Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - jak podnieść "dupkę" do gory

brave - 2009-12-13, 22:45
Temat postu: jak podnieść "dupkę" do gory
dokładnie to ze musze podnieść troche z tyłu autko do gory to już wiem od jakiegoś czasu (bo jak mam komplet ludzi to tak coś dziwnie obciera czasami) tylko nie wiem jak to zrobić. poprzednia właścicieklka wymieniła amorki a sprezyny stwierdziła ze sa dobre i nie ruszała tak mi powiedziała przy sprzedazy...(myliła sie ) :(

znalazłem takie spreżyny na tył
http://moto.allegro.pl/it...wzmocnione.html

jak myślicie warte to bedzie założenia i czy to podniesie mi autko bo wiem ze niektórzy z forum np (złotykamil) maja jakieś dystansy wstawione miedzy kielich spreżyny a amortyzator tylko ja to nawet nie wiem gdzie czegoś takiego szukać :(

i wazniejsze co bedzie lepsze dla mojego vento :)

Wąski 2 - 2009-12-13, 22:56

jeżeli chodzi o podniesienie tyłu ,to zależy jak wysoko chcesz by stał miałem ten sam problem kiedyś jak kupiłem vento ,i powiem że żadne sprężyny czy to dedykowane do vento ,wzmacniane czy zwykłe nowe ,nie zadawalały mnie bo problem nie mijał,proponuje tobie wsadzić sprężyny od passata b3 kombi ,pasuują bez problemu do vento w orginalne amorki i podniosą tobie tył autka min 10 cm,i nawet przy 3 osobach z tyłu i pełnym bagatkiem nie usiądzie tak aby obcierały koła o nadkole,teraz mam na zimę wsadzone od passata b3 kombi i koła 15" z profilem 65 i jeszcze mam luzu między kołem a nadkolem 6 cm :D
babyy82 - 2009-12-13, 23:22

A nie lepiej zrobic tak jak natezy tylko jakies kombinowanie.
Zaluz dobre sprezyny, amortyzatory i gumy a przedewszystkim odbojniki i nie ma prawa przy seryjnych kolach obcierac. A jak podniest tyl to pewnie cii Tygrysisko napisze albo szukaj bo juz nie raz opisywal

miki9a - 2009-12-14, 00:24

Wąski 2 napisał/a:
sprężyny od passata b3 kombi ,pasuują bez problemu do vento w orginalne amorki i podniosą tobie tył autka min 10 cm


a czy wtedy amorki nie są przypadkiem do końca wyciągnięte. bo jeśli tak to ja myślę ze wtedy jest ryzyko ze tłoczki wybije z amorków. ale to tylko moja mysl

Paweł J. - 2009-12-14, 08:47

Tak jak Wąski i Baby piszą...sprężyny albo dystans....z reszta wczoraj widziuałeś jak to u mnie wyglada ;)

miki9a napisał/a:
a czy wtedy amorki nie są przypadkiem do końca wyciągnięte. bo jeśli tak to ja myślę ze wtedy jest ryzyko ze tłoczki wybije z amorków. ale to tylko moja mysl

Nie....jest jeszcze dużo amorka ;)

brave - 2009-12-14, 11:20

no widziałem tylko ja i tak będę musiał kupić sprężyny bo sa juz do d*** a amorki ladnie pracuja i nie wiem czy kupic dystanse i zwykłe sprezyny czy tylko jakieś dłuższe spreżyny
pablomed - 2009-12-15, 19:49

brave, naprawdę, zwykłe spręzyny do tego modelu zdają egzamin, jak to auto bedzie wygladac jak podniesiesz niewiadomo ile? Ja kupiłem najzwyklejsze - zadne tzw wzmacniane w sklepie i mam 3 lata juz spokój. Nie umiem podać firmy, polskie jakieś. Gum zadnych między zwoje nie wkładaj, to marny półsrodek.
szaman - 2009-12-15, 20:02

a opłaca się wkładać te gumowe odboje miedzy spreżyny? pomoże to coś? choć te 2-3cm w górę bo przez progi nie przejezdzam :diabeł:
Paweł J. - 2009-12-15, 20:04

pablomed napisał/a:
brave, naprawdę, zwykłe spręzyny do tego modelu zdają egzamin

Pewnie, ale na pewno nie te najmiększe ;) Nie wiem czemu ale VW wypuszczał takie sprężyny-nie potrafię określić w jakich to było rocznikach, wersjach, silnikach itp....ale ja na taki szajs natrafiłem.

