|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Tarcie o nadkola
Blenders - 2009-11-19, 20:11 Temat postu: Tarcie o nadkola Siemka wszystkim. Zakupilem felgi BORBET 16' rozmiar opony z tylu jest 225/45 . Problem jest taki ze jak jedziemy w 5 osob nadkola trą o opony. Jak temu zapobiec? Wymienic amortyzatory? Wymienic sprezyny? Czy sprobowac go podniesc na tych amortyzatorach? pozdro
sluga - 2009-11-19, 20:22
w audi mialem podobny problem, wymiana amorow mnie nie pomogla, mozesz sprobowac podnies na tych, ale mnie pomogla wymiana sprezyn na takie co mialy wiekza ilosc zwojow i twardsze pozdrawiam
Lwomati - 2009-11-19, 20:22
troszkę za szerokie kapcie jak na ten samochód. Jak dasz 205/45 to powinno się poprawić. Wymiana sprężyn na twardsze również. Zaginałeś już ranty w nadkolach Jak nie to zrób to.
Blenders - 2009-11-19, 20:34
Lwomati, węższe opony raczej nie najda na fele. nie zaginałem. mam plastiki na rantach. jesli wymienie na twardsze sprezyny to i tak auto sie obnizy bo sportowe obnizaja prawda? jakie sprężyny proponujecie?
Lwomati - 2009-11-19, 20:43
zawsze można dobrać takiej długości jak te co masz tylko, że wzmocnione. To co, że masz plastiki... ranty możesz zagiąć. Opony założysz spokojnie. na 9 cali nie takie się mieściły
Blenders - 2009-11-19, 20:47
czyli razem z plastikami sprobowac troche wygiąc na zewnatrz? ale nie zrobi sie wiocha? na allegro sa takie sprezyny? nie glupio takie opony beda wygladac?
Lwomati - 2009-11-19, 20:49
pewnie trzeba będzie z plastikami, bo na rantach od wewnątrz są przytwierdzone na nity.... trochę marnie, bo jakby ich nie było to sprawa dużo prostsza...
pablo170 - 2009-11-19, 20:51
Blenders, zawsze możesz podjechać do firmy co robi springi i zamówić twardsze ale o seryjnaj wysokości. Problem w tym, że na pusto możesz mieć problem. Dupa łatwiej bedzie traciła przyczepność na zakretach no i może "skakać" na nierównościach.
ogólnie to najprościej wbić po dwie gumy usztywniające na strone spowoduje to podniesienie dupki oraz stanie się twardszy. Pomysł sprawdzony i chwalony w kregu octawinan (właścicieli skody octawi) jak to nic nieda to pozostaje wygięcie nadkoli, ale jesli masz sierpy to może być problem z ich ułożeniem. Dlatego pozostaje zmiana felg na inne ET (chyba dobrze napisałem) lub opon na mnieszą szerokość. pozdro
Blenders - 2009-11-19, 20:51
Lwomati, robiles juz tak? na allegro sa takie sprezyny? nie glupio takie opony beda wygladac?
Lwomati - 2009-11-19, 20:54
będą wyglądały jak cultstyle i przyjmą Cię do fansów
Ja mam zagięte ranty, tylko nie wiem po co jak mam felę 15" 7 cali, oponę 195/50
Blenders - 2009-11-19, 20:58
Cytat: | pablo170, ogólnie to najprościej wbić po dwie gumy usztywniające na strone spowoduje to podniesienie dupki oraz stanie się twardszy. |
tzn o co chodzi bo nie jaze. soroweczka
Lwomati - 2009-11-19, 21:00
kupujesz na allegro takie gumy które wsadzasz między zwoje w sprężynie, one powodują usztywnienie podczas większego obciążenia. Możesz spróbować, montaż i koszty banalne.
Blenders - 2009-11-19, 21:12
jutro po pracy podjade do sklepu z czesciami. zobaczymy co mi to da. a mniej wiecej jak to sie montuje?
Lwomati - 2009-11-19, 21:15
podnosisz lewarkiem ściągasz koło na wyciągniętej sprężynie wkładasz te gumy, chyba że wsadzisz rączkę bez ściągania koła
Blenders - 2009-11-19, 21:36
Lwomati, masz moze jakas fotke jak wygladaja takie wygiete ranty?
krzeszak - 2009-11-19, 22:05
Blenders, - jakie masz ET tych felg i ile cali masz felgi
na 7"feldze z opona 205\50\16" przyciera na tyle z bagażem lub 3 pasażerami mimo ze sprężyny twardsze i dosyć wysoka zawiecha
FWD350 - 2009-11-19, 22:06
Blenders, z tymi gumami to odrazu wkładaj 2 na jedna sprezyne bo 1 to watpie zeby ci pomogła
Przemek - 2009-11-19, 22:48
ale jak włozy gumy to sprezyna nie bedzie pracowała jak nalezy i moze peknąc
Lwomati - 2009-11-20, 03:25
Blenders napisał/a: | masz moze jakas fotke jak wygladaja takie wygiete ranty |
nie mam ale o czego jest google
ventylek86 napisał/a: | ale jak włozy gumy to sprezyna nie bedzie pracowała jak nalezy i moze peknąc |
niewykluczone.
