Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Wyświetlacz-licznik przebiegu

jaro - 2006-10-09, 14:03
Temat postu: Wyświetlacz-licznik przebiegu
Witam i pozdrawiam wszyskich.W moim autku na wyswietlaczu przebiegu nie ma napisu TOTAL, natomiast w dziennym jest TRIP. Wiem ze wszystkie vw vento i golfy maja napis TOTAL.Dlaczego tak sie dzieje i co z tym zrobic?

Poldi - 2006-10-09, 14:31

A jak przełączasz przyciskiem opcje total/trip to napis się też nie pokazuje?.
spyro - 2006-10-09, 16:05

Witamy na forum następnego Ventomaniaka z łódzkiego:-)

To dzinwe, bo rzeczywiscie powinno być total, ale w sumie czy oprócz tego jakies inne dolegliwości ma Twój licznik?

tomala2301 - 2006-10-09, 16:24

Chłopaki mam to samo w swoim Vento i u mnie to handlarz chamsko licznik przekręcił na zero , teraz mam 16780km , poprostu ktoś spie....lił przy cofaniu licznika.
spyro - 2006-10-09, 16:32

No właśnie to mi przyszło do głowy, bo słyszałem już nie raz o skutkach niefachowego cofania licznika... Ale nie wiedziałem że skutkiem może być zniknięcie napisu TOTAL.

Możesz spróbować podjechać pod VAGA, przy podłączeniu pod oryginalnego VAGa na komputerze wyjdzie ile dokłądnie auto pokonało kilometrów (chyba że zmieniany był komputer) a może uda się ustawić to z powrotem...

Gavel - 2006-10-09, 16:33

jaro a od kiedy masz Ventke i od kogo kupiłeś? Bo przebieg masz dość niski i cofanie licznika o którym pisze tomala2301 wydaje się prawdopodobne :(
spyro - 2006-10-09, 17:36

Widząc po zegarach to masz na pewno z tych młodszych bo widzę, że zegary są VDO a nie Monotronic czy jakoś tak.
tomala2301 - 2006-10-09, 18:31

spyro - Vagiem nie podłączysz się pod te liczniki nie da rady , wogóle w golfach III lub VENTO nie podłączyy się Vag-com pod licznik, żeby zkasować licznik trzeba go wyciągnąć , Pozdrawiam

[ Dodano: 2006-10-09, 18:32 ]
Ja mam VENTO z 1992 r i mam takie same zegary VDO

spyro - 2006-10-09, 18:43

Cytat:
Ja mam VENTO z 1992 r i mam takie same zegary VDO

o to runęła moja teoria o liczniku :-) Ciekaweod czego to zależało, że jeden ventki mają VDO a inne ten drugi (ja mam akurat ten drugi).

Co do stanu licznika, to licznik licznikiem, ale w komputerze będzie widać (jeśli nie był zmieniany), ile km ma przejechane. Jest gdzieś taka opcja ukryta, jak kupowałem Ventkę w 2000 rou to między innymi takie badanie przechodziła Ventka i widziałem na własne oczy, było to dla nie potwierdzeniem, że licznik nie był cofany, coprawda poprzedni właściciel robił wszystko w ASO VW Idczak i były odpowiednie wpisy w książce serwisowe a nawet faltury, ale zawsze wychodzę z założenia że lepiej dmuchac na zimne i mieć 100% pewność, że wszystko jest OK.

Wracajac d licznika, to masz chyba rację z tym, że ktoś nieprofesonalnie zmieniał przebig i moze dlatego zniknął ten napis. Czytałem gdzieś kiedyś że totalni amatorzy wypalają w wyświetlaczu te kreski żeby np z 250 tys km zrbić 150 tys km. Może tutaj ktoś w ten sposób to zrobił i prz okazji rozwalił napis TOTAL...

jaro - 2006-10-09, 19:16

Auto kupilem miesiac temu i od razu sprostuje jest to Golf3 DTD.Mialo byc Vento ale trafil sie golf - byl w naprawde dobrym stanie.Przebieg od razu podejrzewalem ze ma zdjeta 1 z przodu.
Przy przelaczaniu z TRIP na calkowity nie ma napisu TOTAL, innych dolegliwosci nie znalazlem poza pojawiajacym sie przy rozruchu IN2 02

spyro - 2006-10-09, 19:20

jaro napisał/a:
poza pojawiajacym sie przy rozruchu IN2 02


COś nie tak, powinno być IN 02, a nie IN2 02...

