|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Chwilowe zakłócenia i przerywanie
Adacho - 2009-12-05, 19:47 Temat postu: Chwilowe zakłócenia i przerywanie Witam, mam nietypowy problem.
Otóż czasami się tak zdarza, że podczas jazdy moja Ventka ze 2 razy szarpnie i jest ok.
Czasami też tak bywa że na biegu jałowym podczas jazdy, silnik poprostu traci wszelie obroty i gaśnie. Dzisiaj na postoju miałem włączony silnik i na sekunde spadły obroty, trochę się zadusił i wrócił do poprzednich obrotów.
Może ktoś wie co go boli?
Wvojtek - 2009-12-05, 19:49
Adacho, sprawdź filtr paliwa
grzegorz07555 - 2009-12-06, 18:56
spróbuj prztrzymać na 4tys obr. i napisz jak sie zachowuje
babyy82 - 2009-12-06, 23:01
Takie przerywanie mam i ja i jest to najprawdopodobniej wina wtrysku sterujacego.
Adacho - 2009-12-15, 16:43
grzegorz07555 napisał/a: | spróbuj prztrzymać na 4tys obr. i napisz jak sie zachowuje |
zachowuje sie normalnie, nic nie przerywa.
mam pytanie z innej beczki
otóż jak mam zimny silnik, po nocy, jak go odpale to wydaje dziwne dziwięki i potem jak się rozgrzeje dość dobrze to troche ucichają. Podczas jazdy w ogóle ich nie słychać.
Sam nie wiem jak opisać te dźwięki silnika ale pracuje poprostu głościej. Pomijam fakt dziur yw tłumiku:/
Przemek - 2009-12-15, 16:49
Moze któraś szklanka (popychacz) zaczyna ci grać bo już kończy się jej żywotność. Ewentualnie pompa olejowa nie trzyma ciśnienia
vezet22 - 2009-12-15, 20:22
lub kturaś świeca żarowa padła
semp - 2009-12-15, 21:19
jakby któraś swieca padła musiał by mu kaszleć zaraz po odpaleniu i nie równo chodzić... a odnośnie tego głośnego chodzenia jak jest zimny to dzieje ci sie tylko w zime?? W tych silniczkach mamy automatyczne ssanie zaraz po odpaleniu chodzi głośniej jak chodzi na ssaniu... odpal go na zimnym i poczekaj az usłyszysz tyknięcie i ssanie się wyłączy to odrazu powinien zacząć ciszej chodzić... Tez na początku myślałem co on tak głosno chodzi az kiedyś go wyczaiłem... w lato jest ok tylko w zime jak zaczyna chodzić na ssaniu. Odnośnie tego przerywania to sprawdz układy zasilania powietrzem i paliwem, czyli wszystkie filtry itp. jak się nie zmieni to szukaj dalej, ja się jeszcze z tym nie spotkałem
bradley - 2009-12-15, 22:03
Co to znacyz podczas jazdy? Podczas utrzymywania stalej predkosci pojazdu?
rolz - 2009-12-15, 22:16
Adacho napisał/a: | po nocy, jak go odpale to wydaje dziwne dziwięki i potem jak się rozgrzeje dość dobrze to troche ucichają |
Tak jak pisał ventylek86 wielce prawdopodobne są szklanki, napisz jaki masz przebieg, ja wymieniałem swoje przy 254000 km bo tłukły przy odpalaniu i dość głośno silnik pracował
Adacho - 2009-12-17, 15:20
bradley napisał/a: | Co to znacyz podczas jazdy? Podczas utrzymywania stalej predkosci pojazdu? |
na wyższych obrotach niż 1000 do 1200
Co do przebiegu to moja Ventka 230 tysia stuknięte.
Pytanie też jakie powinny byćobroty silnika na postoju czy też biegu jałowym.
bradley - 2009-12-17, 15:48
903obr/min
Czyli w przedziale 1000-1200 szarpie?
Adacho - 2009-12-17, 19:01
tzn tak, przy obrotach poniżej 1000 jest właśnie ten nie pożądany dźwięk w silniku, a powyżej 1000 obrotów ten dźwięk cichnie.
Coś mi się obiło o uszy, że moge mieć już za rzadki olej w silniku. Nie wiem czy to prawda ale chyba muszę do juz wymienić, Bo odkąd go kupiłem to przejechalem na nim 10 tyś km.
I tu pojawia się kolejne pytanie jaki olej wlać przy przebiegu 230 tyś.
Paweł J. - 2009-12-17, 19:03
Adacho napisał/a: | I tu pojawia się kolejne pytanie jaki olej wlać przy przebiegu 230 tyś. |
A jaki olej masz...tzn mineralny, półsyntetyk, syntetyk
Adacho - 2009-12-17, 20:06
tego akurat nie wiem. Mam w samochodzie opakowanie tego oleju ale wszystko jest po niemiecku. No ja niestety nie znam niemieckiego jedynie wiem, że jest to 5W40 to chyba gęstość o ile sie nie myle
bradley - 2009-12-17, 20:13
Czyli syntetyk. Jesli przez te 10tys nie bral oleju to zalej tym samym 5W-40. Wazne zeby spelnial norme VW 505.00
grzegorz07555 - 2009-12-17, 20:58
przy tym przebiegu może śmiało przejść na półsyntetyk jak nie na mineralny
bradley - 2009-12-17, 20:59
Ale chyba nie o to chodzi zeby przechodzic na coraz gestszy olej
Smigam na 10W-40 i jest dobrze.
vezet22 - 2009-12-17, 21:14
jak smiga na syntetyku, niebieże oleju, brak wycieków to zalewaj to samo .
vezet22 - 2009-12-17, 21:16
zapomniałem dodać że nie jeden powyżej 500 000 tys, auto na syntetyku smiga. Niedawno wymieniałem olej w Crafterze 2.5 TDI przebiek ponad 700 000 tys. i nadal Castrol 5W30
grzegorz07555 - 2009-12-17, 21:20
mam nalatane 360tyś i leje mineralny
a swoja drogą to jestem ciekaw co mu tam puka
grzegorz07555 - 2009-12-17, 21:23
vezet22 a Ty na czym śmigasz?
grzegorz07555 - 2009-12-17, 21:23
vezet22 a Ty na czym śmigasz?
Adacho - 2009-12-21, 19:36
dowiedziałem się czegoś nowego o tych dźwiękach.
prawdopodobnie może to być napinacz paska alternatora powodem tych dźwięków
2 osoby mi to powiedziały tak właściwie
To "koło" na którym jest pasek troche nierówno się kręci.
grzegorz07555 - 2009-12-21, 21:37
no to trzeba ściągnąc pasek i sprawdzić, może to bedzie to
|
|