Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Automatyczne wspomaganie rozruchu ???

KickAss - 2009-11-15, 08:23
Temat postu: Automatyczne wspomaganie rozruchu ???
Sprawa wygląda tak:
Ventka jeździ u nas (najpierw u ojca teraz u mnie) od sierpnia 2007 więc jak ją kupowaliśmy to było ciepło i wszystko śmigało jak się należy. Kiedy odbieraliśmy go z podwórka jeździłem już koło 10 lat Audi 80 B3 1.6D więc jak nie znalazłem w Ventce dyszla do wspomagania rozruchu to poleciałem do kolesia się pytać:

- Jak tu się włącza ssanie, bo nie widzę dźwigni?
- Proszę pana tu ssanie jest automatyczne. Samo się włącza kiedy potrzeba i wyłącza kiedy już nie potrzebne.

Niby w benzyniakach (Audi 80 '78 1.8 silnik sportowy) takie coś było, więc niech będzie że kolo mówi prawdę. Tym bardziej, że było ciepło i z rozruchem było spoko.
Dwie kolejne zimy autko przejeździło u ojca a ten ma specyficzne podejście do mechaniki (jak nie stanie to nie grzebać) więc nie miałem pojęcia jak auto pali w zimę.
Teraz okazuje się że w niskich temperaturach ma trochę ciężko z rozruchem. Tzn. włączam zapłon; gasną świecę; kręcę; zaskok; kle ... kle ... kle; zdechł. Jak już zaskoczy to z rury kopci się jak z komina EC4 w Łodzi. Rozgrzewa się ciężko bo 90°C wody osiąga dopiero po jakichś 10km nie mówiąc już o temp. oleju (po 15km jazdy raptem 65°C)
Przyjrzałem się okolicom pompy wtryskowej i okazuje się że wajcha od "ssania" jest tylko linka zdjęta więc ją przestawiłem i od razu efekt na plus. Ładnie pali (z pierwszego), szybko się rozgrzewa (po jakichś 5km mam 90°C wodę i jakieś 75°C olej). Męczące tylko, że żeby ją przestawiać muszę otworzyć maskę i potem jeszcze raz zatrzymać autko, otworzyć maskę i zamknąć wajchę żeby nie było wiru w baku.

Pytanie: Czy to przypadek, że pompę mam przystosowaną do wspomagania rozruchu, czy wszystkie pompy to mają tak na wszelki wypadek, bo okazuje się że kolo raczej mi kita wcisnął z tym automatycznym ssaniem. No i czy wogóle w Ventach występowało coś takiego jak automatyczne wspomaganie rozruchu?

Wvojtek - 2009-11-15, 08:41

KickAss, automatyczne ssanie to tylko w TDI i SDI może miałeś coś kombinowane...???
jeśli się myle to poprawcie :P

radobom - 2009-11-15, 09:05

miałem golfa 3 1,9D 95r i ssanie miał automatyczne w vento 1,9TD mam ręczne
KickAss - 2009-11-15, 09:09

Wvojtek napisał/a:
może miałeś coś kombinowane...???
Tak właśnie mi powoli przychodzi do głowy. :mur:
radobom napisał/a:
golfa 3 1,9D 95r i ssanie miał automatyczne w vento 1,9TD mam ręczne
No właśnie sęk w tym, że w pompie jest wajcha - a w kabinie nawet miejsca nie ma żeby linkę wyprowadzić. :(
piotrek_inf - 2009-11-15, 09:49

może decha była zmieniana?
bradley - 2009-11-15, 09:56

Byly pompy ktore mialy automatyczne, nie ssanie a przyspieszacz kata wtrysku. Sssania w dieslu niet.
To sie chyba opieralo na zasadzie jakiegos bimetalu i sprezynki, jak bylo cieplo to sie dzwignia wydluzala, tam sie skracalo i sie przestawialo na pompie.

BTw. masz 1.9D z MFA? Skad te odczytu temp oleju :)
Poprowadz linke do wajchy i bedziesz mial sprawe zalatwiona.

KickAss - 2009-11-15, 10:10

bradley napisał/a:
Sssania w dieslu niet
eta ja znaju ;)
bradley napisał/a:
1.9D z MFA? Skad te odczytu temp oleju
raczej zwykły. W/g wlepy 1Y.
Odczyty temp. oleju pochodzą z AutoGauge :P

tu widać dodatkowy zegar odpowiedzialny za te wskazania. Wszystko jest w opisie mojej furki.

KickAss - 2009-11-19, 09:59

"Naprawiłem" tak na szybkiego :)
Ponieważ powrót do stanu pierwotnego zająłby zbyt dużo czasu i pieniędzy zastosowałem środek doraźny w postaci szprychy rowerowej za całe 0,50 PLN + pięć minut pracy (łącznie z otwarciem i zamknięciem klapy) :P

Teraz jest tak ^^ i działa jak powinno. Tyle że w dalszym ciągu muszę otworzyć klapę żeby przestawić.
Zapłon, świeczki, rozruch, gada ... :) i nawet nie kopci już bo wszystko jak potrzeba jest.

