|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Czerwone tarcze, dym - po wymianie klocków
bucuss - 2009-10-17, 19:04 Temat postu: Czerwone tarcze, dym - po wymianie klocków Witam,
Mam problem z grzejącą się tarczą w prawym przednim kole. Grzeje się do tego stopnia że felga jest gorąca, do tego dym leci. Przejechałem może 5 km, gwałtownie nie hamowałem, no może raz. Ale chyba trze podczas jazdy.
Zaczęło się to dziać po wymianie klocków. Wymieniając przesmarowałem prowadnice szczęk i lekko tłoczki (odginająlem te gumy i posmarowałem płynem hamulcowym).
Lewa strona jest ok a prawa się totalnie grzeje.
Już nie mam czasu dzisiaj żeby rozbierać ale wlazłem do kanału żeby spojrzeć co może być nie tak. Z tego co widze to założyem ŹLE klocki, tj po parze symetrzycznych na koło. A są chyba dwa niesymetryczne na koło. Na lewe poszły dwa mniejsze a na prawe te większe.
I pytanie czy to może być problemem ? Czy poprostu sie tłoczek zapiekł? Może tarcza się pokrzywiła bo też mi bije kierownica, ale czy wymiana na nową coś zmieni...
spyro - 2009-10-17, 19:15
Spróbuj od zakupu zestawu naprawczego do hamulcy, na bank klocek trze Ci o tarcze podczas jazdy, Jak wymienisz te pierdółki z zestawu naprawczego (tam są różne gumki itp.) na pewno problem minie. po prostu po wciśnięciu pedału hamulca klocek nie odbija z powrotem tylko trze ciągle o tarczę...
Paweł J. - 2009-10-17, 19:16
Ja to bym od razy zmienił klocki na właściwe ułożenie...potem obczaj co się dzieje.
bucuss napisał/a: | A są chyba dwa niesymetryczne na koło. |
Tak dokładnie...mniejszy idzie od wewnątrz.
piotrek/wawa - 2009-10-17, 20:03
ja tez stawiam na zle ulozenie klockow mysle ze przy takim montazu zaden zestaw naprawczy nie pomoze
krzeszak - 2009-10-17, 20:10
bucuss,
zacznij od najprostszej rzeczy złóż prawidłowo hamulce, niech klocki zajmują prawidłowe miejsce... miejmy nadzieje ze przez te 5 km i nagrzane do czerwoności tarcze sie nie pokrzywiły bo będziesz miał kolejny wydatek ale zacznij od klocków o resztę będziesz sie martwił później
spyro - 2009-10-17, 20:12
Nie doczytałem o złym założeniu klocków. Przy okazji warto użyć zestawu naprawczego, z autopsji wiem, ze po latach niestety te gumki zużywają się i klocek nie odbija w pełni.
bucuss - 2009-10-17, 20:32
spyro napisał/a: | Spróbuj od zakupu zestawu naprawczego do hamulcy, na bank klocek trze Ci o tarcze podczas jazdy, Jak wymienisz te pierdółki z zestawu naprawczego (tam są różne gumki itp.) na pewno problem minie. po prostu po wciśnięciu pedału hamulca klocek nie odbija z powrotem tylko trze ciągle o tarczę... |
Mam zestaw naprawczy bo kiedyś kupiłem ale się nie przydał
Coś takiego http://allegro.pl/item749...25.html#gallery
Te gumki od prowadnic zacisku są ok, tulejki na śrubach przesmarowałem wiec też luźno chodzą.
Nie wiem tylko czy się da (pewnie tak) zmienić tą gumę na tłoczku i jak go wyjąć? jak go wyciągnąć. Wpuściłem tam troche płynu hamulcowego więc myślałem że będzie ok.
Założe jutro w odpowiedni sposób te klocki, może tu tkwi problem...
