|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - problemy po uderzeniu bokiem w kraweznik
WAFEL - 2009-12-23, 19:37 Temat postu: problemy po uderzeniu bokiem w kraweznik tak jak w temacie mialem nie mila sytuacje poniewaz za rzucilo mi dupe i uderzylem tylnym prawym kolem w kraweznik. wykrzywilo piaste kola ale to juz zrobilem. Lecz dalej mam luz na tylnym wozku (rzuca po drodze) przewiduje najgorsze ze urwalo mocowanie wozka z blachy (jutro ocenie dokladnie na kanale) spotkal sie ktos z was z czyms takim dodam ze kierownice musze miec lekko w prawo zeby jechal prosto a byla ustawiona na wprost
eros662 - 2009-12-23, 19:38
WAFEL, ni wiem za bardzo nic w temacie o ktorym piszesz ale przykro mi z powody zdarzenia niefortunnego
WAFEL - 2009-12-23, 19:41
padal deszcz a potem przymrozilo i oto skutki...... nie dalo sie go wyprowadzic z poslizgu
Lwomati - 2009-12-23, 19:42
WAFEL, może belka dostała i mogła się skrzywić. Obejrzyj dokładnie na kanale. Felgi nie skrzywiłeś
WAFEL - 2009-12-23, 19:47
fela tez dostala ale sprawdzalem potem na innym komplecie kol z tylu i to samo bylo..... i jak bujalem kolem to co jakis czas cos stuknelo........ okarze sie jutro co mikolaj mi dal w prezencie
Buli - 2009-12-23, 20:32
kolego miał cos takiego w nissanie mu poszło łozysko z piasta
WAFEL - 2009-12-23, 20:39
piaste wymienilem lozyska z obu stron sa ok
vezet22 - 2009-12-23, 20:53
albo coś z belką albo tylko tulej się zerwała, po takim zdażeniu napewno masz przestawioną geometrie tylniej osi, na tylnim wózku jest regulacja
Wvojtek - 2009-12-23, 21:01
zobacz czy Ci auto czterech śladów nie robi
WAFEL - 2009-12-23, 21:06
heh cztery slady robi napewno........... obys vezet22, mial racje z ta tuleja
vezet22 - 2009-12-23, 22:01
więc kukaj co dokładnie się stało i czekamy na relacje, a napewno pomożemy dalszymi radami
WAFEL - 2009-12-24, 10:00
a wiec diagnoza najprawdopodobnie poszly tuleje na wozku. nic nie jest krzywe i nie jest urwane. geometria tylu jest przestawiona bo widac golym okiem. teraz pytanie jaki koszt nowych tulei bez wymiany bo to ogarne sam z kuzynem
krzys1989 - 2009-12-24, 10:39
Jedna tulej 28zl bo u siebie wymienialem
WAFEL - 2009-12-24, 10:49
ooo chociaz tyle dobrego a ciezko bylo z wymiana ???
krzys1989 - 2009-12-24, 10:56
Ja u siebie wymienilem bez wyciagania wozka bo to byla prawa strona to odkrecilem i odciaglem go na bok,ciezko bylo ale sie udalo
WAFEL - 2009-12-24, 11:16
u mnie tez jest prawa strona.... dzieki za info
krzys1989 - 2009-12-24, 11:20
tylko jak bedziesz to robil to dorob sobie sciagacz,najlepiej sruba z duza podkladka i mlotkiem troche to wcisniesz ta tulej,a i uwazaj na rzewod od hamulca zeby ci nie pekl pozdro
WAFEL - 2009-12-24, 11:44
dzieki kolego za rady
krzys1989 - 2009-12-24, 11:52
Spoko no problem
WAFEL - 2009-12-24, 14:54
ciekawi mnie czy nie mam skrzywionego wozka......mozna to jakos sprawdzic??
vezet22 - 2009-12-24, 15:16
jak wymienisz tuleje (polecam kupić coś lepszego np. febi ok.50zł) pojedziesz na geometrie i jak wszystko da się ustawić to będzie ok z wózkiem
krzys1989 - 2009-12-24, 15:20
Dobrze kolega mowi jak pojedziesz na geometrie to wszystko sie okaze,pare drobniakow i bedziesz wszystko wiedzial
slaw71 - 2009-12-24, 15:53
WAFEL napisał/a: | geometria tylu jest przestawiona bo widac golym okiem |
a po czym to stwierdzasz?
