|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - problem z cala elyktryka w aucie
Fable - 2009-11-08, 10:23 Temat postu: problem z cala elyktryka w aucie nierozumiem co sie dzieje. gdy odpalam autko z rana, mroz -5, odpala superowo. wlaczam swiatla, muzyke, piecyk, ogrzewanie tylnego szkla. po kilku minutach obserwuje jak mi po trochu wszystko gasnie, czyli swiatla swieca slabiej i slabiej, oswoecenie przyzadow tez swieci gorzej oraz moj kenwood sie odlacza po przejechaniu 1-2km nagle wszystko sie zaswieca jasniutko jak powinno byc, lecz tak nagle, jakby ktos cos wlaczyl i p[ozniej wszystko bywa OK. gdy autko jest nagrzane to rzadnych problemow nie bywa. mam takie problemy z rana lub gdy autko odstyga. co to mogloby byc? aku ma gdzies 3lata. kreci naprawde dobrze. moze jakies propozycje???
cinek82 - 2009-11-08, 10:36
Ja miałem podobnie. Okazało się że regulator napięcia w alternatorze był do wymiany. Po wymianie wszystko jest
enesen - 2009-11-08, 10:36
jest gdzieś instrukcja jak to wymienić?
vezet22 - 2009-11-08, 11:00
napewno przyczyną tego jest brak ładowania , jak odpalisz rano auto włączasz wszystkie odbiorniki elektryczne to altek ma największe obciąrzenie , sprawć naciąg paska bo może się ślizga z rana , jak rano odpalisz to przegazuj pare razy i zobacz czy wtedy ten problem się pojawi jeśli nie pasek to altek ma problem ze wzbudzeniem się a za to odpowiada układ prostowniczy (diody) w altku
Fable - 2009-11-08, 13:17
pasek jest prawie nowy. wymieniony latem i naprawde nie ma poslizgu pasek. cinek82, a gdzie jest ten regulator??? no i ja tak mysle ze cos z elektronika alternatora... poniewaz chyba wiecej zadnych przekaznikow czy regulatorow nie ma? cinek82, napisz bardziej co wymieniales i gdzie to jest?
vezet22 - 2009-11-08, 13:30
regulator raczej to niejest bo jeśli by był padnięty to by wogule nieładował , regulator napięcia jest w alternatorze , jest to ten elemęt razem zespolony ze szczotkami .
Fable - 2009-11-08, 17:04
to chyba ze problem w samym alternatorze... poniewaz juz nawet nie wiem co jeszcze by mogloby byc...
krzeszak - 2009-11-08, 17:21
jeżeli alternator padnięty to musisz sprawdzić czy jest ładowanie... najłatwiej miernikiem sprawdz stan naładowania aku przy wyłączonym silniku, potem na właczonym silniku no a 3 pomiar jak wałczysz kilka odbiorników elektrycznych(swiatła radio itd)
ta strona wyjaśni dokładnie jak to zrobic:
http://forum.vwvento.org/...nie+akumulatora
cinek82 - 2009-11-08, 19:47
vezet22 napisał/a: | regulator raczej to niejest bo jeśli by był padnięty to by wogule nieładował , regulator napięcia jest w alternatorze , jest to ten elemęt razem zespolony ze szczotkami . |
Może nie koniecznie. Ja miałem objawy podobne do Fable'a i po wymianie ustąpiło.
Jest to taka część mniej więcej:
http://www.allegro.pl/ite...audi_od_ss.html Tylko musisz wiedzieć jakiej firmy masz alternator.
Fable - 2009-11-09, 08:57
krzeszak, no ja jakby zmiezalem na rozgrzanym silniku to pokazywalo 14.03v jezeli sie niemyle ale nic wlaczone niebylo, rzadne przyzady. trzeba bardziej sprawdzic wszystko. a jak sprawdzic na wylaczonym silniku czy alternato daje nap[iecie???
cinek82, a to cos stoi w samym alternatorze? to sa jakies szczoteczki tak? ok poszukam cos podobnego. alternator wiem ze mam firmy Bosh.
pablo170 - 2009-11-09, 09:34
sprawdz też aku i jaki prąd podaje bez i z obciązeniem. Podobne objawy miał sąsiad w golfie okazało się że pod obciążeniem aku podawał tylko 8V napięcia. Wejż aku od znajomego i zobacz jak problem zniknie to znasz przyczyne, jak nie to regulator napięcia
cinek82 - 2009-11-09, 15:01
No najpierw spróbuj tak jak koledzy radzą. Sprawdź jak Ci prąd podaje. Jak będzie ok z aku to wtedy spróbuj kupić ten regulator.
On znajduje się w alternatorze. Trzeba zdjąć osłonę z prawej strony alternatora i tam zobaczysz tą część. Demontujesz starą i zakładasz nową. U mnie jak szwagier wymieniał to zajęło jakieś 1/2 godzinki A jakbyś kupował regulator to w sklepie podajesz rok produkcji auta i właśnie jaki altek masz.
Fable - 2009-11-09, 17:18
aha jasne oki dzieki wam za porady bede sprawdzal dzisiaj albo jutro. napisze gdy cos znajde
Fable - 2009-11-14, 07:20
wszystko juz jest OK. poprostu jakby byl zepsuty regulator napiecia wreaz ze szczoteczkami, jedna szczoteczka byla bardzo krotka, dlatego bylo niedobre ladowanie. wszystko wymienione i dziala syperowo. dziekuje wszystkim
cinek82 - 2009-11-14, 09:18
No to super, że wszystko
vezet22 - 2009-11-14, 16:58
jeżeli ci szczotka niełączyła to po włączeniu zapłonu niebyło wogule kontrolki ładowania ale najwarzniejsze że jusz wszystko jest git
Fable - 2009-11-25, 17:19
kontrolka ladowania bylo. no moze co z laternatoram bylo jeszcze no niewiem troche kontakt byl niedobry, rdzy bylo.
ale mam jeszcze jedne pytanko. ile musi byc w stanie oryginalnym w aucie eemmm no nie wiem jak to po polsku sie nazywa prawidlowo "sygnal", czyli taki przyzadzik gdy naciskam po srodku kierownicy i wtedy dzwieczy to jak sie to nazywa co dzwieczy? no i ile sztuk "tego" musi byc? ja mam dwie takie "cos", ale problem taki ze zaczelo cos zajadac i my calkiem nic niesygnalizowalo a poprostu jakis klik klik tylko slysalem. ale gdy odlaczylem jeden z tych urzadzen to sygnal jakby dziala dobrze i glosno. to ile mysi byc tych przyzadzen 1 czy 2?
|
|