FWD350 - 2009-11-19, 14:30

a nie lepiej byo puscic linke do kabiny nie musiał bys wysiadac wsiadac i podnsic maski.było by wygodniej
bradley - 2009-11-19, 15:28

FWD350, tymbardziej ze branza rowerowa sie nie zmienia. Zamiast szprychy kupuje linke hamulcowa :diabełek:
KickAss - 2009-11-19, 16:48

bradley napisał/a:
Zamiast szprychy kupuje linke hamulcowa
No i to jest patent :D tylko będę miał trochę więcej czasu. Jak narazie musi zostać.
_marcinecki - 2009-11-19, 21:23

Może spróbuj zastosować linkę wraz z klamką od otwierania maski. Ukryj ją gdzieś pod spodem.
FWD350 - 2009-11-19, 21:58

bradley, dokładnie:D tyllko na zime trzeba oliwki wpuszczac bo sie zastoji i nie bedzie chodzic :P ehe te rowery wszedzie mja zastosowanie
FWD350 - 2009-12-01, 16:02

ale po co jak masz gwignie zapalasz wyciagasz chwilke chodzi wpychasz i jedziesz za dizo by yło zabawy.
KickAss - 2009-12-04, 07:14

pirek napisał/a:
użyć takiego siłownika od zamka centralnego
No to byłby patent. Jak dopracuję silnik to pomyślę nad tym :) bo właśnie mi zwariował i kuleje.
FWD350 napisał/a:
po co jak masz dźwignie
myślę, że kolega pirek pod kontem mojej jednostki pisał.
Sprawa się skomplikowała bo się posr**ło. Najpierw zaczął ciężko palić, kuleć jakoś i strasznie dymić (na niebiesko). Pojechałem do "mechanika" i po wymontowaniu wtrysków okazało się, że jeden się powiesił. Kolo przeczyścił poustawiał i powiedział że jest OK. W międzyczasie sprawdziliśmy kompresję - też jest OK (później wkleję fotę komprechy). Poskręcał wszystko do kupy no i zaczął pracować TROCHĘ równiej. W dalszym ciągu trochę kopci. Na wolnych obrotach pracuje w miarę równo, jak się jedzie "po sportowemu" to też jest w miarę ale jak chcieć pojechać delikatnie to w okolicach 2050 - 2200rpm dławi się jakby dostawał skądś lewe powietrze. No i jeszcze: nie zmieniają się poziomy żadnych płynów.

Tak pomyślałem, czy nie stało się przypadkiem tak, że jak do tej pory jeździł bez "ssania" to wszystko było cacy a jak ruszyłem wajchę to wykruszył się jakiś paproch który zawiesił wtrysk i przy okazji rozszczelnił pompę :(

FWD350 - 2009-12-04, 09:12

po pierwsze w dieslu nie ma sssania a po drugi ejak by zrobił dzwignie do srodka to by miał tak ze nie musła by zakazdym razem latac i otwierac machy i wycigac i wpychac szpryche było by łatwiej
KickAss - 2009-12-06, 18:41

FWD350 napisał/a:
w dieslu nie ma sssania
WIEM
Zmienia się tą dźwignią kąt wyprzedzenia wtrysku
FWD350 napisał/a:
jak by zrobił dzwignie do srodka to by miał tak ze nie musła by zakazdym razem latac i otwierac machy
tylko że potrzebowałem zrobić rozwiązania NATYCHMIAST a przerobić tak żeby dźwignia była w środku to robota na wiosnę/lato żeby zmienić pulpit i jeszcze parę "drobiazgów"
KickAss - 2009-12-11, 05:10

Dobra.
Było tak:
Jak już zacząłem machać "ssaniem" to furak zaczął z dnia na dzień coraz to bardziej kuleć (brak mocy, zasłona dymna itp, itd). Zaprowadziłem do mechanika i okazało się że jeden wtrysk się zawiesił. Kolo rozłożył całkowicie przeczyścił, złożył zagadało. Tyle, że nadal pierońsko kopcił. (65PLN) Zaprowadziłem do innego a ten mi, że to pompa padaczkę zaczyna. Zostawiłem u niego.
Koniec końców mam teraz pompę po regeneracji. Dodatkowo okazało się, że koło zębate na wale (to od rozrządu) miało ułamany klin i (wg. mechanika) mogło wytrzymać jeszcze max 3 miechy. (600PLN)
Wreszcie moje 1.9D cyka jak zegareczek.
Koszt 665PLN i pięć dni bez fury :(

Wnioski: Nie prowadzajcie furek do mechanika na Oficerską w Wiśniowej bo koleś mi rozwalił gniazdo wtrysku. Z racji, że nie było mnie przy rozbieraniu stwierdził że "tak już było" a ja nie miałem dowodu że wcześniej było cacy, więc mam skaze.

Super mechanik jest w Brzezinach na wylocie na Rawę Maz. (krajowa 72ka) to on mi dopracował silniczek na cacy.

bradley - 2009-12-11, 07:18

KickAss, pompa mogla byc dobra a problem wlasnie byl w gibajacym sie kole na klinie. Stad przestawial sie minimalnie rozrzad (a dokladniej kat wtrysku) no i reszte problemow z odpalaniem sobie dopisz.
KickAss - 2009-12-12, 04:36

bradley napisał/a:
pompa mogla byc dobra
Myślę, że jednak była do regeneracji. Jak się przyglądałem temu co się dzieje po wymianie filtra paliwa na nowy (od tego zacząłem szukanie przyczyny) to na przewodzie "powrotu" z pompy pojawiały się pęcherzyki powietrza mimo, że na "zasilaniu" ich nie było.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group