Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - skrzynia biegów

ireneusz5076 - 2009-12-22, 20:23
Temat postu: skrzynia biegów
Witam mam mały problem od jakiegoś czasu zaczęło coś się dziać z moją skrzynia a mianowicie zaczęło coś terkotać, przestaje jak dodaje gazu a jak puszczam zaczyna znowu,trochę jest ciszej jak jadę na luzie powraca jak wrzucam bieg i puszczam nogę z gazu co to może być czekam może ktoś to już przerabiał. :( :( :( [/fade]
vezet22 - 2009-12-22, 22:36

niepowiedziane że problem leży w samej skrzyni,
ireneusz5076 napisał/a:
terkotać,
może same przeguby wewnętrzne :hmmm: sprawć na wszelki wypadek olej w skrzyni .
Przemek - 2009-12-22, 22:43

Jak masz gdzie to sprawdz oznacznie skrzyni. Wtedy wpisz je na google i wyskoczą główne usterki. A powiedz jak sie zachowuje skrzynia jak jedziesz na wstecznym. Jeżeli też coś słychać może być to mechaniżm róznicowy
ireneusz5076 - 2009-12-22, 23:39

nie wiem nie sprawdzałem jeszcze na wstecznym,a olej jest ok tyle co powinno być przeguby sprawdzone na skręcie w lewo i prawo nic nie puka nie stuka,jutro sprawdze oznaczenia i się odezwe.
ireneusz5076 - 2009-12-22, 23:45

A jeszcze gdzie są oznaczenia skrzyni
vezet22 - 2009-12-22, 23:51

ireneusz5076 napisał/a:
przeguby sprawdzone na skręcie w lewo i prawo nic nie puka nie stuka,

ja mówię o wewnętrznych a nie o zewnętrznych

ireneusz5076 - 2009-12-22, 23:54

Były sprawdzane wew i zew.
vezet22 - 2009-12-22, 23:56

a jak sprawdziłeś wewnętrzne ??
Lwomati - 2009-12-23, 00:03

oznaczenie skrzyni będziesz miał na wlepie w bagażniku. To jest wlepka z kodami lakieru i wyposażenia samochodu.
Odnośnie trajkotania to może być tak jak ventylek86 pisze mechaniz różnicowy.

ireneusz5076 - 2009-12-23, 00:19

Jutro sprawdze jeszcze raz te wew i się odezwę.
Wydym - 2009-12-23, 13:47

Lwomati napisał/a:
Odnośnie trajkotania to może być tak jak ventylek86 pisze mechaniz różnicowy.


Dokładnie różnicówka ci siada....Ja mam to samo jeździj do póki skrzynia nie siądzie......Chyba że masz za grosze inna to kup :P

ireneusz5076 - 2009-12-23, 15:51

A ile moge na tym jeżdzić bo nie długo mam wyjazd do niemiec i mam pewne obawy.
Przemek - 2009-12-23, 21:25

MOże ci każdej chwili paść. Mi się to stało przy wyprzedzaniu. miałem 50km/h redukcja do dwójki gaz w podłogę i za mno kupa dymu. Z początku myślałem ze to poszedł mi simering na wale, więc szybko zgasiłem a jak zajzałem pod spód widziałem całe auto w oleju. Po zdjeciu skrzyni okazało się ze mam 6 diur i skrynia do wyrzucenia. A teraz mam od 1.6 16V i jest lepiej niż na starej
vezet22 - 2009-12-23, 21:59

ventylek86 napisał/a:
A teraz mam od 1.6 16V i jest lepiej niż na starej

to znaczy co lepiej ?? jakieś inne przełożenia ??

Przemek - 2009-12-23, 22:05

Pierszy drugi i trzeci bieg taki jak w ori ale czwarty to już rakieta. Ma dużo lepsze przyśpieszenie no i na piątce ma lżej. Tylko ze krótka bo narazie doszedłem do 200 km/h przy 5700 obr/min
Przemek - 2009-12-23, 22:07

A spalanie to na tej skryzni to okolo 9 litrow benzyny i gazu 9 do 11 na setke
vezet22 - 2009-12-23, 22:08

czyli wolniejsz :P
ireneusz5076 - 2009-12-24, 09:14

czyli pomału wymiana skrzyni a co za tym idzie wymienie odrazu całe sprzęgło.
ireneusz5076 - 2009-12-24, 09:18

czyli cała naprawa jakiś 1000 bez robocizny bo sam zrobie.dzięki za porady po świetach biore się za wymiane.
ireneusz5076 - 2010-01-20, 12:03

