Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Szarpanie na zimnym silniku

Antrevis - 2009-11-08, 21:19
Temat postu: Szarpanie na zimnym silniku
Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem świeżutko nowy na tym forum ^^
Otóż mój problem polega na tym, że jak zimniutki mam silnik i odpalę go to pare skund nim szarpie.
Co może być przyczyną i co najlepiej sprawdzić?
No i czy można w takim stanie Ventylem jeździć ?:D

brave - 2009-11-08, 21:27
Temat postu: Re: Silnik.
Antrevis napisał/a:

Otóż mój problem polega na tym, że jak zimniutki mam silnik i odpalę go to pare skund nim szarpie.
Co może być przyczyną i co najlepiej sprawdzić?
No i czy można w takim stanie Ventylem jeździć ?:D


objaw pracy silnika nie na wszystkich cylindrach... prawdopodobnie któraś świeca żarowa nie grzeje tak jak powinna i silnik pali na 3 garach i dlatego szarpie trzeba sprawdziś świece

Antrevis - 2009-11-08, 21:33

No, tak jak wyczytałem na forum :D
Ale wolałem się upewnić :D
Jeszcze kumpel mi wspominał, że możliwe któraś z poduszek siedzi, ale to chyba by cały czas szarpało...
Muszę przyznać, że bardzo porządne to forum :)
Z góry dzięki i pozdrawiam.

FWD350 - 2009-11-09, 21:32

JAK BEDZIESZ MIAŁ PADNIETE PODUSZKI TO BEDZIE CI TELEPAC MOCNO AUTEM.
DIESEL ZAWSZE BEDZIE PRACOWAL NA 4 GARY TYLKO MOZE BYC ZŁE SPALANIE NA N\N GARZE Z NP. SŁABEJ KOMPRESJI ZŁEJ PRCY WTRYSKIWACZA.

JAK BY DIESEL PRACOWAŁ NA 3 GARY ZACZYŁO BY TO ZE 1 GAR WOGÓLE NIE PRACUJE TAKIEGO PRZYPADKU NIE SPOTKAŁEM W DIESLU

KAISER - 2009-11-14, 23:09

U mnie dosyć mocno szarpał bo za szybko odpalałem.
Za szybko gasła kontrolka świec, zanim były dostatecznie rozgrzane - wina przekaźnika.
Teraz czekam na cyknięcie i jest OK.

Druga sprawa - sprawdzenie świec żarowych. Tak jak pisał brave

Pozdr :)

bradley - 2009-11-15, 09:49

Cytat:

objaw pracy silnika nie na wszystkich cylindrach... prawdopodobnie któraś świeca żarowa nie grzeje tak jak powinna i silnik pali na 3 garach i dlatego szarpie trzeba sprawdziś świece

Swiece zarowe nie maja wplywu na zaplon mieszanki podczas pracy silnika. Diesel dziala na zasadzie samozaplonu.
Sprawdz jaka jest kompresja na wszystkich cylindrach. Swiece zarowe oczywiscie pomagaja w rozruchu jednak zimny diesel zawsze bedzie telepal przez jakis czas po odpaleniu.

brave - 2009-11-15, 11:26

bradley napisał/a:
Swiece zarowe nie maja wplywu na zaplon mieszanki podczas pracy silnika. Diesel dziala na zasadzie samozaplonu.


jak to nie mają wpływu? owszem jeśli silnik już pracuje to świece nie działają. ale przy odpalaniu zimnego silnika są niezbędne bo dogrzewają komorę spalania samo sprężanie powietrza nie podniesie temperatury do takiej w jakiej nastąpi samozapłon ON szczególnie jak auto stoi pod "chmurką" przez noc

bradley napisał/a:
Sprawdz jaka jest kompresja na wszystkich cylindrach.


bardzo dobra rada bo oprocz świec żarowych za podnoszenie temperatury w cylindrach odpowiada spreżanie powietrza w komorze (prawo fizyki zmieniająca sie objętość wzrasta ciśnienie i temperatura)

bradley - 2009-11-15, 11:29

brave napisał/a:
jak to nie mają wpływu?

Pracujacym, a nie nie pracujacym :)

brave - 2009-11-15, 11:58

bradley napisał/a:
brave napisał/a:
jak to nie mają wpływu?

Pracujacym, a nie nie pracujacym :)


fakt :) :mur:

ale jeśli świece dobrze nie dogrzeją np jednej komory to tam tylko działa fizyka i spalanie jest dużo gorsze niż w pozostałych 3 garkach i dlatego może troche szarpać silnikiem zaraz po odpaleniu. (moze sie wydawać tak jakby silnik pracował na 3) dobrze mowie?

KAISER - 2009-11-15, 16:55

bradley napisał/a:
zimny diesel zawsze bedzie telepal przez jakis czas po odpaleniu.

A to na pewno. Wiem też, że niektórzy grzeją chwilę zanim ruszą, żeby nie szarpał w pewnym zakresie obrotów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group