Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Szereg problemow, jakies skuteczne rady?

Pozio89 - 2009-10-28, 15:24
Temat postu: Szereg problemow, jakies skuteczne rady?
Witam, kupilem Vento- wersje meksykanska z poszerzanymi zderzakami itp. 2 litry z gazem.

I teraz mysle od czego zaczac zeby to dobrze opisac wszystko.
Moze 1 problem, przykladowo jade 120/h, wyrzucam na luz wszystko ok spada do 900rpm, ale dolatuje do skrzyzowania i zalozmy ze chce sobie zahamowac w ostatniej chwili i przydusze sobie mocniej na hamulec to nagle obroty spadaja do 400-500 i silnik sie dlawi.
Juz mialem tak pare razy ze wpadam w rondo a tu brak wspomagania bo silniik zgasl. To samo na gazie jak i na benz.

2. Jade na gazie na 5 biegu ok 120, chce zredukowac do 4 biegu bo chce wyprzedzic kogos to wrzucam 4 i do ramy gaz i od razu zrzuca gume z dolotu powietrza. Lub stoje w korku w miescie wrzucam 1 bieg daje rame bo chce sie wcisnac gdzies to to samo. W zasadzie moge na zawolanie zrzucic ta gume, czasmi nawet ten duzy przewod zrzuci przy samym dolocie na gorze.

3. Zapalanie, pali 'dobrze'- przychodze rano zakrece to lapie od razu bez najmniejszych problemow, z tym ze musze dodac lekko gazu i przytrzymac na obrotach z 10s tak 1500-2000, bo jak zapale i dodam gazu i puszcze pedal to gasnie, NA CIEPLYM TO SAMO za kazdym razem tak. ;/ na benz i gazie tak samo;/

4. Zapale silnik i chodzi sobie powiedzmy przykladowo 10 min to sie zagrzeje i RAZ temp WCALE sie nie podnosi, a zalozmy nast dnia stoi i zaczyna sie gotowac, tak samo w korku raz temp wcale sie nic nie podnosi a raz sie gotuje i musze klime wlaczac zeby recznie sie wentylator zalaczyl. Wymienialem ten żółty czujnik od temp plynu chlodzacego, (neistety za 30 zl), i dalej to samo. Raz temp na pol skali podczas jazdy raz przez caly dzien jazdy wskazowka wcale sie nie podnosi;/

5. Przełączam na gaz- jedzie spoko z tym ze zanim sie przelaczy to wiadome musze dac mu 2000rpm, ale zanim sie zalaczy to kontrolka miga tak szybko No i spoko dam 2000 przelaczy sie, po czym kontrolka swieci swiatlem ciaglym ,ale czasami podczas jazdy zaczyna migac nawet w trasie, z tym ze tak powoli, raz na 2s. Tez nie wiem co to.

Jeszcze takie pytanie: moze calkiem ominac ten dolot powietrza i dac stożek, kumpel tak zrobil i ma spokoj, z tym ze nie wiem jak na gazie z tym. Kumpel wsadzil stozek do vectry b to sie zaczela dlawic.

W razie jakichs dodatkowych pytan to bede pisal moze cos jescze znajde.

Lwomati - 2009-10-28, 17:05

Pozio89 napisał/a:
Moze 1 problem, przykladowo jade 120/h, wyrzucam na luz wszystko ok spada do 900rpm, ale dolatuje do skrzyzowania i zalozmy ze chce sobie zahamowac w ostatniej chwili i przydusze sobie mocniej na hamulec to nagle obroty spadaja do 400-500 i silnik sie dlawi.
Juz mialem tak pare razy ze wpadam w rondo a tu brak wspomagania bo silniik zgasl. To samo na gazie jak i na benz

1 rada zacznij jeździć cały czas na biegu i hamuj silnikiem. Sprawdź układ dolotowy powietrza czy nie ma jakiś nieszczelności. Czy filtr powietrza był wiemieniany ??

Pozio89 napisał/a:
Wymienialem ten żółty czujnik od temp plynu chlodzacego

czujniki temp. tylko oryginały.

