Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Problem z ogrzewaniem

Witek84r - 2009-12-15, 23:18
Temat postu: Problem z ogrzewaniem
Witam
Mam taki problem z ogrzewaniem.
Mianowicie mam nadmuch termotronika i jak wezmę pokrętło do oporu to grzeje idealnie jak w saunie, ale tylko jak nastawie na 28 stopni to od razu leci zimne powietrze, a ciężko się tak jeździ jak dmucha takim gorącem.
I jeszcze jeden problem, co może być ze nie wskazuje mi 90 stopni na wskaźniku z temperatury silnika tylko tak miedzy 80 a 85 stopni ??
Pozdrawiam

Paweł J. - 2009-12-16, 12:58

Witek84r napisał/a:
I jeszcze jeden problem, co może być ze nie wskazuje mi 90 stopni na wskaźniku z temperatury silnika tylko tak miedzy 80 a 85 stopni ??

Być moze czujnik

radobom - 2009-12-16, 16:56

podepnę się do tematu jest gdzieś jakiś czujnik od thermotronica??
grzegorz07555 - 2009-12-16, 17:04

może termostat w tym drugim przypadku :tazz:
sebastian - 2009-12-16, 17:06

radobom napisał/a:
jest gdzieś jakiś czujnik od thermotronica

w tej krateczce, co tak brzęczy zawsze

Witek84r - 2009-12-18, 21:38

sebastian napisał/a:
w tej krateczce, co tak brzęczy zawsze

A jeżeli ten czujnik jst popsuty i dlatego właśnie grzeje tylko jak pokrętło jest ustawione na maxa ?? Gdzie można nabyć taki czujnik i jaki jest tego koszt ??

krzeszak - 2009-12-18, 21:44

Witek84r napisał/a:
jeżeli ten czujnik jst popsuty

Witek84r napisał/a:
Gdzie można nabyć taki czujnik

wydaje mi się ze tylko szrot zostaje ...bo w ASO pewnie krzykną kosmiczna cenę

Witek84r - 2009-12-18, 21:49

krzeszak napisał/a:
...bo w ASO pewnie krzykną kosmiczna cenę

no a jaka to może być ta kosmiczna cena?? tak około ??

W sumie dobrze że grzeje teraz takie mrozy to oki haha

krzeszak - 2009-12-18, 21:54

Witek84r napisał/a:
jaka to może być ta kosmiczna cena??

to może być 20zl ale równie dobrze 150zl...trzeba by było dzwonić do nich i pytać

zlotykamil - 2009-12-18, 22:01

Witek84r napisał/a:
28 stopni to od razu leci zimne powietrze


28 to zbyt cieple nie jest ;) jak saune zrobisz to i zimnym wieje :P

krzeszak - 2009-12-19, 09:01

zlotykamil napisał/a:
28 to zbyt cieple nie jest ;) jak saune zrobisz to i zimnym wieje :P

u mnie tez tak jest ze jak wezmę na MAX. to leci ogień nie powietrze ale każde kolejne zmniejszenie temperatury od razu czuć ze to już nie jest to co było ale na pewno nie jest to zimne powietrze tylko chłodniejsze ... wiec chyba tak ma być

THERBIS - 2009-12-19, 22:37

TERMOTRONIK też mam to ustrojstwo i nie działa to tak jak bym sobie życzył, ale zawsze to lepsze od zwykłego ustawiania :P
Ja na twoim miejscu nie kupował bym zawczesnie tego czujnika, one sie nie psują tylko brzęczą (czasem nawet bardzo :evil: ) a jak brzęczy to jest dobrze. sprawdz czy nie jest zabrudzony (krateczka zapchana i nie zaciąga powietrza na czujnik) a jak bardzo chcesz to wyjmij i zbadaj potencjometrem wartość rezystancji na termistorze dla kilku temperatur (rzecz jasna powinna sie zmieniać)
Ja wyciągnoł bym jeszcze panel sterowania i wyczyścił piny może poprostu coś przysniedziało i taki efekt

A co do temperatury silnika to jest OK poprostu zima przyszła i termostat nie radzi sobie poprostu przytkaj chłodnice trochę powinno sie poprawić.