Cytat:
a opłaca się wkładać te gumowe odboje miedzy spreżyny? pomoże to coś? choć te 2-3cm w górę bo przez progi nie przejezdzam

To nic nie powinno podnosić...no chyba że masz tak już padnięta spreżynę ze jest bardzo ugięta to w tedy może ja trochę wyprostujesz ;)

Ale skoro piszesz o progach to moze masz jakiś sportowy zawias ?? ;)

brave - 2009-12-15, 20:24

pablomed napisał/a:
jak to auto bedzie wygladac jak podniesiesz niewiadomo ile?


niechce podnieść nie wiedomo ile ja chce tak z 5 cm w gore zeby mi nie siadziało tak jak teraz i myśle ze te wzmacniane bedą dobre( zresztą napisze jeszcze do sprzedawcy i ile one są dłuższe od standardowych i bede wiedział) bo ja mam jeszcze dość sporą butle gazy w bagażniku +5 osób i dupa jedzie na asfalcie a tego niechce

szaman - 2009-12-15, 21:30

[quote="Paweł J."]
pablomed napisał/a:


Ale skoro piszesz o progach to moze masz jakiś sportowy zawias ?? ;)


na tyle mam zrobione na swoj sposób amortyzatory :) (nie mylic z obcietymi sprezynami) :P i jest strasznie nisko i myślałem że jakbym wsadził te gumowe "coś"w sprezyny to by choć troche podniosło, ale pozostaje tylko zmienic springi na wyzsze troche :/



a i zapomnialem dodac ze moje furaju to golf2 :)

Wvojtek - 2009-12-16, 16:26

szaman, chyba tego
szaman napisał/a:
golf2
widziałem :P
vwkrzysio - 2009-12-16, 16:45

no ja też bedę musiał podnieśc swój kuper do góry bo jest tragedia, dupa w dole a przód jak samolot przystępujący do startu :D

brave, wstaw foto z profilu ventyla i zobacze jak to wygląda u ciebie-jeśli oczywiście możesz

Paweł J. - 2009-12-16, 16:56

vwkrzysio, brave, macie to samo...mniej więcej tak samo (widziałem)...ja tez kiedyś tak miałem...dosłownie identycznie i wiem jak to jest ;)
brave - 2009-12-16, 17:16

OK JUTRO WYSTAWIE ZDJECIE BO TERAZ TO JUZ NIE ZROBIE JA TAM ZAMÓWIŁEM DWIE TAKIE SPREŻYNY JAK W TEJ AUKCJ9IM BO KOLEŚ MI NAPISAŁ ZE AUTKO PODNIESIE SIE OD 3 DO 5 CM ZALEZNIE OD TEGO CO TO ZA AUTO CZY VW CZY SEAT A JA MU ZAPOMNIAŁEM NAPISAĆ ZE CHODZI MI O VENTYLKA ALE PODNIESIENIE AUTA O TAKIE WYSOKOŚCI MI ODPOWIADA :)
pablomed - 2009-12-16, 22:52

vw dał plamę niestety i w ostanich rocznikach jetty II oraz w starszych Vento stosował na tył sprężyny marne jakościowo, to znaczy że wyjściowo były dobre ale szybko tracą charakterystykę.
brave napisał/a:
zresztą napisze jeszcze do sprzedawcy i ile one są dłuższe od standardowych
kolego długość to jedno a twardość to drugie i dopiero z sumy tych wartości wyniknie ile auto się podniesie. Nie chcę się mądrzyć, chodzi mi tylko o to że jak założysz sprężyny wzmacniane to możesz być niemile optycznie zaskoczony, na dodatek więcej zapłacisz.
Paweł J. - 2009-12-16, 22:57

pablomed napisał/a:
vw dał plamę niestety i w ostanich rocznikach jetty II oraz w starszych Vento stosował na tył sprężyny marne jakościowo, to znaczy że wyjściowo były dobre ale szybko tracą charakterystykę.