Poradę jak to pousuwac masz TUTAJ

jaro - 2006-10-09, 19:25

Przepraszam jest IN 02

[ Dodano: 2006-10-09, 19:33 ]
Poldi, tez sie nie pokazuje

tomala2301 - 2006-10-09, 20:34

spyro , jestem bardzo ciekawy jak to podłączali się , żeby sprawdzić przebieg , jestem bardzo ciekawy , hymm ciekawe :mysli:

Wiem ,że takie obcje są dostępne podłączajc się Vag-com ale to w modelach VW po 2000roku, a tu aż mnie zżera ciekawość :mysli:

kminas - 2006-10-09, 21:11

:-) a mi licznik nie chodzi ha ha ha :D stoi w miejscu i czeka aż łaskawie wymienie czujnik prędkości w skrzyni biegów ( no to se jeszcze poczeka ) :hahaha:
spyro - 2006-10-09, 23:46

tomala2301 napisał/a:
pyro , jestem bardzo ciekawy jak to podłączali się

wyglądało to tak,że podłączyli autko pod kompa, normalnie pod VAGa
i była jakaś taka opcja przebiegu komputera, musze przyznać, że wtedy to ja nie miałem zielonego pojęcia o samochodach, więc za dużo też nie pamiętam. Ale w każdym razie na ekranie wyszedł przebieg taki dokładnie jak na zegarach... Chyba nie nabili mnie w butelkę, co? Moze i jest z tego niezła ściema, bo wiem, że to ASO VW - Idczak nie jest zbyt uczciwym dealerem i serwisem...

tomala2301 - 2006-10-10, 08:02

Mam Vag-com i takich funkcji jak przebieg komputera nie mam w Vag-com ,oczywiście w licznikach można sprawdzić stan przebiegu ale to funkcja dostępna w autach typu Golf 4 i Passat B5 i w góre , pozatym można sprawdzić ale ale to w niektórych VW po roku 2000, sprawdze w VWTool ale też napewno nie ma , mam kilka wersji Vag-com , w serwisach to więcej czarodzieji jest niż mechaników. Pozdrawiam
spyro - 2006-10-10, 11:05

tomala2301 napisał/a:
w serwisach to więcej czarodzieji jest niż mechaników

Nie dobijaj mnie w takim razie, bo żyłem w przeświadczeniu że jest coś takiego:-) Na szczęście mam wszystkie papiery od auta więc jestem pewny przebiegu, ale gdybym miał bazowac tylko na tym to byłaby kicha na maxa...

rav - 2006-10-14, 16:30

Ja bym rozebrał licznik i sprawdził, czy wszystkie końcówki od wyświetlacza LCD są w pożądku, bo może być tak, że ta od napisu TOTAL nie łączy i tylko ta. Każdy segment w takim wyświetlaczu ma swoje wyprowadzenie więc może i coś takiego się trafić.
jaro - 2006-10-15, 22:47

wlasnie tak zrobie,slyszalem ze celowo cofacze wkladali cos zeby nie bylo styku i nie wyswietlalo sie TOTAL. Napisze co bylo u mnie jak sie dobiore do zegarow
spyro - 2006-10-15, 22:55

To jak możesz poró fotki po kolei, może pomożesz w ten sposób innym osobom z podobnym problemem.
jaro - 2006-10-22, 12:24

Rozebralem licznik-napewno wczesniej byl juz wyjmowanybo widac po srubkach, lecz o dziwo wydaje mi sie ze nie byl rozbierany na czynniki pierwsze i wszystko wydaje sie byc wporzadku, styki sa ok od wyswietlacza. Teraz mysle ze pewnie droga elektroniczna bylo cos kombinowane.
spyro - 2006-10-24, 23:23

