|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Pozostałe - Jaki silnik wybrać?
sebus - 2009-11-17, 22:14 Temat postu: Jaki silnik wybrać? Witam.
Jestem noobkiem na forum choć w temacie VW już nieźle się orientuję ale chciałbym jeszcze zasięgnąć Waszej opinii. Otóż zamierzam kupić Vento i jedno co zdecydowałem to jest to że będzie to Diesel (nie zmienię już tej decyzji ) Pytanie natomiast dotyczy wersji tego Diesla. Który silnik wybrać? Czy taki bez turbiny (wiadomo, niższa moc, za to większa bezawaryjność - ponoć), a może TD (75KM) czy też TDI (90, 110 KM) Który możecie mi polecić a który bezwzględnie odradzić? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Sebastian
bradley - 2009-11-17, 22:48
Planujesz modyfikacje to bierz AFNa (110KM), 90tka ma slabe przyrosty do cen modyfikacji, TD mozna w sumie latwo zmodyfikowac we wlasnym zakresie (brak komputera i wszystko mechanicznie sterowane) jednak +50KM to dla tego silnika byloby duzo za duzo moim zdaniem. 1Y (65KM) to to juz w ogole nie jezdzi. Szkoda zachodu. Zwykla 90tka bedzie jezdzic lepiej i mniej (sic!) palic.
sebus - 2009-11-18, 16:59
Nad modyfikacjami się nie zastanawiałem (przynajmniej dopóki nie kupię autka ) Głównie chodzi mi o potencjalną awaryjność bo spotkałem się z opinią kilku osób (niekoniecznie fachowców) że im auto bardziej wyżyłowane tym mniej trwałe i prawdę mówiąc teoretycznie to ma sens bo np. taki silnik o pojemności 1.9 i mocy 110KM powinien być mniej trwały niż 90 konny ale wiadomo że w praktyce nie musi tak byc. Nie wiem jak to wygląda ale myślę sobie że np. mocniejsza jednostka może być wykonana z lepszych materiałów - to tylko takie moje rozumowanie dlatego zapytałem Was bo uzytkujecie różne auta i sami wiecie najlepiej jak to wygląda na codzień.
bradley - 2009-11-18, 17:28
sebus napisał/a: | . mocniejsza jednostka może być wykonana z lepszych materiałów |
I tak jest ale co KONKRETNIE zostalo zmienione wiedza tylko inzynierzy z wolfsburga
Jakbym mial brac jeszcze raz Vento to szukalbym tylko i wylacznie 110tki, a ze trafilo sie w ogole jakiekolwiek TDI w tej cenie co bylo sukcesem to bralem moja 90tke z miejsca.
Ale 125KM to malo, tyle seria powinna miec.
brave - 2009-11-18, 17:51
wiadomo ze tdi (110km) to lepsze wrażenia z jazdy i wogole jeśli chodzi o awaryjność tych jednostek to nie wiem podobno dośc trwałe ale muszą mieć dobre paliwo jeśli chodzi o TD (90km) to już jazdzi nie tak jak afn. ale jeszcze nie najgożej za to serwis tej jednostki jest stosunkowo tani w porównaniu z TDI bo jest to silnik typowo mechaniczny elektroniki tam bardzo nie znajdziesz nawet chyba nie ma komputera silnika (chyba) nie jestem pewien
bradley - 2009-11-18, 18:09
brave napisał/a: | TD (90km |
TD ma 75
brave - 2009-11-18, 18:14
bradley napisał/a: | TD ma 75 |
oj to coś mi sie poj*****
adrianagent - 2010-12-23, 12:44
Koledzy dodajcie że TD 75 km
ma sugerowaną wymianę oleju co 7500km, D i TDI co 15000 km
więcej się grzeje
więcej spala
FWD350 - 2010-12-23, 14:52
każdy co jeździ TDI z tego forum na pewno będzie namawiał cie na 110.i ja też cie namawiam na taki silnik.
co do eksploatacji to dbasz wiec masz.
awaryjność co to takiego ja swojego katuje już 3 rok i nic.standardowo zawieszenie oleje filtry itp. ale to jak trafisz zadbany egzemplarz.bo jak trafisz szrota to przykro
lukasz17 - 2010-12-23, 15:45
biez 110 bo 90km to zamalo:/ jets na allegro ladna 110 zieloniutka ktos nawet wrzucal na forum ja
rolz - 2010-12-23, 17:04
adrianagent, FWD350, lukasz17 myślicie, że gość przez ostatnich 13 miesięcy nic jeszcze nie znalazł ?
lukasz17 - 2010-12-23, 17:10
he nawet nie poopatrzylem na daty moglby sie pochwalic jak cos znalazl
sebus - 2010-12-23, 19:56
lukasz17 napisał/a: | he nawet nie poopatrzylem na daty moglby sie pochwalic jak cos znalazl |
A pochwaliłem się - co prawda nie w tym temacie ale w tym:
http://forum.vwvento.org/...p=178089#178089
są nawet zdjęcia
lukasz17 - 2010-12-24, 00:14
nawet sam prosilem zebys prezdstawil golfa poprostu nie zaczailem
FWD350 - 2010-12-24, 12:09
niestety tak to jest jak się nie jest na bieżąco w temacie
|
|