Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Wspomaganie Kierownicy

lysy86 - 2009-11-24, 05:31
Temat postu: Wspomaganie Kierownicy
Witam mam problem wspomaganie kierownicy ciężko chodzi co morze być ?
Przemek - 2009-11-24, 07:55

mozliwe ze masz problem z maglownica ewentualnie pompa wspomagania powoli pada
cinek82 - 2009-11-24, 09:02

A płyn jest na odpowiednim poziomie ?? :mysli:
Paweł J. - 2009-11-24, 09:07

cinek82 napisał/a:
A płyn jest na odpowiednim poziomie ?? :mysli:

Od tego zaczął bym....

Jak będzie mało płynu to trzeba szukać wycieków.

lysy86 - 2009-11-24, 09:47

płyn jest jak go kupiłem to było mało płynu dolałem i dalej jest ciężko kręcić pompy nie słychać żeby brzęczała , wycieków też nie ma .
lysy86 - 2009-11-24, 09:51

dzięki jeszcze pozaglądam może to i wina maglownicy ?
vezet22 - 2009-11-24, 22:22

sprawć naciąg paska od pompy
Morfeusz142 - 2009-11-24, 22:24

Spróbuj rozebrać pompe wspomagania, tam są takie zaworki może sie pozapychały.
borek19851 - 2009-11-24, 22:30

mi tez ciezko chodzila , wymienilem plyn we wspomaganiu i jest o niebo lepiej:)ale ja mialem problem ze wspomaganiem przy niskich temperaturach
piechu43 - 2009-11-24, 23:01

podczepie się do tematu, jutro będę zmieniał ten płyn, ale może ktoś powiedzieć ile go tam wchodzi i gdzie jest spust?
zeniTh - 2009-11-24, 23:05

ja także się podczepię, czy jest źle jak słychać pompę przy skręcaniu, a najbardziej ją słychać jak już kierownica dotrze do końca, czyli max w lewo, albo max w prawo.

u mnie też nie za lekko chodzi w porównaniu z innymi autami, nie mam porównania co do innych ventylków, bo jakoś zawsze o tym zapominam, żeby sprawdzić ...

sebastian - 2009-11-25, 09:46

piechu43 napisał/a:
jutro będę zmieniał ten płyn, ale może ktoś powiedzieć ile go tam wchodzi i gdzie jest spust?

coś koło litra wchodzi, jeśli dobrze pamiętam. Z resztą, na zakrętce od zbiorniczka masz miarkę, to będziesz widział. A spust, to musisz ściągnąć wężyk przy samej pompie. Jak będzie płyn schodzić, to kręć kierownicą w lewo i w prawo do oporu. oczywiście, na wyłączonym silniku. Analogicznie, jeśli będziesz później zalewać.

zeniTh napisał/a:
czy jest źle jak słychać pompę przy skręcaniu, a najbardziej ją słychać jak już kierownica dotrze do końca, czyli max w lewo, albo max w prawo.

To normalne, mi też głośniej chodzi przy max skręcie.

piechu43 - 2009-11-25, 12:58

ok, dzięx sebastian, dam sobie teraz rade, bo w ogóle do tego nie zaglądałem i nie widziałem żadnej miarki na samym zbiorniku od oleju, a ta cholera jest w zakrędce :mur:
lysy86 - 2009-11-25, 20:57

dzięki za wiadomości sprawce w piątek wszystko dużo pomogliście . Piechu daj znać czy coś pomogła wymiana . :)
piechu43 - 2009-11-25, 23:50

spox, jak coś to od razu melduje, :)
Jendker - 2009-11-27, 14:53

a jaki płyn do wspomagania jest dobry ??
krzeszak - 2009-11-27, 15:02

Jendker napisał/a:
jaki płyn do wspomagania jest dobry ??

do naszych ventek idzie zielony płyn ... ja zmieniałem latem i zalałem febi bilstein nr.06162 podobno jeden z lepszych ;) z litrowej butelki jeszcze 2 setki zostało troche na ten temat było pisane w tym temaciku : http://forum.vwvento.org/...ghlight=#108827

Przemek - 2009-11-27, 15:05

ja tam tylko to leje do wspomagania
http://www.allegro.pl/ite...bi_zielony.html

Przemek - 2009-11-27, 15:06


sebastian - 2009-11-27, 15:06

Jedni mówią, że zielony, drudzy, iż czerwony...

