Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - ŚWIECE ŻAROWE NIE GRZEJĄ

_marcinecki - 2009-11-20, 15:37
Temat postu: ŚWIECE ŻAROWE NIE GRZEJĄ
witam;
mam mega problem. zmieniałem silnik z 1Z na AFN wraz ECU ale instalacja została stara. Silnik po kilku małych perypetiach odpalił (kwestia immo, i odpowietrzenia ukł. paliwowego). Ale pojawił się problem ze świecami żarowymi - mianowicie nie grzeją, kontrolka się nie zapala a po ok 20-30 sekundach od włączenia zapłonu zaczyna coś tykać w tej czarnej skrzynce co jest bezpiecznik od świec. Jak podpinam ECU od 1Z wszystko jest ok. Prawdopodobnie trzeba zamienić jakieś piny w wiązce od ECU, ale ja nie mam zielonego pojęcia jakie. Proszę o radę.

POOOOOMOOOCYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!

Paweł J. - 2009-11-20, 16:21

A bezpiecznik od świec sprawdzałeś ??
bradley - 2009-11-20, 16:32

Przekaznik 103 od swiec. A swiece grzac nie beda powyzej ~+5C
Sprawdz tez czy masz podlaczony czujnik temp plynu chlodzacego.

_marcinecki - 2009-11-20, 21:14

Wszystko jest sprawne tzn. przekaźnik, bezpiecznik, czujnik płynu. Problem na pewno jest z ECU. Kontrolka już działa musiałem zamienić miejscami 2 kable w ECU (w 1Z jest inaczej niż w AFN - inne kable idą ze sterownika świec do ECU). Nie wiem, który kabel (pin) z ECU daje impuls na przekaźnik świec.
Jak podpinam komputer od 1Z świece grzeją, kontrolka się pali - wszystko ok. Jak podpinam kompa od AFN kontrolka się zapala po chwili gaśnie ale nie ma prądu na kablu do świec - bezpiecznik jest sprawny. Po ok 30 sek od włączenia zapłonu zaczyna pulsować kontrolka świec.
Sterownik działa poprawnie.

Jeśli ktoś wie który kabel i pin w ECU dają impuls na przekaźnik świec - proszę o wskazanie.

MustangGT - 2009-11-20, 23:09

mam nadzieje zxe pomogłem :)



MustangGT - 2009-11-21, 00:27

_marcinecki napisał/a:
Wszystko jest sprawne tzn. przekaźnik, bezpiecznik, czujnik płynu. Problem na pewno jest z ECU. Kontrolka już działa musiałem zamienić miejscami 2 kable w ECU (w 1Z jest inaczej niż w AFN - inne kable idą ze sterownika świec do ECU). Nie wiem, który kabel (pin) z ECU daje impuls na przekaźnik świec.
Jak podpinam komputer od 1Z świece grzeją, kontrolka się pali - wszystko ok. Jak podpinam kompa od AFN kontrolka się zapala po chwili gaśnie ale nie ma prądu na kablu do świec - bezpiecznik jest sprawny. Po ok 30 sek od włączenia zapłonu zaczyna pulsować kontrolka świec.
Sterownik działa poprawnie.

Jeśli ktoś wie który kabel i pin w ECU dają impuls na przekaźnik świec - proszę o wskazanie.




W 1Z jest tak samo moim zdaniem masz cos walniete w ECU musisz sprawdzic a najlepiej załatw drugi EKU od AFN i sprawdzisz czy to wina EKU pozdro :)

_marcinecki - 2009-11-21, 20:20

dzisiaj rano poszedłem do garażu włączyłem zapłon - a tu świece grzeją. Na noc odłączyłem akumulator i komputer się chyba zresetował. świece grzeją. Jest tylko problem taki, że po około 30 sek od włączenia zapłonu zaczyna pulsować kontrolka od świec żarowych. Świece wszystkie są sprawne (założone nowe firmy NGK). Jeśli ktoś wie co może być przyczyną tej pulsującej kontrolki - proszę o info. To miganie jest wkurzające.
MustangGT - 2009-11-21, 21:10
Temat postu: Re: ŚWIECE ŻAROWE NIE GRZEJĄ
Silnik po kilku małych perypetiach odpalił (kwestia immo,



Miałes problem z immobilazerem i ECU zarejstrował błąd teraz ci pokazuje ze musisz vaga połoczyc i skasowac pozdro :)

_marcinecki - 2009-11-21, 22:22

Tzn, że kontrolka od świec żarowych odpowiada również za wskazanie błędu w kompie? Mam nadzieję, że to tylko to i uda się skasować ten błąd. Pojadę na diagnostykę w przyszłym tyg. Nie wiem, czy to ma coś wspólnego z tym błędem, ale wydaje mi się, że silnik ma za wysokie obroty (ok 1000 obr/min) i za duze spalanie - przy rozgrzanym silniku na trasie komputer wskazuje ok 7l na 100 ( nie sprawdzałem fizycznie ile pali).
MustangGT - 2009-11-21, 23:40