vezet22 napisał/a: | po takim zdażeniu napewno masz przestawioną geometrie tylniej osi, na tylnim wózku jest regulacja |
nie mogę pojąc że Ty piszesz takie rzeczy.Na tylnej belce nic się nie reguluje!Żeby wyrwać mocowanie tylnej belki to musiało by być potężne uderzenie.Po takim bocznym uderzeniu o krawężnik najpierw się gnie czop piasty,jeśli wymieniłeś go i nadal jest żle to być może skrzywiona jest belka,w takim wypadku zostaje jej wymiana.Tuleje jeśli nie były stare i sparciałe,to też im się nie powinno nic stać bo nie tak łatwo się taką gumę zrywa.Ale dla spokojności mozesz te tuleje wymienić.I koniecznie jedż na diagnostykę, jeśli na maszynie się nie będzie zgadzało to obstawiam skrzywioną belkę.
krzys1989 - 2009-12-24, 16:04
Nie powiedzialem ze jest mozliwosc regulacji tylko jak bedzie zgadzac sie zbieznosc to bedzie ok,bo jakas przyczyna jest ze kierownica jest pod katem...wiec albo belka dostala albo guma na belce wiecej mozliwosci mie ma.
marcin1987 - 2009-12-24, 16:49
Mój tata miał identyczną tylko że w golfie II sytuacje, też myślał że poszły tuleje w wózku a co się później okazało trzeba było cały wózek wymienić
vezet22 - 2009-12-24, 16:51
slaw71 napisał/a: | nie mogę pojąc że Ty piszesz takie rzeczy.Na tylnej belce nic się nie reguluje! |
jest regulacja na tych trzech śrubach co trzymają łape , popuszczasz jedną i drugą łape i masz możliwość przestawiania tylniej belki
slaw71 - 2009-12-24, 16:59
do czego jest ta regulacja? Geometrii ani zbierzności na tylnej belce się nie reguluje.Jest to ustawione fabrycznie i jeszcze nigdy nie słyszałem zeby ktoś to ruszał.
rolz - 2009-12-24, 18:34
slaw71 napisał/a: | Geometrii ani zbierzności na tylnej belce się nie reguluje |
Potwierdzam, można jedynie czopy wymienić albo całą belkę
vezet22 - 2009-12-24, 20:31
panowie slaw71, i rolz, jak zdemątujesz belke i uchwyty to nigdy niezałożysz jej jak fabryka , na tych trzech śrubach są małe fasole i można ten uchwyt przesówać . postaram się po świętach wrzucić foto z warsztatowej maszyny do ustawiania geometri kół to pokaże oco mi chodzi
pablomed - 2009-12-24, 21:52
można przesuwac ale tak mało że na pewno takiego skrzywienia się nie skoryguje. A że nie zawsze jest tak optymistycznie to sam się przekonałem. Jak dostałem w starej jetce w lewe tylne koło to poszła felga i niestety przesunęły się punkty mocowania belki do podłogi, czego nikomu nie życzę. Natomiast belka nie skzywiła się nic. Tu niema co gdybać, dokładne pomiary nawet domowymi sposobami wyjaśnią sprawę.
slaw71 - 2009-12-24, 21:52
vezet22 napisał/a: | na tych trzech śrubach są małe fasole i można ten uchwyt przesówać |
ale te fasole są wzdłuż czy w poprzek,bo jak by były w poprzek to oznaczało by że trzeba ustawiać geometrię.Sam ściągałem belkę i po ponownym założeniu nic nie trzeba było ustawiać.To tak jak z przednimi amorami jak ruszysz na fasolkach to już trzeba ustawiać zbierzność.
vezet22 - 2009-12-24, 23:13
slaw71, sciągałeś samą belke zapewnie a tych łap nieodkręcałeś . Co do tych fasol to można przestawić ją do przodu lub do tyłu, czyli regulacja wyprzedzenia kąta
vezet22 - 2009-12-24, 23:15
ja sam jeszcze nieustawiałem geometri kół po tym moim remoncie zawiechy, jak będe ustawiał to porobie foty i wszystko wytłumacze oco kaman
krzys1989 - 2009-12-24, 23:50
Sorki ze sie wepne w temat ale u mnie zaczelo cos stukac w przodzie...