Ale elektronicznie to w sumie nie powinno być czegoś takiego, że napis total zniknął...
jaro - 2006-10-25, 21:33

tez mi sie tak wydaje,podejrzewam ze wyswietlacz moze byc uszkodzony na tej sciezce.Sproboje dostac i podlaczyc inny wyswietlacz do starych zegarow i wtedy wyjdzie
spyro - 2006-10-25, 23:09

jaro napisał/a:
Sproboje dostac i podlaczyc inny wyswietlacz do starych zegarow i wtedy wyjdzie

Tak będzie najlepiej sprawdzić co i jak...

sweetcom - 2006-11-17, 12:03

Byc może to co teraz napisze wyjaśni cała sprawę.
mam vento z 1992 roku 1.8 B. Pół roku temy na wyświetlaczu km miałem 299999km i napis total. O dziwo po przekroczeniu tego przebiegu napis TOTAl zniknął i licznik sie wyzerował. Teraz mam przejechane niecałe 5000km i brak napisu TOTAL.
Pozdrawiam,
Paweł

Gavel - 2006-11-17, 12:10

:wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow:
Czyli liczniki w Ventkach odliczają tylko do 300 tys ?? Normalnie wierzyć mi się nie chce !!

Paweł J. - 2006-11-18, 00:44

do 300tys???raczej nie...jak juz do do miliona.

ostatnia chciałem w liczniku zmnienić podświetlanie na inny kolor ale niestety w liczniku jest taki zielony pasek który zabarwia światło z diód...i nie wim jak sie go pozbyć ....nie chcę rozbierac licznika bo nie chciałbym tam coś namotać. Jeśli tkoś z Was ma na to sposób to prosiłbym o jakieś wskazówki

Gavel - 2006-11-18, 11:01

Tu masz opisane jak to zrobić:
LINK

A jakby udało Ci się to zrobić w jakiś inny sposób to odezwij się do mnie, bo też chce się niedługo zabrać za zegary i zlikwidować ten wszechobecny zielony kolor :mrgreen:

spyro - 2006-11-18, 13:14

CO do zegarów, to niestety opis, który Gavel podał jest do du... ze względu na samą folię, któa jest nie do dostania. Każda inna folia niestety topi się, zmienia barwę itp. Ja i Mariusz przetestowaliśmy tego naprawdę tony, różnych folii od okładek do zeszytów zaczynając... Także ta opcja odpada. Przechodziłem też już diody własnej roboty, które wytrzymały najdłużej a ostatnio miałem listwę led z allegro - nie polecam tego gów... Najlepszym rozwiązaniem jest założenie neonu, dokładnie o takiej długości (byle nie dłuższy) Światło jest rozpraszane równomiernie, nie wypala się jak diody no i efekt jest rewelacyjny. A koszt też nie wysoki.

TO tak z mojego doświadczenia, a z zegarami kombinuję od jakiś dwóch lat zarażony pomysłem przez Mariusza (jeszcze jak mial Ventkę, za to teraz ma Volvo z naklejkami klubowymi :-) )

Gavel - 2006-11-18, 14:45

Kurde to nie wiedziałem że taki problem jest z tą folią. To z czego ta oryginalna jest robiona? Jakaś kosmiczna technologia ??
theority - 2006-11-18, 14:51

Gavel napisał/a:
Jakaś kosmiczna technologia ??

to mi się przypomina przezroczysta felga (przezroczyste aluminium):P

Gavel - 2006-11-18, 14:55

a widziałem, widziałem - niezły bajer ale ja nigdy bym sobie takich nie założył :)

Ale wróćmy do tych wyświetlaczy - skoro nie folią to jak zmienić ich kolor? Bo ja naprawdę mam dość tego zielonego :mrgreen:

theority - 2006-11-18, 14:59

Ja myślałem pomalować (tak jak to gdzieś wykukałem) farbą na ultrafiolet i wstawić 3 diody UV lub tak jak spyro, kupić katody i tyle :]
spyro - 2006-11-18, 15:23

