Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - benzyna lipa gaz OK

wentyl - 2009-09-14, 15:12
Temat postu: benzyna lipa gaz OK
Mam problem tego typu na benzynie jak gwałtownie dodaje gazu to mi się dusi a jak jest zimny to nawet gaśnie ale jak się wkręci powyżej 3000 obrotów to idzie jak zły, na gazie jest OK.Szukałem jeździłem po magicznych warsztatach i wszystkiego się czepiają i począwszy od filtra paliwa po cały mono wtrysk mi wymienili i nadal lipa.
Po podłączeniu kompa pokazuje błąd ( uszkodzony potencjometr położenia przepustnicy) ale wymieniłem cały mono wtrysk i nadal to samo. Może ktoś się spotkał z takim czymś :(

brave - 2009-09-14, 19:40

w pamięci komputera może dalej być ten błąd trzeba go skasować
wentyl - 2009-09-14, 19:59

Znaczy klemę zdejmowałem i na całą noc i komputerem usuwałem błąd i nadal wyskakuje
Lwomati - 2009-09-14, 20:56

bo może dalej masz uszkodzony potencjometr.
A takie objawy jak opisujesz to wskazują na uszkodzony czujnik halla.
Tu masz co nie co opisane http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=5140

wentyl - 2009-09-14, 21:28

Lwomati napisał/a:
A takie objawy jak opisujesz to wskazują na uszkodzony czujnik halla.
to dlaczego na gazie chodzi OK??
pablomed - 2009-09-14, 21:30

wentyl, proponuję najpierw sprawdż wtyczki i kable od TPS aż po ECU, może któryś kabel być przełamany albo słaby mieć styk. Każdy kabel od styku do styku ma mieć poniżej 1 oma oporu. Szczególnie dobrze przyjrzyj się miejscu gdzie do kabla TPS jest podpięty kabel od komputerka LPG, a najlepiwj na próbę odlutuj ten kabelek bo uszkodzenie może być w instalacji LPG. Po sprawdzeniu kabli i odlutowaniu tego od LPG zrób jeszcze raz reset i zobaczysz co będzie
wentyl - 2009-09-14, 21:37

pablomed napisał/a:
a najlepiwj na próbę odlutuj ten kabelek bo uszkodzenie może być w instalacji LPG.
jak to w LPG jak na gazie śmiga elegancko??
pablomed - 2009-09-14, 22:01

załózmy że od jakiegoś uszkodzenia instalacji LPG jakiś prąd z niej leci na kabel TPS podczas pracy na benzynie, i sterownik silnika głupieje. Kombinuję, ale masz trudny problem, spróbuj tak zrobić coś przynajmniej wykluczysz
wentyl - 2009-09-14, 22:08

To wykluczanie będzie mnie kosztowało dużo nerwów i dużżżżżżżo pieniędzy pewnie dzięki za wskazówki jutro będę nadal kombinował
pablomed - 2009-09-14, 22:13

Nerwów możliwe, zależy ot Twojego charakteru :) Pieniędzy niekoniecznie, tylko staraj się nie kupować niepotrzebnie części, na przykład ten cały zespół wtyskowy można było wziąć z zastrzeżeniem zwrotu w zamian za jakś niewielką opłatę - jak tak robię na szrotach idą na to.
vezet22 - 2009-09-15, 00:06

czytam posty ale niewidze jakiego silnika ten problem męczy ...
pewnie jakiś 1.8 ..............jak Ci wymieniali monowtrysk to tą potkłatke gumową tesz wymienili ??

Lwomati - 2009-09-15, 08:15

1.8 AAM
vezet22 - 2009-09-15, 20:49

Lwomati napisał/a:
1.8 AAM

i wszystko wiadomo :D

wentyl - 2009-09-16, 09:21

vezet22 napisał/a:
i wszystko wiadomo

Nie bardzo rozumię ??
vezet22 napisał/a:
..............jak Ci wymieniali monowtrysk to tą potkłatke gumową tesz wymienili

Podstawa mono wtrusku cakiem inne objawy. U mnie jest ok

vezet22 - 2009-09-16, 22:28

czy po wymianie całego monowtrysku wymieniony został równiesz potencjometr przepustnicy ?? czy został ten co prędzej . jeśli wymieniony razem z monowtryskiem to po wymianie nadal masz z niego błąd ??
wentyl - 2009-09-17, 09:35

Wymieniłem cały kompletny mono wtrysk następnie podłączyłem do kompa i próbowałem wykasować błąd i nie dało się :(
Cytat:
jeśli wymieniony razem z monowtryskiem to po wymianie nadal masz z niego błąd ??
to jak wykasować go ??
vezet22 - 2009-09-17, 21:10

czyli po wymianie nadal ten sam problem z tym potencjometrem . Zostaje sprawdzić Ci czy połączenie między owym potencjometrem a sterownikiem silnika :faja:
wentyl - 2009-09-17, 22:40

No właśnie gmyram w tych kablach i nic nie mogę znaleźć :(
wentyl - 2009-10-22, 22:44

Reaktywacja postanowiłem nie dać za wygraną i dalej będę męczył moją ventkę dziś mój kolega wpadł na pomysł żeby sprawdzić ciśnienie jakie podaje pompka paliwa ale ledwo podłączyliśmy i padł nam manometr :(
Czy to może być przyczyną że pompka paliwa podaje za małe ciśnienie i nie może się odrazu wkręcić na obroty tylko się dławi i dopiero po jakimś czasie załapie.

vezet22 - 2009-10-22, 23:02

oczywiście że to morze być przyczyną tej usterki , sprawć to ciśnienie powinno mieć min. 1 bar

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group