|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - przegrzewający sie silnik a uszczelka
kamilos - 2006-09-10, 22:11 Temat postu: przegrzewający sie silnik a uszczelka posiadam vento 1.9Td rocznik 93 od jakiegos czasu przy prędkości powyżej 100km/h motor lapie temperature do 95-100stopni. zauwazylem wycieki plynu spod uszczelki pod glowica, wymienilem czujnik i termostat, stwierdzilem tez zle zalozony pasek na pompie wodnej więc go przelozylem prawidlwo(co za baran go zakladal) alenic nie dalo wydaje mi sie ze jest juz i tak do wymiany sprezyna na alternaorze jest wyciagnieta na maxa.
mam pytanie czy mozna samemu wymienic uszczelke i czy trzeba za kazdym razem planowac glowice ostanio nie mam zaufania do majsterkow.
pomozcie,z gory dzieki hey
marmarmarek - 2006-09-11, 01:43
Glowica powinna byc raczej planowana(zwlaszcza jak wycieka plyn-bez powodu tego nie robi...)-co z tego jak zalorzysz nowa uszczelke jak moze Ci ja wywalic przez to, ze glowica nie byla splanowana...-szkoda kasy i czasu. Jak bedzie splanowana masz pewnosc. a wymienic samemu jesli sie trosze na tym znasz, to raczej nie ma problemu
spyro - 2006-09-11, 08:57
Powinno isę splanować dla właśnego bezpieczeństwa, w sensie takim, że za chwilę możesz mieć to samo. A co d wymiany samemu, jak umiesz.... Ja tam bym się bał tego zrobić samemu
kamilos - 2006-09-11, 09:27
ogolnie to jade na ksiazce krok po kroku, z ta glowica to popytam gdzie i za ile
orientujecie sie moze czy potrzebna jest wymiana paska rozrzadu mieniany byl rok temu a niektorzy mowia ze zaklada sie tylko raz
spyro - 2006-09-11, 09:49
No lepiej by było przy tej okazji założyć nowy pasek i nową rolkę. Nie są to aż takie koszty żeby oszczędzać i zakłądać stary pasek...
tomala2301 - 2006-09-11, 20:27
Planowanie i sprawdzenie szczelnoci głowicy we Wrocławiu jakieś 100zł- wymiana uszczelki pod głowicą u TD to jakieś 150-200zł , dolicz do tego pasek rozrządu , napinacz , nowy uszczelniacz + lepiej by było wymienić uszczelniacze na zaworach jak już robić to raz a dobrze lepiej sam się za to nie zabieraj . Pozdrawiam.
Stopa - 2006-09-11, 20:29
Jeśli zdecydujesz się na warsztat (dobry), sami stwierdzą, czy głowica kwalifikuje się do planowania, czy nie, możesz spróbować sam to określić, kładąc ją na idealnie gładkiej powierzchni i nie stwierdzając szpar. Dobrze robić to na szybie, którą obejrzysz od spodu i masz obraz całej powierzchni styku głowicy z uszczelką. Planowanie za każdym razem to gruba przesada, choć taki pogląd pokutuje u wielu mechaników. Jeśli będziesz umiał rozróżnić fazy rozrządu w/g położenia wałka i zaworów, to możesz pobawić się sam, jeśli nie - odradzam samodzielne grzebanie. Nigdy bezgranicznie nie wierz znakom, bo różnie z tym bywa, trzeba widzieć położenie wału i wałka i wiedzieć, że jest prawidłowe. Do tego ważny jest moment obrotowy przy dokręcaniu szpilek głowicy i równie ważna - kolejność ich dokręcania. Jeśli wiesz to wszystko ...
wojtek - 2006-09-11, 21:06
Co do głowicy to uwazam że powinno się splanować głowice i sprawdzić szczelnośc po to tylko żeby nie wracać do tego tematu jeszcze raz,jeżeli chodzi o pasek rozrządu to jeśli nie był zaolejony i napinacz jest sprawny to śmiało można go założyc i bedzie smigał,zresztą przecież nie jest stary jeśli ma rok.Do tego wymienił bym uszczelniacze i pierścionki zwłaszcza jeśli często go przegrzewałeś.
kamilos - 2006-09-11, 21:50
jezeli chodzi o fazy rozrzadu to bym najpierw sprawdzil przed sciagnieciem paska czy wszystkie naciecia sie zgadzaja, jezeli tak to wszystko powinno byc w pozadalu. podobno vw wypuscil odowiednie przyrzady do blokowania pompy i walka rozrzadu oczywiscie warsztaty sa zaopatrzone w takie cudenka,ale niewykluczone tez ze mozna to dorobic.
teraz sprawa uszczelki posiada ona trzy dziurki czyli z tego wynika ze jest najgrubsza,
zbyt czeste planowanie moze sie skonczyc (nie wiem moze sie myle)
co do tej szyby to wydaje mi sie ze to jest calkiem dobry pomysl
POZDRO
marmarmarek - 2006-09-11, 22:07
kamilos napisał/a: | co do tej szyby to wydaje mi sie ze to jest calkiem dobry pomysl |
pewnie ze dobry pomysl-a raczej sposob... za mlodu tak sie robilo z motorynka i apierem sciernym... moze bylo niezle podniesc osiagi "maszyny"
kamilos - 2006-09-11, 22:45
ale chyba na metanolu nie jezdziles co? tak jak w uni Leszno
marmarmarek - 2006-09-12, 00:08
no nie... to mi sie nie udalo-ale nitro jak najbardziej troszke ropy z traktora spuszczone do tego, zeby sie nie zatarl i sie smigalo czasami ozna bylo dolac plynu chamulcowego do mieszanki-wtedy pachnialo tak jak na stadionie Uni z tlumika hihi... tylko, ze na dizen dzisiejsy motorynka stoi bo umarla...
kamilos - 2006-09-12, 09:07
ja do swojego autka skonstruowalem podgrzewacz do oleju rzepakowego pali mi 4,5l daje slowo tylko nie wiem czy to niejest przyczyna moich problemow
spyro - 2006-09-12, 21:21
Cholera wie bo w sumie silniki niezbyt są przystoaowane do jazdy na rzepaku...
Stopa - 2006-09-12, 22:41
No to teraz się wydało Oleje roślinne, a raczej ich kwaśne składniki "pożerają" uszczelki
kamilos - 2006-09-12, 23:18
no to mnie zmartwiles zrobilem na tym zaledwie 3tys km rozbiore motorek i zobacze jak to wglada od wewnatrz .
siemanko
|
|