|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - skrzynia biegów
ireneusz5076 - 2009-12-22, 20:23 Temat postu: skrzynia biegów Witam mam mały problem od jakiegoś czasu zaczęło coś się dziać z moją skrzynia a mianowicie zaczęło coś terkotać, przestaje jak dodaje gazu a jak puszczam zaczyna znowu,trochę jest ciszej jak jadę na luzie powraca jak wrzucam bieg i puszczam nogę z gazu co to może być czekam może ktoś to już przerabiał. [/fade]
vezet22 - 2009-12-22, 22:36
niepowiedziane że problem leży w samej skrzyni, ireneusz5076 napisał/a: | terkotać, | może same przeguby wewnętrzne sprawć na wszelki wypadek olej w skrzyni .
Przemek - 2009-12-22, 22:43
Jak masz gdzie to sprawdz oznacznie skrzyni. Wtedy wpisz je na google i wyskoczą główne usterki. A powiedz jak sie zachowuje skrzynia jak jedziesz na wstecznym. Jeżeli też coś słychać może być to mechaniżm róznicowy
ireneusz5076 - 2009-12-22, 23:39
nie wiem nie sprawdzałem jeszcze na wstecznym,a olej jest ok tyle co powinno być przeguby sprawdzone na skręcie w lewo i prawo nic nie puka nie stuka,jutro sprawdze oznaczenia i się odezwe.
ireneusz5076 - 2009-12-22, 23:45
A jeszcze gdzie są oznaczenia skrzyni
vezet22 - 2009-12-22, 23:51
ireneusz5076 napisał/a: | przeguby sprawdzone na skręcie w lewo i prawo nic nie puka nie stuka, |
ja mówię o wewnętrznych a nie o zewnętrznych
ireneusz5076 - 2009-12-22, 23:54
Były sprawdzane wew i zew.
vezet22 - 2009-12-22, 23:56
a jak sprawdziłeś wewnętrzne
Lwomati - 2009-12-23, 00:03
oznaczenie skrzyni będziesz miał na wlepie w bagażniku. To jest wlepka z kodami lakieru i wyposażenia samochodu.
Odnośnie trajkotania to może być tak jak ventylek86 pisze mechaniz różnicowy.
ireneusz5076 - 2009-12-23, 00:19
Jutro sprawdze jeszcze raz te wew i się odezwę.
Wydym - 2009-12-23, 13:47
Lwomati napisał/a: | Odnośnie trajkotania to może być tak jak ventylek86 pisze mechaniz różnicowy. |
Dokładnie różnicówka ci siada....Ja mam to samo jeździj do póki skrzynia nie siądzie......Chyba że masz za grosze inna to kup
ireneusz5076 - 2009-12-23, 15:51
A ile moge na tym jeżdzić bo nie długo mam wyjazd do niemiec i mam pewne obawy.
Przemek - 2009-12-23, 21:25
MOże ci każdej chwili paść. Mi się to stało przy wyprzedzaniu. miałem 50km/h redukcja do dwójki gaz w podłogę i za mno kupa dymu. Z początku myślałem ze to poszedł mi simering na wale, więc szybko zgasiłem a jak zajzałem pod spód widziałem całe auto w oleju. Po zdjeciu skrzyni okazało się ze mam 6 diur i skrynia do wyrzucenia. A teraz mam od 1.6 16V i jest lepiej niż na starej
vezet22 - 2009-12-23, 21:59
ventylek86 napisał/a: | A teraz mam od 1.6 16V i jest lepiej niż na starej |
to znaczy co lepiej jakieś inne przełożenia
Przemek - 2009-12-23, 22:05
Pierszy drugi i trzeci bieg taki jak w ori ale czwarty to już rakieta. Ma dużo lepsze przyśpieszenie no i na piątce ma lżej. Tylko ze krótka bo narazie doszedłem do 200 km/h przy 5700 obr/min
Przemek - 2009-12-23, 22:07
A spalanie to na tej skryzni to okolo 9 litrow benzyny i gazu 9 do 11 na setke
vezet22 - 2009-12-23, 22:08
czyli wolniejsz
ireneusz5076 - 2009-12-24, 09:14
czyli pomału wymiana skrzyni a co za tym idzie wymienie odrazu całe sprzęgło.
ireneusz5076 - 2009-12-24, 09:18
czyli cała naprawa jakiś 1000 bez robocizny bo sam zrobie.dzięki za porady po świetach biore się za wymiane.
ireneusz5076 - 2010-01-20, 12:03
Witam dacie wiare przestało terkotać nie wiem co się stało to jakiś cud zobaczymy jak długo narazie jest ok i nic nie będę robił dzięki za porady i pozdrawiam.
grzegorz - 2010-01-30, 17:10
Wam mam problem ze skrzynią w mojej ventce coś mi rechocze ale tylko przy cofaniu chciałbym sprawdzić stan oleju le gdzie są korki spustu i od dolewania czy ktoś pomoże????
