|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - jaka temperatura silnika?
miki9a - 2009-11-17, 17:10 Temat postu: jaka temperatura silnika? witam mam taki problem. mam silnik1.9tdi i jego temperatura nawet po przejechaniu 30 km nie przekracza 70 stopni. czy tak ma być? jeśli przeciągnę go na obrotach tak koło 4tyś to wtedy dojdzie do 90 ale zaraz potem znowu spada poniżej 70
piotrek_inf - 2009-11-17, 17:24
znaczy że padnięty termostat, bo normalnie to powinien otwierać się w okolicy 87 stopni i taką temperaturę powinien utrzymywać
Paweł J. - 2009-11-17, 17:34
piotrek_inf napisał/a: | znaczy że padnięty termostat, |
Najprawdopodobniej...moze byc jeszcze wina czujnika, ale objawy typowe dla padniętego termostatu.
FWD350 - 2009-11-17, 17:40
miki9a, i ciezko z grzaniem w srodku???dopiero przy 70 jest ciepłe powietrze??
to termostat polecam wahlera
miki9a - 2009-11-17, 18:06
właśnie grzanie grzeje bardzo dobrze. po przejechaniu około 10 km jest już wręcz za ciepło. mam jeszcze przy tym problem ze świecami grzeją dopiero poniżej +5 stopni ale kontrolka się nie zapala ze grzeją.
bradley - 2009-11-17, 18:20
Kontrolka w ogole sie nie pali? Moze zaroweczka spalona
miki9a - 2009-11-17, 19:48
żaróweczka dobra właśnie jest. jak przekręcę kluczyk to tylko błyśnie. a świece grzeją tylko też nie zawsze.
bradley - 2009-11-17, 20:33
No bo w TDI powyzej ~5C nie grzeja swiece
miki9a - 2009-11-17, 21:03
no ale czemu brak kontrolki od grzania? co możne być przyczyną?
zlotykamil - 2009-11-17, 21:30
miki9a napisał/a: | właśnie grzanie grzeje bardzo dobrze. |
czujnik na poczatek do wymiany - ja mialm i jedno i drugie do dupy teraz mam na wskazniku 80 w normalnej jezdziei cieplo w samochodzie wiec odpuscilem i zwalam wine na czujnik tylko
FWD350 - 2009-11-17, 21:31
miki9a napisał/a: | żaróweczka dobra właśnie jest. jak przekręcę kluczyk to tylko błyśnie. | tak ma byc. ja tez tak mam dopiero jak jest mróz to dłuzej sie pali wtdy swiece sa podgrzewane
miki9a - 2009-11-17, 21:34
a w którym miejscu jest ten czujnik??
miki9a - 2009-11-17, 21:35
FWD350, ale nawet jak grzeją to się nie świeci tez tylko słychać cykniecie przekaźnika
zlotykamil - 2009-11-17, 21:47
miki9a napisał/a: | a w którym miejscu jest ten czujnik?? |
robione telefonen ale widac - w dislach to jest to samo miejsce jak sie nie myle - czujnik jest pod wtyczka
miki9a - 2009-11-17, 21:52
jutro postaram się go wyjąc i założyć drugi i wtedy dam znać czy pomogło
zlotykamil - 2009-11-17, 21:55
chlopaki radza orginal z aso ale kosztuje ponad 100
ja kupilem za 50 i w sume nic dobrego mi z teg nie wynikolo.... przygotuj sobie płynu na dolewke bo straty raczej beda przy wymianie
miki9a - 2009-11-17, 22:00
a nie wiesz przypadkiem czy od td będzie pasował? bo taki to mogę mieć za pól darmo i to oryginał
zlotykamil - 2009-11-17, 22:06
tego akurat nei wiem dokladnie ale wiem ze musi pasowac kolor pierscienia ktory jest na czujniku - jak dobrze pamietam to sa dwa rodzaje tylko ( niebieski i chyba zielony) i pewnie jak bedzie taki sam kolor to i czujnik bedzie pasował
miki9a - 2009-11-17, 22:07
jak znajdę czas to jutro się dowiemy
Paweł J. - 2009-11-18, 08:59
zlotykamil napisał/a: | niebieski i chyba zielony |
U mnie w 1.8 z 93 roku jest nadal oryginał...niedawno go czyściłem i ma żółty pierścień
cinek82 - 2009-11-18, 09:56
Ja kupiłem czujnik ori z ASO za 120 złociszy (z niebieskim pierścieniem) i pomogło na tyle że podczas normalnej jazdy 80° trzyma a miałem zawsze 70 z hakiem ale szybciej ze ssania schodzi i szybciej się nagrzewa w autku. Kiedyś zdążyłem 8 km do pracy dojechać i ledwo letnie powietrze leciało a teraz po przejechanych ok 3-4km już w miarę przyjemnie w autku się robi
miki9a - 2009-11-18, 11:00
no u mnie też po około 5 km jest już ciepło. I auto mało pali
zlotykamil - 2009-11-18, 18:10
cinek82 napisał/a: | Ja kupiłem czujnik ori z ASO za 120 złociszy (z niebieskim pierścieniem) i pomogło na tyle że podczas normalnej jazdy 80° trzyma a miałem zawsze 70 z hakiem |
czyli pomógł dokładnie tyle co moj za 5 dyszek
Paweł J. napisał/a: | i ma żółty pierścień | korde ten sam silnik a czujniki inne
Paweł J. - 2009-11-18, 18:22
zlotykamil napisał/a: | korde ten sam silnik a czujniki inne |
Spyro kilka dni temu sprezentował mi czujnik i tez ma żółty pierścień.
