|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Turbina
kliper90 - 2009-12-02, 14:25 Temat postu: Turbina Witam serdecznie jestem tu nowy i chciałbym się dowiedzieć troszkę na temat turbiny. Mam VW Vento 1.9 TD i zauważyłem ze turbinka się tak włącza o 2700 tys obrotów czy to dobrze?? a jak chwyci to rwie. Nie powinna ona tak np od 2 tys?
Pozdrawiam Dawid
zeniTh - 2009-12-02, 17:03
zachęcam do przedstawienia się i opisania swojego Vento w odpowiednim dziale
pozdrawiam
Dawid ;D
FWD350 - 2009-12-02, 18:46
kliper90 napisał/a: | zauważyłem ze turbinka się tak włącza o 2700 | turbo sie nie włacza powinna zaczyac sie rozkrecac od 1600obr a przy 2700 to juz ci pewnie ładuje max i dlatego ci sie wydaje ze dopiero od 2700 obr ładuje ci.
kliper90 - 2009-12-02, 19:46
tzn ja ja tak testwalem... wrzucileem bieg 2 i but do konca... i tak przy 2700 poczula powera... dopiero i tak od 3 tys on sie zaczyna zbierac... na kazdym biegu... tak jak jade 100 km/h to obroty sa cos kolo 3 tys... a jak wyprzedzam to on sie nic nei zbiera przy 110 mam tak okolo 2700-3000 tys obrotow to tak jak poczuje moc i dopiero sie zbiera... pozatym ostatnio mu dawke zwiekszylem na pompie wtryskowej... i tez lepiej sie zbiera ale ta turbinka sie zalacza tak od 2700-2800 tsy obr.
bradley - 2009-12-02, 20:13
Masz katalizator?
kliper90 - 2009-12-02, 20:28
Tak mam.
bradley - 2009-12-02, 20:31
To go wytnij, prawdopodobnie masz przytkany wydech i stad jest za mala energia gazow spalinowych zeby napedzic wirnik turbiny.
Najlepiej rozepnij wydech przed katalizatorem i sie przejedz, jak bedzie poprawa to juz wiesz gdzie przyczyna.
kliper90 - 2009-12-02, 20:34
To radzisz troszke rozpruć tlumika przed katalizatorem... Myslisz ze cos to da... czy moze juz turbinka siada??
radobom - 2009-12-02, 20:49
Ja u siebie w ventlu mam jedynie końcowy przelotowy tłumik i powiem że sie lepiej zbiera niż z ori tłumikami
bradley - 2009-12-02, 20:52
kliper90, nie rozrpuc bo bedzie tylko halac i dym, tylko zdemontowac katalizator na czas testow tak aby wydech konczyl sie przed katalziatorem. A jak bedzie dobrze to albo kupujesz nowy katalizator albo wspawasz sobie rurke.
kliper90 - 2009-12-02, 20:56
aha:) to tylko tymczasowo wykrecic katalizator i sprawdzic... aha no dziekuje bede musial to na dniach zobaczyc:)
Wvojtek - 2009-12-03, 16:03
ja się podłącze mam TDI ahu 90 km. jak wywale katalizator to ile wcześniej turbo zacznie pompować?? a jakbym kupił strumienice i wspawał??
kliper90 - 2009-12-03, 16:53
to wes sobie turbinke podkrec śrubke oraz na pompie wtryskoej dawke;) skutki powera murowane;) ale sa plusy i minusy jak zwiekszenie dawki paliwa... ja mam w TD 75 kucy sama dawke paliwa zwiekszone tzn jest na starcie szybszy bo to odczowam... ale mi sie turbinka tak zalacza od 2700. i sie zastanawai mczy jej nei podkrecic np 1500. ale ne iwiem czy to bedzie dobrze dla silnika...
Wvojtek - 2009-12-03, 18:48
kliper90, ja w swoim golfie 3 miałem AAZ-ta i po moich modach w 9s do 100km/h szedł............
bradley - 2009-12-03, 19:05
Wvojtek, ja mam niskie biedne 9 u siebie, nie wiem co musialbys zrobic z biednego AAZta zeby takie osiagi uzyskac...
kliper90 - 2009-12-03, 19:26
hmmm to chyab malo jak 9 sek do 100 czy nie?
A co do tej turbiny to moge podkrecic mu np tak zeby turbonka lapala od 1.5 tys obrotow czy to nei ebdzie szkodliwe dla silnika??
