Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - reset kompa a stożek

aro1120 - 2009-12-05, 09:47
Temat postu: reset kompa a stożek
Panowie mam w samochodzie zamontowany stożek, silnik 1.8 ADZ benzyna + gaz, instalacja LAmbda gaz blitz na śrube, ostatnio zresetowałem komputer w aucie poprzez wyciagniecie akumulatora, czy jest taka możliwosc że poprzepdni właściciel po załozeniu stożka podpiał sie pod VAG-a i zmienil jakies ustawienia dawki paliwa, mieszanki itd i teraz po zresetowaniu kompa wszystkie jego poprawki zostały skasowane i sa ustawienia fabryczne ?? pytam bo i tak zakłądam normalny filtr powietrza tyle ze ostatnio (przed resetem kompa) jak go na probe załozyłem to samochód na benzynie nie trzymał biegu jalowego a o jeżdzie w ogole nie było mowy za to na gazie chodził w miare ok :)
Paweł J. - 2009-12-05, 09:54

Reset kompa w niczym nie powinien zaszkodzić...jak już to wykasował ewentualne błędy. Gaz powinien pamiętać swoje ustawienia....co do kompa od auta to za bardzo tam nie pogrzebiesz.

aro1120 napisał/a:
pytam bo i tak zakłądam normalny filtr powietrza tyle ze ostatnio (przed resetem kompa) jak go na probe załozyłem to samochód na benzynie nie trzymał biegu jalowego a o jeżdzie w ogole nie było mowy za to na gazie chodził w miare ok :)


Być moze masz nieszczelnosć w dolocie i stąd te objawy. Poza tym niewiadomo kiedy poprzedni właściciel robił ustawienie gazu, czy na stożku czy na zwykłym filtrze...tak czy siak gdy zmienisz dolot na seryjny lepiej będzie podjechać do gazowników ustawić gaz od nowa.

sebastian - 2009-12-05, 11:50

aro1120 napisał/a:
czy jest taka możliwosc że poprzepdni właściciel po załozeniu stożka podpiał sie pod VAG-a i zmienil jakies ustawienia dawki paliwa, mieszanki itd

aro1120 napisał/a:
instalacja LAmbda gaz blitz na śrube

Tak więc nie ma takiej opcji. Skoro masz na śrubę, to śrubą sobie regulujesz dawkę gazu.

To odłączenie akumulatora działa tylko na benzynę, wtedy na nowo się "uczy" komputer.

Lwomati - 2009-12-05, 12:22

aro1120, nie się nie stało. Poprostu po odpięciu aku komputer musi się ustawić przez jakiś czas dlatego mogą wariować obroty.
Daj mi namiar na poprzedniego właściciela, dobry kolo jak sobie przestawia kompa za pomocą vaga. Ja nie potrafię :P

silverek - 2009-12-05, 12:39

po odlaczeniu i podlaczeniu aku powinienes dac mu pochodzić nie dotykając dzwigni gazu kierownicy zadnego nawiewu nic co by obciążało prace silnika i tak powinien pracować az do włączenia się dwukrotnego wentylatora od chłodnicy
aro1120 - 2009-12-06, 11:23

panowie ja o czym innym i wy o czym innym, napisałem przeciez ze na gazie smiga ok jasno i wyrażnie a wy mi tu cały czas ze ustawienia gazu sie nie zmieniły, moje głowne pytanie dotyczy benzyny, po założeniu na probe oryginalnego seryjnego filtra powietrza samochód nie mogł utrzymac biegu jałowego na benżynie o jezdzie za bardzo tez nie było mowy na benzynie, teraz zresetowałem kompa a pod maska nadal mam stożek (jeszcze kilka dni) i po resecie samochód na gazie chodzi bez zmian ale za to na benzynie jedzie słabo bieg jałowy trzyma ale jak wcisne pedał gazu to sie troche przymula i dopiero wkreca na obroty, zdarza mu sie np. dzis odpaliłęm go na benzynie cofnałem do tyłu zatrzymałem sie i zgasł po czy odpaliłem i ruszyłem na benzynie wczesniej takie sytuacje nie mialy miejsca wiec dlatego pytam czy reset kompa mogł przywrocic ustawienia fabryczne na benzynie czy cusik takiego ?? a może poprostu skasowały sie błedy jak pisaliscie bo wczesniej po odpaleniu było czuc z tyłu ostry zapach benzyny a teraz po resecie jak go odpale to nie czuc już zapachu nieprzepalonej benzyny.
Lwomati - 2009-12-06, 11:34

aro1120, ja napisałem odnośnie benzyny.
Paweł J. - 2009-12-06, 11:54

Lwomati napisał/a:
aro1120, ja napisałem odnośnie benzyny.