Paweł J. - 2010-01-30, 17:51
grzegorz, jeśli skręcisz koła w lewo to przy lewym kole jest korek przelewowy do pomiaru (na imbus)...odkrecasz go powoli (ale nie do końca) i jeśli coś z niego wycieknie znaczy że poziom jest ok
krzeszak - 2010-01-30, 18:05
Paweł J. napisał/a: | jeśli skręcisz koła w lewo to przy lewym kole jest korek przelewowy do pomiaru (na imbus)... |
na poniższej fotce zaznaczone na czerwono
D_M_C_ - 2010-01-31, 11:07
Pany a jak dolać olej do skrzyni i jaki. Vento 2.0 GT. Coś mi się ostatnio zrobiło mokro wokół skrzyni. Na razie stoję bo padł czujnik Halla ale jutro będą części i trzeba zrobić skrzynie.
Paweł J. - 2010-01-31, 11:16
D_M_C_, producent zaleca 75W90...ale co masz w skrzyni-tego nie wiem.
D_M_C_ napisał/a: | Pany a jak dolać olej do skrzyni i jaki. Vento 2.0 GT. |
Zobacz najpierw czy z korka przelewowego coś w ogóle wycieka. Z tego co zauważyłem to zdaje się że samochód powinien być trochę przechylony na prawą stronę w trakcie nalewania, aby tego oleju wlać więcej-tak aby piąty bieg miał dobre smarowanie. Oraz po to aby potem w trakcie sprawdzania oleju w skrzyni coś z tego korka wyciekło. (przynajmniej tak mi się wydaje)
D_M_C_ - 2010-01-31, 12:40
Paweł J. napisał/a: | D_M_C_, producent zaleca 75W90...ale co masz w skrzyni-tego nie wiem. |
Wiesz tego to ja sam nie wiem Ale jutro jak odpalę to sprawdzę poziom i wtedy zobaczymy. Na razie to muszę wymienić aparat zapłonowy.
Mati_89 - 2010-01-31, 11:35
grzegorz, działałeś juz coś w tej sprawie?? u mnie jest podobny problem tylko przy cofaniu cos klekocze po stronie kierowcy wydaje mi sie że to przegłub ale przy jeździe na innych biegach wszystko jest ok.
miki9a - 2010-01-31, 11:52
Mati_89 napisał/a: | u mnie jest podobny problem tylko przy cofaniu cos klekocze po stronie kierowcy wydaje mi sie że to przegłub ale przy jeździe na innych biegach wszystko jest ok. |
u mnie było podobnie przy cofaniu coś cykało po stronie pasażera na innych biegach było oki ale zrobiłem tak na cykaniu na wstecznym około 5 tyś km potem już zaczął się odzywać i w jeździe do przodu aż w końcu padł po wymianie już nic nie cyka
Mati_89 - 2010-01-31, 12:23
miki9a, masz na myśli przegłub tak?
miki9a - 2010-01-31, 12:48
Mati_89 napisał/a: | miki9a, masz na myśli przegłub tak? |
tak a dokładniej zewnętrzny ten przy kole
przemolas4 - 2010-01-31, 13:21
pany . glowny problem w ventkach ( szczegolnie w wersjach 2.0 i gt ) to fabrycznie za slabe skrzynie biegow .efekt , to strzelajace dyfery .
jednak jesli jestescie pewni , ze to dyf sie wali , to lepiej dac sobie czasu , wymienic dyfer i po klopocie .
z regoly biegi wszystkie sa git , a jak dyfer strzela , to bankowo dochodzi przy renowacji jeszcze spawanie obodowy itp.
jest jeszcze jeden objaw terkotania .
jesli terkotanie podobne jest do delikatnego zachodzenia na siebie zembow kola atakujacego i drugiego , to objaw ten wskazuje na zniszczenie lozyska walka atakujacego .