Wvojtek - 2009-12-03, 20:45
bradley, tak było.......... wynik taki uzyskałem w fajny dość chłodny wieczór. z nie-dowierzania nakręciłem kilka filmików aparatem i wyniki były powtarzalne... szkoda że kompa mam świeżo po formacie bo bym wrzucił......... dodam że jak było mokro to na 3 biegu gubił teakje...... motor był zdrowiutki...........
EDIT
pamiętaj że AAz jest żywszy wyżej się swobodnie kręci bez zmuły i przede wszystkim ma krótsze biegi.........
bradley - 2009-12-03, 21:04
kliper90, nie da sie tak. Mozesz zwiekszych tylko maksymalne cisnienie doladowania.
Wvojtek, AAZ a raczej ten 1.6TD to jest taki wysokoobrotowy diesel Ma dosc maly skok tloka, wiec mozna go krecic. Akurat krotsze biegi nie pomagaja w przyspieszaniu bo trzeba czesciej wachlowac. Mam ciut lepsze osiagi od Paska AFN na 140KM wiec dlatego czasem z niedowiezaniem patrze na czasy ponizej 9sekund do 100 przy mniejszej mocy od mojej. Ja patrze sie do predkosci +/- 105-110km/h
Z reszta wazniejsze w codziennym zyciu sa przyspieszenia na poszczegolnych biegach z danej predkosci.
kliper90 - 2009-12-03, 21:18
bradley, no co do cisnienia .. bedzie dobrze jak zwiksze troszke?? czy silnik nie dostanie po dupie??
bradley - 2009-12-03, 21:23
Osobiscie bez manometru nie podchodzilbym do tego. Tam jest tak samo jak ze zwiekszeniem dawki na pompie, niewielki obrot sruba zwieksza dosc znacznie
kliper90 - 2009-12-03, 22:53
aha wiec nie radzisz tego typu zabawy przy turbince ...
Wvojtek - 2009-12-04, 06:37
bradley, a co powiesz na to??
Wvojtek napisał/a: | ja się podłącze mam TDI ahu 90 km. jak wywale katalizator to ile wcześniej turbo zacznie pompować?? a jakbym kupił strumienice i wspawał?? |
FWD350 - 2009-12-04, 09:07
mozesz zamknoc wg na turbinie i dlatego tez moze byc tp przyczyna ze ci ładuje doiero o2700 masz otwarty wg i spaliny omijaj turbo i sie nie wkreca ale za duzo trez nie mozna szalec bo ja w te sposó stopiłem tłoki w passacie 1.6 tdi zwieszona dawka i cisnienie ostro i t loki sie potopiły
FWD350 - 2009-12-04, 09:08
mozesz zamknoc wg na turbinie i dlatego tez moze byc tp przyczyna ze ci ładuje doiero o2700 masz otwarty wg i spaliny omijaj turbo i sie nie wkreca ale za duzo trez nie mozna szalec bo ja w te sposó stopiłem tłoki w passacie 1.6 tdi zwieszona dawka i cisnienie ostro i t loki sie potopiły
kliper90 - 2009-12-04, 11:28
aha to lepiej nei a co tam z turbinka w takim razie szalec:) dobrze zeby ona chodz od 2 tys lapala.. ale jak sa takie skutki to nie ma co lepiej ...
bradley - 2009-12-04, 15:05
Wvojtek, u mnie ok 1bar pojawia sie przy ~1900-2000 obr/min
Chcesz wyeliminowac turbo dziure, zaloz kompresor. Nie da sie inaczej.
Wvojtek - 2009-12-04, 15:13
bradley, a jak wywale katalizator to powinno nieco niżej ciągnąć?? aaaaa ile mogą kosztować 216-stki??
bradley - 2009-12-04, 17:41
Powinno troche pomoc.
Co do wtryskiwaczy zajzyj sobie na forum golfa, poszukaj Cowboy`a. Jest kilka opcji twoje wtryski+koncowki, same koncowki, gotowe wtryski, inne firmy, ceny.