Dokładnie...mam vento z 93 roku i lipa była.....Spyro miał z 92 r i tez to samo....ale obecnie mam springi z 94 roku i jest ok :OK:

pablomed napisał/a:
kolego długość to jedno a twardość to drugie

i znowu się powtórzę...dokładnie...z tym to nigdy nic nie wiadomo :(

czarnysauber - 2009-12-16, 23:00

brave napisał/a:
OK JUTRO WYSTAWIE ZDJECIE BO TERAZ TO JUZ NIE ZROBIE JA TAM ZAMÓWIŁEM DWIE TAKIE SPREŻYNY JAK W TEJ AUKCJ9IM BO KOLEŚ MI NAPISAŁ ZE AUTKO PODNIESIE SIE OD 3 DO 5 CM ZALEZNIE OD TEGO CO TO ZA AUTO CZY VW CZY SEAT A JA MU ZAPOMNIAŁEM NAPISAĆ ZE CHODZI MI O VENTYLKA ALE PODNIESIENIE AUTA O TAKIE WYSOKOŚCI MI ODPOWIADA :)

napisz jakie efekty bo sam sie nad nimi zastanawiam

brave - 2009-12-18, 15:29

a to zdjesia jak to u mnie teraz wyglada bo ktoś tam chciał i to bez obciążenia



a tutaj z bliska



dodam ze odlagłość od opony do rantu to niecałe 3 cm a jak mam komplet to opona sie chowa i to sporo dlatego mam nadzieje ze te sprezytm pomoga

zlotykamil - 2009-12-18, 22:27

Paweł J. napisał/a:
pablomed napisał/a:
kolego długość to jedno a twardość to drugie


i znowu się powtórzę...dokładnie...z tym to nigdy nic nie wiadomo


powazne tematy panowie podemuja... :diabełek: :diabełek: :diabełek: :diabełek:

brave, nie wiem czy cos Ci pomoga te sprezyny ... widzialem furke i tylek faktycznie siedzi gorzej jak u mnie kiedys - mysle ze jezeli wymienił byś amorki i sprezyny to wtedy ok a jak teraz wsadzisz dlugie springi to moze to nie zdac ezaminu - moze poszukaj cos zeby pozyczyc i sprawdzic czy cus - podobno od passata golfa kombi sa porzadne - na kazdym szrocie takie cos dostaniesz

brave - 2009-12-19, 10:33

no ja tez nie wiem czy to zda egzamin ale trzeba sprawdzić a sprężyny i tak i tak były do wymiany najwyżej w najbliższym czasie kupie jeszcze jakieś gazowe amorki. chociaż mi sie wydaje ze amor jest dobry bo ładnie słychać jego prace nie są mokre i na sucho ładnie tłumi jak sie go rozbuja nawet bardzo nie mozna rozbujać tylko ta dupa siedzi ze szok asfalt normalnie asfalt :( :mur:
zlotykamil - 2009-12-19, 13:57

widzisz nie tak dupa siedzi jak przód w górze nie wiem dlaczego tak jest ale kazda ventka na ori zawieszeniu tak ma - jak by przód delikatnie obnizyc to było by git ale z tym to juz wiecej zachodu i nie kazdy lubi nisko ;)
babyy82 - 2009-12-19, 14:28

Ja tez jestem tego zdania ze przod jest za wysoko ale wlasnie nie kazdy lubi nisko.

Ja mialem amory zmienione i jak byl pusty zbiornik i posto w srodku to stal 1cm nizej tyl. Nie chcialem robic terenowego Ventyla wiec kupilem 4 sprezyny -40 zalozylem a tyl podnioslem tulejka o 2 cm i teraz jest cacy.
Tak nisko ze juz ladnie wyglada i na tyle wysoko zeby dalo sie jeszcze jezdzic acz juz trzeba na krawezniki uwazac bo przodem na wiekszosc sie nie wjedzie :)

czarnysauber - 2009-12-20, 15:32

brave napisał/a:
mi sie wydaje ze amor jest dobry

a nie pamietasz ile Ci wskazalo % na przegladzie?