Jak kupiłeś samochód, to wymieniałeś wszystkie płyny eksploatacyjne, paski, filtry, kable, świece ??

Pozio89 napisał/a:
wersje meksykanska

nieprzyzwyczajona do warunków panujących w Polsce ;)

Pozio89 - 2009-10-29, 14:44

wlasnei mi dzisiaj przyszedl przelew za stluczke; zabiore sie za wymiane.
po kolei przewody swiece, filtr paliwa. na komputerze jak sie podpialem pokazalo blad polozenia walka rozrzadu i bodajze walu korbowego.+ czujnik polozenia przepustnicy. zrobie zdj silnika to moze jakis madry Pan mi powie gdzie to sie u mnie znajduje.

Lwomati - 2009-10-29, 14:54

kolega z forum MAGNUM też ma z tym problem, ale z czujnikiem detonacji. Jeżeli masz silnik o oznaczeniu ABA, to zagadaj z nim. Może już uporał się z problemem i wie coś więcej na temat tego motoru.

Błąd na czujniku wałka rozrządu będzie zawsze wywalało jeżeli diagnostyka jest robiona na zgaszonym silniku. Musi być uruchomiony i wtedy sprawdzaj błędy.
Czujnik położenia wałka będzie w kopułce aparatu zapłonowego, przepustnicy to przy przepustnicy szukaj jakiegoś wtyku tam będzie czujnik a położenia wału to na bloku silnika...

vezet22 - 2009-10-31, 11:43

Lwomati napisał/a:
Błąd na czujniku wałka rozrządu będzie zawsze wywalało jeżeli diagnostyka jest robiona na zgaszonym silniku. Musi być uruchomiony i wtedy sprawdzaj błędy

racja
Lwomati napisał/a:
Czujnik położenia wałka będzie w kopułce aparatu zapłonowego,
w kopułce to raczej nie tylko w samym aparacie :P :P :P
Pozio89 - 2009-10-31, 17:22

dzisiaj wymienie przewody i swiece na NGK, zobacze czy cos sie poprawi.
Jak nie to biore sie za wymiane czujnikow po kolei.

Z tego co mi mechanior mowil to mam jakas super mocna wersje silnika bo nie jest taki jak inne 2 litrowki. Rzeczywiscie z takim jak moj to sie jescze nie spotkalem, silnik jest jakis wiekszy.

Po glebszej analizie stwierdzilem ze mam jeden wiatrak od chlodzenia niesprawny bo nie ma przy nim silniczka, mechanior mowi ze drugi jest po to w razie jakby jeden nie dawal rady tzw. dwa biegi.
A ja myslalem ze drugi jest od klimy,.. ale jak zalacze klime to sie zalacza ten sam co do chlodzenia silnika..... Pytanie: ma ktos dobrego fanatyka od elektryki co by sobie z tym proadzil i uruchomil drugi wiatrak tak zeby bylo "jak trzeba"- w wojewodztwie Lubelskim.?
Bo chyba poprzedni wlasciwiel zrobil tak ze wywalil termostat i zrobil na jeden wiatrak a teraz ja wcale na zime nie moge nagrzac w srodku aura. Zamowilem termostat zobaczymy. Bede pisal w miare tego jak bede wymienial czesci czy cos sie poprawilo. W dodatku cos Z DNIA NIA dzien zaczelo strasznie trząść przy 130km/h wzwyż?? wymienilem tulejki przednich wacharczy i nic;/

Paweł J. - 2009-10-31, 18:17

Pozio89 napisał/a:
Jak nie to biore sie za wymiane czujnikow po kolei.


Pozio89 napisał/a:
wymienilem tulejki przednich wacharczy i nic;/


Spokojnie z tymi wymianami...najpierw upewnij się co jest nie teges i dopiero wymieniaj....tak to tylko wywalasz na marne w błoto i wstawiasz w miejsce oryginalnych gratów jakieś zamienniki.

Pozio89 napisał/a:
cos Z DNIA NIA dzien zaczelo strasznie trząść przy 130km/h wzwyż??