~1000zl
Wvojtek - 2009-12-04, 17:56
a ile to daje bez robienia programu?? i czy nie trzeba robić wtedy programu i będzie hulać czy program musi być??
bradley - 2009-12-04, 19:31
Jezdzilem bez programu. Mialem 112KM i 237Nm. Nic nie robilem oprocz ustawienia kata wtrysku bo sie opoznil i nie chcial ladnie zapalac rano.
kliper90 - 2009-12-04, 20:32
Mam teraz takie glupie pytanie... Czy bym mogl do TD wstawic INTERCOOLER
radobom - 2009-12-04, 20:49
oczywiście że tak w TD pierwszą rzeczą jest boost pin od 1.6TD
kliper90 - 2009-12-04, 20:51
mm nei bardzo kumam??? to ile by koszt by tak miej miedzy wyszedl zeby z TD zrobic TDI z INTERCOOLEREM
radobom - 2009-12-04, 21:00
http://www.allegro.pl/ite..._lda1_9_td.html
kliper90 - 2009-12-04, 21:08
I koszt 50 zl zmieni jakos ayta tzn bedzie mocniejsze?? a co do tego to ten boost pin to sie go wkreca tam od gorty tam gdzoie jest pompa wtryskowa tzn odkrecam te tam 4 srubki co sa i wykrecam stary boost pin i wkrecam ten tak dobrze z tego rozumiem co przeczytalem...
radobom - 2009-12-04, 21:11
dokładnie będzie Ci potrzebny płaski śrubokręt i kluczyk 10 bo trzeba pina od membrany odkręcić. Różnica bedzie odczuwalna zależni od tego jak tego pina ustawisz. Ale jest odczuwalne
kliper90 - 2009-12-04, 21:16
aaaa to co do tego pina to trzeba go jakos odpowiednio wkrecic... czy tak aby luzow nei mial... bo chodzi mi o to zeby za duzo czasem mi nie pali.. bo jzu mam dawke zwiekszata. mam nadzieje ze nie bedzie wiecej palil??
radobom - 2009-12-04, 21:40
to jak go wkręcisz zależy od przybytku mocy i nieznacznego wzrostu spalania. Ma on kształt niesymetryczny im oś będzie dalej od iglicy który wystaje w pompie tym moc bedzie wieksza
kliper90 - 2009-12-04, 21:43
no i wieksze spalanie?:)
bradley - 2009-12-04, 21:59
Z TD nie da sie zrobic TDI
IC to nie wszystko
kliper90 - 2009-12-04, 22:04
radobom, tu kolega radzi cos takiego
http://www.allegro.pl/ite..._lda1_9_td.html
no wiem juz ze nie i da rady zrobic TDI
FWD350 - 2009-12-04, 22:07
bradley, no tak nie zapominajmy o rurowaniu do IC i Dolotu.
bradley - 2009-12-04, 22:14
Chodzilo mi raczej o to ze TDI to wtrysk bezposredni, wiec nie da rady TDka przerobic
Ale i z niego mozna zrobic cos co sie bedzie zwawo odpychalo. PIN, IC, moze jakas wieksza turbina, wiekszy tlokorozdzielacz w pompie
Ale na pinie i IC mozna sie zatrzymac Za reszte bardziej oplaca sie kupic mocniejszy silnik,.
kliper90 - 2009-12-05, 00:12
ee ja to tylko wstawie tak nic wiecej nie bede w silniku robil:)
http://www.allegro.pl/ite..._lda1_9_td.html
tani koszt i moze jakis efekt to daje:) kto nie próbuje ten nie jedzie
FWD350 - 2009-12-05, 12:50
jak chcesz sie bawic i masz $ tpo mozna sie bawic
lesny1982 - 2009-12-06, 00:22
kliper90 tylko se dawke paliwa zmniejsz jak juz masz podkrecona i jeszcze PINA dasz bo mozesz miec jak scoobi
kliper90 - 2009-12-06, 00:24
tzn? nie wstrzyma jak wstawie tego pina??
lesny1982 - 2009-12-06, 00:37
ja widzialem juz dwa przypadki bawienia z PINAMI jeden scoobiego za bardzo podkrecona dawka i PIn = i druga opcja wywalilo koncowki wtryskow jak nie cale wtryski do wymiany poprostu trzeba to z glowa ustawic i napewno Ic zeby mieszanka dobra byla
kliper90 - 2009-12-06, 00:40
wiec powiecmy ze to juz nei tak dla amatorycznej zabawy... to ja k dawke zmiejsze przykladowo tam do tyc 6 litrow na trasie to ten pin bedzie lepiej codzil jak mam teraz dawke ustwione cos okolo 7 li t row na 100 km
lesny1982 - 2009-12-06, 00:48
no jak Ci 6 na trasie pali to tragedia napisze Ci tak scoobi wyciagnal na Pinie i dawce 102KM z 75Km wiec ladnie na przyspieszenie mnie bral ale jak doszlo do wiekszych predkosci na trasie to dupa blada on 175 czy 180 i koniec a ja dalej rura wiec poprostu trzeba to dobrze se dostroic i nic wiecej nie ma co przeginac bo to nie sa silniki z tego roku :p
kliper90 - 2009-12-06, 00:51
nbo tak buda i silnik 92:) no to jak bym odpowiednio wyregulował dawke paliwa na standardowo.. i wstawil pina to bedzie lepiej sie zbierac jak teraz mam na tej dawce jak z tego rozumiem... nie codzi mi tam o 200 km na godz ale o t ozeby mial zarabiste tam przyspieszenie do wyprzedzania...