O mnie zapewne chodzi, gdyż napisałem:

Paweł J. napisał/a:
Poza tym niewiadomo kiedy poprzedni właściciel robił ustawienie gazu, czy na stożku czy na zwykłym filtrze...tak czy siak gdy zmienisz dolot na seryjny lepiej będzie podjechać do gazowników ustawić gaz od nowa.

aro1120 - 2009-12-06, 12:07

panowie juz bez wniku kto pisał a kto nie ;) temat jest o czym innym :)
silverek - 2009-12-06, 15:03

pisałem o benzynie ale z tego co wiem w tym kompuerze nie mozna nic zrobić zeby chodził lepiej nie ma tam zadnej regulacji wtryskiem lub czyms innym kalkulator chyba chyba jest lepszy jak nasze komputery samochodowe
aro1120 - 2009-12-11, 20:20

no to w dniu dzisiajszym wywaliłem spod maski stożek a założyłem oryginalny filtr powietrza, odpaliłem ventolota i śmiga ok i na benzynie i na gazie :) potwierdizła sie tylko teza ze stożek i gaz to złe połaczenie, na normalnym filtre ventylek lepiej sie zbiera i jest elastyczniejszy :) co mnie bardzO cieszy :)
archeolog - 2010-01-11, 00:06

To ja chyba w takim razie mam stożek na sprzedaż :P ... ale czemu tak jest
Wydym - 2010-01-11, 09:30

Ja polecam sportowe :diabełek: wkładki K&N Mam juz 1,5 roku i jest malina ;)
vezet22 - 2010-01-11, 21:46

archeolog napisał/a:
... ale czemu tak jest

stożek nienadaje się do gazu poniewasz ma za duży przepływ powietrza i podczas jazdy na gazie wrzucamy na luz i pęd powietrza ktury wpada do silnika dławi go i gasi. Często, a nawet zawsze jak gazownik zakłada gaz to demątuje tą rure ktura zasysa powietrze do obudowy filtra powietrza.
widi napisał/a:
Ja polecam sportowe wkładki K&N

wkład to dobre rozwiązanie ;)

aro1120 - 2010-01-11, 21:55

vezet22 jaka rure?? dolna czesc podstawy do filtra powietrza która jest przymocowana do podłużnicy ma takie wyjscie w bok ,taka plastikowa rura to o to chodzi ?? ja po demontazu stożka musze jechac na wyregulowanie gazu do gazownika bo na 99% jestem pewny ze dawke dostosował do stożka czemu ?? bo na przewodzie biegnącym do miksera mam i atuator czy jak to sie tam zwie i śrube a to chyba nie powinno tak byc :P
Przemek - 2010-01-11, 21:57

vezet22 napisał/a:
Często, a nawet zawsze jak gazownik zakłada gaz to demątuje tą rure ktura zasysa powietrze do obudowy filtra powietrza.

tu sie z toba nie zgodze miałem zwykły gaz w golfie to rura była wiec to nie jest jakis standard u gazowników

vezet22 - 2010-01-11, 22:13

aro1120 napisał/a:
dolna czesc podstawy do filtra powietrza która jest przymocowana do podłużnicy ma takie wyjscie w bok ,taka plastikowa rura to o to chodzi

dokładnie
ventylek86 napisał/a:
tu sie z toba nie zgodze miałem zwykły gaz w golfie to rura była wiec to nie jest jakis standard u gazowników

standard może nie ale w większości wypadków, i po rozmowie ze znajomym gazowcem potwierdził :faja:

pablomed - 2010-01-11, 22:20

Kombinacje z dolotem to faktycznie u gazowników jest stadard, tylko że ten standard akurat w silnikach naszych vw szkodzi.
Dolot trzeba zostawić bez jakichkowiek zmian, co najwyżej wkładka sportowa, tak jest najpewniej i najbezpieczniej.

vezet22 - 2010-01-11, 22:36

pablomed napisał/a:
tylko że ten standard akurat w silnikach naszych vw szkodzi.

dlaczego ??

pablomed - 2010-01-12, 20:59

vezet22 napisał/a:
dlaczego
to proste, dlatego że kombinacja z dolotem w wykonaniu gazownika prawie zawsze oznacza zmniejszenie dopływu powietrza czyli zmniejszenie mocy silnika na obu paliwach. Mało się tego widzi i czyta? Zablokowane klapki pod filtrem na ciepłe, zatkane doloty a zrobione 3 małe dziurki pod filtrem, powyciągane kolanka od obudowy filtra do błotnika, miksery założone tak maleńkie że silnik naprawdę niema czym oddychać. Wszystko po to że wtedy łatwiej silnikowi ustawić wolne obroty na lpg, klient odbiera autko zadowolony jedzie a kasa zostaje.
A jak klient wróci: panie zmień pan kable, panie filtr powietrza do wymiany, świece panie, sonda lambda. I tak się to kręci

vezet22 - 2010-01-12, 21:30

asz o takich hardkorowych rozwiązaniach niemyślałem :faja:
silnik musi mieć czym oddychac ;)

Paweł J. - 2010-01-13, 06:51

U mnie przy zakładaniu LPG nie było takich kombinacji-wszystko zostało jak w oryginale. :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group