|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - wentylator chłodnicy, delikante szarpanie
aro1120 - 2009-11-27, 17:18 Temat postu: wentylator chłodnicy, delikante szarpanie Witam panowie mam kilka problemów z moim ventolotem otóz po 1 autko jezdzi całkiem pzyjemnie tylko czy to na benzynie czy na gazie to tak do 2,5 może 3 tys obrotów czuć delikatne szarpanie przy przyspieszaniu bardzo bardzo delikatne ale ja kierujac czuje to, po przekroczeniu obrótow wyżej podanych wkreca sie super dalej i idzie jak rakieta
po 2 wentylator chłodnicy ma juz chyba dosc załacza sie rzadko ale jak juz sie załaczy to trekocze strasznie sprawdzałem zaden kamien sie tam nie dostał itd ale posiada za luz dosc znaczny na śmigle, mam wentylator w garażu jeszcze po golfie 2, piny do kostki pasuja idealnie tylko śmigło jest inne czy da sie przeszczepić śmigło od ventylatora z vento do tego który mam smigło jest częścią demontowalną
po 3 jezdze na półsyntetyku przy wymianie oleju(w poniedziałek) wymieniłem sobie tez uszczelke pod miska olejowa no bo stara sie dosc mocno pociła po wymianie widze ze nowa tez sie poci, kupiłem uszczelke która moim zdaniem jest jakas taka bardzo cienka miała moze z 2 milimetry grubosci , nowa uszczelka nic nie da wiec wpadłem na pomysł ze moze kupic druga i silikon i załozyc 2 i objechac silikonem zostawic na noc dopiero rano skrecic jak silikon zaschnie na uszczelkach i bedzie dobrze co o tym pomysle myslicie??
vezet22 - 2009-11-27, 19:21
problem 1 , może to być nieszczelna guma pod monowtryskiem ,
problem 2 raczej niezdejmiesz samego śmigła poniewasz są bardzo mocno wprasowane , ale na tym co masz luz to spróbuj i tak do wymiany
problem 3 wystarczy jedna uszczelka + sylikon i nieczekaj z dokręceniem do następnego dnia tylko letko dokręc i za chwile mocno , bo jak sylikon by wysechł to podczas dikręcania by mógł bokiem wyjść a świerzy ładnie się rozprowadzi i zeschnie tam gdzie trzeba
aro1120 - 2009-11-27, 19:44
kolego zapomniałem dopisać, a może to byc wina filtra stożkowego bo takowy załozył poprzedni właściciel...... :/
Paweł J. - 2009-11-27, 20:17
aro1120 napisał/a: | a może to byc wina filtra stożkowego |
Stożek i gaz nie idą w parze...ciężko to zgrać.
aro1120 - 2009-11-27, 20:18
Paweł J. no włąsnie tez mi sie tak wydaje ze to jakies nieporozumienie, ale u mnie wszystko oprocz tego delikatniuskiego poszarpywania śmiga jak nalezy, to znaczy obroty trzyma nie gaśnie itd ale wydaje mi sie ze oryginalny filtr i pucha poprowiły by jego osiagi
Przemek - 2009-11-27, 20:21
zawsze to czystrze powietrze bedzie leciało a nie jakis syf ze stożka
Przemek - 2009-11-27, 20:23
zawsze mozesz uzyc skarpetki to tak samo jak stożek i tańsze i tak samo szybko zajezdzisz silnik
p.s. skarpetka testowana była w golfie3 1,8 i powiem ci ze tylko na początku sie dławił a potem to juz przecinak. i zaje...sty odgłos silnika
Paweł J. - 2009-11-27, 20:36
aro1120 napisał/a: | wydaje mi sie ze oryginalny filtr i pucha poprowiły by jego osiagi |
teoretycznie tak...ale nie wiadomo przy jakim filtrze poprzedni właściciel robił ustawienie gazu...jeśli to robił przy stożku to nie wiem jak auto zniesie zmianę filtra na serię...osobiście to zrobiłbym seryjny dolot i pojechał do dobrych gazowników na sprawdzenie LPG (tak dla pewności)
wracając do szarpania...kiedyś mi się to zdarzyło gdy miałem walnięte przewody od świec...po prostu przy niskich obrotach gdy troszeczkę mocniej nadusiłem na gaz to szarpało...potem to nawet kichało....wymiana przewodów pomogła...do dziś jest ok...ale nie wiem czy to w Twoim przypadku pomoże.
