Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Chwilowe zakłócenia i przerywanie

Adacho - 2009-12-05, 19:47
Temat postu: Chwilowe zakłócenia i przerywanie
Witam, mam nietypowy problem.
Otóż czasami się tak zdarza, że podczas jazdy moja Ventka ze 2 razy szarpnie i jest ok.
Czasami też tak bywa że na biegu jałowym podczas jazdy, silnik poprostu traci wszelie obroty i gaśnie. Dzisiaj na postoju miałem włączony silnik i na sekunde spadły obroty, trochę się zadusił i wrócił do poprzednich obrotów.
Może ktoś wie co go boli?

Wvojtek - 2009-12-05, 19:49

Adacho, sprawdź filtr paliwa
grzegorz07555 - 2009-12-06, 18:56

spróbuj prztrzymać na 4tys obr. i napisz jak sie zachowuje :tazz:
babyy82 - 2009-12-06, 23:01

Takie przerywanie mam i ja i jest to najprawdopodobniej wina wtrysku sterujacego.
Adacho - 2009-12-15, 16:43

grzegorz07555 napisał/a:
spróbuj prztrzymać na 4tys obr. i napisz jak sie zachowuje :tazz:


zachowuje sie normalnie, nic nie przerywa.


mam pytanie z innej beczki
otóż jak mam zimny silnik, po nocy, jak go odpale to wydaje dziwne dziwięki i potem jak się rozgrzeje dość dobrze to troche ucichają. Podczas jazdy w ogóle ich nie słychać.
Sam nie wiem jak opisać te dźwięki silnika ale pracuje poprostu głościej. Pomijam fakt dziur yw tłumiku:/

Przemek - 2009-12-15, 16:49

Moze któraś szklanka (popychacz) zaczyna ci grać bo już kończy się jej żywotność. Ewentualnie pompa olejowa nie trzyma ciśnienia
vezet22 - 2009-12-15, 20:22

lub kturaś świeca żarowa padła
semp - 2009-12-15, 21:19

jakby któraś swieca padła musiał by mu kaszleć zaraz po odpaleniu i nie równo chodzić... a odnośnie tego głośnego chodzenia jak jest zimny to dzieje ci sie tylko w zime?? W tych silniczkach mamy automatyczne ssanie zaraz po odpaleniu chodzi głośniej jak chodzi na ssaniu... odpal go na zimnym i poczekaj az usłyszysz tyknięcie i ssanie się wyłączy to odrazu powinien zacząć ciszej chodzić... Tez na początku myślałem co on tak głosno chodzi az kiedyś go wyczaiłem... w lato jest ok tylko w zime jak zaczyna chodzić na ssaniu. Odnośnie tego przerywania to sprawdz układy zasilania powietrzem i paliwem, czyli wszystkie filtry itp. jak się nie zmieni to szukaj dalej, ja się jeszcze z tym nie spotkałem
bradley - 2009-12-15, 22:03

Co to znacyz podczas jazdy? Podczas utrzymywania stalej predkosci pojazdu?
rolz - 2009-12-15, 22:16

Adacho napisał/a:
po nocy, jak go odpale to wydaje dziwne dziwięki i potem jak się rozgrzeje dość dobrze to troche ucichają

Tak jak pisał ventylek86 wielce prawdopodobne są szklanki, napisz jaki masz przebieg, ja wymieniałem swoje przy 254000 km bo tłukły przy odpalaniu i dość głośno silnik pracował ;)

Adacho - 2009-12-17, 15:20

bradley napisał/a:
Co to znacyz podczas jazdy? Podczas utrzymywania stalej predkosci pojazdu?



na wyższych obrotach niż 1000 do 1200


Co do przebiegu to moja Ventka 230 tysia stuknięte.
Pytanie też jakie powinny byćobroty silnika na postoju czy też biegu jałowym.

bradley - 2009-12-17, 15:48

903obr/min

Czyli w przedziale 1000-1200 szarpie?

Adacho - 2009-12-17, 19:01

tzn tak, przy obrotach poniżej 1000 jest właśnie ten nie pożądany dźwięk w silniku, a powyżej 1000 obrotów ten dźwięk cichnie.

Coś mi się obiło o uszy, że moge mieć już za rzadki olej w silniku. Nie wiem czy to prawda ale chyba muszę do juz wymienić, Bo odkąd go kupiłem to przejechalem na nim 10 tyś km.
I tu pojawia się kolejne pytanie jaki olej wlać przy przebiegu 230 tyś.

Paweł J. - 2009-12-17, 19:03

Adacho napisał/a:
I tu pojawia się kolejne pytanie jaki olej wlać przy przebiegu 230 tyś.

A jaki olej masz...tzn mineralny, półsyntetyk, syntetyk ??

Adacho - 2009-12-17, 20:06

tego akurat nie wiem. Mam w samochodzie opakowanie tego oleju ale wszystko jest po niemiecku. No ja niestety nie znam niemieckiego jedynie wiem, że jest to 5W40 to chyba gęstość o ile sie nie myle
bradley - 2009-12-17, 20:13

Czyli syntetyk. Jesli przez te 10tys nie bral oleju to zalej tym samym 5W-40. Wazne zeby spelnial norme VW 505.00
grzegorz07555 - 2009-12-17, 20:58

przy tym przebiegu może śmiało przejść na półsyntetyk jak nie na mineralny :tazz:
bradley - 2009-12-17, 20:59

Ale chyba nie o to chodzi zeby przechodzic na coraz gestszy olej ;)
Smigam na 10W-40 i jest dobrze.

vezet22 - 2009-12-17, 21:14

jak smiga na syntetyku, niebieże oleju, brak wycieków to zalewaj to samo .
vezet22 - 2009-12-17, 21:16

zapomniałem dodać że nie jeden powyżej 500 000 tys, auto na syntetyku smiga. Niedawno wymieniałem olej w Crafterze 2.5 TDI przebiek ponad 700 000 tys. i nadal Castrol 5W30
grzegorz07555 - 2009-12-17, 21:20

mam nalatane 360tyś i leje mineralny :tazz:
a swoja drogą to jestem ciekaw co mu tam puka :tazz:

grzegorz07555 - 2009-12-17, 21:23

vezet22 a Ty na czym śmigasz?
grzegorz07555 - 2009-12-17, 21:23

vezet22 a Ty na czym śmigasz?
Adacho - 2009-12-21, 19:36

dowiedziałem się czegoś nowego o tych dźwiękach.
prawdopodobnie może to być napinacz paska alternatora powodem tych dźwięków
2 osoby mi to powiedziały tak właściwie
To "koło" na którym jest pasek troche nierówno się kręci.

grzegorz07555 - 2009-12-21, 21:37

no to trzeba ściągnąc pasek i sprawdzić, może to bedzie to :tazz:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group