Witam dacie wiare przestało terkotać nie wiem co się stało to jakiś cud zobaczymy jak długo narazie jest ok i nic nie będę robił dzięki za porady i pozdrawiam. :] :] :] :hejka:
grzegorz - 2010-01-30, 17:10

Wam mam problem ze skrzynią w mojej ventce coś mi rechocze ale tylko przy cofaniu chciałbym sprawdzić stan oleju le gdzie są korki spustu i od dolewania czy ktoś pomoże????
Paweł J. - 2010-01-30, 17:51

grzegorz, jeśli skręcisz koła w lewo to przy lewym kole jest korek przelewowy do pomiaru (na imbus)...odkrecasz go powoli (ale nie do końca) i jeśli coś z niego wycieknie znaczy że poziom jest ok
krzeszak - 2010-01-30, 18:05

Paweł J. napisał/a:
jeśli skręcisz koła w lewo to przy lewym kole jest korek przelewowy do pomiaru (na imbus)...

na poniższej fotce zaznaczone na czerwono

D_M_C_ - 2010-01-31, 11:07

Pany a jak dolać olej do skrzyni i jaki. Vento 2.0 GT. Coś mi się ostatnio zrobiło mokro wokół skrzyni. Na razie stoję bo padł czujnik Halla ale jutro będą części i trzeba zrobić skrzynie.
Paweł J. - 2010-01-31, 11:16

D_M_C_, producent zaleca 75W90...ale co masz w skrzyni-tego nie wiem.

D_M_C_ napisał/a:
Pany a jak dolać olej do skrzyni i jaki. Vento 2.0 GT.

Zobacz najpierw czy z korka przelewowego coś w ogóle wycieka. Z tego co zauważyłem to zdaje się że samochód powinien być trochę przechylony na prawą stronę w trakcie nalewania, aby tego oleju wlać więcej-tak aby piąty bieg miał dobre smarowanie. Oraz po to aby potem w trakcie sprawdzania oleju w skrzyni coś z tego korka wyciekło. (przynajmniej tak mi się wydaje)

D_M_C_ - 2010-01-31, 12:40

Paweł J. napisał/a:
D_M_C_, producent zaleca 75W90...ale co masz w skrzyni-tego nie wiem.


Wiesz tego to ja sam nie wiem :mur: Ale jutro jak odpalę to sprawdzę poziom i wtedy zobaczymy. Na razie to muszę wymienić aparat zapłonowy.

Mati_89 - 2010-01-31, 11:35

grzegorz, działałeś juz coś w tej sprawie?? u mnie jest podobny problem tylko przy cofaniu cos klekocze po stronie kierowcy wydaje mi sie że to przegłub ale przy jeździe na innych biegach wszystko jest ok.
miki9a - 2010-01-31, 11:52

Mati_89 napisał/a:
u mnie jest podobny problem tylko przy cofaniu cos klekocze po stronie kierowcy wydaje mi sie że to przegłub ale przy jeździe na innych biegach wszystko jest ok.


u mnie było podobnie przy cofaniu coś cykało po stronie pasażera na innych biegach było oki ale zrobiłem tak na cykaniu na wstecznym około 5 tyś km potem już zaczął się odzywać i w jeździe do przodu aż w końcu padł po wymianie już nic nie cyka :]

Mati_89 - 2010-01-31, 12:23

miki9a, masz na myśli przegłub tak?
miki9a - 2010-01-31, 12:48

Mati_89 napisał/a:
miki9a, masz na myśli przegłub tak?


tak a dokładniej zewnętrzny ten przy kole

przemolas4 - 2010-01-31, 13:21

pany . glowny problem w ventkach ( szczegolnie w wersjach 2.0 i gt ) to fabrycznie za slabe skrzynie biegow .efekt , to strzelajace dyfery .
jednak jesli jestescie pewni , ze to dyf sie wali , to lepiej dac sobie czasu , wymienic dyfer i po klopocie .
z regoly biegi wszystkie sa git , a jak dyfer strzela , to bankowo dochodzi przy renowacji jeszcze spawanie obodowy itp.
jest jeszcze jeden objaw terkotania .
jesli terkotanie podobne jest do delikatnego zachodzenia na siebie zembow kola atakujacego i drugiego , to objaw ten wskazuje na zniszczenie lozyska walka atakujacego .
znak , ze za pare kilometrow bedzie po zabawie .
jednak dopoki lozysko sie do konca nie rozsypie , to jeszcze mozna to za relatywnie niskie koszta naprawic .
lozysko + demontaz skrzyni + wymiana lozyska.
a...... i jeszcze jedno spostrzezenie .....jesli wymieniacie skrzynke biegow , a nie mozecie dostac od takiego samego silnika , to moze byc od innego . ja u siebie mialem na koncu w 2.0 benzynce zamontowana skrzynke od 1.9 td .
zasada jednak jest taka , ze by to chodzilo bez awaryjnie trzeba wymienic rowniez obodowe sprzegla , poniewaz maja rozne grubosci brodzenia . i to na tyle .
w razie pytan zapraszam na gg .

