Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Wodospad oleju

naws - 2009-12-18, 16:56
Temat postu: Wodospad oleju
Witam koledzy, natrafiłem dzisiaj na taki problem :
ładowałem kumpla na kablach bo mu aku zdechł, i tak nagle przyjzałem się co sie dzieje pod moja maska i zauwazylem jak olej wycieka mi ciurkiem przez bagnet....
Wyciągnąłem na chwilkę bagnet to olej chlusnął jak z kranu - to włozylem bagnet, zgasiłem Ventylka i tyle. Ale straciłem sporo oleju.

Znajomy mechanik powiedzial mi przez tel ze to na pewno będzie zapchana odma pod blokiem silnika, wystarczy ją wyciągnąć, przeczyścić i będzie gitara - ale nie był w stanie mi powiedziec gdzie mam ta odmę.

Moze ktos z Was miał podobny problem, albo po prostu wie gdzie takowa odma jest, jak się ją ściąga itp ?

Mam silnik 1.6 w gazie, ale jezeli ktos wie gdzie jest odma w 2.0 albo 1.8 to niech pisze, moze znajdę w poblizu moja odmę.

POMOCY :)

pablo170 - 2009-12-18, 17:11

odma w 1.8 (strzałka na dole )



i odma w 2.0



ale 1.6 to zupełnie inna konstrukcja. Silnik jest pochylony ku przodowi z wydechem od przodu i odmy musisz szukać z tyłu silnika. 1.8 i 2.0 mają kolektory ssące i wydechowe z tyłu jak i cały silnik nachylony jest na podszybie.
Musisz odme wyczyścić godzina roboty i olej przestanie lecieć. Ostatecznie możesz zatkać bagnet i liczyć, że ciśnienie samo przetka odme, ale to ryzykowne jest, bo zamiast odetkać odme możesz "odetkać" np. zimering :P

Paweł J. - 2009-12-18, 17:23

naws napisał/a:
Mam silnik 1.6 w gazie

Kolega w golfie 3 miał taki sam problem...tam był także 1.6 75 KM....także wywaliło olej z bagnetu....po prostu miał gesty olej...przyszły mrozy a z oleju zrobiła się galareta...na szczęście nie zatarł silnika...u niego także się coś zapchało i chyba była to odma :mysli:

Tak czy siak to była wina gęstego oleju i wielkiego mrozu.

naws - 2009-12-18, 17:24

nie no zatykanie bagnetu nie ma sensu :)
Dzięki wielkie za zdjęcia, wiem juz przynajmniej ze mam szukać długiej krętej rurki od bloku silnika biegnącej przy bagnecie :)
Zobaczymy co z moich poszukiwan wyniknie :)

Jeśli ktoś ma zdjęcie samego silnika 1.6 to niech wrzuci prosze :) Ja sam nie mam a moze po zdjęciu juz uda nam się zlokalizować gdzie jest odma :)

PS jak się ją ściąga ? Trzeba kluczy ? Czy tylko poluzowac i wyciągnąć rękami ?

naws - 2009-12-18, 17:29

No tak przecztalem troche o tym w necie, glownie zdarza sie to w mk2 1.3 albo wlasnie w mk3 1.6 75KM. Podobno jest to przez zimno i skraplanie się wody w odmie, ta się tam gromadzi, do tego dochodzi jakis syf i się zatyka....a dzieje się tak zwykle tylko na krótkich dystansach - odma wtedy jeszcze sie nie nagrzewa i woda nie paruje - przez co jest zatkana. Tak bylo w moim przypadku, wlaczylem auto tylko po to zeby podladowac kumpla i pogazowalem troche...Przed chwilką przejechalem się autem jakis kilometr (tez krótki odcinek) nic się nie dzialo ( moze za krótki odcinek, albo jeszcze byl nagrzany)...;/
ogółem śmieszna sprawa :P pierwszy raz z czyms takim mam do czynienia

Paweł J. - 2009-12-18, 17:34

naws napisał/a:
w mk2 1.3

Będę się powtarzał... ;)
Kolejny kolega ma golfa2 z 1.3....identyczny przypadek...wywaliło olej....z tym ze u niego skończyło się na zmianie silnika, gdyż kontrolka od smarowania nie zadziałała :(

naws - 2009-12-18, 17:47

Paweł J. napisał/a:
z tym ze u niego skończyło się na zmianie silnika, gdyż kontrolka od smarowania nie zadziałała :(


oj odpukać :)