Gavel, gadaliśmy już kiedyś o tym i pisałem CI to samo - tylko i wyłącznie neonem. Poniżej fotka jak wygląda na listwie led, tyle, że ich trwałość jest bardzo krótka i zaczynają siadać diody po miesiącu, dwóch. Myślałem, że to jedna taka wadliwa była, ale w sumie facet 3 razy mi wysyłał nowe i w końcu powiedziałem dość i że chcę zwrot kasy, ogólnie facet wyszedł na tym biznesie jak Zabłocki na mydle, zapłaciłem za wysyłkę raz przy kupnie, a w sumie wysłał 4 sztuki, także nie polecam tego rozwiązania... Poniżej fota zegarów na listwie led (jeszcze zanim założyłem alu ramki i indiglo), oświetlenie jest na maxa gów... Ale za to na pewno łatwe w montażu, wyciąga się żarówy i wsadza w ich miejsce listwę led. Ogólnie służę pomocą, bo moje zegary to już wyciągałem setki razy...

spyro - 2006-11-18, 15:40

A tutaj już z założonymi alu ramkami i białym oświetleniem - szybko zmieniłem bo mi się nie podobało....

Gavel - 2006-11-18, 16:01

Tak o listwie gadaliśmy ale mi chodzi teraz o podświetlenie tych 2 wyświetlaczy, a nie o całe zegary.
A o całych zegarach to jeszcze później na gg pogadamy - coś mi doradzisz ;)

spyro - 2006-11-18, 16:48

Wymina podświetlenia tych dwóch wyświetlaczy też jest prościutka, gdzieś w necie krąży porada jak to zrobić... Na tej samej zasadzie co z resztą, najlepiej wymienić żaróweczki na diody, tam też jest ta nieszczęsna folia...
theority - 2006-11-18, 16:59

Zamiast foli, walnijcie kawałek plexi i kolorową diodę :P
spyro - 2006-11-18, 17:10

A po co pleksi wogóle? Ja tambez pleksi robiłem u siebie i było OK.

Do podświetlenia samych zegarów zróbcie sobie neonikiem, a wyświetlaczy nie da się inaczej jak diodą, kolor do wyboru, jest tego masa... Najlepiej aby pasował do reszty :-) Fajnie też wygląda jak wyświetlacze mają zupełnie inny kolor od całego podświetlenia, np. miałem przez chwilkę całe niebieskie a wyświetlacze zielone, naprawdę fajny efekt...

theority - 2006-11-18, 17:18

spyro napisał/a:
A po co pleksi wogóle?

Ano po to żeby "matowiło" światło i nawet je rozpraszało ;)

Paweł J. - 2006-11-19, 01:28

moj kumpel ma seata cordobę (tą starą wersję) ma taki sam licznik jak w Vencie ale ma zamiast tedo zielonego paska...ma czerwony ...i nie powiem....nie głupio to wygląda...ale znowu czerwonego paska nigdzie nie mogę dostać ani w sklepach z częśćiami ani w profesjonalnych sklepach tuningowych...
jaca - 2006-11-19, 10:30

Gavel, ty chcesz pewnie kolor czerwony?
jak tak to poszukaj tasmy z audi one maja czerwony kolor :co?:

spyro - 2006-11-19, 12:00

Tygrysisko napisał/a:
ale znowu czerwonego paska nigdzie nie mogę dostać

No bo go nie dostaniesz niestety nigdzie WIesz mi ja próbowałem już wszystko co się tylko dało... Żebym chociaż wiedział z czego jest zrobiony ten pasek, bo wszelkie inne folie są do du... Także pozostaje inne rozwiązanie...

Uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest neon w miejsce żarówek, daje sto razy fajniejsze światło niż ten "pasek".

Paweł J. - 2006-11-20, 00:45

i chyba na neona jestem skazany....
zabiorę się za to jak będę miał czas...i chęci oczywiście....ale chyba nie szybko to nastąpi....

