - 2011-07-07, 18:08

a nie lepiej gwint kupic odrazu ??
jumper - 2011-07-07, 18:26

Miałem już gwint i nie byłem zadowolony z niego ( z przodu mi $*^%*&%( po 6miesiaca z tyłu mam do tej pory i trzeba już wymienić bo słychać jak się trzyma na samej sprężynie )
lesny1982 - 2011-07-07, 18:27

no to na gwarancje chyba ze uzywke lipna kupiles :P
jumper - 2011-07-07, 18:31

znajomy mi zakładał a gwarancja nie obejmuje tego ( nie posiadam żadnej faktury ani paragonu )
lesny1982 - 2011-07-07, 18:33

no to wtedy do 1200 jakis firmowy KIT dorwiesz ;)
jumper - 2011-07-07, 18:39

też tak myślałem :P a powiedz mi całą reszte z jakiefirmy brać ?? co polecacie ?? ( mam na myśli gumy ....)
lesny1982 - 2011-07-07, 18:40

gumy to juz tam obojetnie drogie nie sa i szalu w wyborze tez nie ma :P
jerry - 2011-08-28, 23:23

odnawiam temat :D szukam kitu za wiechy do ventyla chce go obniżyć o 40mm i nie mam zielonego pojecia jakiej firmy kupic mam do wydania do 1200 zeta jak patrze to albo Jom albo MTS wiec co lepsze :D chociaż chciałbym einbacha albo h&r ;p
Wvojtek - 2011-08-29, 05:48

jerry, za 1200 to gwinta masz spokojnie i możesz regulować ;)
vwkrzysio - 2011-08-29, 07:01

Wvojtek napisał/a:
jerry, za 1200 to gwinta masz spokojnie i możesz regulować ;)

dokładnie, za niecałe 8stówek masz gwint u mapeta ;)

jerry - 2011-08-29, 20:12

ale jakiej firmy polecacie ? MTS czy Fk ? czy Ta? zeby sie nie rozlecialo po 3 miechach :D
miki9a - 2011-09-08, 19:07

panowie mam pytanie do osób które maja u siebie gwint. jak wysoko można podnieść auto na gwincie?? da rade do seryjnej wysokości ??
vwkrzysio - 2011-09-09, 13:44

do serii chyba nie da rady ale poniżej napewno ;)
miki9a - 2011-09-09, 14:35

a ile niżej od serii będzie ?? sprawdzał może ktoś ??
Hormon - 2011-09-09, 15:31

Jest niżej o jakieś 2,5 - 3 cm
miki9a - 2011-09-09, 15:59

dzięki Hormon, :] czyli zimę będzie dało rady jakoś przelatać na gwincie :]
vwkrzysio - 2011-09-10, 07:39

miki9a, ostre inwestycje się szykują u Ciebie miki9a, ;)
miki9a - 2011-09-10, 11:36

vwkrzysio napisał/a:
miki9a, ostre inwestycje się szykują u Ciebie miki9a, ;)


no mam już kilka pomysłów i powoli do celu a szczegóły niedługo będą w temacie :D

Wydym - 2011-09-10, 11:42

Nie wiem jakie gwinty macie ale ja swojego jak pociągnąłem do góry to stał jak seria moja przed założeniem...Co do jazdy w zimę to jak go nie zabezpieczysz to ci pordzewieje....
miki9a - 2011-09-10, 17:12

a czym to najlepiej zabezpieczyć ??
danieluss123 - 2011-12-10, 19:32

Mam pytanko jak to jest ponieważ posiadam venciaka wersja GT i słuchy mnie doszły ze ma kutrze sprężyny niż inne i jak kupie sprężyny sportowe czy będzie różnica czy nie ponawiewasz myślę zęby troszeczkę siadł
mateusz_vento - 2012-01-27, 20:30

