Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - G³owica z 1.8 (abs-90km) do 1.8 AAM

BenyVw - 2009-10-19, 23:06
Temat postu: G³owica z 1.8 (abs-90km) do 1.8 AAM
Mam takie pytanko...Jakby wygl±da³a przek³adka samej g³owicy z wresji 90-konnej do 1.8 75 KM ?
Podesz³obymi co¶ takiego bez wiêkszych przeróbek ? czy trzeba co¶ wiêcej kombinowaæ ? Jak pó¼niej z ustawieniem rozrz±du ? I przedewszystkim czym ró¿ni± sie te dwa silniki skoro maj± 15 koników ró¿nicy ?

Prosi³bym o jakie¶ podpowiedzi :)

vezet22 - 2009-10-19, 23:09

g³owice s± takie same ... dobre pytanie czym one siê ró¿ni± :P
brave - 2009-10-20, 20:17

silniki te ro¿ni± sie stopniem sprê¿ania i chyba tylko tyle
lukasz_lwo - 2009-10-20, 23:00

Jak dla mnie s± dwa rozwi±zania problemu czym siê ró¿ni±:
1. mniejszy zawór ss±cy = mniej powietrza w cylindrze = mniejsza kompresja
2. inny wa³ek rozrz±du - inne krzywki: te same zawory z tym ¿e otwieraj± siê mniej lub na krócej = ta sama sytuacja, mniej powietrza w cylindrze = mniejsza kompresja

Jak dla mnie lepiej za³o¿yæ g³owice od 2.0 115KM. Wiêksza komora spalania, na blok pasuje bo jest ten sam, z tym ¿e wa³ek rozrz±du równie¿ musi byæ od 2.0. A znaki na rozrz±dzie ustawiæ te same i nie odpalaæ silnika tylko obróciæ wa³ kluczem i zobaczyæ czy siê nic nie blokuje, tzn. czy zawory nie spotykaj± siê z t³okami.

Dodam jeszcze ¿e stopieñ sprê¿ania w moim 2.0 115KM wynosi teraz ko³o 17 barów i nic siê nie dzieje. Kole¶ w auto szlifie powiedzia³ ¿e przywo¿± mu takie g³owice do planowania i maj± pó¼niej po 22 barów kompresji i wszystko hula jak ¶wie¿ynka :faja:

Lwomati - 2009-10-21, 06:54

lukasz_lwo napisa³/a:
22 barów kompresji i wszystko hula jak ¶wie¿ynka

dobry moment musz± mieæ te silniki :D jak Twój z 17 barami ma powy¿ej normy.

Przemek - 2009-10-21, 07:55

lukasz_lwo a jak ty mierzy³e¶ to cisnienie ze masz 17 barów.
Lwomati - 2009-10-21, 08:06

pewnie manometrem :P
piotrek/wawa - 2009-10-21, 13:49

Lwomati napisa³/a:
pewnie manometrem :P


skad wiesz moze na oko :P

lukasz_lwo - 2009-10-21, 19:16

Tak jak mówi Lwomati manometrem, podobnym do mierzenia ci¶nienia oleju tylko wkrêcasz go zamiast ¶wiec, wcze¶niej odpinaj±c wtryski ¿eby nie wali³o paliwem i cewke ¿eby iskry nie skaka³y ci po silniku :faja: Dajesz opór gaz i krêcisz rozrusznikiem poprzez przekrêcanie kluczyka w stacyjce :diabe³ek:
pablo170 - 2009-10-21, 20:55

lukasz_lwo napisa³/a:

Jak dla mnie lepiej za³o¿yæ g³owice od 2.0 115KM.


Ja mia³em taki patent ale ca³a g³owica wraz z kolektorami i wtryskiem od 2.0
nawet mam teraz ca³ego digi do sprzedania bo mam ju¿ pe³nowarto¶ciowe 2.0 :)

Ale Co do modów to jak i g³owica z abs, adz czy te¿ 2E warto zaopatrzyæ j± w sterownik od danego silnika( dla lepszego efektu) Dwa ustawienie na tzw znaki fabryczne (niema mo¿liwo¶ci by co¶ siê spotka³o tj t³oki z zaworami)

Przemek - 2009-10-21, 22:53

ja mierzy³em cisnienie to mia³ 11 atm wiec nie mozliwe zeby pablo u ciebie by³o 17
Przemek - 2009-10-21, 22:56

chcia³em sprostowac nie pablo tylko chodzi³o mi o ³ukasza
Lwomati - 2009-10-22, 03:17

ventylek86 napisa³/a:
nie mozliwe zeby u ciebie by³o 17

powiedz dlaczego jest to niemo¿liwe ??
U siebie mam 14 bar, a seria to jakie¶ 12-13 powinno byæ, czyli masz za ma³o.