Tak jesli w komputerze wyskoczy miedzy innymi bąd immobilazera to informuje cie o tym mrygajaca kontrolka swiec arowych .
_marcinecki - 2009-11-22, 09:58

kawasaki79 widzę, że Ty też masz AFN-a. Napisz mi proszę jak wysokie masz wolne obroty i ile Ci mniej więcej pali. Masz MFA? jeśli tak to jakie masz wskazanie spalania na trasie? U mnie na zimnym silniku pokazuje około38l, później spada do około 20l, następnie bardzo powoli obniza się do poziomu ok 7l i niżej juz nie schodzi - wg książki powinno być 4-5l. A wolne obroty u mnie są na poziomie ok 1000o/min (według mnie to trochę dużo - w 1Z miałem ok 800 o/min.
bradley - 2009-11-22, 11:25

_marcinecki napisał/a:
ok 800 o/min.

za malo :)
_marcinecki napisał/a:
e ok 1000o/min

za duzo :)

Powinny byc na poziomie 903.
Jak nie masz vaga to wystarczy, ze wejdziesz w tryb serwisowy licznika i sprawdzisz na pozycji nr 7 obroty.

_marcinecki - 2009-11-22, 11:37

A jak wejść w tryb serwisowy licznika? Nie jestem biegły w tym temacie, więc proszę o wyrozumiałość.
bradley - 2009-11-22, 13:19

Przekrecasz zaplon, wciskasz guzik od kasowania km i trzymasz, wylaczasz zaplon, szybko przekrecasz na zaplon, puszczasz guzik, wyswietla sie cyfra 1 migajaca, klikasz 6 razy zeby pojawila sie cyfra 7, pozniej pojawi sie 0, odpalasz silnik i pojawia sie obroty.
_marcinecki - 2009-11-22, 14:16

bradley wielkie dzięki. Jutro będę działał.
bradley - 2009-11-22, 15:21

Jesli auto faktycznie duzo pali to zobaczylbym jaka jest dawka paliwa. Byc moze i przez to tez masz podwyzszone obroty biegu jalowego. Jesli dawka bedzie bardzo duza zblizona do 0-1mg/suw to bedzie trzeba klepnac w nastawnik i go przesunac. A bez vaga bedzie ciezko bo nie bedziesz widzial na czym stoisz.
MustangGT - 2009-11-22, 17:50

MFA niestety jeszcze nie mam ale zpalic powiniena na trasie około 5 l. a obroty ustaw sobie na 903 jak pisze bradlej (jak zmniejszysz dawke vagiem zmniejsza sie obroty) 800 są za małe. pozdro )
_marcinecki - 2009-11-23, 10:59

Witam ponownie;
sprawdziłem obroty - mam 920 o/min. Czy nie są za wysokie? Piszecie, że powinno być 903 o/min (te 17 o/min więcej to nie jest chyba tak źle). Co wy na to? To, że komputer pokazuje spalanie na poziomie 7-8 l to chyba nie przez te obroty?

bradley - 2009-11-23, 11:41

Obroty sa prawidlowe. A jeszcze takie pytanie czy zmieniales pompe wtryskowa czy tez wrzucales pompe z AFNa. Bez sprawdzenia z dystrybutorem zuzycia paliwa nie bedizesz wiedzial czy szukac dalej przyczyny wysokiego spalania.
_marcinecki - 2009-11-23, 12:58

Silnik założyłem kompletny razem z pompą. Muszę zatankować do pełna zrobić z 300km i sprawdzić ile rzeczywiście pali.
vezet22 - 2009-11-23, 22:35

_marcinecki napisał/a:
Muszę zatankować do pełna zrobić z 300km i sprawdzić ile rzeczywiście pali.

dokładnie tak będziesz miał pewność

qgoldi - 2009-12-22, 22:55

Witam
Potrzebuje na gwałt schemat instalacji silnika vento 1.9 TDI 1Z z uwzględnieniem świec do podgrzewania płynu chłodniczego . Trzy dodatkowe świece w bloku silnika

vezet22 - 2009-12-22, 23:01

tymi świecami steruje ECU . A co za problem z nimi masz ??
FWD350 - 2009-12-22, 23:08

qgoldi napisał/a:
z uwzględnieniem świec do podgrzewania płynu chłodniczego . Trzy dodatkowe świece w bloku silnika
ale z tego co wiem to nie ma swiec podgrzewajacych płyn chłodniczy
chodzi ci o swiece zarowe podgrzewajace powietrze przed zaworem ssacym??