Paweł J. - 2009-10-17, 20:34
Cytat: | Czerwone tarcze, dym |
Takie rzeczy to ja widziałem w rajdach WRC
krzeszak napisał/a: | zacznij od najprostszej rzeczy złóż prawidłowo hamulce |
Dokładnie....miejmy nadzieję że tarczy nie zwichrowało i że płyn się nie zagotował...jeśli sie zagotował to wypadałoby go wymienić.
lukasz_lwo - 2009-10-18, 01:06
Jeśli nie umiałeś dobrze założyć klocków to za zestaw naprawczy tłoczka się nie bierz bo nie założysz osłony przeciwkurzowej a musisz uszczelnienie tłoczka i tą osłonę założyć razem, a nie pojedynczo, tzn. zakładasz uszczelnienie w rowek, potem na krawędź tłoczka osłonę przeciwkurzową, wsuwasz osłonę we właściwy rowek w zacisku i potem wsuwasz tłoczek tak żebyś nie przyciął i nie wysunął uszczelnienia z rowka i jednocześnie żeby osłona przeciwkurzowa nie wyszła ze swojego miejsca. Jeśli nie zrobisz tego prawidłowo później będziesz miał problemy z zapiekającym się tłoczkem lub ewentualnie jakieś nieszczelności w układzie hamulcowym czego byś nie chciał na pewno. A tłoczek wysuwasz łatwo, a mianowicie pompujesz pedałem hamulca dopóki ci nie wyskoczy lub jak masz zacisk na stole to wkładasz przez otwór po przewodzie hamulcowym śrubokręt i wypychasz go. Nie próbuj wymieniać tych uszczelniaczy na samochodzie bo się bardziej napracujesz a na pewno nie zrobisz tego prawidłowo.
Przemek - 2009-10-18, 07:35
Opcja moze byc tez taka ze tarcze maja juz rowki i jak zahamowa to koocki wpadly w ten rowek i sie zawiesiły. dlatego najepiej jest troche krawedzie spiłować zeby nie byly proste.
bucuss - 2009-10-18, 09:21
lukasz_lwo napisał/a: | Jeśli nie umiałeś dobrze założyć klocków to za zestaw naprawczy tłoczka się nie bierz |
Chyba nie da się nie umieć założyć klocków - żadnej głębokiej filozofii tu nie ma. Zapomniałem poprostu że są niesymetryczne. Zmieniałem też ojcu w mondeo a on tam ma wszystkie jednakowe, tak i tutaj łapałem po kolei, a że w pudełku były ułożone parami te same to wyszło jak wyszło
bucuss - 2009-10-18, 09:25
ventylek86 napisał/a: | Opcja moze byc tez taka ze tarcze maja juz rowki i jak zahamowa to koocki wpadly w ten rowek i sie zawiesiły. dlatego najepiej jest troche krawedzie spiłować zeby nie byly proste. |
Tarcz dawno nie zmieniałem i zostały ok 1mm krawędzi.
bucuss - 2009-10-18, 14:07
Naprawione. Okazało się z tloczek się zapiekł. Rozebrałem, nasmarowałem i wymieniłem gumy.
Przedtem jednak zamieniłem tarcze stronami i ustawiłem dobrze klocki żeby sprawdzić czy rzeczywiście to tłoczek. No i druga tarcza też się nagrzała.
Na szczęście żadna się nie pokrzywiła. Choć na jednej widać w jednym miejscu odciśnięte klocki Chyba na postoju po skończeniu "rajdu" się odbiły.
Dzięki za pomoc
mauypit - 2009-10-21, 10:11
Ja stawiam na tłoczki ktore poprostu nie odbijaja po wcisnieciu chamulca. mialem podobnie tylko u mnie powoli ale odbijaly zrob to szybko bo kiedys przekroczy granice uzytkowania twoj plyn i poprostu po wcisnieciu hamulca uslyszac wielkie nic i wtedy zostanie ci tylko ten nie odbity klocek jako jedyny hamulec smigalem kiedys w pizzeri Fiatem uno i jak byl zbyt duzy ruch no tak mi sie zdazylo ciekawa opcja wyjezdzajac z drogi w lesie przy 110 nie majac hamulca
miki9a - 2009-11-25, 18:59
Paweł J. napisał/a: | Cytat:
Czerwone tarcze, dym
Takie rzeczy to ja widziałem w rajdach WRC
|
a ja widziałem u Siebie jak ze 180km/h musiałem hamować do zera
|
|