Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - alternator

pietrek - 2009-12-24, 17:38
Temat postu: alternator
Witam mam problem z alternatorem przynajmniej tak sadze problem polega na tym ze zapala sie kontolka od ladowania a na wysokich obrotach gasnie osatnio myslalem ze jest po problemie jednak po 20 min znowu sie zapalila mechanik powiedzial mi ze w tej wersji silnika nie da sie wymienic reg. napiecia bo jest on wbudowany w alternator jest to wesja 2,0 benzyna z klima dziwi mnie t0 bo szczotki przeciez czesto sie zuzywaja ktos moze wie co z tym zrobic? prosze o podpowiedz
krzys1989 - 2009-12-24, 18:12

O ile wiem to reg. jest razem ze szczotkami,przynajmniej powinien byc,ja u siebie wymienialem to ta calosc kosztowala 60zl tak ze szczotki+regulator napiecia :D
vezet22 - 2009-12-24, 20:25

tak jak kolega krzys1989, pisze regulator napięcia masz razem ze szczotkami i bez problemu go wymienisz :)
krzys1989 - 2009-12-24, 20:50

W moim aucie byl tego typu problem ze mialem za duze ladowanie :D szyby otwieraly sie i zamykaly z predkoscia swiatla :)
Przemek - 2009-12-24, 20:59

Ale były jeszcze alternatory dwóch producentów VALEO I BOSCHA i właśnie ten pierwszy był chyba nierozbieralny bo obudowa była zgrzewana
krzys1989 - 2009-12-24, 21:09

Ja mam BOSCHA,cos slyszalem o tych alternatorach ale nie bede sie wypowiadal bo nie jestem pewien
Przemek - 2009-12-24, 21:19

bosch jest o tyle lepszy ze jest skrecany. Ja mam w domu boscha a na aucie mam valeo
krzys1989 - 2009-12-24, 21:40

Slyszalem o tym valeo ale osobiscie sie jeszcze nie spotkalem,a ten regulator to padl mi z dnia na dzien i ladowal jak mierzylem to bylo 23
pablomed - 2009-12-24, 22:00

krzys1989, ja miałem w 2.0 Valeo. Rozbiera się bez problemu tylko ponieważ ne znalazłem do niego regulatora to kupiłem używanego Boscha na szrocie za 2 stówki i mam święty spokój z tym. Oczywiście potem po rozbiórce okazało się że w Valeo to tylko szczotki się starły, no i wlutowałem nowe i mam altek w zapasie
krzys1989 - 2009-12-24, 22:10

Tez mi sie wydaje ze najlepiej mic BOSCHA i po problemie :D
vezet22 - 2009-12-24, 23:19

i VALEO i BOSCH są rozbieralne bez problemu , można je naprawić i niema z tym żadnych problemów ;)
krzys1989 - 2009-12-24, 23:33

Wlasnie widzialem katalog obu alternatorow i wszystko da sie rozebrac,jesli czesci sa dostepne to nie ma problemu z przydomowa regeneracja,na pweno kazdy sobie poradzi nie trzeba dorabiac mechanikow hehe :D :faja:
aro1120 - 2009-12-25, 08:02

ja ostatnio zawiozłem u mnie w Kutnie altka do kliniki alternatora i rozrusznika czekałem dzien czasu koles skasował 90 złoty wymienił regulator napiecia łożyska sprawdził ładowanie załozyłem i śmiga jak złoto :) wymiana samego regulatora napięcia to pikus ale z łozyskami juz nie jest tak ładnie i prosto...
krzys1989 - 2009-12-25, 09:48

A to ja wiem gdzie ta klinika, ale powiem ci kolego ze to wszystko tylko tak strasznie wyglada ja koledze przy golfie robilem caly alternatoe i tulejki na rozruszniku :D
pietrek - 2009-12-25, 11:27

dzieki bardzo za odpowiedzi po nowym roku sprobuje go rozebrac
pietrek - 2010-01-06, 09:42

mam problem z napinaczem nie mam pojecia jak go zluzować prosze o podpowiedz !
pietrek - 2010-01-06, 10:51

wzielem breche i go odciagnelem teraz zastanawiam sie jak go spowrotem naciagne czy wystarczy go poprostu zalozyc na pasek czy bedzie trzeba cos regulowac ??
pietrek - 2010-01-06, 11:40

i dotarlem do regulatora szczotek prawie nie ma zastanawiam sie czy po wlozeniu nowego regulatora bedzie ok bo na walku ktorego dotykaja szczotki jest spory rowek pod jedna z nich okolo 1 mm co o tym myslicie bedzie ok po zalozeniu nowego regulatora??
Paweł J. - 2010-01-06, 13:43

pietrek napisał/a:
czy bedzie trzeba cos regulowac ??

Jeśli masz samoregulator to nic nie trzeba naciągać.

vezet22 - 2010-01-06, 19:02

pietrek, jeżeli masz 2e to napinasz pasek alternatorem, pod nim masz sprężyne ktura napina . Popuszczasz górną śrube i dolną na klucz 13 , wciskasz alternator w dół zdejmujesz pasek, zakładasz nowy puszczasz alternator i sam się napina. Skręcasz i gotowe. Tylko pamiętaj najpierw zdejmuje się pasek od wspomagania.
pietrek napisał/a:
na walku ktorego dotykaja szczotki jest spory rowek pod jedna z nich okolo 1 mm co o tym myslicie bedzie ok po zalozeniu nowego regulatora??

ten wałek jest wymienialny, ale jak jeszcze niejest całkiem wytarty to po włożeniu nowego będzie ok .

pablomed - 2010-01-06, 19:43

vezet22, jak ma klime to ma napinacz.
Paweł J. - 2010-01-06, 20:09

A to tylko z klimą były napinacze ??
pablomed - 2010-01-07, 22:09

w 1.8 na pewno tak
Paweł J. - 2010-01-08, 08:03

A ja klimy nie mam i mam napinacz ;)
vezet22 - 2010-01-08, 19:17

Paweł J., ja pisałem na przykładzie 2E

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group