vezet22 - 2009-12-22, 23:18

są trzy świece w do grzania płynu ale czy w 1Z już były :hmmm:
qgoldi - 2009-12-22, 23:20

Tak jako dodatek na kraje skandynawskie lub dla przyjemności kupującego . Byłem dziś u elektryka powód nie grzeją idąc po instalacji jeden przewód nie dostaje sygnału grzebiemy dalej . No i mamy kreta instalacja w moim passacie 1994r.jest od Vento 1994r. do sierpnia dlaczego bo od września 1994r. w Vento była już taka sama instalacja jak w Paskach .Żeby to naprawić to albo instalacja Passata do wymiany lub muszę zdobyć komputer Vento do mojego silnika ze wszystkimi dodatkami tz. świece klima manualna i tak talej
vezet22 - 2009-12-22, 23:49

qgoldi napisał/a:
w moim passacie 1994r

na passatach to ja się nieznam :P :P :P

qgoldi - 2009-12-22, 23:58

Rozumiem choć wychodzi na to samo prawdopodobnie będę potrzebował nr. ecu z vento z silnikiem 1Z z takimi świecami i manualną klimą żebym wiedział czego szukać etka podaje dwa nr. ecu. I nie wiem który
vezet22 - 2009-12-23, 00:02

teraz musisz czekać asz jakiś właściciel takiego wypasa da znać :P
qgoldi - 2009-12-23, 00:15

Ano ale za schemat instalacji będę zobowiązany
rolz - 2009-12-23, 07:49

Ja mam manualną klimę i dodatkowe 3 świece, Ventka z silnikiem 1Z, 96 rocznik :)
qgoldi napisał/a:
będę potrzebował nr. ecu z vento z silnikiem 1Z z takimi świecami i manualną klimą

Napisz gdzie szukać kompa bo nie mam pojęcia, to podam Ci numer. Na wszelki wypadek wrzucę dziś foto komory silnika gdzie są te świece, żeby była pewność, bo one nie są chyba w blok wkręcane :)

bradley - 2009-12-23, 08:29

Ja nie mam klimy, ale przeciez klimatyzacja nie steruje komputer. Swieczki sa bo 96r, z resta je widzialem, ale czy one grzeja cholera wie. Dziwne, ze swiece zarowe w bloku przegrzewaja sie srednio po 2 latach a te od plynu chodza juz 13 lat :diabełek: :diabełek:

Numer ECU: 028 906 021 BF Czyli 16bit, wieksze mozliwosci tuningu. Drugi numer komputera, ktory moze spasowac (bo AFy ladowali tez w 95/96 ale czy mialy swieczki...) 8bit to 028 906 021 AF.
A w Etce na 100% nie znajdziesz takich numerow, zamiennikiem BFa bedzie GG.

qgoldi - 2009-12-23, 10:29

komora silnika podszybie patrząc na silnik prawie na środku tylko komp do roku pojazdu wrzesień 1994r. bo od września 94r. instalacja była jak w paskach.
Bradley dzięki za podanie nr.

grubby_m - 2009-12-23, 20:43

witam podłaczam sie pod temat mam 1,9 TD 1993r. Od pewnego czasu autko ma problem z paleniem, kręci kręci kręci i niema ochoty. z zaciągu odpalił. Rozrusznik sprawidziłem i wymieniłem szczotkotrzymacz. świece niby grzeją ale niesłyszałem tego stuknięcia, więc sprawdziłem zarowecczką czy jest prąd na swieczkach i nic czy to przekaźnik czy cos innego jak to sprawdzić
Wvojtek - 2009-12-23, 21:09

grubby_m, sprawdź bezpiecznik świec
grubby_m - 2009-12-23, 21:21

cały i zdrowy ten bezpiecznik
miki9a - 2010-02-07, 08:37

panowie mam taki problem o którym już zresztą pisałem w moim temacie. świece mi grzeją ale kontrolka się nie pali. po przekręceniu kluczyka tylko mrugnie i tyle jej świecenia. co może być przyczyną ??
WAFEL - 2010-02-07, 08:40

bezpiecznik przekaznik
miki9a - 2010-02-07, 08:43

bezpiecznik dobry. przekażnik chyba tez bo inaczej świece by nie grzały
WAFEL - 2010-02-07, 08:44

moze cos nie tak z przewodami od swiec
miki9a - 2010-02-07, 08:46

sprawdzalem tez przewody i są oki. a co do przekażnikó to jest tylko jeden ten w skrzynce bezpiecznikami czy jest ich więcej ??
WAFEL - 2010-02-07, 10:27

zobacz temt nizej "co to jest" tam wlasnie jest przekaznik od swiec zarowych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group