Paweł J. - 2009-11-20, 09:48
Po pierwsze....taka opona jest stanowczo za szeroka do vento....należałoby dać coś węższego....
Najprostszym rozwiązaniem będą te gumy wplatane w sprężyny...i z własnego doświadczenia wiem że trzeba po dwie na spręzynę.....no tylko tak....jest taki trochę efekt taczki....spręzyny rdzewieją pod gumą...a w dodatku uszkadzają osłony amorków. Także rozwiązanie na krótką metę.
Cytat: | podnosisz lewarkiem ściągasz koło na wyciągniętej sprężynie wkładasz te gumy, chyba że wsadzisz rączkę bez ściągania koła |
Nie trzeba ściągać spręzyny...wystarczy podlewarowac i rasią wplatać...oczywiscie przy końcu trzeba gumę przyciąć co by poczatek i koniec na siebie nie zachodziły.
Osobiście pomyślałbym o węższej oponie...195...max 205...tylko w tedy będzie naciąg i to konkretny...a jak naciąg to wiadomo...gleba by się przydała...no i przy naciągu łatwo felę uszkodzić.
Lwomati - 2009-11-20, 09:51
Paweł J. napisał/a: | Nie trzeba ściągać spręzyny |
oczywiście, że nie trzeba. Przecież tego nie napisałem. Koło out i jak jest na lewarku to sprężyna automatycznie się wyciąga co umożliwia włożenie gum.
Paweł J. - 2009-11-20, 10:01
Lwomati napisał/a: | ściągasz koło na wyciągniętej sprężynie |
Aaaaa....no to widzisz....słowo wyciągniętej zrozumiałem jako wymontowanej, a powinienem zrozumieć jako "rozprostowanej"
Przepraszam za pomyłkę
Ale koła i tak nie trzeba ściągać
Lwomati - 2009-11-20, 10:07
rozsprężynowanej
Buli - 2009-11-20, 12:54
kolego co TY mowisz ze nie wejda ja mam tez 9j i mam 195/50;) najlepiej i najłatwiej bedzie z oponami pomyslec;)
Blenders - 2009-11-26, 18:18
a chcialbym jeszcze dodac takie pytanie. mam delikatne drgania na kierownicy i jaka moze byc przyczyna? pierscienie sa zalozona i kola wywazona. czyzby juz drazki byly do wymiany?
Wvojtek - 2009-11-26, 20:44
Blenders, a drgania występują cały czas czy tylko np jak hamujesz??
Blenders - 2009-11-26, 20:46
nie. jak juz jest predkosc miedzy 80 a 90km/h
Przemek - 2009-11-26, 20:56
któras opona moze byc słabsza i tez wystąpia drgania
Wvojtek - 2009-11-26, 20:57
jeśli koła wyważone to jedz na stacje kontroli pojazdów. za 10 zł wyszarpią Ci fure i będziesz wiedział co i jak
Blenders - 2009-11-26, 21:28
ostatnio robilem przeglad i tylko lozyska mi wykryl i lozyska wymienilem. no a drazki stabilizacyjne nie maja tu nic wspolnego? chyba ze sprobowac bez pierscieni i wtedy zobaczyc co bedzie?!
Paweł J. - 2009-11-27, 08:33
Blenders napisał/a: | chyba ze sprobowac bez pierscieni i wtedy zobaczyc co bedzie?! |
Lepiej tego nie próbuj...przejechałem się raz bez pierścieni-całym autem nosi i telepie. Co prawda nie zawsze...raz jest ok i niby się śmiga...wystarczy że przyhamujesz i od razu przód nosi. Nie polecam.
Co do bicia. Mam podobnie. Tzn nie bije, ale przy setce czuję delikatnie szosę pod ręką. Gdy puszczę kierownicę to nie bije, nic nie widać ale czasami jak ją trzymam w reku (szczególnie o góry) to "czuję asfalt". Już nie pamiętam jak na zimówkach miałem ale chyba tak samo. Z tego co się orientuję to mam delikatnie wyżąbkowane opony i stąd też coś można czuć pod ręką. Co prawda muszę zrobić zbieżność bo po ostatniej wymianie osłony drążka ciągnie mnie do rowu, a miałem także taką osłonę wymienianą jesienią, więc jak się okazuje na nowych alu jeszcze nigdy nie jechałem z super ustawioną zbieżnością. Przy demontażu drążka liczenie gwintów nie pomaga-co prawda jako taką zbieżność się zachowuje, opon nie tnie, ale to nie to samo co po wizycie na stacji.