Mati_89 - 2010-01-31, 13:25

przemolas4, to wykluczasz przegub?
grzegorz - 2010-02-03, 09:33

Paweł J. dzięki znalazłem ten korek będę próbował odkręcić i wtedy zobaczę co z olejem dzięki za wskazówki :hejka:
Paweł J. - 2010-02-03, 09:37

grzegorz, tylko powoli go odkręcaj...jeśli olej jest w odpowiednim stanie to zacznie cieknąć...gorzej jak się rozpędzisz, wykręcisz śrubę do końca i część oleju wycieknie. ;)
grzegorz - 2010-02-03, 12:11

Mati_89,będę odkręcał sprawdzę olej czy nie ma tam opiłków czy u Ciebie też terkocze jak jedziesz do przodu z włożonym wstecznym? bo u mnie terkocze :hejka:
Mati_89 - 2010-02-03, 12:52

a tego to jeszcze nie sprawdzałem :D
Mati_89 - 2010-02-12, 21:46

dzisiaj byłem u mechaniora stwierdził że to jednak skrzynia juz siada :( narazie bede jeżdził aż sie rozsypie a mam nadzieję że to szybko nie nastąpi :( Może ktoś sie wyupowiedzieć jak długo jeździł a może nadal jeżdzi z takim terkotaniem na wstecznym??
Paweł J. - 2010-02-13, 07:25

Mati_89 napisał/a:
Może ktoś sie wyupowiedzieć jak długo jeździł a może nadal jeżdzi z takim terkotaniem na wstecznym??

Spyro śmigam na takim terkotaniu coś bardzo długo az się sypneło.

Ale spoko...skrzynie do 1.8 są dosyć tanie. ;)

Przemek - 2010-02-13, 07:34

Ja jeżdziłem 3 miesiące aż się rozpadła. przyczyną był uszkodzony mechanizm róznicowy.
Mati_89 - 2010-02-13, 08:29

Paweł J. napisał/a:
Ale spoko...skrzynie do 1.8 są dosyć tanie. ;)

no ale trzeba też jeszcze dobra wychaczyć,a od jakich innych silników by tez pasowały?

Paweł J. - 2010-02-13, 08:36

Ja to bym się rozglądał za tą skrzynią, która była ładowana do 1.8 55KW....z tego co widzę to co słabszych motorów szła skrzynia która jest o ok 10 km/h dłuższa-jak dla mnie fajne rozwiązanie na trasę.
Krzysiek9042 - 2010-09-26, 13:07

witam. Ja natomiast mam taki problem ze skrzynia ze jak smamochod postoi np. przez noc lub pare godzin i gdy go odpale to nie moge wrzucic wstecznego tylko slychac takie zgrzytanie. A gdy chcem wlaczyc inny bieg i mam nacisniete sprzeglo to tez zaden sie nie chce wrzucic jedynie 3 ale gdy proboje ja wrzucic na wcisnietym sprzegle to gy popycham na 3 to samochod rusza do przodu i dodam ze sprzeglo jest caly czas wcisniete. Ale jak juz sie bujnie troche do przodu to wtedy wsteczny wczodzi bez problemu. I co to moze byc za przyczyna??
rafal3rf - 2010-09-27, 10:01

Naciągnij linkę ze sprzęgła :D ja tak miałem w golfie II podobne objawy

Juz ze 2 lata słucham terkotania na wstecznym i jakos sie jeszcze trzyma :D

archeolog - 2010-10-03, 21:59

Skrzynie vw są bardzo uniwersalne musi być ten sam typ wybieraków i sprzęgła oraz paliwa
I pasuje z tym że wytrzymałość jest różna ponoć te ABS-owe są wytrzymałe ,Vr6, 2y itp


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group