Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Gaśnie na gazie

naws - 2009-11-16, 10:10
Temat postu: Gaśnie na gazie
Witam, mam problem. Od wczoraj po przełączeniu na gaz - czy to na cieplym czy na zimnym silniku - od razu gaśnie. Obroty nie faluja ani nic - po prostu gasnie jakbym go na stacyjce wyłączał. Nic wcześniej się działo - defekt wyszedł nagle. Zatankowałem do konca butli, przelączam i gasnie.
Na benzynce chodzi bez problemu.

Miał ktoś podobny problem ?
Co do wymiany ?

piechu43 - 2009-11-16, 10:18

obstawiam silniczek krokowy od gazu, tylko coś mi tu nie gra, bo na ciepłym silniku też ci się to dzieje???
naws - 2009-11-16, 11:46

Tak. Czy zimny czy 90stopni - identycznie.
cinek82 - 2009-11-16, 13:01

Raz już pisałem komuś. Tez tak miałem. Należy sprawdzić w pierwszej kolejności czy na filtrze gazu (tam elektrozawór) stykają oba kabelki. Zajrzyj pod maskę i sprawdź ;) U mnie pomogło ;)
naws - 2009-11-16, 13:11

masz jakies zdjęcia jak to wcześniej robiłeś ? Gdzie leży ten elektrozawór ? Instalacji gazowej w zyciu jeszcze nie dotykałem, stąd moje pytanie :)
cinek82 - 2009-11-16, 14:00

Może być tak jak u Pawła J:
http://www.fotosik.pl/sho...b615fc1abe254b1
Tam jak widzisz są 2 kabelki. Sprawdź czy dobrze stykają ;)

Przemek - 2009-11-16, 17:28

Moze byc ze elktrozawór sie zawiesił dlatego zobacz te kable co cinek mówi
naws - 2009-11-17, 12:53

Panowie podociskałem wszystkie kable....gaz działa :) Ventosław się sam naprawił chyba bo w sumie to wszystkie kable były dobrze dociśnięte :) Ale jeszcze zauwazylem kilka braków w izolacji na kabelkach - obkleje to taśmą izolacyjną :)

Mimo wszystko z gazem coś nie tak, chodził lepiej, tzn. czasem jak przełączam na gaz jak silnik ma na wyczucie jakies 20-30 stopni czyli tak po okolo 3-5 minutach zwyklej jazdy - gaz chodzi ale obroty niebezpiecznie skaczą co jakis czas nagle do okolo 400, przy czym Ventyl prawie gaśnie.

Chyba nie obejdzie się bez wizyty u gazownika, ale póki co nie mam funduszy na to i muszę jeździć tak jak jest.

pablomed - 2009-11-17, 16:52

ale z tymi kablami oraz bezpiecznikami pod maską zrób sam porządek, może to wystarczy. To znaczy oprocz izolacji powycigaj złączki od elektrozaworów i bezpieczników, zaciśnij jej troche kombinerkami i spryskaj np WD-40
naws - 2009-11-18, 13:04

Trafna uwaga :) na pewno nie zaszkodzi tak zrobić :)
vwkrzysio - 2009-11-18, 20:18

miałem identycznie u siebie, i na jednym z kabli nie było izolacji i masowała z silnikiem gasł i bezbiecznik paliło
krzys9262 - 2009-12-13, 15:28

ja mam podobnie tylko to wystepuje podczas gdy puszcze gwałtownie pedał gazu... obroty spadaja prawie do zera wzrastaja do 1000 i spowrotem spadaja az samochód gasnie co to bedzie za przyczyna??? denerwuje mnie to poniewaz potrafi mi zgasnac podczas dojazdu do np skrzyzowania lub zakretu gdy próbuje zredukowac bieg....
vezet22 - 2009-12-13, 15:37

krzys9262, jeśli gaśnie Ci tylko podczas jazdy kiedy wciskasz sprzęgło to pęd powietrza dusi silnik na gazie . Jak masz obudowe filtra powietrza to do niej jest dolot powietrz i jego musisz zdemątować .
krzys9262 - 2009-12-13, 15:45

tylko chodzi o to ze na wstecznym tez to sie dzieje...i to nawet czesciej. :mur: :mur:
Mati_89 - 2010-01-19, 22:31

dołącze się do tematu u mnie dzieje się ostatnio cos podobnego. Odpalam na benzynie przełącza sie na gaz wszystko jest ok ale jak rozpędze auto już np. do 80km/h wciskam sprzęgło i silnik gaśnie po odpaleniu zaczyna się dławić a jak już troszkę złapie temperatury wszystko jest ok. Nie sprawdzałem tylko jeszcze czy na jeździe na samej benzynie dzieje się to samo. Nie wiem już czy to poprostu uroki zimy i gdzieś coś jest wilgotne czy może coś nawala.
Paweł J. - 2010-01-19, 22:32