A to że masz wyważone, dobrze wyważone koła to nie znaczy że będzie ok....co prawda bicia prawdziwego nie będzie ale jeśli masz krzywą oponę lub wyząbkowany bieżnik to tak się może dziać.
Blenders, no i pytanie zasadnicze....bije Ci tak konkretnie jak przy niewyważonych kołach czy tylko coś minimalnie czujesz pod ręką Jeśli to jakieś śladowe-sporadyczne objawy i masz nie najnowsze gumy to właśnie stawiam na bieżnik.
No i jeśli masz teraz niższy profil to nie ma się co czarować...jest twardziej niż na baloniastej zimówce i wszystko bardziej czuć. Co jak co ale stalowa 14-stka z balonem-to jest to
Blenders - 2009-11-27, 17:55
takie minimalne drgania są. wiec bede musial przejechac sie na ustawianie zbieznosci i na skp i powinienem wszystko wiedziec. ale tez wydaje mi sie ze drazki maja tu cos wspolnego bo jak mechanik wymienial mi lozyska z przodu to powiedzial ze podociagal mi troche drazki.
Paweł J. - 2009-11-27, 18:10
Blenders, zależy jak Ci te łożyska wymieniał. Jeśli poszedł na łatwiznę i odczepił amortyzator u dołu to masz cała geometrię do robienia czyli zbieżność i kąty....jeśli wyciągał amorek od góry to katy masz ok...zbieżność to nie wiem...ale skoro powiedziałeś że
Blenders napisał/a: | podociagal mi troche drazki. |
to trzeba zrobić zbieżność
Ja co prawda tez mam zbieżność do roboty ale jedno łożysko w kole tez do wymiany i być może jeszcze kilka pierdół (się zobaczy ja się furaka podniesie )więc geometrię zostawię sobie na koniec. Pewnie będę miał tak jak ostatnio (2 lata temu) ...czyli jakaś pierdoła + serwis i tysiaczek pęknie....ech....najgorsze ze tego wcale nie widać
Daaamiano - 2009-12-01, 10:27
Dokładniej po jakimkolwiek ingerowaniu w drążki kierownicze musisz ustawić zbieżnosc, to może być przyczyna szarpania kierownica. Polecam przy okazji ustawić geometrie wszystkich kół a szczególnie kąty na przedniej osi.. Dokładnie jak napisał Paweł J.
sebastian - 2009-12-01, 10:32
Daaamiano napisał/a: | Polecam przy okazji ustawić geometrie wszystkich kół |
a jak chcesz tył ustawić
przód tylko się robi
Daaamiano - 2009-12-01, 10:48
racja trochę się rozpędziłem.. Omyłkowo zapamiętałem jak ktoś kiedyś powiedział ze był na geometrii i coś mu sprawdzali z tylu..
Paweł J. - 2009-12-01, 12:21
Daaamiano napisał/a: | jak ktoś kiedyś powiedział ze był na geometrii i coś mu sprawdzali z tylu.. |
Bo tak jest....kąty z przodu robisz na podstawie tylnych kół...tylne są jakoś minimalnie rozjechane i w tedy ustawia się kąty z przodu dzięki czemu samochód trzyma się w zakrętach i dzięki temu inaczej zużywają się opony na tyle a inaczej na przodzie.
sebastian - 2009-12-01, 12:36
Paweł J. napisał/a: | kąty z przodu robisz na podstawie tylnych kół |
OK, ale jak masz np. skrzywioną oś, to dupa - nie ustawi się już poprawnej geometrii. I święty boże nie pomoże. Ale nic się tam nie reguluje i nie ustawia. Bo nie ma co i czym.
sebastian - 2009-12-01, 12:44
żeby nie było tak, jak na tym filmiku
http://www.youtube.com/watch?v=8_c7g-uEQD8
Paweł J. - 2009-12-01, 13:13
sebastian napisał/a: | OK, ale jak masz np. skrzywioną oś, to dupa - nie ustawi się już poprawnej geometrii. I święty boże nie pomoże |
Ale to już inna bajka jakoś tam Ci fachowcy to robią, że jednak robią
lysy86 - 2009-12-01, 16:57
Witam dołącze się do tematu o drganiu kierownicy to jest wina opon ja też to mam i mój kolega miał wywarzenie kól pomaga ale nie do końca .
Paweł J. - 2009-12-01, 17:01
lysy86 napisał/a: | wywarzenie kól pomaga ale nie do końca . |
Dokładnie...koło będzie prawidłowo wyważone, ale co z tego jeśli bieżnik będzie wyząbkowany. Gdy koło jest na maszynie do wyważania to opona nie ma styczności z podłożem a na aucie już ma (przynajmniej ja tak to odbieram)
|
|