W każdym razie ja, gdy zmieniałem, wlałem czerwony Shell textrol TXF, czy jakoś tak... I jest dobrze. Nie narzekam, wspomaganie chodzi w miarę lekko, już dwa lata tak się kula i gicior Nie był aż taki drogi, ale wszystko jest ok

piotrek_inf - 2009-11-27, 15:08

Możecie mi powiedzieć czy to normalne we wspomaganiu, że jak jadąc przykładowo jedyneczką powolutku, skręcam na maxa w prawo, idzie gładziutko jak to ze wspomaganiem i od razu jak odbiję w lewo na maxa to już tak gładko nie idzie, tylko trzeba mocniej kręcić?
krzeszak - 2009-11-27, 15:10

sebastian napisał/a:
Jedni mówią, że zielony, drudzy, iż czerwony...

ogólna zasada jest taka aby ich tylko nie mieszać ze sobą(czerwonego i zielonego)
sebastian napisał/a:
W każdym razie ja, gdy zmieniałem, wlałem czerwony Shell textrol TXF, czy jakoś tak... I jest dobrze.

ważne ze stary spuściłeś... a czy czerwony czy zielony bez różnicy większej

sebastian - 2009-11-27, 15:21

piotrek_inf, a na postoju jak kręcisz to to samo się dzieje?
u mnie bynajmniej nie ma czegoś takiego, jak opisujesz.
piotrek_inf napisał/a:
ważne ze stary spuściłeś... a czy czerwony czy zielony bez różnicy większej

no dokładnie, stary spuszczony został i zalany nowy, ale co pamiętam, to poprzednio też chyba taki jakiś czerwony był...
Ogólnie to wsio ryba - aby tylko nie pomieszać kolorów.

piotrek_inf - 2009-11-27, 15:25

na postoju nie sprawdzałem, tylko podczas jazdy. Dodam jeszcze, że rano zaraz po odpaleniu to też ciężko chodzi. Czasem ciężko przekręcić. Martwi mnie tylko jak już jest ciepły i jak jadę skręcam w prawo potem szybko w lewo i jakby wspomaganie nie działało.
sebastian - 2009-11-27, 15:42

no to coś tu nie ten teges...
-masz płyn w ogóle zalany ?
-kiedy pasek zmieniałeś ostatnio? może już wyrobiony...
-może przekładnia juz nawala, albo sama pompa wspomagania...?

Zacznij od poziomu oleju, zobacz czy nie ma żadnych wycieków, czy nie dochodzą jakieś dziwne odgłosy, bo tak jak piszesz, to trochę dziwne to jest.

piotrek_inf - 2009-11-27, 15:51

olej jest nigdy nie dolewany, paska nie zmieniałem
Paweł J. - 2009-11-27, 16:00

piotrek_inf, a piszczy Ci przy skręcaniu ??
piotrek_inf - 2009-11-27, 16:05

nie, tylko przy max skręceniu silnik dostaje obciążenie, ale nic nie piszczy
Paweł J. - 2009-11-27, 16:12