Przemek - 2009-12-19, 23:01

Koledzy nie bede robił nowego temagdtu. ja mam taki problem ze gdy temperatura na wskażniku jest powyzej 70 stopni i odpale nawiew na gorący to na pierwszym biegu jeszcze wmiare grzeje natomiast wyzsze biegi to juz zimne leci i nie wiem jaka może być tego przyczyna. A dodam ze mam zwykła regulacje nawiewów
zlotykamil - 2009-12-20, 00:53

zapchana nagrzewnica ale to temat na ciplejsze dni :)
Przemek - 2009-12-20, 07:35

a czy musze nowa kupowac czy ta stara jakos wyczyscic
bebos - 2009-12-20, 18:01

wyczyścić raczej się nie da. Radze mową kupić. Nie jest to aż taki wielki koszt (na allegro kolo 30 zl), tylko z wymiana trochę roboty, ale gdzieś na forum było dokładnie opisane co i jak. Pamiętam, że kiedyś gdzieś robiliśmy taki myk, że się odłączyło przewody od nagrzewnicy i dmuchaliśmy sprężonym powietrzem czy czymś już nie pamiętam, tylko ze tak można nagrzewnice uszkodzić , a wtedy to kałuża w aucie :D
vezet22 - 2009-12-20, 19:11

ventylek86, najpierw sprawć poziom płynu, i czy węże od nagrzewnicy się nagrzewają, jeśli nagrzewnica jest zapchana warto sprubować ją odetkać , są różne preparaty do czyszczenia ukł. chłodzenia ale na ile skuteczne to niewiem :] a jesli to niepomoże to niestety czeka cię wymiana na nową . Nowa niejest droga ja wymieniałem u siebie już dwa razy :( pierwszą kupiłem za 50 zł i wytrzymała rok czasu teraz kupiłem jakąś lepszą i dałem 100 zł . Ta pierwsza jak wyjełem to zobaczyłem że po prosty się rozwarstwiła :( niewiedząc czemu :młotek:
:młotek: :młotek: jak by co to mam już wprawe :P

Przemek - 2009-12-20, 19:22

Spoko nagrzewnica już prawie sprawna. Wlałem środek do czyszczenia chłodnic Prestone i jak narazie zaczeła lepiej grzać zobacze jeszcze jutro
vezet22 - 2009-12-20, 19:47

skoro czujesz już poprawe to może jeszcze raz sprubuj ją przemyć :] nawet odkręć węże od nagrzewnicy i przepłukaj ją bieżącą wodą z węza :)
rem3dy - 2009-12-20, 20:48

A ze tak spytam, gdzie sie odpina te weze od nagrzewnicy?

Ventylek86: ten plyn wlales prosto do zbiorniczka czy tez najpierw spusciles stary plyn? Jak wyglada ta procedura plukania?

U mnie z ogrzewaniem w te mrozy jest tragedia. Na szybach od wewnatrz robi mi sie szron podczas jazdy. Ze skrobuje go karta z makro zeby cos widziec. Na wskazniku temperatury mam do 80 stopni a z ogrzewania lekko cieplejsze powietrze niz te w kabinie przy ustawieniu na max. Dzis przejechalem 60 km i stop nie czuje bo mi zamarzly. Masakra jakas.

Przemek - 2009-12-20, 21:06


wlej to pojeżdzij z dzień da i potem zmiana płynu. użyj sprężarki dmuchając zbiorniczek. Wąż zdejmnij koło pompy ody najniższy punkt całego układu. Potem noy płyn i powinno być oki

vezet22 - 2009-12-20, 21:13

przewody od nagrzewnicy masz na grodzi środkowej między silnikiem a skrzynią . A co do płukania to wypuszczasz płun z układu zalewasz wodą i dodajesz ''magiczny środek" następnie rozgrzewasz auto tak aby pare razy włączył się wentylator, następnie spuszczasz wode i znowu zalewasz czystą wodą zaś grzejesz fure tak aby wypłukać układ, spuszczasz wode i zalewasz płyn . Na opakowaniu danego płuczka będzie instrukcaj do tego . Najlepiej jeszcze odpiąć węże od nagżewnicy i ją przepłukać wodą z węża tak aby pod niewielkim ciśnieniem ją przepłukac :)
rem3dy - 2009-12-21, 09:03

