Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - problem z cala elyktryka w aucie

Fable - 2009-11-08, 10:23
Temat postu: problem z cala elyktryka w aucie
nierozumiem co sie dzieje. gdy odpalam autko z rana, mroz -5, odpala superowo. wlaczam swiatla, muzyke, piecyk, ogrzewanie tylnego szkla. po kilku minutach obserwuje jak mi po trochu wszystko gasnie, czyli swiatla swieca slabiej i slabiej, oswoecenie przyzadow tez swieci gorzej oraz moj kenwood sie odlacza :( po przejechaniu 1-2km nagle wszystko sie zaswieca jasniutko jak powinno byc, lecz tak nagle, jakby ktos cos wlaczyl i p[ozniej wszystko bywa OK. gdy autko jest nagrzane to rzadnych problemow nie bywa. mam takie problemy z rana lub gdy autko odstyga. co to mogloby byc? aku ma gdzies 3lata. kreci naprawde dobrze. moze jakies propozycje???
cinek82 - 2009-11-08, 10:36

Ja miałem podobnie. Okazało się że regulator napięcia w alternatorze był do wymiany. Po wymianie wszystko jest :OK:
enesen - 2009-11-08, 10:36

jest gdzieś instrukcja jak to wymienić?
vezet22 - 2009-11-08, 11:00

napewno przyczyną tego jest brak ładowania , jak odpalisz rano auto włączasz wszystkie odbiorniki elektryczne to altek ma największe obciąrzenie , sprawć naciąg paska bo może się ślizga z rana , jak rano odpalisz to przegazuj pare razy i zobacz czy wtedy ten problem się pojawi jeśli nie pasek to altek ma problem ze wzbudzeniem się a za to odpowiada układ prostowniczy (diody) w altku :faja:
Fable - 2009-11-08, 13:17

pasek jest prawie nowy. wymieniony latem i naprawde nie ma poslizgu pasek. cinek82, a gdzie jest ten regulator??? no i ja tak mysle ze cos z elektronika alternatora... :( poniewaz chyba wiecej zadnych przekaznikow czy regulatorow nie ma? cinek82, napisz bardziej co wymieniales i gdzie to jest?
vezet22 - 2009-11-08, 13:30

regulator raczej to niejest bo jeśli by był padnięty to by wogule nieładował , regulator napięcia jest w alternatorze , jest to ten elemęt razem zespolony ze szczotkami .
Fable - 2009-11-08, 17:04

to chyba ze problem w samym alternatorze... poniewaz juz nawet nie wiem co jeszcze by mogloby byc...
krzeszak - 2009-11-08, 17:21

jeżeli alternator padnięty to musisz sprawdzić czy jest ładowanie... najłatwiej miernikiem sprawdz stan naładowania aku przy wyłączonym silniku, potem na właczonym silniku no a 3 pomiar jak wałczysz kilka odbiorników elektrycznych(swiatła radio itd)
ta strona wyjaśni dokładnie jak to zrobic:
http://forum.vwvento.org/...nie+akumulatora

cinek82 - 2009-11-08, 19:47

vezet22 napisał/a:
regulator raczej to niejest bo jeśli by był padnięty to by wogule nieładował , regulator napięcia jest w alternatorze , jest to ten elemęt razem zespolony ze szczotkami .

Może nie koniecznie. Ja miałem objawy podobne do Fable'a i po wymianie ustąpiło.
Jest to taka część mniej więcej:
http://www.allegro.pl/ite...audi_od_ss.html Tylko musisz wiedzieć jakiej firmy masz alternator.

Fable - 2009-11-09, 08:57

krzeszak, no ja jakby zmiezalem na rozgrzanym silniku to pokazywalo 14.03v jezeli sie niemyle ale nic wlaczone niebylo, rzadne przyzady. trzeba bardziej sprawdzic wszystko. a jak sprawdzic na wylaczonym silniku czy alternato daje nap[iecie???
cinek82, a to cos stoi w samym alternatorze? to sa jakies szczoteczki tak? ok poszukam cos podobnego. alternator wiem ze mam firmy Bosh.

pablo170 - 2009-11-09, 09:34

sprawdz też aku i jaki prąd podaje bez i z obciązeniem. Podobne objawy miał sąsiad w golfie okazało się że pod obciążeniem aku podawał tylko 8V napięcia. Wejż aku od znajomego i zobacz jak problem zniknie to znasz przyczyne, jak nie to regulator napięcia :P
cinek82 - 2009-11-09, 15:01

No najpierw spróbuj tak jak koledzy radzą. Sprawdź jak Ci prąd podaje. Jak będzie ok z aku to wtedy spróbuj kupić ten regulator.
On znajduje się w alternatorze. Trzeba zdjąć osłonę z prawej strony alternatora i tam zobaczysz tą część. Demontujesz starą i zakładasz nową. U mnie jak szwagier wymieniał to zajęło jakieś 1/2 godzinki ;) A jakbyś kupował regulator to w sklepie podajesz rok produkcji auta i właśnie jaki altek masz.

Fable - 2009-11-09, 17:18

aha jasne oki dzieki wam za porady bede sprawdzal dzisiaj albo jutro. :) napisze gdy cos znajde
Fable - 2009-11-14, 07:20

wszystko juz jest OK. poprostu jakby byl zepsuty regulator napiecia wreaz ze szczoteczkami, jedna szczoteczka byla bardzo krotka, dlatego bylo niedobre ladowanie. wszystko wymienione i dziala syperowo. dziekuje wszystkim :)
cinek82 - 2009-11-14, 09:18

No to super, że wszystko :OK:
vezet22 - 2009-11-14, 16:58

jeżeli ci szczotka niełączyła to po włączeniu zapłonu niebyło wogule kontrolki ładowania :faja: ale najwarzniejsze że jusz wszystko jest git :D
Fable - 2009-11-25, 17:19

kontrolka ladowania bylo. no moze co z laternatoram bylo jeszcze no niewiem troche kontakt byl niedobry, rdzy bylo.
ale mam jeszcze jedne pytanko. ile musi byc w stanie oryginalnym w aucie eemmm no nie wiem jak to po polsku sie nazywa prawidlowo "sygnal", czyli taki przyzadzik gdy naciskam po srodku kierownicy i wtedy dzwieczy to jak sie to nazywa co dzwieczy? no i ile sztuk "tego" musi byc? ja mam dwie takie "cos", ale problem taki ze zaczelo cos zajadac i my calkiem nic niesygnalizowalo a poprostu jakis klik klik tylko slysalem. ale gdy odlaczylem jeden z tych urzadzen to sygnal jakby dziala dobrze i glosno. to ile mysi byc tych przyzadzen 1 czy 2?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group