Czyli pasek raczej OK.
_marcinecki - 2009-11-27, 16:28

A kiedy wymieniałeś płyn? Jak, każdy płyn, czy olej traci swoje właściwości przez lata. Teoretycznie płyny standardowe (o niewydłużonym przebiegu) powinno wymieniać się co 2 lata. Nie dotyczy oleju!!! (olej powinno się wymieniać zgodnie z przebiegiem lub raz w roku)
piotrek_inf - 2009-11-27, 16:50

nie wymieniałem. Auto mam delikatnie ponad rok. Ale gdzieś wyczytałem że płynu do wspomagania się nie wymienia tylko dolewa ewentualne braki. Ja takich nie miałem. Sory ale wyjeżdżam na weekend, więc odpowiem w niedziele na posty
_marcinecki - 2009-11-27, 17:22

ja tez spotkałem się z opiniami, że płynu hamulcowego i chłodniczego się nie wymienia. Wg wielu mechaników zajmujących się ukł. wspomagania płyn do wspomagania powinno się wymieniać. ja też tak uważam. A takie opinie, że po wymianie płynu może rozszczelnić się układ to lipa. Czy po wymianie płynu chłodniczego, hamulcowego czy oleju rozszczelnia się układ?
cinek82 - 2009-11-27, 17:34

Ja wymieniałem i płyn hamulcowy (niedawno) i płyn do wspomagania.
Płyn hamulcowy u mnie chyba nigdy nie był wymieniany.... co spowodowało, że był czarny jak przepalony olej silnikowy i trzeba było deptać mocno hamulec żeby skutecznie zahamować. Po wymianie pedał hamulca nie jest twardy jak w nowych autach ale teraz szybciej zbijam prędkość.
Co do płynu wspomagania.... wymieniłem z powodu ciężko kręcącej się kierownicy. Po wymianie wspomaganie się polepszyło.
Czyli jednak coś w tym jest, ze warto wymienić owe płyny :P

sebastian - 2009-11-27, 18:23

_marcinecki napisał/a:
ja tez spotkałem się z opiniami, że płynu hamulcowego i chłodniczego się nie wymienia

tutaj to bzdura totalna... Wymienia się, nawet w książce jest napisane co jaki okres czasu należy to zrobić. Niby nie przewiduje się wymiany oleju w skrzyni biegów, czy właśnie w układzie wspomagania, ale jak to każdy olej kiedyś się zużyje, więc tez wypadałoby go wymienić, tym bardziej, że może być tak, iż śmiga on już paręnaście lat, więc swoje właściwości na pewno jakieś stracił.

_marcinecki - 2009-11-27, 19:38

Ja regularnie wymieniam wszystkie płyny w swojej Ventce. Na pewno to nie zaszkodzi.
piechu43 - 2009-11-28, 22:27

wymieniłem płyn we wspomaganiu i skrzyni (automat) i mam święty spokój!!! :faja: wymianka od wspomagania to dokladnie jak sebastian, radził :brawa: szybko i bez problemu, dzięki seba :hejka:
sebastian - 2009-11-29, 11:30

piechu43 napisał/a:
dzięki seba

no problemos. :)

zeniTh - 2009-11-30, 17:02

ja także wymieniłem dziś płyn do wspomagania i o wiele lepiej się kręci ;)
piotrek_inf - 2009-11-30, 17:09

może i ja wymienie
zeniTh - 2009-11-30, 17:12

powiem tak, 26 zł d**y nie ma, a lepiej się kręci, poza tym nie wiadomo kiedy był wymieniany, więc dla tego wymieniłem i jestem pewny ;) a co do płynu to zalałem febi (zielonym) 1l- 26 zł

do zbiornika wchodzi ok 990 ml do MAX

lukasz17 - 2009-11-30, 19:14

ja musz epasek wymienic od wspomagania ale na allegro niemoge znalesc:/ u mnie jest osobny na naped pompy wspomagania
piechu43 - 2009-11-30, 21:34

i nikt mi nie powie że systematyczna wymiana płynów nie daje efektów eksploatacji i nie potrzebnych awarii :poklon:
Jendker - 2009-12-02, 16:21

dziś wymieniłem płyn i różnica jest powalająca :D kierownica lekko się kręci , radze wymienić tym którym ciężko chodzi wspomaganie
zeniTh - 2009-12-02, 16:30

widzę, że całe forum VW Vento wymienia płyn do wspomagania ;D
piechu43 - 2009-12-02, 16:36

