|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Benzyna - Czujnik obrotów śilnika
MAGNUM - 2009-10-20, 18:31 Temat postu: Czujnik obrotów śilnika Witam mam taki problemik wyskoczył mi taki błąd ,,00513-czujnik obrotów silnika (G28),,.
Co robić? co sprawdzać? czego szukać? i gdzie to się znajduje?
Nie znam się na elektryce samochodowej za bardzo, więc zwracam się do was z uprzejmą prośbą o pomoc, może ktoś z was miał taki problem.
Dane: silnik 2,0 115km
1994rok
8 zaworów
oznaczenie ABA
bez gazu
po remoncie
http://www.fotosik.pl/pok...58730226e8.html
MAGNUM - 2009-10-20, 18:41
aktualna fotka silnika http://www.fotosik.pl/pok...62f508ce57.html
pablomed - 2009-10-21, 09:43
nie jestem pewien tego ABA ale chyba w bloku silnika powiedzmy - nad rozrusznikiem obok koła zamachowego. Trzeba sprawdzić wtyczkę czy nie jest brudna ew wymienić czujnik. Auto odpala? Bo jeśli ten czujnik wogole nie działa to niema prawa, pisało że to błąd sporadyczny?
MAGNUM - 2009-10-21, 09:52
Ogólnie odpala i wszystko jest ok
ale jak wciskam sprzęgło i odpuszczam gaz do zmiany biegu to obroty wzrastają tak ok 1000 i dopiero wtedy reaguje na odpuszczenie pedału gazu. Jeszcze mam padniętą sondę, z przepustnica wszystko jest ok bo sprawdzałem
MAGNUM - 2009-10-21, 09:56
Przy opisie błędu był komentarz ,,brak sygnału,,.
Chodzi ci o tą wtyczkę przy kopułce?
MAGNUM - 2009-10-22, 19:15
to może być ten czujnik ?????????
http://www.fotosik.pl/pok...90f704c733.html
pablomed - 2009-10-22, 21:42
nie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275089
vezet22 - 2009-10-22, 23:12
jak podłączasz furaka pod kąpa to silnik masz zgaszony ( zapewne ) i dlatego wywala ci ten błąd poniewasz niema z niego sygnału normalka na odpalonym silniku błędu zapewne niema a owy czujnik to nic innego jak czujnik hala który znajduje się w aparacie zapłonowym
Lwomati - 2009-10-23, 03:37
vezet22, dałeś słuszną uwagę. Patrząc po focie z forum golfa, to ten czujnik wygląda jak halla ode mnie z silnika.
MAGNUM, czy diagnostykę wykonywałeś na zgaszonym silniku Jeżeli tak, to spróbuj ponownie na uruchomionym. Przegazuj sobie kilka razy, czy jakieś dodatkowe błędy się nie zaczytują.
A jeżeli sprawdzałeś na uruchomionym silniku, to czujnik musi być walnięty skoro nie ma z nim połączenia.
MAGNUM - 2009-10-23, 13:42
Poszukam w weekend czy może jakiś przewód się nie przetarł lub wtyczka zaśniedziała i nie styka i dam znać, a w poniedziałek diagnostykę zrobię. Pozdrawiam
MAGNUM - 2009-10-26, 13:33
witam znalazłem czujnik był za filtrem oleju 5cm pod jego podstawą, diagnostykę zrobię w tygodniu ale najpierw wymienię sondę i zobaczymy co dalej
Pozdrawiam
vezet22 - 2009-10-26, 20:38
a niemówisz czasem o czujniku stukowym jaki masz silnik 2e
vezet22 - 2009-10-26, 20:39
sory przesiesz masz napisane ABA gapa zemnie
MAGNUM - 2009-11-10, 14:08
wymieniłem sondę, teraz zrobię diagnostykę i zobaczymy
MAGNUM - 2009-11-10, 14:09
bo z sondy też miałem błąd teraz podłącze komputer na odpalonym i zobaczymy co z tym czujnikiem
vezet22 - 2009-11-10, 20:57
czekamy na relacje
MAGNUM - 2009-11-13, 21:20
Niema błędu z czujnika obrotów silnika podczas diagnostyki na uruchomionym silniku, ale teraz mam błąd z przekaźnika sondy po jej wymianie, kiepsko!
pablomed - 2009-11-14, 00:34
Z przekaźnika sondy??? grzałka sondy jest na przekaźniku zwykle tym samym co pompa paliwa, więc skoro pompa działa to czegoś nie rozumiem.
vezet22 - 2009-11-14, 16:50
sprawć grzałke sondy miernikiem czy jest oporność jeśli masz czteroprzewodową (zapewne) to dwa białe kable to grzałka
MAGNUM - 2009-11-16, 14:56
jak mam to zmierzyć i w jakich granicach ma być
MAGNUM - 2009-11-16, 14:56
a sonda jest nowa więc nie wiem, a może znasz jakiegoś dobrego typka od diagnostyki to jeszcze raz bym zrobił bo w ASO jest drogo
MAGNUM - 2009-11-27, 11:35
zobaczę tą grzałkę sondy bo pokazał mi błąd przekaźnika sondy ale jak by był przekaźnik walnięty to i by mi pompa nie działała
filip0985 - 2009-12-03, 17:54
Koledzy podłączam się pod temat bo wydaje mi się, że czujnik halla mi pada. Objawy:
Rano na zimnym zapala bez problemu, gdzieś pojadę, trochę postoi, że nie wystygnie do końca i nie odpala. Trzeba znów czekać z 2 godziny, aż całkiem ostygnie i odpala. Raz zdarzyło się, że podczas jazdy 90km/h zaczął szarpać, obroty wariowały, aż zgasł. Musiałem czekać, aż wystygnie i odpalił. Czujnik halla? Silnik ABU 1.6
vezet22 - 2009-12-03, 19:21
albo cewka
filip0985 - 2009-12-03, 19:37
A da się jakimś łatwym sposobem wykluczyć jedną z tych rzeczy?
MAGNUM - 2010-05-18, 19:20
witam po dłuższej przerwie panowie odnośnie tej sondy jak ją sprawdzić??? Poza tym zapala mi się CHE-CK na wolnych obrotach, a jak go przeciągnę to gaśnie, (temperatura na połowie) to ma pewnie ze sobą jakiś związek.
|
|