Na poczatek sprawdź wyważenie kół.

vezet22 - 2009-10-31, 18:34

wrzuć foto silnika
Pozio89 - 2009-10-31, 18:53

ale tuleje byly faktycznie do wymiany wiec myslalem ze to przez to tak tlucze... tak sie zastanawiajac... to przez zle wywarzenie zacznie tluc z dnia na dzien tak nagle? to chyba nie to.... mysle ze moze cos z tylu w belce poszlo tam chyba ida tez jakies tuleje... jak ruszam z miejsca to tak szarpnie jakby z tylu.. za kazdym razem ja zmieniam bieg jak sprzeglo puszczam...
Pozio89 - 2009-11-02, 13:37

ok mam zdjecia zaraz wrzuce.
kupilem plyn do czyszczenia wtryskiwaczy i jakbym widzial poprawe:)
dzisiaj chce zalozyc przewody wn i swiece.

NIECH JAKIS MADRY PAN POWIE CO TO ZA SILNIK O JAKICH OZNACZENIACH BO NIe WIEM JAKIE PRZEWODY I SWIECE KUPIc?

http://pozio9.wrzuta.pl/obraz/3Re9KwednOl/dsc00015
http://pozio9.wrzuta.pl/obraz/a7k718OVMBT/dsc00016
http://pozio9.wrzuta.pl/obraz/4RESAD5fBPv/dsc00017
http://pozio9.wrzuta.pl/obraz/0rgloPz3oCV/dsc00018

pablomed - 2009-11-02, 16:30

Amerykańska wersja, silnik ABA, 115 koni jak wszystkie wersje europejskie 2.0 8V.
Drugi wentylator powinien być połączony z pierwszym paseczkiem klinowym, niezłych ,masz tych mechaników co twierdzą że jest zapasowy. Dostaniesz taki paseczek w sklepie tylko jest kilka rzmiarów i chyba trzeba doświadczalnie bo wg kataklogu raczej do ABA nie dobiorą, ale próbuj brać taki jak do Golfa GTI 2.0 8V
Pewien problem polega na tym że mało mechaników zna te silniki, ale jak już powymieniasz świece kable, wlałeś płyn do czyszczenia wtryskiwaczy to teraz diagnoza komputerowa Vag, bez tego szkoda dalej robić doświadczenia

jez - 2009-11-02, 23:11

Ja tez się może tutaj nieco dopisze. Silnik większy nie jest nie jest niż europejskie motory - ma tylko duży kolektor dolotowy.

Co do usterki radził bym Ci sprawdzić sprężyny jakie są - bo jesli od nowości nie były wymieniane to lubią się złamać na końcach. Objawy powoduje to ózne - od niestabliności po hałas czy stukotanie.

Co do vag'a to nie wierz we wszystko co pisze bo ostatnio czytałem artykuł (nie mam linka) gdzie twierdzili ze w usa to nie bardzo było stosowane przez vw i tak naprawdę dopiero jetta mk4 była z nim w pełni kompatybilna. ABA to raczej mechaniczna jednostka.

pablomed - 2009-11-05, 07:18

Co do tego co wykaże VAG to słusznie, trzeba umieć zinterpretować błędy i nie liczyć na to że wszystko wykaże. Ale co do zaawansowania elektrnicznego tego wtrysku to jest zbliżone do europejskich silników AGG czy ADY, dość zaawansowanych i nie wiem co znaczy:
jez napisał/a:
ABA to raczej mechaniczna jednostka.