Nie będę zakładał nowego tematu, Mam kpl sprężyn do VW Polo 6N Eibach czarny, czyli troszkę obniża od serii, ma ktoś doświadczenie jak pasują takie springi, wiadomo masy aut się trochę różnią ale ??
zB3ig - 2012-02-02, 15:36

ile powinny mieć wysokości sprężyny przenie do vento z dieslem ? i jaki powinien być prawidłowy prześwit między kołem a nadkolem przy oponach 65 R14 ?
lesny1982 - 2012-02-03, 23:06

a jest cos takiego wogole jak prawidlowy przeswit :D to jest prawiodlowy przeswit :rotfl:


zB3ig - 2012-02-04, 15:08

dlaczego pytam, chciałem zidentyfikować moje springi, czy to seria czy Kit, gdzieś widziałem, że seryjnie ma golf ma prześwitu +/-13 cm a między kołem 60/R14 około 8 cm, ja mam prześwitu jakieś 4 cm to chyba mam te sprężyny - 40,

p.s.
lesny1982 zajebista gleba ale raczej nie na polskie warunki, ładnie to wygląda ale ja wole praktyczne rozwiązania :P

lesny1982 - 2012-02-04, 16:31

albo masz juz takie dowalone sprezyny ;)
zB3ig - 2012-02-04, 21:00

jest i taka opcja... a jakie dać sprężynki żeby było komfortowo i nie za wysoko ?
hose - 2012-02-15, 13:17

Ja mam takie pytanie do oceny. Jest okazja zakupu sprężyn mts-technik za nieco ponad 100zł o obniżeniu -40/-35. Na razie same sprężyny. Nie zależy mi na ekstremalnych sposobach pokonywania zakrętów i "przyklejania" auta do podłoża. Bardziej chodzi o wygląd i zachowanie przyzwoitego komfortu do codziennego używania samochodu. Polecacie taki zakup???
zB3ig - 2012-02-15, 13:34

hmm, a ile latane były te sprinki ? ja bym chyba na twoim miejscu brał
hose - 2012-02-15, 16:47

Widać na nich ślad użycia (odpryśnięty lakier czy powierzchowny rudzielec w niektórych miejscach) A ile mają najechane to nie wiem. Napewno w tej cenie nie dostanę nic innego ale z tego co zdążyłem się zorientować na różnych forach gdzie głównie spory tyczą się o gwinty to mts nie cieszy się sympatią. A jak jest ze sprężynami?
matrix1415 - 2012-02-15, 20:34

Witam wszystkich :) mam takie pytanie, bo dawno mnie tu nie bylo, poniewaz mialem dachowanie moim ventemal jakos mam sentyment do niego i kupiłem drugie. Chcę ogolnie troche je obniżyć :) i chciałem abyscie mi podpowiedzieli jakie kupić zawieszenie do niego, oraz mniej wiecej koszt takiego zawieszenia.Mowie rownież ze chce kupic alufelgi 15" szerokosc to okolo 6,7/7 " o opone bede mial mysle 195/55. wiec jak ktos sie tym interesuje niech podpowie mi dokladniej :) :)
lesny1982 - 2012-02-15, 23:42

gwint cena kolo 700-1000 zł ;)
vwkrzysio - 2012-02-16, 09:36

lesny1982 napisał/a:
gwint cena kolo 700-1000 zł ;)

dokładnie, gwint nic innego

matrix1415 - 2012-02-16, 12:35

Ok dzięki wam za odpowiedź :)
hose - 2012-02-18, 12:19

Przymierzam się do wymiany sprężyn z przodu na -40. Zawieszenie jest to po 08.94 a sprężyny, które chcę założyć z przed. Co muszę dokupić żeby to zgrać? Czy będzie to całe kompletne mocowanie mcperson'a czy jakiś pojedynczy element? Robił ktoś z Was taki "zabieg"??
Hormon - 2012-02-18, 17:43

Guma z łożyskiem i talerzyk do sprężyny. Tyle potrzebujesz do zmiany.
zB3ig - 2012-02-18, 19:12

Hormon napisał/a:
Guma z łożyskiem i talerzyk do sprężyny. Tyle potrzebujesz do zmiany.

dokładnie tyle potrzebujesz żeby to zgra, ale jak już to robisz to sprawdź stan osłon i odbojów, bo i to za jednym zamachem możesz wymienić żeby gdzieś później się nie krzanic a koszt tego niewielki.

hose - 2012-02-19, 21:53

Hormon napisał/a:
Guma z łożyskiem i talerzyk do sprężyny. Tyle potrzebujesz do zmiany.