lesny1982 - 2009-12-06, 00:53
do wyprzedzania to turbinke sie przyda podregulowac zeby od dolnych czesci pompowala rowniez
kliper90 - 2009-12-06, 00:55
no moja turbinka tak lapie jak pisalem od 2700 tys obrotow.. a bym tak chcial aby lapala od 2000 tys no i bym dawke zmiejszyl i tegoi pina wstawil
lesny1982 - 2009-12-06, 00:57
moja od 2100 lapie
kliper90 - 2009-12-06, 01:00
no to zarabiscie:) to jezeli sie nie myle to tam na turbinie srubke sie podkreca?? sprężenie ilości powietrza... a Ty to robiles tak na oko czy jakimis specjalnymi miernikam? bo w moim Ventylku niestety nie ma wyjscia pod kompa...:) Golas:D
lesny1982 - 2009-12-06, 01:07
ja mam tam w ogole namieszane w silniku wiec nic Ci nie powiem ja nic nie robilem a najprosciej to czujnik od doladowania podlaczyc i ustawiac
kliper90 - 2009-12-06, 01:09
aha kombinacja ;p hehee no nic bede myslal nad tym pinem.... jak na razie to nie ma $$ wiec powoli trzeba w pierwszej kolejnosci to hokej ccem wstawic pod zderzak od GT i VR6
FWD350 - 2009-12-06, 10:22
lesny1982 napisał/a: | doszlo do wiekszych predkosci na trasie to dupa blada on 175 czy 180 i koniec a ja dalej rura | ato dla tego ze wtryskiwacze nie wyrqabiaja i sie nie otwieraja wiekszy wtrysk dał by rade
bradley - 2009-12-06, 10:38
lesny1982 napisał/a: | 175 czy 180 i koniec a ja dalej rura |
Ciekawi mnie to bo TD ma krociutka skrzynie biegow. Kreciles go do 5,5tys obr?
W tjunink trzeba sie umiec bawic
kliper90 - 2009-12-06, 12:40
ja mialem max 175 a buda latala po calej jezdni hehe a obroty juz byly prawie przy 5 tys na czewonym
Michcik - 2009-12-06, 13:38
ja na kreconym AAZ-cie wyciagnelem 200km/h na 15stkach i oponki Toyo 195/50/15 i dalo rade 200 no ale obroty sie skonczyly juz
vezet22 - 2009-12-06, 17:35
a ja przy 200 mam 5200 i do czerwonego jeszcze troche
bradley - 2009-12-06, 20:06
Przy realnych 205km/h wg GPS mam cos kolo 4300, do czerwonego jeszcze z 300obrotow ale za malo mocy i duze opory powietrza.
FWD350 - 2009-12-06, 21:45
i Nm sie juz skonczyły i spadja
lesny1982 - 2009-12-06, 23:21
bradley napisał/a: | lesny1982 napisał/a: | 175 czy 180 i koniec a ja dalej rura |
Ciekawi mnie to bo TD ma krociutka skrzynie biegow. Kreciles go do 5,5tys obr?
W tjunink trzeba sie umiec bawic |
dokladnie obroty 5400 bo przy nich mi odcina paliwko i sie dusi
Michcik - 2009-12-07, 00:40
Cytat: | a ja przy 200 mam 5200 i do czerwonego jeszcze troche |
tak tyle ze ja mam AAZ-a i max obtory to 5500
adbaca - 2009-12-13, 20:59
pytanie do kolegów co mają 1.9TD 75KM interesuje mnie ile obrotomierz wam wskazuje przy 90km/h oraz 120km/h??
kliper90 - 2009-12-13, 23:21
przy 120 mi pokazuje dokladnei 3 tys obrotow... a przy 90 nie mam pojecia/...
Michcik - 2009-12-14, 00:19
kliper90, popieram
|
|