Ta
zeniTh napisał/a:
całe forum VW Vento wymienia płyn


"to taka zorganizowana akcja" :D

cinek82 - 2009-12-02, 17:50

Taka akcja żebyś dał piątaka :D
sebastian - 2009-12-02, 23:12

Pan daje piątaka, a cwaniak 30 :faja:
lysy86 - 2009-12-04, 11:54

witam ja zamierzam dziś wymienić z tego co koledzy piszą to jednak pomaga jeśli i mi pomorze to było by git :oklaski:
piechu43 - 2009-12-04, 17:06

lysy86 napisał/a:
mi pomorze


pomoże pomoże!!!!!!!

sebastian - 2009-12-05, 11:52

Pomorze jest na północy Polski i nikt w tym już nic nie pomoże :D
piechu43 - 2009-12-05, 13:10

DOKŁADNIE :hahaha: :hahaha: :oklaski:
lysy86 - 2009-12-22, 17:26

witam i pomogła wymiana i jes ok dzieki wszystkim za pomoc :oklaski:
jablonek1018 - 2010-01-26, 16:29

witam od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem venta mam jednak problem ze wspomaganiem kierownicy:( a dokładniej chodzi o to że na początku przy skręcaniu wspomaganie w ogóle nie dział dopiero po ok połowie obrotu kierownicą słychać takie pyknięcie i kierownica zaczyna obracać się sporo lżej. ale kiedy kierownica wraca do normalnej pozycji sytuacja się powtarza :(
proszę o pomoc

vezet22 - 2010-01-26, 20:14

jablonek1018, czytałeś posty ?? chłopaki wyżej piszą ... wymiana oleju, naciąg paska, pąpa itd.
archeolog - 2010-02-05, 21:29

Czy ktoś kombinował z podneisieniem cisnienia pompy wspomy ?zastanawiam sie nad zmniejszeniem kółka pasowego ?Jest mi to potrzebne bo mam zamiar montować "krotki skręt"
pablomed - 2010-02-05, 21:32

archeolog, no coś ty, siła wspomagania przecież nie zależy od szybkości obrotowej, chyba nie czujesz większej siły wspomagania jak dodasz gazu, tam chyba jakiś zaworek ze sprężynką na wyjściu jest, nie mam tego przed oczami, trzeba by z nim pokombinować.
archeolog - 2010-02-05, 23:57

No tak ... xD ale nie do końca :P
Potrzeba mi kogoś kto sie zna na kombiancjach z pompką xD :P

vezet22 - 2010-02-06, 08:39

jak podniesiesz ciśnienie to może ci maglownica puścic i kłopot gotowy :faja:
archeolog napisał/a:
mam zamiar montować "krotki skręt"

napisz coś więcej jak chcesz to zrobić ;)

lukasz17 - 2010-02-15, 11:04

mam takie pytanie wspomaganie zaczelo mi troche ciezko chodzic na wolnych obrotach jak przygazuje do 2 tys/obr to dopiero zaczyna lekko chodzic... pasek mocno naciagniety... co zrobic wymienic plyn bo jest go tylko lekko ponad min.
archeolog - 2010-02-15, 12:47

Mam przekładnie sportową ok 30%(takie cuś sie wstawia w kolumne kierowniczą ) ale jak wspoma tak chodzi to nie ma mowy o kręceniu w miejscu
lukasz17 - 2010-02-16, 18:31

wymieniłem plyn i jest o niebo lepiej :D
może się coś stać jak zadużo plynu nalałem??

piechu43 - 2010-02-16, 18:46

raczej nic nie będzie się działo. wchodzi ok 1l. sprawdz sobie na miarce, a jak jest za dużo to zdejmij wąż przy samej pompie i spuść nadmiar. miarkę masz przy korku wlewu.
Paweł J. - 2010-02-16, 18:46

lukasz17 napisał/a:
może się coś stać jak zadużo plynu nalałem??

Dużo za dużo nalałeś ??

Pamiętaj że na ciepłym silniku będzie Ci stan delikatnie zawyżać....no i należy go sprawdzać na kołach idealnie wyprostowanych.