Przemek - 2009-10-22, 08:43

ja mam tak jak w ksi±zce. Ale gdzie 17 atm no nie ma bata. Musze to zobaczyc bo nie uwierze. Musia³by miec mega spasowany silnik na ciasno ale to tez nie mozliwe
Lwomati - 2009-10-22, 10:00

jak robisz 5 razy planowanie g³owicy to tak jest :P
lukasz_lwo - 2009-10-22, 11:31

Zapewniam Ciê ¿e mo¿liwe. Je¶li chcia³by¶ to zobaczyæ to jak uruchomie samochód bo aktualnie czeka na parê gratów to zapraszam
Pawe³ J. - 2009-10-22, 11:53

A ja sie zastanawiam czy tak wysokie ci¶nienie jest dobre ?? :mysli: nie bêdzie to w niczym szkodziæ ?? :mysli:
Lwomati - 2009-10-22, 11:54

z tego co widzê na przyk³adzie lukasza_lwo wysokie ci¶nienie podnosi moment obrotowy.
lukasz_lwo - 2009-10-22, 21:19

Wiadomo ¿e bêd± krótsze przebiegi miêdzy wymian± uszczelki pod g³owic± a i pier¶cienie dostaj± po dupie. W ci±gu dwóch miesiêcy 2 razy ¶ci±ga³em g³owice - z dwóch ró¿nych przyczyn nie zwi±zanych z g³owic±. Wiêc dla mnie to nie problem je¶li jest takie ci¶nienie, jak trzeba co¶ zrobiæ to robiê, czy ¶ci±gn±æ g³owicê, wymieniæ pier¶cienie czy panewki. Mam do tego warunki i umiejêtno¶ci, a w razie czego drugi silnik mo¿na kupiæ w granicach 600 - 1000z³.
lukasz_lwo - 2009-10-22, 21:34

A wracaj±c do tematu: ró¿nica w kompresji mo¿e wystêpowaæ z powodu innych t³oków a g³owica mo¿e byæ identyczna. Widocznie w tym 75KM t³oki mog± mieæ jakie¶ wciêcia, wg³êbienia przez co jest wiêksza komora spalania. Mo¿e byæ tak równie¿ ¿e ¶rednica dolotu jest inna albo jaka¶ zwê¿ka na dolocie przez co w tym samym czasie gdy zawór jest otwarty i po prostu mnie powietrza dolatuje do cylindrów
BenyVw - 2009-10-23, 14:43

Lukasz dobrze napisa³e¶ , warunki, i umiejêtno¶ci..... ale co 2 miechy robic co¶ z motorem u mechesa to troche nie op³acalne :/:/
Lwomati - 2009-10-23, 15:05

2.0 tak maj± :diabe³ek:
lukasz_lwo - 2009-10-23, 17:22

Nie gadaj bo jak tobie zaczeli d³ubaæ w silniku to Te¿ sie zaczê³o sypaæ :faja:
Jak jest dobrze to nie ma co d³ubaæ bo mo¿e byæ gorzej, a jak co¶ robiæ to kompletem bo jak nie to zrobi siê jedno i poleci drugie :diabe³ek:

Lwomati - 2009-10-23, 19:24

racja, racja :poklon:

Tylko, ¿e u mnie nikt nie ¶ci±ga³ g³owicy nigdy ;) bonie by³o takiej potrzeby.

Bartek - 2009-10-23, 20:24

lukasz_lwo napisa³/a:
Widocznie w tym 75KM t³oki mog± mieæ jakie¶ wciêcia, wg³êbienia przez co jest wiêksza komora spalania.


Z tego co wiem to inaczej wyprofilowane s± dna t³oków, zreszt± przerabiane to by³o ju¿ na forum ;)

silverek - 2009-10-23, 20:33

a mi sie wydaje ze aam od abs rozni sie tylko walkiem rozrzadu inny skok zaworu jest
Bartek - 2009-10-23, 20:48

Cytat:
Silnik ABS ma wiêkszy stopieñ sprê¿ania bo ma p³askie denka t³oków a silnik AAM ma mniejszy bo denka t³oków s± wybrane i jest wiêksza komora spalania


Oprócz tego wa³ek i komputer ;) W tym temacie jest ma³a dyskusja na ten temat ;)

vezet22 - 2009-10-23, 22:49

Lwomati napisa³/a:
2.0 tak maj±

nieprawda :strzela:
niema to jak vr6 po kapitalce nieosi±gaj±ca seri :P

lukasz_lwo - 2009-10-23, 22:55

Ale Lwomati nie robi³ kapitalki tylko sam rozrz±d co mu da³o ok 30KM. Myslê ¿e po kapitalce spokojnie mia³ by seriê :faja:
silverek - 2009-10-24, 09:30

nie zawsze po kapitalce osiagniesz serie mozesz nawet miec slabszy chyba ze z pierscieniami zostana wymienione tloki i szlif tulei sie zrobi bo same pierscionki nic nie daja moze byc nawet gorzej zalezy jak sie tuleja wyrobi
Pawe³ J. - 2009-10-24, 10:42

silverek napisa³/a:
zalezy jak sie tuleja wyrobi

Z tego co widzia³em to tuleje jest ciê¿ko ruszyæ....no chyba ¿e siê non-stop ci±gnie obroty do czerwono¶ci....przy regularnych zmianach oleju i normalnej eksploatacji tuleje d³uuuuugo wytrzymaj±.

Zna³em takie przypadki gdzie silnik zachowywa³ siê jak padlina...i o dziwo po rozebraniu tylko pier¶cienie by³y wytarte, reszta ok. ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group