brave - 2009-12-20, 15:50

nie sprawdzałem amorkow na przeglądzie :( i to był mały błąd e już a późno a nie chce mi się jechać i za to dodatkowo płacić pyzatym już zamówiłem to poczekam i zobaczę efekt juz po założeniu
brave - 2009-12-23, 11:34

po założeniu nowych sprężyn wygląda to tak:





moim zdaniew wyszło :OK:
teraz bez obciązenia odległość od koła do rantu to ok 7cm :)

krzys1989 - 2009-12-23, 12:43

kolego ja wrzucilem amory seryjne a sprezyny od audi 80 i przy pelnym komplecie jest luksio :D
Lwomati - 2009-12-23, 12:56

teraz jest idealnie :oklaski:
zlotykamil - 2009-12-23, 18:37

podzialało :oklaski: fajnie fajnie :D
vezet22 - 2009-12-23, 22:07

kurcze jak wysoko :P na glebe z nim !! :diabełek:
Rafik - 2009-12-23, 22:08

brave, na ofroad sie wybierasz czy na rajd dakar :D
brave - 2009-12-24, 09:52

wystarczy ze teraz murze wjechać na podwórko :) to juz jest dobry ofroad :diabełek: :mur: :mur:
Krzysiek9042 - 2010-12-26, 22:10

Ja mam taki sam problem ze swoim Ventkiem ze dupa sie prawie po Ziemi ciagnie ale z tego co widzialem u siebie to te sprezyny sa na srodku przeciete i troche wkrecone. I o to moje pytanie czy tak ma to byc?? bo gdy go kupilem to juz tak bylo ale te sprezyny dopiero wiosna zobaczylem ze takie sa.
No ale na zakretach i na łukach trzyma sie cacy sie buja go nic

czarnysauber - 2010-12-26, 22:39

Nie czaje za bardzo jak to wyglada Krzysiek9042, najlepiej jakbys fotke dał :hmmm: a może masz gwinta
Krzysiek9042 - 2011-01-04, 17:32

powiem tak pierwsze co pomyslalem jak je zobaczylem to ze sa pekniete. Bo one maja na srodku przewe i troche wkrecone w siebie. A jak sie np. podniesie samochod do gory i wzias je reka to luzno sa.
No a dupkie chcialbym mu troche uniesc bo brzydko troche wyglada bo tyl na dole a przod w gorze. Wyglada tak jakbym z przodu mial male kolka zalozone

Wąski 2 - 2011-01-04, 19:21

powtórze się ,do podniesienia dupki w vento najlepsze są sprężyny z passata b3 kombi będzie wyżej i sztywniej"nie siądzie tak nisko przy 3 osobach " a jeżeli chcemy na prawde wysoko to te same spręzyny tyle ze wzmocnione ,mam takie u siebie wsio pasuje i nie siada nawet jak 3 osoby wsiądą i cały bagol bagaży :D
Wilku - 2011-01-05, 01:47

po co podnosic auto? :D na glebe je ! :twisted: :twisted:
Krzysiek9042 - 2011-01-30, 13:50

Czy wymiana samych sprezyn wystarczy aby auto z tylu sie unioslo??
i czy ich wymiana trudna jest??
a mam takie pytanie jeszcze czy np. sprezyny z poloneza pasowaly by do venta??

michal__861 - 2011-01-30, 15:00

witam. miałem w ventyku założone dystanse pod sprężyny, niby lepiej ale jak ładowałem komplet ludzi, bagażnik sprzętu i pełną przyczepkęto nadal coś gdzieś ocierało. teraz założyłem sprężyny od b3 benzyny i jest całkiem ok.sprężyny 120zł na szrocie nowe amortyzatory monroe 180zł i ściągacz do sprężyn yato80zł. bezcenne umazanie się i wszystko jest ok.
odkręcasz koło(najpierw podnieś auto) otwierasz bagażnik ( coby było widniej) kładziesz tylny fotel, zdejmujesz te plaskiki z kielichów. klucz płaski 17 odkręca nakrętkę i zdejmujesz blaszkę. klucz oczkowy odgięty, lub nasadowy też 17 odkręca następną nakrętkę, wyjmujesz taką gumę. przenosisz się na dół auta, odkręcasz śrubę mocującą dolny amortyzator, wyjmujesz ją. jedną ręką naciskasz bęben drugą wyjmujesz amortyzator z belki, wyciągasz całość.... klucz 17 i odkręcasz kolejną nakrętke, przy końcu gwintu naciśnij na sprężynę( jeśli ważysz więcej niż 50 kg to nie będziesz miał problemu, nie stracisz zębów to nie pzrednie amorki). zdejmujesz co się da. zbijasz młotkiem taki pierścionek w kierunku do gwintu... zdejmujesz co się da... zbijasz z goleni amortyzatora taką "czapkę" i następnie tależyk. składasz odwrotnie.
eśli zakładasz sprężyny od b3, to dobrze ściśnij je ściskaczami.
ęfekt jest niesamowity... tył stoi w górze aż miło popatrzeć, tylko koła wydają się małe:)