U mnie np w zimie jest o ok 2mm mniej płynu niż w lecie i tak cyklicznie się to zmienia wraz ze zmianą pory roku....temperatura=zmiana objętości

lukasz17 - 2010-02-16, 18:50

Paweł J. napisał/a:
Dużo za dużo nalałeś

jak jest taki talerzyk na tej miarce to prawie pod niego siega czyli jakies 2cm za duzo:/

Paweł J. - 2010-02-16, 18:53

lukasz17 napisał/a:
jakies 2cm za duzo:/

Moze się i nic nie stanie....ale lepiej upuścić....tak aby miec czyste sumienie

piechu43 napisał/a:
a jak jest za dużo to zdejmij wąż przy samej pompie i spuść nadmiar

lukasz17 - 2010-02-16, 18:57

Paweł J. napisał/a:
Moze się i nic nie stanie....ale lepiej upuścić....tak aby miec czyste sumienie

no tak zrobie :D
ale nie chce m isie go podnosic zeby prezwod sciagnac wyciagne strzykawka ze zbiorniczka :P

Paweł J. - 2010-02-16, 18:58

lukasz17 napisał/a:
wyciagne strzykawka ze zbiorniczka :P

Spryciarz :oklaski:

lukasz17 - 2010-02-16, 19:01

Paweł J. napisał/a:
Spryciarz

lepsze to niz meczyc sie zeby go podnieśc :P :D

mcinek24 - 2010-02-18, 20:11

zeniTh napisał/a:
czy jest źle jak słychać pompę przy skręcaniu, a najbardziej ją słychać jak już kierownica dotrze do końca, czyli max w lewo, albo max w prawo.




wlasnie od takigo skrecania kireą na maxa siada pompa! nlezy pamietac ze jak skrecimy do oporu nalezy lekko popuscic kiere i bedzie ok a skret i tak praktycznie taki sam. oszczedza sie tym pompke i poslyzy ona wtedy na dlugo!

Paweł J. - 2010-02-18, 20:27

Ja tez staram się na full nie dobijać kiery.....a to czemu ??

Kiedyś miałem już zjechany pasek i przy skręcie na full strasznie biadolił więc musi być jakieś większe obciążenie....a poza tym nawet przy zdrowym pasku słychać że na full skręceniu pompa jest głośniejsza...wystarczy puścić kierę i minimalnie odbija i pompa cichnie....więc to chyba o czymś świadczy.

lukasz17 - 2010-02-19, 10:31

ja właśnie będe zabierał się za wymiane paska... bo płyn dużo pomogł ale jeszcze na wolnych obrotach nie jest tak jak powinno....
piechu43 - 2010-02-19, 10:33

lukasz17, ale piszczy Ci ten pasek ??
lukasz17 - 2010-02-19, 10:44

właśnie o to chodzi ze nie:/ a zaczelo mi wspomaganie chodzic ciezej na wolnych obrotach od czasu jak wymienialem termostat to pasek zamoczyl sie w plynie chlodniczym:/ wystarczy zebym dodal gazu na 2 tys i juz lekko chodzi sprobuje wymienic bo kupilem juz pasek
KAISER - 2010-03-01, 21:44

Panowie,

dolewacie na zimnym czy na ciepłym silniku?
I wtedy do min, max, czy pomiędzy?

Z tego co pamiętam to u mnie jest chyba tylko min i max bez wyróżnienia cold i hot.

Pozdr :)

hrubek18 - 2011-12-11, 23:38

Koledzy pomóżcie bo mi już ręce opadają ze wspomaganiem :(
Mam taki problem jak odpalę auto i skręcam w prawo to jest git i chce później skręcić w lewo to muszę dwiema rękami :( a jak dam później w prawo do końca i znowu w lewo to jest taki opór i jak już przeskoczy to jest dobrze :) co to może być?płyn wymieniłem(stary wyglądał jak stary olej silnikowy) pasek wymieniony i naciągnięty

pawel39106 - 2011-12-11, 23:48

A po wymianie jest chociaż jakaś poprawa? Przepłukałeś układ?
hrubek18 - 2011-12-11, 23:52

wcześniej huczała pompa,teraz jak by lepiej tylko to skręcanie,jeszcze trochę pojeżdżę tak i nie będę musiał chodzić na siłownie :P
Ferbus - 2011-12-12, 00:03