znak , ze za pare kilometrow bedzie po zabawie .
jednak dopoki lozysko sie do konca nie rozsypie , to jeszcze mozna to za relatywnie niskie koszta naprawic .
lozysko + demontaz skrzyni + wymiana lozyska.
a...... i jeszcze jedno spostrzezenie .....jesli wymieniacie skrzynke biegow , a nie mozecie dostac od takiego samego silnika , to moze byc od innego . ja u siebie mialem na koncu w 2.0 benzynce zamontowana skrzynke od 1.9 td .
zasada jednak jest taka , ze by to chodzilo bez awaryjnie trzeba wymienic rowniez obodowe sprzegla , poniewaz maja rozne grubosci brodzenia . i to na tyle .
w razie pytan zapraszam na gg .
Mati_89 - 2010-01-31, 13:25
przemolas4, to wykluczasz przegub?
grzegorz - 2010-02-03, 09:33
Paweł J. dzięki znalazłem ten korek będę próbował odkręcić i wtedy zobaczę co z olejem dzięki za wskazówki
Paweł J. - 2010-02-03, 09:37
grzegorz, tylko powoli go odkręcaj...jeśli olej jest w odpowiednim stanie to zacznie cieknąć...gorzej jak się rozpędzisz, wykręcisz śrubę do końca i część oleju wycieknie.
grzegorz - 2010-02-03, 12:11
Mati_89,będę odkręcał sprawdzę olej czy nie ma tam opiłków czy u Ciebie też terkocze jak jedziesz do przodu z włożonym wstecznym? bo u mnie terkocze
Mati_89 - 2010-02-03, 12:52
a tego to jeszcze nie sprawdzałem
Mati_89 - 2010-02-12, 21:46
dzisiaj byłem u mechaniora stwierdził że to jednak skrzynia juz siada narazie bede jeżdził aż sie rozsypie a mam nadzieję że to szybko nie nastąpi Może ktoś sie wyupowiedzieć jak długo jeździł a może nadal jeżdzi z takim terkotaniem na wstecznym??
Paweł J. - 2010-02-13, 07:25
Mati_89 napisał/a: | Może ktoś sie wyupowiedzieć jak długo jeździł a może nadal jeżdzi z takim terkotaniem na wstecznym?? |
Spyro śmigam na takim terkotaniu coś bardzo długo az się sypneło.
Ale spoko...skrzynie do 1.8 są dosyć tanie.
Przemek - 2010-02-13, 07:34
Ja jeżdziłem 3 miesiące aż się rozpadła. przyczyną był uszkodzony mechanizm róznicowy.
Mati_89 - 2010-02-13, 08:29
Paweł J. napisał/a: | Ale spoko...skrzynie do 1.8 są dosyć tanie. |
no ale trzeba też jeszcze dobra wychaczyć,a od jakich innych silników by tez pasowały?
Paweł J. - 2010-02-13, 08:36
Ja to bym się rozglądał za tą skrzynią, która była ładowana do 1.8 55KW....z tego co widzę to co słabszych motorów szła skrzynia która jest o ok 10 km/h dłuższa-jak dla mnie fajne rozwiązanie na trasę.
Krzysiek9042 - 2010-09-26, 13:07
witam. Ja natomiast mam taki problem ze skrzynia ze jak smamochod postoi np. przez noc lub pare godzin i gdy go odpale to nie moge wrzucic wstecznego tylko slychac takie zgrzytanie. A gdy chcem wlaczyc inny bieg i mam nacisniete sprzeglo to tez zaden sie nie chce wrzucic jedynie 3 ale gdy proboje ja wrzucic na wcisnietym sprzegle to gy popycham na 3 to samochod rusza do przodu i dodam ze sprzeglo jest caly czas wcisniete. Ale jak juz sie bujnie troche do przodu to wtedy wsteczny wczodzi bez problemu. I co to moze byc za przyczyna??
rafal3rf - 2010-09-27, 10:01
Naciągnij linkę ze sprzęgła ja tak miałem w golfie II podobne objawy
Juz ze 2 lata słucham terkotania na wstecznym i jakos sie jeszcze trzyma
archeolog - 2010-10-03, 21:59
Skrzynie vw są bardzo uniwersalne musi być ten sam typ wybieraków i sprzęgła oraz paliwa
I pasuje z tym że wytrzymałość jest różna ponoć te ABS-owe są wytrzymałe ,Vr6, 2y itp
|
|