|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - benzyna lipa gaz OK
wentyl - 2009-09-14, 15:12 Temat postu: benzyna lipa gaz OK Mam problem tego typu na benzynie jak gwałtownie dodaje gazu to mi się dusi a jak jest zimny to nawet gaśnie ale jak się wkręci powyżej 3000 obrotów to idzie jak zły, na gazie jest OK.Szukałem jeździłem po magicznych warsztatach i wszystkiego się czepiają i począwszy od filtra paliwa po cały mono wtrysk mi wymienili i nadal lipa.
Po podłączeniu kompa pokazuje błąd ( uszkodzony potencjometr położenia przepustnicy) ale wymieniłem cały mono wtrysk i nadal to samo. Może ktoś się spotkał z takim czymś
brave - 2009-09-14, 19:40
w pamięci komputera może dalej być ten błąd trzeba go skasować
wentyl - 2009-09-14, 19:59
Znaczy klemę zdejmowałem i na całą noc i komputerem usuwałem błąd i nadal wyskakuje
Lwomati - 2009-09-14, 20:56
bo może dalej masz uszkodzony potencjometr.
A takie objawy jak opisujesz to wskazują na uszkodzony czujnik halla.
Tu masz co nie co opisane http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=5140
wentyl - 2009-09-14, 21:28
Lwomati napisał/a: | A takie objawy jak opisujesz to wskazują na uszkodzony czujnik halla. | to dlaczego na gazie chodzi OK??
pablomed - 2009-09-14, 21:30
wentyl, proponuję najpierw sprawdż wtyczki i kable od TPS aż po ECU, może któryś kabel być przełamany albo słaby mieć styk. Każdy kabel od styku do styku ma mieć poniżej 1 oma oporu. Szczególnie dobrze przyjrzyj się miejscu gdzie do kabla TPS jest podpięty kabel od komputerka LPG, a najlepiwj na próbę odlutuj ten kabelek bo uszkodzenie może być w instalacji LPG. Po sprawdzeniu kabli i odlutowaniu tego od LPG zrób jeszcze raz reset i zobaczysz co będzie
wentyl - 2009-09-14, 21:37
pablomed napisał/a: | a najlepiwj na próbę odlutuj ten kabelek bo uszkodzenie może być w instalacji LPG. | jak to w LPG jak na gazie śmiga elegancko??
pablomed - 2009-09-14, 22:01
załózmy że od jakiegoś uszkodzenia instalacji LPG jakiś prąd z niej leci na kabel TPS podczas pracy na benzynie, i sterownik silnika głupieje. Kombinuję, ale masz trudny problem, spróbuj tak zrobić coś przynajmniej wykluczysz
wentyl - 2009-09-14, 22:08
To wykluczanie będzie mnie kosztowało dużo nerwów i dużżżżżżżo pieniędzy pewnie dzięki za wskazówki jutro będę nadal kombinował
pablomed - 2009-09-14, 22:13
Nerwów możliwe, zależy ot Twojego charakteru Pieniędzy niekoniecznie, tylko staraj się nie kupować niepotrzebnie części, na przykład ten cały zespół wtyskowy można było wziąć z zastrzeżeniem zwrotu w zamian za jakś niewielką opłatę - jak tak robię na szrotach idą na to.
vezet22 - 2009-09-15, 00:06
czytam posty ale niewidze jakiego silnika ten problem męczy ...
pewnie jakiś 1.8 ..............jak Ci wymieniali monowtrysk to tą potkłatke gumową tesz wymienili
Lwomati - 2009-09-15, 08:15
1.8 AAM
vezet22 - 2009-09-15, 20:49
Lwomati napisał/a: | 1.8 AAM |
i wszystko wiadomo
wentyl - 2009-09-16, 09:21
vezet22 napisał/a: | i wszystko wiadomo |
Nie bardzo rozumię
vezet22 napisał/a: | ..............jak Ci wymieniali monowtrysk to tą potkłatke gumową tesz wymienili |
Podstawa mono wtrusku cakiem inne objawy. U mnie jest ok
vezet22 - 2009-09-16, 22:28
czy po wymianie całego monowtrysku wymieniony został równiesz potencjometr przepustnicy czy został ten co prędzej . jeśli wymieniony razem z monowtryskiem to po wymianie nadal masz z niego błąd
wentyl - 2009-09-17, 09:35
Wymieniłem cały kompletny mono wtrysk następnie podłączyłem do kompa i próbowałem wykasować błąd i nie dało się Cytat: | jeśli wymieniony razem z monowtryskiem to po wymianie nadal masz z niego błąd | to jak wykasować go
vezet22 - 2009-09-17, 21:10
czyli po wymianie nadal ten sam problem z tym potencjometrem . Zostaje sprawdzić Ci czy połączenie między owym potencjometrem a sterownikiem silnika
wentyl - 2009-09-17, 22:40
No właśnie gmyram w tych kablach i nic nie mogę znaleźć
wentyl - 2009-10-22, 22:44
Reaktywacja postanowiłem nie dać za wygraną i dalej będę męczył moją ventkę dziś mój kolega wpadł na pomysł żeby sprawdzić ciśnienie jakie podaje pompka paliwa ale ledwo podłączyliśmy i padł nam manometr
Czy to może być przyczyną że pompka paliwa podaje za małe ciśnienie i nie może się odrazu wkręcić na obroty tylko się dławi i dopiero po jakimś czasie załapie.
vezet22 - 2009-10-22, 23:02
oczywiście że to morze być przyczyną tej usterki , sprawć to ciśnienie powinno mieć min. 1 bar
|
|