100P - 2009-12-19, 10:52

jak u siebie w 1.8 miałem zapchana tą odmę to mi spod pokrywy zaworów olej wywalało. ale z bagnetu nie. wystarczy zdemontować, wyciągnąć ze środka metalowe siteczko (z drucików) i przepchać ;)
SnQ_ - 2009-12-19, 14:44

a ja mam takie pytanie.. czy niska temaperatura moze powodowac w jakis sposob, ze jest mniej oleju? bo dzis chcialem sobie poprostu przepalic silniczek, zalaczylem go i patrze ze ikonka oleju miga.. sobie myskle, ze niedobrze, olej przeciez byl ladowany na maxa w sierpniu.. sprawdzilem bagnecikiem no i bylo ponizej poziomu.. dodam tylko, ze autko stoi caly czas na polui, a nie w garazu
Paweł J. - 2009-12-19, 17:16

Temperatura otoczenia ma delikatny wpływ na poziom oleju....nawet jeśli sprawdzasz olej po 20 minutach od zgaszenia silnika bedzie go minimalnie więcej niż gdy będzie zimny...po prostu olej podobnie jak płyn chłodniczy zwiększa objętość pod wpływem temperatury, ale to małe zależności i można je zaobserwować na bagnecie gdy auto stoi na równym podłożu.

Ale na bank nie jest tak ze z poziomu max robi się poniżej minimum :( Wczesniej samochód wciągał olej ??

SnQ_ - 2009-12-19, 19:25

nie wciagal nic.. treraz bylem troszke pojezdzic i ani razu sie nie zaswiecila kontrolka od oleju.. ja juz sam nie wiem..
Vento-Łukasz - 2009-12-19, 23:09

naws, mógł bys kolego zrobić fotki jak bedziesz robił tą odme i gdzie ona jest bo niedajboże moze sie jeszcze komus to przydać :(

ps.Też mam 1.6 ;)

naws - 2009-12-20, 09:42

Niestety nie będę tego robił sam. Auto idzie w poniedzialek do mechanika, przczyści, zmieni olej i filter a ja w tym czasie bede w pracy. Teraz przed swiątami nie mam gdzie palca wlozyc nie ma czasu, a jeszcze zimno jak pieron to nie bede dlubal przy swoim sam :D Ale postaram się jak najwiecej wyciągnąć od mechanika :)
Vento-Łukasz - 2009-12-20, 11:01

naws napisał/a:
Ale postaram się jak najwiecej wyciągnąć od mechanika

spoczko :OK:
Nawet jak on ci powie gdzie to jest to i tak bedzie super ;) ;)

SnQ_ - 2009-12-20, 12:38

przperaszam, ze sie komus wkrecam w temat, ale urde wieczorem jak przyjechalem do domu to osbie spradzilem poziom naszym bagnecikiem i wszystko bylo ok.. czy jest mozliwosc ze olej sie gdzies "schowal"?
Paweł J. - 2009-12-20, 13:57

SnQ_ napisał/a:
czy jest mozliwosc ze olej sie gdzies "schowal"?

Tak jest....sam nie raz tak miałem....wystarczy że np wyłączysz silnik...samochód postoi z pół godziny...przyjdziesz, odpalisz wjedziesz do garażu i po 3 godzinach sprawdzasz olej i z max robi się środek miarki....miałem tak nie raz....nie wiem od czego to zależy, czy może pompa zassie oleju i nie wypuści...nie mam pojęcia...ale tak mi sie nie raz zdarzało...wystarczy rozgrzać silniczek i wszystko wraca do normy.

SnQ_ napisał/a:
jak przyjechalem do domu to osbie spradzilem poziom

Sprawdzałes na ciepłym czy zimnym silniku ?? Zaraz po zgaszeniu poziom bedzie zaniżany....w ok 15-90 (w zalezności od temperatury otoczenia) minut po zgaszeniu poziom bedzie lekko zawyżany (testowane osobiście na mobilu 10W40 ;) )

bebos - 2009-12-20, 17:37

Taki mały schemacik umiejscowienia odm do silników 2E, AAM, ABS, 1Y, AAZ i 1Z. Zaznaczone na czerwono.