WAFEL - 2009-12-25, 09:46
widze dyskusja na ostro idzie z mojego powodu w poniedzialek pojade na stacje diag. i sie zobaczy czy wozek czy tuleje.
vezet22 - 2009-12-25, 14:00
WAFEL napisał/a: | widze dyskusja na ostro idzie |
bez przesady to tylko mała różnica zdań
Wvojtek - 2009-12-25, 14:46
vezet22, dobrze gadasz jak odkręcisz te łapy to trzeba potem wszystko poustawiać
WAFEL - 2009-12-25, 15:43
na moja skrzywiona belke i tak regulacja nie pomoze. na szczescie w razie czego znalazlem cala belke za 100
WAFEL - 2010-01-03, 09:30
panowie teraz pytanie co do belki. u siebie z tylu mam tarcze i czy podejdzie belka z bebnami bo hamulce bym poprzekladal ze swojej beli
Wvojtek - 2010-01-03, 09:34
WAFEL, nie jestem pewien ale chyba nie
slaw71 - 2010-01-03, 09:58
podejdzie
Przemek - 2010-01-03, 10:45
a belka od golfa3 czy od vento bo wiem ze vento w belce ma stabilizator z pręta a w trójce tego chyba nie było. Ale nie jestem pewny. Jak źle napisałem to mnie poprawcie
WAFEL - 2010-01-03, 10:57
slaw71, jestes pewny bo bym przerzucil wszystko razem z piastami nawet tylko nie jestem pewny czy to wszystko podejdzie a musze tak pokombinowac bo ciezko dostac belke z tarczami
Przemek - 2010-01-03, 11:00
co do hamulców to tylko nowe linki od recznego i rurki hamulcowe i swap belki z bębnami masz gotowy
WAFEL - 2010-01-03, 11:09
w sumie ventylek86, tez racja
slaw71 - 2010-01-03, 11:14
podejdzie na 100%,wymienić musisz wszystko ,łącznie z czopem piasty.Najlepiej poszukaj takiej belki na forum vwgolf.pl, idzie wyrwać za nie duże pieniądze
WAFEL - 2010-01-03, 11:17
dzieki za podpowiedzslaw71 a belke juz znalazlem za 100 a jak dobrze pogadam to i moze spusci
vezet22 - 2010-01-03, 12:01
ventylek86 napisał/a: | bo wiem ze vento w belce ma stabilizator z pręta a w trójce tego chyba nie było. |
ten stabilizator występuje jak się niemyle w naszych gt i w vr6
Przemek - 2010-01-03, 12:59
vezet22, mam w domu belke z gofra 1,8 i musze zobaczyc bo nie jestem pewien na 100%
WAFEL - 2010-01-03, 13:10
mi sie wydaje ze u mnie ten stabilizator tez jest
Przemek - 2010-01-03, 13:23
Możliwe ze tylko Vento (wszystkie wersje silnikowe) ma bo dupa cięższa
vezet22 - 2010-01-03, 14:26
wiem że e mk3 to tylko gti i vr6 miały ten stabilizator, jak się niemyle
Ja mam
WAFEL - 2010-01-07, 19:55
bylem na diagnostyce i wyszlo ze z tylu mam -9 zbierznosci
vezet22 - 2010-01-07, 20:57
czyli co wkońcu poszło
WAFEL - 2010-01-08, 16:59
krzywa belka. i tam nie ma zadnej regulacji
slaw71 - 2010-01-09, 15:23
WAFEL napisał/a: | i tam nie ma zadnej regulacji |
vezet22 - 2010-01-10, 13:42
WAFEL napisał/a: | krzywa belka. i tam nie ma zadnej regulacji |
Cytat: | WAFEL napisał/a:
i tam nie ma zadnej regulacji
_________________ |
jeszcze się zdziwicie
WAFEL - 2010-01-10, 13:44
ja sie nie zdziwie bo ostatnio specjalnie spr czy jest ta regulacja czy nie i niestetyu mnie nie ma zadnej mozliwosci regulacji tej belki
vezet22 - 2010-01-10, 13:46
WAFEL, jak to sprzawdziłeś
WAFEL - 2010-01-10, 13:52
Bylem u znajomego mechaniora w podnioslem caly samochod do gory popuscilem sruby i chcialem przestawic belke i sie nie dalo a zadnego mimosrodu ni ma. a u ciebie jak to sie reguluje
vezet22 - 2010-01-10, 16:14
właśnie tymi śrubami tylko musisz popuścic je z obu stron i wtedy ustawiasz kąt wyprzedzenia koła ale musisz to robić na przyrządzie do geometri bo tak to tego niezuwarzysz, regulacja jest niewielka
WAFEL - 2010-01-10, 16:18
aaaaaa chyba ze tak ale to pewnie od -1 do +1 czyli dopuszczalna
|
|