Wąski 2 - 2011-01-30, 21:53

pisałem to samo na temat sprężyn od b3 dwa razy ,dobrze jest nie raz przeczytać temat od pierwszego posta ;)
misiek - 2011-01-30, 22:07

Wąski 2 napisał/a:
pisałem to samo na temat sprężyn od b3 dwa razy ,dobrze jest nie raz przeczytać temat od pierwszego posta ;)

też gdzieś o tym pisałem wcześniej ;) :D

czarnysauber - 2011-01-30, 22:30

w temacie podniesienia tylu chyba wszystkie opcje juz byly opisane wiec nie ma sensu sie powtarzac ;)
Paweł J. - 2011-01-31, 07:48

Czyli reasumując:
Gdy sprezyny siadły i są miękkie to tylko wymiana na wzmacniane lub np od passata/golfa kombi, ale w tedy nigdy nie wiadomo ile dokładnie ile auto pójdzie w górę.

Jeśli sprężyny są ok i twardość zadowala właściciela to tylko podkładki:
-pod sprężyne

http://allegro.pl/guma-gu...1427973362.html



Uploaded with ImageShack.us

-lub dorabiany we własnym zakresie dystans pod talerzyk


arthur - 2011-03-28, 19:03

Witam

Odkopię trochę temat.
Czy po założeniu na tył sprężyn z passata b3 trzeba jakoś regulować korektor siły hamowania??
I drugie pytanie: czy to normalne że po takiej wymianie samochodem "rzuca" powyżej 100-110km/h??

ventylmar - 2011-03-29, 20:22

wiadoma sprawa ze im samochod nizej siedzi tym sie lepiej do drogi klei, a im wyzej tym co raz mniej, najlepiej to jest odczuc na zakretach,
Paweł J. - 2011-03-29, 20:28

arthur napisał/a:
czy to normalne że po takiej wymianie samochodem "rzuca" powyżej 100-110km/h??

Nie. Ale tu się kłania twardość sprężyny i amortyzatora. Twarda sprężyna....amortyzator i można latać w pełnym zakresie prędkości, już nie mówię o luzach w zawiasie. Możesz miec auto na glebie, ale jak amortyzator będzie pływać to Ci furką tak czy siak będzie nosić.

arthur - 2011-03-30, 07:39

Miesiąc temu robiłem przegląd i sprawność amortyzatorów wyszła na poziomie ~70% więc nie jest z nimi źle.
Ale tuleje tuleje belki mam do wymiany więc może to przez nie tak "chodzi" auto

ventylmar - 2011-03-30, 07:59

arthur napisał,
Cytat:
Ale tuleje tuleje belki mam do wymiany więc może to przez nie tak "chodzi" auto

niE może tylko napewno przez te tuleje, koszt wymiany nie wielki, pół dnia roboty, ale za to komfort jazdy po wymianie całkiem inny :tygrysek:

vst93 - 2011-04-13, 00:37

http://moto.allegro.pl/sp...1522871156.html Takie sprężyny byłyby ok? nie ma konkretnych wskazań na rocznik, który pasuje? Jak ciągnę załadowaną przyczepkę to zadek siada, sama jadę albo w 2-3 osoby bez dużego obciążenia to jest ok
hrubek18 - 2011-04-14, 09:32

vst93, mam podobne założone ale dzisiaj zobaczę dokładnie i zrobię zdjęcie i zobaczysz :) ostatnio zmieniałem amorki i trochę go posadziłem bo były podłożone coś podobnego do dystansu pod sprężynę jak byś chciała to mogę Ci to sprzedać :) hehe zrobię fotki po południu sprężyny i tego dystansu :)
hrubek18 - 2011-04-14, 19:39

ja miałem taki dystans założony na talerz amorka i sprężyna opierała się na nim


vst93 - 2011-04-14, 21:12

Ok, a nie masz jakiegoś zdjęcia na samochodzie ile zadek poszedł do góry?
Paweł J. - 2011-04-14, 21:14

hrubek18 napisał/a:
ja miałem taki dystans założony na talerz amorka i sprężyna opierała się na nim

