|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Tuning - G³owica z 1.8 (abs-90km) do 1.8 AAM
BenyVw - 2009-10-19, 23:06 Temat postu: G³owica z 1.8 (abs-90km) do 1.8 AAM Mam takie pytanko...Jakby wygl±da³a przek³adka samej g³owicy z wresji 90-konnej do 1.8 75 KM ?
Podesz³obymi co¶ takiego bez wiêkszych przeróbek ? czy trzeba co¶ wiêcej kombinowaæ ? Jak pó¼niej z ustawieniem rozrz±du ? I przedewszystkim czym ró¿ni± sie te dwa silniki skoro maj± 15 koników ró¿nicy ?
Prosi³bym o jakie¶ podpowiedzi
vezet22 - 2009-10-19, 23:09
g³owice s± takie same ... dobre pytanie czym one siê ró¿ni±
brave - 2009-10-20, 20:17
silniki te ro¿ni± sie stopniem sprê¿ania i chyba tylko tyle
lukasz_lwo - 2009-10-20, 23:00
Jak dla mnie s± dwa rozwi±zania problemu czym siê ró¿ni±:
1. mniejszy zawór ss±cy = mniej powietrza w cylindrze = mniejsza kompresja
2. inny wa³ek rozrz±du - inne krzywki: te same zawory z tym ¿e otwieraj± siê mniej lub na krócej = ta sama sytuacja, mniej powietrza w cylindrze = mniejsza kompresja
Jak dla mnie lepiej za³o¿yæ g³owice od 2.0 115KM. Wiêksza komora spalania, na blok pasuje bo jest ten sam, z tym ¿e wa³ek rozrz±du równie¿ musi byæ od 2.0. A znaki na rozrz±dzie ustawiæ te same i nie odpalaæ silnika tylko obróciæ wa³ kluczem i zobaczyæ czy siê nic nie blokuje, tzn. czy zawory nie spotykaj± siê z t³okami.
Dodam jeszcze ¿e stopieñ sprê¿ania w moim 2.0 115KM wynosi teraz ko³o 17 barów i nic siê nie dzieje. Kole¶ w auto szlifie powiedzia³ ¿e przywo¿± mu takie g³owice do planowania i maj± pó¼niej po 22 barów kompresji i wszystko hula jak ¶wie¿ynka
Lwomati - 2009-10-21, 06:54
lukasz_lwo napisa³/a: | 22 barów kompresji i wszystko hula jak ¶wie¿ynka |
dobry moment musz± mieæ te silniki jak Twój z 17 barami ma powy¿ej normy.
Przemek - 2009-10-21, 07:55
lukasz_lwo a jak ty mierzy³e¶ to cisnienie ze masz 17 barów.
Lwomati - 2009-10-21, 08:06
pewnie manometrem
piotrek/wawa - 2009-10-21, 13:49
Lwomati napisa³/a: | pewnie manometrem |
skad wiesz moze na oko
lukasz_lwo - 2009-10-21, 19:16
Tak jak mówi Lwomati manometrem, podobnym do mierzenia ci¶nienia oleju tylko wkrêcasz go zamiast ¶wiec, wcze¶niej odpinaj±c wtryski ¿eby nie wali³o paliwem i cewke ¿eby iskry nie skaka³y ci po silniku Dajesz opór gaz i krêcisz rozrusznikiem poprzez przekrêcanie kluczyka w stacyjce
pablo170 - 2009-10-21, 20:55
lukasz_lwo napisa³/a: |
Jak dla mnie lepiej za³o¿yæ g³owice od 2.0 115KM. |
Ja mia³em taki patent ale ca³a g³owica wraz z kolektorami i wtryskiem od 2.0
nawet mam teraz ca³ego digi do sprzedania bo mam ju¿ pe³nowarto¶ciowe 2.0
Ale Co do modów to jak i g³owica z abs, adz czy te¿ 2E warto zaopatrzyæ j± w sterownik od danego silnika( dla lepszego efektu) Dwa ustawienie na tzw znaki fabryczne (niema mo¿liwo¶ci by co¶ siê spotka³o tj t³oki z zaworami)
Przemek - 2009-10-21, 22:53
ja mierzy³em cisnienie to mia³ 11 atm wiec nie mozliwe zeby pablo u ciebie by³o 17
Przemek - 2009-10-21, 22:56
chcia³em sprostowac nie pablo tylko chodzi³o mi o ³ukasza
Lwomati - 2009-10-22, 03:17
ventylek86 napisa³/a: | nie mozliwe zeby u ciebie by³o 17 |
powiedz dlaczego jest to niemo¿liwe
U siebie mam 14 bar, a seria to jakie¶ 12-13 powinno byæ, czyli masz za ma³o.