Dzieki za pomoc. A jeszcze jedno takie pytanie. Czy jest taka smutna ewentualnosc, ze podczas czyszczenia takim srodkiem moze dojsc do rozszczelnienia nagrzewnicy? Powiedzmy, ze moze byc tak zalepiona syfem,ze tylko on zabezpiecza przed powodzia. Ventka mam od nie dawna i nie wiem co w nim do konca siedzi :) .
bradley - 2009-12-21, 09:09

Mysle, ze jest lepsza ewentualnosc. Syf, ktory wyleci z nagrzewnicy wleci do ktoregos z kanalu w glowicy... :)

Ja bym jednak zdjal przewody zasilania i powrotu od nagrzewnicy i szlaufem przeplukal. A najlepiej byloby wlac tam wode z octem i odstawic na jakis czas. Zdrowo, bezpiecznie i skutecznie.

zlotykamil - 2009-12-21, 17:48

Panowie u mnie kicha jest - nie mam wogle ogrzewanie - ostatnie dni nie jedzilem ale jak przpalalem to cieplo lecialo - dzis zrobilem ponad 100km i tylko ledwo letnie powietrze leci - silnik temperature łapie normalnie - ventylator sie włącza dmuchawa dziala - przewody od nagrzewnicy gorące i tylko ciepla brak...
tak jak by sie zapowietrzyła nagrzewnica bo jeden ten co do bloku schodzi bardziej miekki od drugiego jest - nie wiem co robic odkreciłem zbiorniczek na odpalonym ale nic nie dalo - co z tym robic???

Paweł J. - 2009-12-21, 18:20

zlotykamil napisał/a:
co z tym robic???

Jeśli to zapowietrzona nagrzewnica to odkręć korek od zbiorniczka i podjedź przodem pod wzniesienie tak, aby nagrzewnica poszła w dół względem poziomej powierzchni...u mnie ten zabieg pomagał....oczywiście wszystko przy włączonym silniku.

zlotykamil - 2009-12-21, 19:26

to chyba nie powietrze :( meczylem go prawie godzine podjechalem za rada Pawła na wzniesienie nic nie dało kilka razy włanczal sie wentylator.... nie wiem co mu jest - czyżby równiez brudna nagrzewnica... ale z dnia na dzien?... :mur:
Paweł J. - 2009-12-21, 19:28

zlotykamil napisał/a:
czyżby równiez brudna nagrzewnica

Albo linka od środkowego pokrętła panelu nawiewów...może się gdzieś zawiesiła albo spadła z mocowania. Środkowe pokrętło chodzi normalnie ??

zlotykamil - 2009-12-21, 19:33

no normalnie niby bo jak przekrece na zimny to zimniejszym daje i na odwrót - dosc juz go mam na dzis :młotek: a jutro kolejna 100 km przede mna :mur:
zlotykamil - 2009-12-22, 21:02

panowie mecze temat - bo zimno mi ciagle :(
dzisiaj rozebralem prawie cala deska rozdzielcza w poszukiwaniu klapki od środkowego pokretła - linka działa ale ciekawe czy klapka sie otwiera? gdzie ona jest?

- ja nie znalazlem niestety - ten termotronick ma tyle czujników i innych bzdur ze nie mam pojecia jak to działa

vezet22 - 2009-12-22, 22:58

zlotykamil, tej klapki niezobaczysz tak łatwo :( zdejmij węże od nagrzewnicy i przepłucz ją wodą z węża zobacz czy jest drożna
Paweł J. - 2009-12-23, 15:18

zlotykamil, ostatnio na Lubelksim VAGu był podobny temat z identycznym problemem jak u Ciebie...rozwiązanie było zaskakujące...przytoczę cytat:

Dobra u mnie powodem braku ogrzewania był wyciek w okolicy termostatu, poszedł jakiś Oring w plastikowym króćcu, Oddawał płyn i sie zapowietrzał i dlatego niebyło grzania.
teraz odpalam po kilku km 90 stopni a w środku ciepełko.
Dlatego jak ktoś niema ogrzewania niech sprawdzi stan płynu może jest zapowietrzony, najtańszy sposób który w pierwszej kolejności można sprawdzić samemu

zlotykamil - 2009-12-23, 18:32

vezet22 napisał/a:
zdejmij węże od nagrzewnicy i przepłucz ją wodą z węża zobacz czy jest drożna

po swietach pojade na warsztat i porzadna myjka to zrobie - choc wydaje mi sie ze moze jest brudna ale raczej drozna po przy dodoawaniu gazu w przewodzie wylotowym rosnie cisnienie a w zbiorniczku robi sie wir no i oba przewody sa gorace

Paweł J. napisał/a:
.rozwiązanie było zaskakujące
widzisz Paweł ja dolewam 2 - 3 setki co miesiac dwa ale raczej stan trzyma - odpowietrzalem juz kilka razy i zadnej poprawy nie widze nawet na chwile... fakt pod samochód sie nie kladlem ale w ta pogoda to raczej nic nie zobacze

dzis wyciagnolem filtr pylkowy - czysty nie był ale zadnej poprawy :(
nienawidze takich sytuacji :mur: :mur: :mur:

vezet22 - 2009-12-23, 22:22

a oba węże od nagrzewnicy masz ciepłe ??
zlotykamil - 2009-12-23, 23:14

tak oba sa cieple - gorace nawet ;)
a moze to cos w zwiazku z wymiana parownika nastapiło...hmm

vezet22 - 2009-12-24, 01:13

skoro oba węże masz gorące to znaczy że przez nagrzewnice woda przechodzi , musi być problem chyba z tą klapką lub linką
Paweł J. - 2009-12-24, 08:38

vezet22 napisał/a:
skoro oba węże masz gorące to znaczy że przez nagrzewnice woda przechodzi , musi być problem chyba z tą klapką lub linką

Dokładnie.

A jełśi chodzi o wymianę parownika to mogłes jedynie układ zapowietrzyc.

krzys1989 - 2009-12-24, 10:10

U mnie byly weze gorace a nagrzewnica jednak byla walnieta,nie miala calego obiegu tylko przy wyjsciu i wejsciu zrobila sobie obieg :D
zlotykamil - 2009-12-24, 11:47

mi tez cos sie wydaje ze ona nie jest drozna do konca - tak czy owak teraz zaczne od płukania - napewno nie zaszkodzi - jak juz to nie pomoze to trzeba bedzie rozbierac deche :mur: i chyba cała bo ta tajemnicza klapka nie wiadomo gdzie jest - szukam jej na schematach i na zadnym znalezc nie moge i wydaje mi sie ze to nie jest klapka tyko jakis zaworek bo jak inaczej ten termotronic by działał.... - dobrze ze mrozy ustąpiły bo poodmrażał bym sie jeszcze troche...
krzys1989 - 2009-12-24, 11:56

Mozna przeplukac ja jakims srodkiem do udrazniania,tylko uwazaj bo to mozna plukac tylko i wylacznie nagrzewnice a nie mozna wlac tego do calego ukladu bo narobisz sobie bigosu :faja:
Michcik - 2009-12-24, 12:36

u ojca ostanio tez ogzrewanie wysiadlo i tez myslalem ze nagrzewnica siadla bo plyn przechodzil przez nagrzewnice a ciepla ni Cho***y nie bylo, okazalo sie ze termostat nie puszczal calego obiegu a na dodatek przeplukali nagrzewnice i teraz grzeje jeszcze lepiej niz u mnie na thermotroniku ;/ U mnie znow jak ustawie na 30 st to jest parowa ze wytrzymac sie nie da a jak ustawie np na 26,28 to juz ostro spada ogrzewanie ;/ nie wiedziec czemu ;/
Lwomati - 2009-12-24, 12:39

tak jest i już. Ustawisz na 30 st. to grzeje nie 30 tylko max ile wyciśnie. Później zmieniasz na 26 to Ci się wydaje, że jest zimno.
bradley - 2009-12-24, 13:19

Ja u siebie nie moge znalezc optymalnej temperatury.
Jak dam jedynke i full i na nogi to szyby paruja, jak dam na szyby to mi nogi marzna. Jak dam na 2 i full to jest mi za goraco.