miki9a - 2009-11-18, 23:27
niestety dziś zabrakło mi czasu na sprawdzenie czujnika temperatury przez amortyzator który zaczął mi stukać. ale już po problemie . możne jutro uda mi się zająć czujnikiem
miki9a - 2009-12-07, 20:27
sprawa wyjaśniona. winny był termostat teraz mam 90 stopni
Daaamiano - 2009-12-08, 13:11
mam pytanie.. czy niska temp. silnika ma wplyw na spalanie?? u mnie tez szybko robi sie cieplo ale temp nie przekroczy 70'c.. pewnie tez czujnik do wymiany..
Przemek - 2009-12-08, 14:36
masz nie dogrzany silnik spalanie wzrasta i wydziela ci sie biała maź na odmie tzn woda
Paweł J. - 2009-12-08, 14:51
No OK....ale czy silnik przy 70stopniach pali więcej niż przy 90 stopniach To chyba chodzi tylko o ssania które później się wyłącza gdy jest zacięty termostat na dużym obiegu.
Fable - 2009-12-08, 14:53
hmm u mnie tez bylo podbnie na niskich obrotach tem byla jakich 60stopni a gdy troche wscisne, czyli przyspieszam tem wzrastala do 90 a termostat mialem dobry i problem byl w pompce wodnej, poprostu byla wymieniana dosyc dawno, ciezko sie obracala itd. wymienilem pompke i super temperatura wrocila na norma i silnich nabiera temperature predzej i trzyma ja rownie na 90
bradley - 2009-12-08, 15:05
Jak dla mnie to jesli pompa wody slabo sie obracala to wtedy plyn grzal sie szybciej i silnik sie przegrzewal.
Silnik niedogrzany to wieksze spalanie.
miki9a - 2009-12-08, 17:25
dokładnie. ja sam teraz widzę różnice nie dużą ale widzę z 6 l na100 teraz pali mi 5
vezet22 - 2009-12-08, 19:44
bradley napisał/a: | Jak dla mnie to jesli pompa wody slabo sie obracala to wtedy plyn grzal sie szybciej i silnik sie przegrzewal.
Silnik niedogrzany to wieksze spalanie. |
słusznie
sebastian - 2009-12-09, 16:26
Paweł J. napisał/a: | No OK....ale czy silnik przy 70stopniach pali więcej niż przy 90 stopniach To chyba chodzi tylko o ssania które później się wyłącza gdy jest zacięty termostat na dużym obiegu. |
słuszne pytanie. Każdy gada, że większe spalanie i tyle. Ale jak to sie odczuje właśnie pomiędzy 70 stopni, a 90? O ile wzrośnie spalanie?
bradley - 2009-12-09, 16:43
Tu nie chodzi tez o spalanie ale o jakosc spasowania elementow tlok-cylinder. Poza tym jesli deptamy zimny silnik to kiedys korba wyskoczy bokiem bo material z jakiego jest to wykonane w niskich temperaturach jest kruchy, a obliczony jest na maksymalna wytrzymalosc w scisle okreslonych warunkach.
FWD350 - 2009-12-10, 13:06
sebastian napisał/a: | Ale jak to sie odczuje właśnie pomiędzy 70 stopni, a 90? O ile wzrośnie spalanie? | nie odczuje ja jezdze od zeszłej zimy z walnietym termosttem i jak normalnie jezdze trzyma mi 70 i spalanie wychodzo 5.5 czyli jest zaje...
bradley, tu bardzo słusznie napisał kazdy element jest przystosowany do donych warónków pracy
zlotykamil - 2009-12-10, 21:00
miki9a napisał/a: | dokładnie. ja sam teraz widzę różnice nie dużą ale widzę z 6 l na100 teraz pali mi 5 | no i git
powiedzcie a czujnik to daje tylko sygnał na zegary czy jeszcze jakos na kompa?
sebastian - 2009-12-10, 21:11
Na wszystko. To taka pierdoła, że jak nawali, to przyczyn można szukać wszędzie, a okazać się może, że tylko ten czujnik był winny.
bradley - 2009-12-10, 21:29
zlotykamil, czujnik przynajmniej w dieslu ale pewnie i w benzynie tez jest w jednym opakowaniu ale tak defakto to sa 2 oddzielne czujniki. Mozesz miec na zegarach 90, a na komputerze 60 i vice versa.