Przemek - 2009-10-22, 08:43
ja mam tak jak w ksi±zce. Ale gdzie 17 atm no nie ma bata. Musze to zobaczyc bo nie uwierze. Musia³by miec mega spasowany silnik na ciasno ale to tez nie mozliwe
Lwomati - 2009-10-22, 10:00
jak robisz 5 razy planowanie g³owicy to tak jest
lukasz_lwo - 2009-10-22, 11:31
Zapewniam Ciê ¿e mo¿liwe. Je¶li chcia³by¶ to zobaczyæ to jak uruchomie samochód bo aktualnie czeka na parê gratów to zapraszam
Pawe³ J. - 2009-10-22, 11:53
A ja sie zastanawiam czy tak wysokie ci¶nienie jest dobre nie bêdzie to w niczym szkodziæ
Lwomati - 2009-10-22, 11:54
z tego co widzê na przyk³adzie lukasza_lwo wysokie ci¶nienie podnosi moment obrotowy.
lukasz_lwo - 2009-10-22, 21:19
Wiadomo ¿e bêd± krótsze przebiegi miêdzy wymian± uszczelki pod g³owic± a i pier¶cienie dostaj± po dupie. W ci±gu dwóch miesiêcy 2 razy ¶ci±ga³em g³owice - z dwóch ró¿nych przyczyn nie zwi±zanych z g³owic±. Wiêc dla mnie to nie problem je¶li jest takie ci¶nienie, jak trzeba co¶ zrobiæ to robiê, czy ¶ci±gn±æ g³owicê, wymieniæ pier¶cienie czy panewki. Mam do tego warunki i umiejêtno¶ci, a w razie czego drugi silnik mo¿na kupiæ w granicach 600 - 1000z³.
lukasz_lwo - 2009-10-22, 21:34
A wracaj±c do tematu: ró¿nica w kompresji mo¿e wystêpowaæ z powodu innych t³oków a g³owica mo¿e byæ identyczna. Widocznie w tym 75KM t³oki mog± mieæ jakie¶ wciêcia, wg³êbienia przez co jest wiêksza komora spalania. Mo¿e byæ tak równie¿ ¿e ¶rednica dolotu jest inna albo jaka¶ zwê¿ka na dolocie przez co w tym samym czasie gdy zawór jest otwarty i po prostu mnie powietrza dolatuje do cylindrów
BenyVw - 2009-10-23, 14:43
Lukasz dobrze napisa³e¶ , warunki, i umiejêtno¶ci..... ale co 2 miechy robic co¶ z motorem u mechesa to troche nie op³acalne :/:/
Lwomati - 2009-10-23, 15:05
2.0 tak maj±
lukasz_lwo - 2009-10-23, 17:22
Nie gadaj bo jak tobie zaczeli d³ubaæ w silniku to Te¿ sie zaczê³o sypaæ
Jak jest dobrze to nie ma co d³ubaæ bo mo¿e byæ gorzej, a jak co¶ robiæ to kompletem bo jak nie to zrobi siê jedno i poleci drugie
Lwomati - 2009-10-23, 19:24
racja, racja
Tylko, ¿e u mnie nikt nie ¶ci±ga³ g³owicy nigdy bonie by³o takiej potrzeby.
Bartek - 2009-10-23, 20:24
lukasz_lwo napisa³/a: | Widocznie w tym 75KM t³oki mog± mieæ jakie¶ wciêcia, wg³êbienia przez co jest wiêksza komora spalania. |
Z tego co wiem to inaczej wyprofilowane s± dna t³oków, zreszt± przerabiane to by³o ju¿ na forum
silverek - 2009-10-23, 20:33
a mi sie wydaje ze aam od abs rozni sie tylko walkiem rozrzadu inny skok zaworu jest
Bartek - 2009-10-23, 20:48
Cytat: | Silnik ABS ma wiêkszy stopieñ sprê¿ania bo ma p³askie denka t³oków a silnik AAM ma mniejszy bo denka t³oków s± wybrane i jest wiêksza komora spalania |
Oprócz tego wa³ek i komputer W tym temacie jest ma³a dyskusja na ten temat
vezet22 - 2009-10-23, 22:49
Lwomati napisa³/a: | 2.0 tak maj± |
nieprawda
niema to jak vr6 po kapitalce nieosi±gaj±ca seri
lukasz_lwo - 2009-10-23, 22:55
Ale Lwomati nie robi³ kapitalki tylko sam rozrz±d co mu da³o ok 30KM. Myslê ¿e po kapitalce spokojnie mia³ by seriê
silverek - 2009-10-24, 09:30
nie zawsze po kapitalce osiagniesz serie mozesz nawet miec slabszy chyba ze z pierscieniami zostana wymienione tloki i szlif tulei sie zrobi bo same pierscionki nic nie daja moze byc nawet gorzej zalezy jak sie tuleja wyrobi
Pawe³ J. - 2009-10-24, 10:42
silverek napisa³/a: | zalezy jak sie tuleja wyrobi |
Z tego co widzia³em to tuleje jest ciê¿ko ruszyæ....no chyba ¿e siê non-stop ci±gnie obroty do czerwono¶ci....przy regularnych zmianach oleju i normalnej eksploatacji tuleje d³uuuuugo wytrzymaj±.
Zna³em takie przypadki gdzie silnik zachowywa³ siê jak padlina...i o dziwo po rozebraniu tylko pier¶cienie by³y wytarte, reszta ok.
|
|