Najlepiej wyjąc i dokładnie wyczyścić. Osadza się tam szlam, który zamarza i odcina odpowietrzenia bloku silnika. Tym samym ciśnienie wywalane jest przez miarkę wraz z olejem

naws - 2009-12-21, 15:22

Panowie Ventka sprawna, za robote wyczyszczenia odmy, zmiana oleju i filtra oleju wyszło mnie 50zł.
Podobno mialem tam wiekszy syf niz jest na wiosne jak sa roztopy :)

Odma u mnie znajduje sie w niefajnym miejscu, z tylu silnika, głupie dojście strasznie, trzeba się nieźle nagimnastykować. Nie mialem jak zrobic zdjęć, moj telefon nie chwyta w takich zaciemnionych miejscach a jak sie zapalilo lampke to przeswietlało :P
W takich wypadkach kiedy odma sie zapycha polecany jest olej polsyntetyczny, poniewaz mineralny wydziela taki osad, który przyczynia się w pewien sposób do zapchania odmy.

Paweł J. - 2009-12-21, 16:16

naws napisał/a:
Panowie Ventka sprawna, za robote wyczyszczenia odmy, zmiana oleju i filtra oleju wyszło mnie 50zł.

No to naprawdę bardzo tanio :OK:

naws, a na jakim oleju śmigasz ??

naws - 2009-12-21, 17:40

Lotos Mineral - gaz 40-15 . Dla samochodów na LPG. Przywiozłem mu swój własny i taki mi wlał, ale powiedział mi, że to nie był najlepszy wybór, najlepszy byłby półsyntetyk. Ale myśle ze pośmigam na nim spokojnie te 8 - 10 tysięcy km :)
Filtr oczywiście Filtron.

50zł za samą robociznę wziął (olej 5l i filter sam przywiozłem, kosztowały mnie 70zł)
Myślę, że 50zł to i tak nie dużo jak na tą usługę. Myślałem, że 80 - 100 zawoła.
Jednak jak się jeździ długo do jednego mechaniora to jakieś względy są, bo i jako pierwszy w kolejce byłem i mogłem w warsztacie patrzeć co robi :) Tyle że zmarzłem na kość i poszłem do domu bo bym dłużej nie wytrzymał :P

Vento-Łukasz - 2009-12-21, 19:43

naws napisał/a:
Panowie Ventka sprawna, za robote wyczyszczenia odmy, zmiana oleju i filtra oleju wyszło mnie 50zł.

no to gratulacje

Ty zrobiłes a u mnie sie popsuło ide dziś do Ventyla odpalam a tam kontroleczka sobie mruga no i pięknie obejrzałem silnik znalazłem odme i polalem ja gorącą wodą i ruszyło wiem ze i tak do jutra zamarznie ale musiałem jechac :]
Jutro musze coś z tym fantem zrobić :(

Paweł J. - 2009-12-21, 19:55

Vento-Łukasz, a na jakim Ty oleju śmigasz ??
Vento-Łukasz - 2009-12-21, 22:21

Paweł J. napisał/a:
Vento-Łukasz, a na jakim Ty oleju śmigasz

a wiesz ze sam nie wiem musze jakoś sprawdzić bo jak go kupiłem to jeszcze nie wymieniałem :( ale wiadomo bede robił remocik i zaleje go półsyntetycznym :)

naws - 2009-12-22, 09:59

Zdecydowanie najlepszy wybór półsyntetyk:) Odme jak wiesz gdzie masz sobie sam sciągnij i przeczyść :) Mnie mechanik akurat najpierw odmrozil przelał wrzątkiem a potem sprężonym powietrzem jechał :)
Paweł J. - 2009-12-22, 10:02

No to Panowie daliście mi do myślenia...od jakiegoś czasu chodziło mi po głowie przejście na mineralny, ale jednak zostaję na półsyntetyku.
naws - 2009-12-22, 16:13

Słuszna decyzja :)

Jeśli chodzi o mnie to temat zmknięty - autko zrobione, problem wyjaśniony i wszystko gra.
Ale temacik pewnie (odpukać) jeszcze komuś posłuży


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group