Paweł J. - 2009-12-10, 21:32
zlotykamil napisał/a: | czujnik |
U mnie np czujnik szwankuje...gdy go wyczyściłem przybyło mi 5 stopni i miałem 85...teraz znowu mi do 80 spadło...ale styki mam zasyfione i muszę jakiegoś specyfiku użyć i myślę że zrobi mi się te 87 stopni które nakazuje producent.
Wvojtek - 2009-12-11, 08:47
Paweł J., miedzią w spray'u go
mongi - 2009-12-11, 15:31
Dzieki za temat - zwróciłem przez niego uwage co sie dzieje z temperatura w moim aucie.
I jest tak. W środku nagrzewa sie szybko - po 2-3 km. Temperatura silnika po ok 8 km to 70-75 z tym że ogrzwanie i nadmuch (dwie kreski) mam właczone. Gdy wyłącze nadmuch temperatura zaczyna rosnac i po 3-5 min jest prawie 90 stopni. Gdy włacze nadmuch zpowrotem spadna do wspomnianych 70-75 stopni.
Pytanko - czujnik czy termostat?
O ten czunik chodzi? Bedzie się coś lało z tego węża jak wyciągnę ten czujnik?
sebastian - 2009-12-11, 16:16
mongi napisał/a: | Gdy włacze nadmuch zpowrotem spadna do wspomnianych 70-75 stopni.
|
to jest normalne, bo przez nagrzany silnik właśnie leci ogrzewanie w kabinie i stąd trochę jego ciepła zabiera. Ale nie powinno AŻ tyle mu zabrać. Ja praktycznie nie zauważam różnicy, by coś spadało, jak włączę nadmuch gorącego powietrza na full, ale przez to rzadko załącza się wentylator, bo temperatura powolutku się podnosi, mimo jak nawet stoi na postoju. Zawsze mam ustawione na 22 stopnie i wszystko jest git.
mongi napisał/a: | O ten czunik chodzi? Bedzie się coś lało z tego węża jak wyciągnę ten czujnik? |
No chyba tak. Nie wiem dokładnie, jak on jest usytuowany w dieslach, ale w benzyniakach jest u góry na tej grubej rurze pionowo. najprawdopodobniej to właśnie ten czujnik, a na pewno trochę płynu wyleci, to normalne, jak go wyciągniesz. No i nie kombinuj tego na gorącym silniku, bo wiesz, co się może stać. Ja, gdy wyciągałem swój czujnik, to szybkimi ruchami to robiłem, ciach, wyciągnąłem, włożyłem drugi, żeby jak najmniej płynu wyleciało. Albo palcem przytkaj.
zlotykamil - 2009-12-11, 20:47
Cytat: | Mozesz miec na zegarach 90, a na komputerze 60 i vice versa. |
a tego to nie wiedzialem ... najgorsze sa ceny tego badziewia które nie bardzo pozwalaja na sprawdzanie co raz to nowych
Przemek - 2009-12-11, 21:43
A panowie mam pytanie.
Jade dzisiaj nawiew na 2 bieg a tu leci zimne powietrze a temp. około 85 stopni wody a oleju 98.
jaka moze byc przyczyna takiej reakcji
bradley - 2009-12-11, 22:05
Sprawdz czy linka od regulacji temp. nie spadla z zaczepu.
FWD350 - 2009-12-12, 10:30
mogła ci sie zapchac chłodniczka.
wtedy odpinasz te 2 weze od niej co so przy silniku i wypłukujesz pod duzym cisnieniem woda toem odkamieniacz dolewasz ubytek płynu i ma działac. ale na poczatek sprawdz tak jak radzi bradley,
mongi - 2009-12-20, 13:41
Ja czekam na odwilz ze sprawdzeniem czujnika (zeby sie nie poparzyc albo nie odmorozic ) ale wydaje mi sie ze to jednak termostat. Teraz przy mrozach 70 stopni to max temp silnika nawet po 2 godzinach po miescie.
P.S.: jaki koszt wymiany termostatu? Sam tego nie zrobie - nie wiem jak i nie mam kanału.
Paweł J. - 2009-12-20, 13:46
mongi napisał/a: | P.S.: jaki koszt wymiany termostatu? |
Zamiennik 30-35 zł....oryginał z ASO ok 100zł....
A co do robocizny to już zależy u kogo to zrobisz....u mnie to kosztuje ok 20zł....ale normalne, że w dużym mieście zabulisz więcej....dolicz jeszcze płyn.
Buli - 2009-12-20, 13:48
Ja kupowałem zamiennik za 19zł i puki co działa bez problemu.. co do robocizny to samemu mozna to zrobic;)
bradley - 2009-12-20, 14:34
mongi, zrobisz sam. Tylko musisz miec podstawowe klucze z grzechotka. A samochod mozesz postawic na klocach
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
mongi - 2009-12-20, 23:50
.... temat widziałem.
Moze gdybym miał kanał albo przynajmniej garaz jakis to bym sie za to brał a tak to za cienki jestem w te klocki... jeszcze
|
|