Odpowietrzony układ? Może to?
hrubek18 - 2011-12-12, 07:39

tak.a może pompa już siada i nie daje rady pompować sama?a jak się pokręci i płyn się rozejdzie to wtedy jest git.zaraz będę szedł do auta to filmik nagram jak mi to ładnie chodzi :)
pawel39106 - 2011-12-12, 18:26

hrubek18 napisał/a:
jeszcze trochę pojeżdżę tak i nie będę musiał chodzić na siłownie :P

no to plusy są :P
Pewno nie przepłukałeś układu tylko wylałeś stary płyn a wlałeś nowy. Gdybyś teraz czynność powtórzył to wylany płyn też byłby
hrubek18 napisał/a:
jak stary olej silnikowy)

Oczywiści nie jestem pewien czy to jest przyczyną tylko sugeruję.
Ja na starym płynie w zimie nie miałem wspomagania przez jakieś 30sek do minuty po odpaleniu samochodu na mrozie. A że nie mam garażu ogrzewanego auto dałem do mechanika który wymienił mi płyn i przepłukał układ i później już było ok.

hrubek18 - 2011-12-12, 19:34

a jak przepłukać układ i czym? bo nie mam pojęcia
pawel39106 - 2011-12-12, 20:19

Z tego co wiem to płynem do wspomagania, trzeba go trochę odżałować i przelać ze dwa razy przez układ, przynajmniej ja bym tak pewnie zrobił jakbym sam wymieniał. Zapytaj o to google, chyba że ktoś z forum to robił i się wypowie.
Brutal - 2011-12-13, 15:12

Mi sie wydaje ze pompa juz siada bo mam to samo ze piszczy jak skrence na maksa a jak maszyne rano odpale to ciezko chodzi muszi jakis czas pochodzic tak jak bym dopiero przepchała płyn
hrubek18 - 2011-12-13, 15:33

też mam takie przeczucie :( będę jeździł aż całkiem padnie
mateusz_vento - 2012-02-04, 23:51

Dzisiaj strzelił mi wąż od wspomagania i cały płyn został na ulicy, musiałem tak przejechać 5km i teraz mam pytanie czy szukać odrazu pompy wspomagania czy może coś z niej jeszcze będzie ??
sebastian - 2012-02-05, 08:58

Zalej płynem na nowo i sam zobacz. Kupno oleju zdecydowanie tańsze będzie niż zakup pompy. Teoretycznie szlag ją trafić mógł, ale teoretycznie tylko...
Brutal - 2012-02-05, 09:40

Znajomy kiedyś przejechał kilometr bez płynu i juz szukał nowej pompy
chopin87 - 2012-02-05, 13:15

podejrzewam ze pompa bedzie sie nadawac do wymiany. jak wiedziales ze Ci plyn uciekl to trzeba bylo zdjac pasek od pompy. jak nie miales kluczy to nawet go przeciac bo pasek jest tani ;)
mateusz_vento - 2012-02-05, 14:07

chopin87 napisał/a:
podejrzewam ze pompa bedzie sie nadawac do wymiany. jak wiedziales ze Ci plyn uciekl to trzeba bylo zdjac pasek od pompy. jak nie miales kluczy to nawet go przeciac bo pasek jest tani ;)


Pasek ściągnięty ale 5km musiałem przejechać, jak się okazało dzisiaj wypluło króciec z pompy, pewnie z winy za gęstego płynu bo zimno było.

mateusz_vento - 2012-03-23, 18:14

Wspomaganie w końcu zrobione :) Nowy ori płyn i jak narazie wszystko chodzi cicho i elegancko, lepiej niż przed tą awarią, zobaczymy co będzie dalej :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group