Czyli taka jak na pierwszym zdjęciu?:

zB3ig - 2012-02-20, 15:47

Tak, na pierwszym zdjęciu masz poduszkę starego typy. Potrzebny Ci będzie jeszcze talerzyk, taki metalowy co idzie pomiędzy sprężyną a poduszką,
taki jak tu http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=3869

KamyczeQ - 2012-02-20, 20:27

Panowie pytanie za 1000 punktów.. Mam cholernie twardy tył.. i komplet springów obniżających.. chyba -60/-40.. Amory "żółte" z przodu.. i ori sprężymy.. Czy jak założę te obniżające do tych amorków, to nic się nie stanie ? Nie stracę na żywotności amortyzatorów ? Rozwiązanie takie dlatego że nie chce gwintu.. twardo będzie a auto używam na codzień i nie raz jest w trasie..
Rafik - 2012-02-20, 22:09

zależy co masz na myśli mówiąc zółte amortyzatory jest to jakaś konkretna firma zawieszeń sportowych ?? do zwykłych amorów możesz założyć springi max -40mm nic wiecej .
hose - 2012-02-20, 22:17

Hormon, zB3ig, dzięki za info. Mam już te sprężynki u siebie i co się okazało nie będzie mi nic potrzebne. Raczej podejdą na to co jest. Górny zwój (mierząc po wewnątrz) ma ok 65mm. Ale wymiana będzie musiała poczekać.... ze dwa tygodnie:(
zB3ig - 2012-02-21, 12:19

KamyczeQ napisał/a:
Panowie pytanie za 1000 punktów.. Mam cholernie twardy tył.. i komplet springów obniżających.. chyba -60/-40.. Amory "żółte" z przodu.. i ori sprężymy.. Czy jak założę te obniżające do tych amorków, to nic się nie stanie ? Nie stracę na żywotności amortyzatorów ? Rozwiązanie takie dlatego że nie chce gwintu.. twardo będzie a auto używam na codzień i nie raz jest w trasie..

czy - 40 czy -60 i tak amorki po du..e dostaną, oczywiście mniej na -40, komfortu takiego jak na ori springach i tak nie utrzymasz, sprężyny obniżające są twardsze. A co do twardego tyłu może masz amorki gazowe?

MaxS - 2012-02-22, 14:29

A można trochę skrócić standardowe sprężyny?
zB3ig - 2012-02-22, 15:34

MaxS napisał/a:
A można trochę skrócić standardowe sprężyny?

można, można, ale to lipa straszna, wstyd i hańba...

KamyczeQ - 2012-02-22, 17:46

Amory olejowe ..
zB3ig - 2012-02-22, 22:30

to pewnie masz sztywniejszą wersje sprężyn, tam bodajże ze trzy klasy twardości idą. o ile masz oryginalne i nie odchodzi ci jeszcze farba to możesz sprawdzić na nich czy masz jakąś plamkę kolorową na czarnej sprężynie, bodajże czerwona oznacza sztywne, pomarańczowa miększe, i jeszcze jakiś kolor był nie pamiętam.
hose - 2012-02-22, 23:27

MaxS napisał/a:
A można trochę skrócić standardowe sprężyny?


Słyszałem, że niektórzy skracali sprężyny przeważnie o jeden zwój. Nie wiem czy jest to w stanie obniżyć samochód... Też nad tym myślałem lecz szybko mi przeszło. Obcinając więcej ryzykuje się tym, że sprężyna w czasie jazdy wyskoczy z mocowań w momencie rozprężania i z opinii nieraz wychodzi, że seryjna cięta zachowuje się gorzej niż taka typowa skrócona. Widziałem kiedyś na wulkanizacji jak facet podniósł samochód podnośnikiem to sprężyna z przodu latała luźno. Przy opuszczaniu jeden ustawiał (właściciel) a drugi opuszczał.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group