Czemu nie, tak tez można ;) :D :]

hrubek18 - 2011-04-14, 21:25

vst93,idzie do góry jakieś 3 cm,zdjęcia chyba mam na tel ale tel jest chwilowo w Zamościu w sobotę będę go miał to zobaczę i napisze :)
vst93 - 2011-04-14, 23:12

Dobra, mnie się nie spieszy :) i tak kasę ewentualnie miałabym w maju dopiero
raf - 2011-04-28, 20:29
Temat postu: sprezyny
hej powiedzcie mi czy by pasowały sprezyny od passata 3b seden bo piszecie ze od kombi pasuja jak najlepiej aby podnies samochód . pytam bo od passata 3b mam a od kombi misiał bym kupowac i trzeba by wydac z 150 zł pomożcie
pawlunio1987 - 2011-05-10, 15:12

czyli tak sprezyny od passata b3 kombi i te odbojniki to juz ventowskie czy dodatkowo trzeba jeszcze cos kupywac ??
ventylmar - 2011-05-10, 16:18

pawlunio1987 napisał/a:
czyli tak sprezyny od passata b3 kombi i te odbojniki to juz ventowskie czy dodatkowo trzeba jeszcze cos kupywac ??


nie, wszystkowyzej opisane

pawlunio1987 - 2011-05-10, 16:51

myslalem ze na gorne elementy mocowania amortyzatora skladaja sie jakies wymienne elementy ale jak nie to spoko bo juz zamowilem czesci i nie chcialbym zeby jeszcze na rozkreconym aucie cos dokupywac
hrubek18 - 2011-05-12, 12:08

vst93, oto to zdjęcie z podniesionym tyłem,na zdjęciu tego tak nie widać ale idzie do góry jakieś 3cm tak jak pisałem :)

jak będziesz zainteresowana to pisz na PW albo na gg to się dogadamy ;)

pawel39106 - 2011-07-19, 20:50

Praktykował ktoś tego typu gumy? http://moto.allegro.pl/gu...1725483532.html
nie chce zmieniać sprężyn a chce troszku podnieść auto ale nie jestem za bardzo do tego przekonany...

sebastian - 2011-07-19, 21:04

Ja to kiedyś miałem, ale wywaliłem, gdy zmieniłem amortyzatory z tyłu na nowe. Po wymianie różnicy żadnej nie zauważyłem. Ale z tego co kojarzę (nie wiem czy Paweł J.) nie ma tego u siebie założonego (albo kto inny, ale pamiętam, ze jakaś tam dyskusja była na ten temat) i sobie to chwalił.
Paweł J. - 2011-07-19, 21:12

Miałem to kiedyś, po 2 sztuki na sprężynę.....auta to za bardzo nie podniosło....może minimalnie....za to tył prawie nic nie siadał. Jeździłem tak półtora roku, w sumie było ok.....czy to auto puste czy zawalone na full-zawsze trzymało "poziom", za to amortyzator już tak nie tłumił, no i te gumy niszczą osłony na amorki. Te gumy jak juz to bardziej do usztywnienia auto, a nie do podnoszenia ;) Aby ta guma podnosiła auto, ale w tedy nie trzeba jej przecinac i wplatac w spręzyne, tylko dać ją w całości między spreżyne, a górne łożysko.....lub inaczej....pomiędzy sprężynę a to miejsce gdzie sie ona opiera o kielich.
sebastian - 2011-07-19, 21:22

Innymi słowy...
pawel39106 napisał/a:
nie jestem za bardzo do tego przekonany...

I tyle :)

pawel39106 - 2011-07-19, 22:03

Dzięki sebastian, i Paweł J., za szybką i konkretną odpowiedź
:piwo:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group