Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - przeguby???????

Wvojtek - 2009-11-18, 19:23
Temat postu: przeguby???????
mam problem. w aucie taty podczas jazdy coś się tłucze myśle że to przeguby. ale nie tłucze się to bez przerwy a tylko po jakimś krótkim czasie tak jakby musiało się rozgrzać. mocniej tłucze się jakl skręcam w prawo.... co to jes jaki koszt wymiany i częsci???? mam nadzieję że to nic poważnego.... silnik 1Y skrzynia CHC proszę o szybką pomoc....
lesny1982 - 2009-11-18, 19:34

skrec kola na maxa i szybko rusz jak nie bedzie walic to to nie przeguby i sprawdz wtedy sworznie i koncowki a przeguby to cena wewnetrzny kolo 80 zewnetrzny tez cos kolo tego wymiana wewnetrznego 80 zl zewnetrzny tez cos kolo tego :P
brave - 2009-11-18, 19:37

jakie to tłuczenie przeguby to raczej pytają a nie tłuką a szczegolnie właśnie podczas skręcania w którąś ze stron
Wvojtek - 2009-11-18, 20:36

coś się odija o obudowe - taki dżwięk............
Wvojtek - 2009-11-20, 20:57

zrobiłem tak jak lesny1982, napisał ale nic nie tłukło wtedy..... te stukanie jest po pewnym czasie jazdy jakieś 10 km i coraz bardziej się nasila... pomóżcie w diagnozie usterki...
Paweł J. - 2009-11-20, 21:02

Może to coś z łożyskiem....nagrzewa się i w tedy objawia się defekt :mysli:
rolz - 2009-11-25, 09:52

lesny1982 napisał/a:
skrec kola na maxa i szybko rusz jak nie bedzie walic to to nie przeguby
Niekoniecznie tak musi być, u mnie przegub zaczął strzelać podczas jazdy na wprost :lol: kiedy wcześniej zdarzyło mu się od czasu do czasu lekko stuknąć na skręconych kołach. Jak zjechałem na pobocze i skręciłem koła na maxa to przestał i wszystko wróciło do normy (przegub się ułożył ?). Wróciłem na drogę i przejechałem kilkanaście metrów zaczął spowrotem strzelać i tak się toczyłem do warsztatu kilka kilometrów. Wvojtek sprawdź przede wszystkim czy masz całe gumowe osłony na przegubach zewnętrznych i czy się dobrze trzymają. Jak będą miały pęknięcia albo w ogóle spadły to szoruj po komplet z przegubami, osłony zazwyczaj w zestawie :)
Wvojtek - 2009-11-25, 14:08

osłony całe......... ja stawiam na mechanizm różnicowy... byłem u mechanika ale nic nie zobaczył niepokojącego :mur: przewiozłem go i normalnie jak na złość wtedy się nic nie tłukło... to się podobno nazywa zlośliwość rzeczy martwych :połbie:
piechu43 - 2009-11-25, 14:38

a masz luzy na którymś kole??? myśle pod kątem łożysk.
Wvojtek - 2009-11-25, 14:59

piechu43, nie, nie ma luzów. jedyny luz jaki wyczuwam to jak auto jest na podnośniku i chce obrócić kołem to jet mały luz (jak tryby w różnicówce się zazębiają)
pawelc29 - 2009-11-25, 20:32

pewnie przegub koło skrzyni tez tak miałem tydzien temu koszt to 70 zł.+wymiana stukało takim metalicznym dzwiękem :)
Wvojtek - 2009-11-25, 21:01

pawelc29, dokładnie metaliczny dżwięk ale nie zawsze stuka.......... czasami.......
pawelc29 - 2009-11-25, 21:04

tak po rozgrzaniu
piechu43 - 2009-11-26, 11:05

miałem to samo! przegub wewnętrzny prawy do wymiany (89zł+50zl przekładka) może to właśnie to?
hrubek18 - 2012-06-24, 23:54

odkopię :) nie będę zakładał nowego tematu i śmiecił na forum :)
mam taki problem że ostatnio zauważyłem że przeguby wew te przy skrzyni są delikatnie mokre ale wytarłem i narazie jest dobrze ale przechodzę teraz do rzeczy podczas jazdy prosto jest cicho skręcę delikatnie w lewo i zaczyna stukać któryś przegub przy skręconych kołach na max w obydwie strony cisza trochę dziwne jak dla mnie :mysli: i teraz mam rebus który to przegub wew czy zew bo nie chce pchać się w koszta :( myślę że może przegub zew wytarł się tylko w tym jednym miejscu i będzie tylko w tym położeniu stukał ale czy dobrze myślę? :)
przypomniało mi się czasami jak skręcę gwałtownie w prawo np na ostrzejszym zakręcie to też zacznie stukać ale to rzadziej się zdarza :]

zB3ig - 2012-06-25, 19:30

stuka czy raczej pulsacyjne szumi? jak tak to może łożysko?
bo w sumie przy skręconych kołach na maksa jak nie stuka to raczej nie przegub, :hmmm: tym bardziej zewnętrzny.
z resztą, jeździj na razie tak :P jak się objawy nasilą to łatwiej to będzie zdiagnozować ;)

Wvojtek - 2012-06-25, 21:27

hrubek18, może to być wewn gdyż jest on mniej obciążony. poza tym gdy jedziesz i skręcasz to auto się przechyla a właśnie wtedy on pracuje,,, zaś zewnętrzny przegub pracuje bardziej przy skręcie i dlatego test nie dał jednoznacznego wyniku...
hrubek18 - 2012-06-25, 22:19

łożysko mam nowe i nie huczy :) tylko stuka ale jutro jadę do mechanika to się go spytam co to może być :) gdzieś wyczytałem że przegub wew będzie stukał przy ruszaniu i hamowaniu a zew przy skręcie i nie musi być na max i w końcu nie wiem jak to jest.
a ile może kosztować wew przegub?

zB3ig - 2012-06-25, 23:57

lesny1982 napisał/a:
a przeguby to cena wewnetrzny kolo 80
ja dawałem u siebie 96

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group