Pozio89 - 2009-11-06, 16:27

wymienilem swiece i przewody i jakichs znaczących zmian nie ma. Może troche stabilniej obroty. Ale dalej ciężko pali nawet jak jest ciepły muszę go przytrzymać na gazie z 10s to dopiero nie zgasnie. Moze czujnik od ssania? ale dlaczego jak cieply to tez tak jest? dalej czesto zrzuca gume jak dam do podlogi (tą na dolocie co zapobiega rozwaleniu przeplywomierza)
piotrek/wawa - 2009-11-06, 18:34

mo cos sie wydaje ze to moze byc od razrzadu bo przy wiekszym momencie obraotowym mozliwe ze podczas zaplony nie zamyka sie do konca zawor dolotowy i dlatego wywala gume
Pozio89 - 2009-11-07, 16:53

z tym toi sobie poradze jakos. gorzej ze na zime zalozylem termostat bo nie bylo. I sie zaczely problemy.... Raz ze ciezko strasznie go bylo odpowietrzyc, tzn sam sie odpowietrza ale szlo to ciezko bo z 2 raazy plyn wywyalalo. Teraz nie wywal;a juz ale temperatura zatrzymuje sie na srodku po czym delikatnie przesuwa sie za polowe.... Troche za duzo... Jak wlacze klime to zaczyna chodzic wiatrak aleto w niczym nie pomaga nie moge go schlodzic wogole... Nie grzeje sie ak krytycznie ale ma troche za duza tempreature./.... Tak jakby wogole obiegu nie bylo... bo u gory chlodnica goraca ze szok a u dolu srednio.. CO TO MOZE BYC NIE chce przegrzac silnika?
Paweł J. - 2009-11-07, 17:01

Pozio89, moze masz układ zapowietrzony ....ogrzewanie Ci działa ?? Jeśli nie działa to na bank układ zapowietrzony.....odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego płyny chłodzącego (na włączonym silniku) i podjedź przodem pod górkę-pomaga przy odpowietrzaniu.
Pozio89 - 2009-11-08, 18:49

na poczatku po wstawieniu termostatu jak silnik byl goracy nawet to nie dzialalo ogrzewanie, ale teraz jest wszystko ok.... Temp rowno na 90 stopni i TU UWAGA do jakichs 50km, po przejechaniu dluzszej trasy zaczyna wzrastac.... Nawet tak jak pisalem jak odpale klime to nie moge go schodzic.. wiatrak tak jakby... nic nei daje... Podnosi sie do 100... czasem nawet 105... Co tu robic? jak odkrece korek od zbiorniczka to nie "wywala" plynu juz...
andrzej.78 - 2009-11-09, 20:28

mam taki sam silnik też miałem problemy ale sobie jakoś radze co do wentylatora to drugi w orginale załacza się tylko przy klimie co do odpalania może być stacyjka jak w moim i jaszcze przepływomierz powietrza ja mam mam dodatkowy przycisk do odpalania zawieszenie w orginale z meksyku ma miętkie gumy na wahaczach i może to wyglądac na zużyte ale nie jest przy zmianie płynu też mi się zapowietrzył ale przy zapalonym silniku musisz podusić troche przewody polotowe do chłodnicy mi pomogło przed przepustnicą załóż opaske ale sprawdz klapke bezpieczeństwa na dolocie czy dokładnie sie zamyka co do obrotów za kopółką jast kostka przy odpalonym silniku lakko staraj sie poruszać przekodami może dyć jakiś lużny od położenia wiłka rozrz.co dochodrzi do kopółki
asiekk27 - 2013-11-16, 20:07

Mam samochód Jette 1997 r z silnikiem 2.0 ABA 115PS. Jakie świece będą pasować do tego modelu>? :)
vwjanekvento - 2013-11-16, 21:02

Mysle ze NGK 3 elektrodowe dadza rade ;)
Paweł J. - 2013-11-16, 21:17

Nie szukaj do jetty a do golfa 3 (prędzej znajdziesz)

według ngk, takie pasują

http://www.ngk.de/nc/pl/w.../BKR5EIX/18710/

Pozio89 - 2013-11-17, 22:19

Ja juz nie amietam ale chyba zamowilem dedykowane do ABA na stronie Sentech. COS KOLO 150 zl. Ale szybko zaczęły "bic do masy". Moze akurat nie mialem szczęścia bo podobno Sentech sa ok.
pablomed - 2013-11-21, 10:25

Ja się raz przejechałem na Sentechach, pół roku wytrzymały. Może trafiłem na podróbę bo ogólnie opinie sa dobre o tej marce.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group