Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - reset kompa

szymko200 - 2006-09-20, 23:02
Temat postu: reset kompa
miałem fieste i tam można było resetować jednostke sterującą i do tego ta jednostka po resecie "uczyła się auta na nowo" , kasowało się tym sposobem wszystkie zapisy o błędach itp...
po resecie była taka procedura "uczenia sterownika"
przez odpowiednio przeprowadzoną naukę można było nauczyć auto ekonomiczności

czy w vento kompa da się całkowicie resetować
jesli tak może zna ktoś procedure takiego resetu(oczywiscie chodzi otakiego reseta ktoregop można wykonać bez lapa)

spyro - 2006-09-21, 00:26

odłącz klemy z akumulatora na dłużej, tak mi powiedział kiedyś elektryk. Ale czy działa to nie mam zielonego pojęcia.
jaca - 2006-09-21, 07:59

na warsztacie w niemczech tez mi tak powiedziel 5min wystarczy
VW VENTO 2.0 GL - 2006-09-21, 08:04

Dokładnie tak, odłącz klemy.
tomala2301 - 2006-09-21, 15:39

A co jest nie tak w Twoim Vento że chcesz resetować kompa , z tego co wiem to chyba się nie zresetuje. Kiedyś miałem VW Polo na warsztacie i miał błąd na przepustnicy i też próbowałem odłączać klemy i nic nie dało , jak laptopa podłączałem dalej wywalało ten sam błąd , przeczyściłem przepustnice , zaadaptowałem i dalej to samo , nic nie dawało odłanczanie akumulatora ,
szymko200 - 2006-09-21, 22:33

wymieniłem uszczelke pod wtryskiem bo układ zasysał lewe powietrze i teraz na nowo chciałbym aby komp od początku mógł ustosunkować się do nowych odczytów z sondy i innych czujników
a może uda mi się mi się ventka palic mniej z fiesta to wychodziło

Stopa - 2006-09-21, 22:40

tomala, nic nie dawało, bo nie usunąłeś przyczyny - awarii i natychmiast po uruchomieniu silnika błąd był rejestrowany na nowo. Prawda jest taka,że ustawienia wyuczone oraz kody usterek zapisywane są w pamięci ulotnej, a więc zależnej od stałego zasilania. Odcięcie zasilania (na dłuższy czas) wyczyści pamięć, którą można przyrównać do RAM w komputerze. Po takich zabiegach zdarza się, że autko beznadziejnie chodzi, szczególnie na jałowym biegu, wtedy należy pozwolić mu chodzić (nawet kiepsko :] ), aż załączy się dwukrotnie wentylator chłodnicy. A jeśli się komuś nie chce, to i tak po dwóch dniach jeżdżenia auto wróci do normy. Reasumując - reset przez klemy to pewnik :tak:
P.S: w związku z tym, co piszesz szymko bezsensowne jest resetowanie, gdyż układ ECU sam dokona samoadaptacji (no chyba, że wywalało jakieś błędy).
Edit: 22. 09.
P.S: Kody usterek niestety pozostaną - coś mnie zaćmiło :zawstydzony:

szymko200 - 2006-09-22, 00:08

spróbuje ventka nauczyć mniejszego swpalania i do tego potrzebuje reset kompa
tomala2301 - 2006-09-22, 13:23

Stopa napisał/a:
tomala, nic nie dawało, bo nie usunąłeś przyczyny - awarii i natychmiast po uruchomieniu silnika błąd był rejestrowany na nowo.


Stopa to nie do końca jest tak z tym resetowaniem , namordowałem się przy tym VW Polo 1,4 1999r. 3 dni , czyściłem przepustnice , nowe uszczelki był , usunełem błędy i błędów nie było na kompie , a ta polówka miała obroty 2000 , sprawdzałem wszystko i nic , akumulator to był odłączany na całą noc i też nic , obroty ustablizowyały się dopiero po 2 miesiącach , sprawdzałem kompem , błędów auto nie miało , najlepsze to to , że elektryk od VW z serwisu głupiał przy tym aucie . Wszystko wskazywało , żę jest ok a samochód na wolnych miał 2000 obrotów - po dwóch miesiącach obroty wróciły do 850 i jest ok , dziwne.

Stopa - 2006-09-22, 20:54

Zgadzam się z upierdliwością wielu awarii z biegiem jałowym. Zdarza się, że nawala potencjometr przepustnicy, to znowu silnik krokowy, sonda, lewe powietrze, albo przyczyny znaleźć nie można nawet po dzięsiątym zaadoptowaniu przepustnicy. No, ale to o czym piszesz nie miało związku z niemożnością zresetowania, upieram się :[ .
P.S: I zwracam jednocześnie honor - pamięć usterek nie skasuje się przy odłączeniu zasilania :zawstydzony:

szymko200 - 2006-09-23, 00:11

ale z tym jałowym to bolączka chyba wszystkich marek nie tylko vw

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group