Lwomati - 2009-12-24, 13:24

bradley, zmień samochód :diabełek: w astrze ustawiam sobie szyby i nogi daję max i jest elegancko.
miki9a - 2009-12-24, 13:34

Lwomati napisał/a:
w astrze ustawiam sobie szyby i nogi daję max i jest elegancko.

ojciec tez ma astre i to jest elegancka sprawa te ustawienie. ale w ventce to sobie ustawiam pomiędzy i dmucha na szybę i nogi :P

Michcik - 2009-12-24, 16:12

Lwomati napisał/a:
tak jest i już. Ustawisz na 30 st. to grzeje nie 30 tylko max ile wyciśnie. Później zmieniasz na 26 to Ci się wydaje, że jest zimno.

to nie ejst do konca tak ze mi se wydaje ze ejst zimno, bo jak sie samochod tylko rozgrzeje troszke (niedlug czas) to nawet przy 26-28 jesct cieplo a jak jade dalej i po jakims czasie nawet jakbym nie ruszal pokretla to na tym samym nastawieni9u zaczyna leciec chlodne powietrze

Lwomati - 2009-12-24, 16:28

no bo termotronic przecież musi wyrównywać temperaturę do tej co ustawiłeś ;)
rem3dy - 2009-12-27, 10:28

Hej,
Tez mialem jak wiece problemy z cieplem w aucie i korzystajac z rady w tym watku podjechalem pod gorke i odpowietrzylem uklad. Teraz jest cieplo :) . Wielkie dzieki :) )).

Skoro jest tu czasem mowa takze o termostatach, to powiedzcie jaka powinna byc normalna temp na wskazniku? Wczoraj smiglem 90km i nie rosnie powyzej 70stopni. Na chwile przeslonilem chlodnice kartonem i wzrosla do 80. Do 90 wzrasta jak stoje w miejscu i daje na 2000 obroty.Silnik benzynka 1,8

krzys1989 - 2009-12-27, 11:07

Siemka,ja wczoraj jechalem droga szybkiego ruchu i ponad 100km to mi wskaznik pokazywal 85stopni,a jak stoje to mam caly czas 90 z tym ze termostat zmienialem rok temu bo maialem max 70 non stop :)
pablomed - 2009-12-27, 18:38

krzys1989, 5 stopni to się nie przejmuj, u mnie mniej więcej to samo. Jak zacznie spadać przy szybkiej jeździe poniżej 75 to trzeba myśleć nad termostatem
zlotykamil - 2009-12-29, 19:51

Panowie jest juz wreszcie SAUNA u mnie w aucie :zabawa: :zabawa: :zabawa:
Jednak winna była nagrzewnica - choć nic na to nie wskazywało to była tam kupa syfu - wypłukałem dwa razy jakimś środkiem do tego stworzonym pozniej gorącą woda pod cisnieniem z myjki kilka razy - nowy płyn i żar sie leje teraz z kratek :D :D :D

teraz tylko sie modlic zeby nic tam sie nie rozszczelniło ;)

miki9a - 2009-12-29, 20:24

no to fajnie teraz nie musisz marznąc a zapowiadają mrozy. a sam robiłeś czy tak jak mi pisałeś ??
zlotykamil - 2009-12-29, 20:40

to znaczy to dziwna sprawa - bo nie mam gdzie wiec pojechałem do ego mirexu - gdzie super warsztat i warunki sa ale z mechanikami gorzej :diabełek:
wiec byłem tam ale praktycznie sam wszystko zrobiłem wg swego pomysłu ale podliczyli mnie na koniec 130 zł (nowy płyn + środek do płukania + usługa :połbie: ) ale to nic w porównaniu do tego ciepełka :D

chyba swój warsztat otworze w koncu :P :P

miki9a - 2009-12-29, 20:55

no warsztat to oni i mają ale z tego co słyszałem to nie warto tam robić ani kupować

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group