Mati_89, jak na moje oko to żadne uroki...coś jest nie teges ;)
Mati_89 - 2010-01-19, 22:56

Paweł J. napisał/a:
jak na moje oko to żadne uroki...coś jest nie teges

no też możliwe :P coś mi się wydaje że w tym przypadku trafna może być powyższa wypowiedź Vezenta

vezet22 - 2010-01-19, 23:23

Mati_89 napisał/a:
coś mi się wydaje że w tym przypadku trafna może być powyższa wypowiedź Vezenta

na bnzynie zapewne jest ok więc wiesz co masz zrobić aby problem znikł :P

Mati_89 - 2010-01-19, 23:49

vezet22,
Mati_89 - 2010-01-19, 23:53

o to chodzi zanaczone na zdjeciu dobrze rozumuje?? :P :P
vezet22 - 2010-01-20, 00:02

dokładnie ;)
Mati_89 - 2010-01-20, 06:33

mam poprostu to wyciągnąć czy jakoś obrócić?
vezet22 - 2010-01-20, 21:10

wyjmij to
Mati_89 - 2010-01-20, 22:04

odziwo dzisiaj dzisiaj ku mojemu zdziwieniu coś mu się odwidziało bo wszystko było ok więc narazie nic nie bede ruszał
vezet22 - 2010-01-20, 22:16

skoro jest ok to tak zostaw ;)
Przemek - 2010-01-20, 23:11

Ale po to ta rura jest zeby zasysła powietrze. jakby nie była potrzebna to by nie była montowana. a to e gasnie na gazie to moze byc wina membrany w parowniku
vezet22 - 2010-01-20, 23:39

ventylek86 napisał/a:
Ale po to ta rura jest zeby zasysła powietrze. jakby nie była potrzebna to by nie była montowana

konstruktoży vw nierobili auta pod lpg ;) więc trzeba se radzić

cinek82 - 2010-01-21, 11:04

No nie wiem czy to konkretna przyczyna..... Ja przecież tez mam LPG i mam tą rurę i autko chodzi normalnie. Ja bym szukał innej przyczyny. Ale skoro jest na razie dobrze to nic nie ruszaj... jak się mówi "nie rusz gów.. bo będzie śmierdzieć" ;)
krzys9262 - 2010-01-21, 14:59

ja tez miałem problem ze mi potrafiła zgasnąć na gazie,robiłem to wszystko co wyczytałem na forum i nic... w koncu jeden z kolegów powiedział mi zebym przyspieszył zapłon bo na gazie musi byc lekko wyprzedzony i tak zrobiłem i jak na razie nie zgasła ani razu od tamtej pory a obroty przestały falowac- jest ok ;)
zlotykamil - 2010-01-21, 17:10

krzys9262 napisał/a:
w koncu jeden z kolegów powiedział mi zebym przyspieszył zapłon
to jakie ma teraz obroty na jałowym biegu?
ja tego jeszcze nie słyszałem ;)

krzys9262 - 2010-01-24, 12:42

na jałowym biegu ma ok 900obr
eros662 - 2010-01-24, 21:46

vezet22 napisał/a:
jeśli gaśnie Ci tylko podczas jazdy kiedy wciskasz sprzęgło to pęd powietrza dusi silnik na gazie

a jesli mi tak gasnie na benzynie?? Tez może być wina owego dolotu

Przemek - 2010-01-24, 21:49

gdzies masz lewy dopływ powietrza. Sprawdzałeś przewód od filtra do monowtrysku i uszczelke pod monowtryskiem ??
eros662 - 2010-01-24, 21:57

ventylek86 napisał/a:
przewód od filtra do monowtrysku i uszczelke pod monowtryskiem


uszczelka była wymieniana w zeszłym roku a przewód to nie wiem jaki? A co do uszczelki to moze ją dodatkowo czymś uszczelnic przy wtrysku?

Przemek - 2010-01-24, 22:00

tą rure plastikową od filtra do puszki na monowtrysku. Sprobuj mocniej dokrecic monowtrysk
eros662 - 2010-01-24, 22:02

ventylek86 napisał/a:
tą rure plastikową od filtra do puszki na monowtrysku. Sprobuj mocniej dokrecic monowtrysk



oki spróbuje mocniej dokręcic a co do rury to bede musiał jakos ja dokładniej sprawdzic jak tylko troche mrozy puszczą ehhh


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group