aro1120 - 2009-11-27, 20:47
ventylek86 no własnie u mnie jest to samo na początku sie dławi a potem to przecinak czyli stożek out po wypłacie no chyba ze lexusy na allegro ktoś chapnie to wtedy szybciej kupie górna cześć puchy do filtra filtr no i dolot
pablomed - 2009-11-27, 22:00
aro1120 napisał/a: | smigło jest częścią demontowalną | tak na siłę musisz podważać i zdjąć, trochę pokrzywi się trochę przy tym taka sprżynująca podkładka która je trzyma ale da się łatwo naprostować. Co do reszty znaczy czy długość silniczka i gruboś ośki jest taka sama to już nie wiem.
aro1120 - 2009-11-28, 18:20
panowie moja instalacja gazowa w wentylku jest z tego co widac na ponizszym zdjeciu na "śrube"
śterownikiem jest
tak wiec jak dobrze widze dawke ustalam śruba wiec jesli wywale stozek i założe normalny filtr powietrza to regulacja śruba wystarczy??
Ps. na ciepłym silniku silnik ciagnie super dopiero po przekroczeniu obrotow rzedu 2800 moze to byc spowodowane przez ten głupi stożek tak samo jest na benzynie i na gazie
Paweł J. - 2009-11-29, 16:09
Tak naprawdę to te silniki robią się żwawe dopiero właśnie tak gdzieś przy 2800 obrotów. Chodź może faktycznie coś Ci muli-ciężko to tak ocenić...trzeba się przejechać
sebastian - 2009-11-29, 17:28
Dokładnie, mi też muli się poniżej 3 tysięcy obr. Ale jak wskazówka przekroczy tą trójkę, to dostaje silnik kopyto, że w fotel wciska
aro1120 - 2009-11-29, 17:36
no dokłądnie tak jak sebastian napisał jak przekorczy 3 tys to kopyto ma ostre ale w dniu dzisiajszym po trasie 300km bez usterki stwierdziłem ze nałoze na stożek obudowe( poprzedni właściciel poprostu umiescił go w puszcze po starym oryginalnym filtrze wycinając dziure na dolot do stożka. Jak pomyślałem tak robiłem i powiem wam ze jest poprawa lepiej buja sie z miejsca na 1,2 biegu lepiej idzie na dnaich założe oryginalny filtr i dolot golfa 3 od kuzynai dopiero dowiem sie co i jak
aro1120 - 2009-11-30, 19:36
Panowie czy po wymianie sondy lambda trzeba jechac podłaczyc sie pod komputer??
piechu43 - 2009-12-02, 11:35
wydaje mi się że tak (u gazownika), ale nie jestem na 100% pewny? a autko ci chodzi bez problemów??
aro1120 - 2009-12-02, 16:47
przeczytaj temat od poczatku to sie dowiesz jakie sa objawy
aro1120 - 2010-04-19, 16:05
małę podsumowanie tematu problemu moze sie kiedys przyda wymi9enione świece, palec, kopułka, ustawiany zapłon ! na lampe i wielkiej poprawy nie było, po czasie przyśpieszanie stopniowe samo znikneło no ale mocy brakowało, rozebrałem jeszcze raz rozrząd złożyłem prawie tak samo, tzn. przestawiłem o ząbek koło pośrednie zgodnie ze wskazówkami zegara nie ten samochód, teraz przy 60km/h na 5 biegu zbiera sie bez problemu wczesniej z 4 miał cięzko
piotrek/wawa - 2010-04-19, 21:19
po wymianie sondy wypadaloby jechac do gazownika bo jezeli ustawial gaz tylko na kompie to tam ma sygnal z lambdy i moze byc gaz zle ustawiony ja jak bylem u gaziarza to mi kazal lambde wymienic i przyjechac jeszcze raz chcociaz ustawial mi na jakims urzadzeniu co do rury wydechowej sie podlacza
|
|