Gavel - 2006-11-20, 13:31

jaca napisał/a:
Gavel, ty chcesz pewnie kolor czerwony?

Czerwone to ma być (i będzie) całe podświetlenie. A same wyświetlacze to sam jeszcze nie wiem bo boje się, że jak też będą czerwone to mogą być za słabo widoczne/czytelne :( Myślałem o jakimś kolorze w stylu pomarańczowego ale jeszcze się nie zdecydowałem. Jak w końcu zabiorę się za rozkręcenie licznika i zobaczę na własne oczy jak to tam od "kuchni" wygląda to coś wymyślę ;)

Tygrysisko napisał/a:
moj kumpel ma seata cordobę (tą starą wersję) ma taki sam licznik jak w Vencie ale ma zamiast tego zielonego paska...ma czerwony
cordoba powiadasz :mysli: no to muszę poszukać takowej w okolicy :tak:
może pomoże mi to podjąć jakąś konkretną decyzję

spyro - 2006-11-20, 13:36

Gavel napisał/a:
no to muszę poszukać takowej w okolicy

Myślałem, że chcesz gwizdnąć z jakiegoś SEATA licznik...
Gavel napisał/a:
może pomoże mi to podjąć jakąś konkretną decyzję

dopiero to zdanie mnie uspokoiło :-)

Niebieski się już wszystkim znudził i czerwony wraca do łask. Fajna sprawa, ale wszystko musi być w jednym odcieniu koniecznie. Czyli masa kombinacji. Widziałem już skopane autka, gdy nie udawało się dobrać diód w identycznym odcieniu i był różnice tonalne w kolorze. Wygląda badziewie wtedy... A co najlepsze czasami diody tego samego producenta z tej samej dostawy potrafią różnić się tonalnie...

Ja tam i tak jeśli już to na niebiesko, bo chociażby radyjko mam na niebiesko podświetlane, a radia przez najbliższe lata nie zamierzam zmieniac....

Slawoll - 2006-11-21, 18:51

Witam!
Temat zmiany podświetlenia też mnie już od dłuższego czasu męczy :hmmm: i ciągle eksperymentuję :-) na razie z zegarami poradziłem sobie w ten sposób (kolor niebieski to w rzeczywistości filoletowy, niestey aparat tak przkłamuje). Linijkę LED wyknałem samodzielnie i zużyłem coś około 14 diód :-)
Gavel napisał/a:
...ale mi chodzi teraz o podświetlenie tych 2 wyświetlaczy


Wyświetlacze mam podświetlone czerwonymi diodami po jednej na każdy zegar z tym, że diody są średnicy 10mm idealnie wchodzą w otwory. Ważne jest zmatowienie całej diody a nie tylko soczewki. Żeby zmninimalizować efekt punktowego świecenia górę soczewki pomalowałem czarnym flamastrem.
Co do tych filtrów to wykonałem je z przeźroczystej folii antywałamniowej do której przykleiłem kawałek białej reklamówki :> Folia antywłamaniowa jest odporna na czynniki atmosferyczne to moze w zegrach też da radę :lol:
Efekt tak jak widać światło (jak na diody) jest w miarę dobrze rozproszone.




Polibo - 2006-11-21, 23:21

prosimy o poradę !! !! !! najlepiej w formie instrukcja obsługi cepa!!
to sami coś pokombinujemy :lol2: :OK:

spyro - 2006-11-21, 23:24

Słuchajcie, wystarczy podążać za poradą Mariusza apropos zmiany zegarów (http://www.vwvento.org/porady/zegary/index.htm), tyle, że na koniec zdjąć wyświetlacze i ukaże się coś takiego:

jaro - 2006-12-10, 20:54

Wracając do początku tematu.Rozebrałem drugi licznik i przełożyłem wyświetlacz do mojego starego licznika i to samo:brak napisu TOTAL!!! Teraz wiem,że wyświetlacz nie jest uszkodzony,jedyna możliwość to coś namieszane w układzie scalonym.
CichyEska - 2007-09-06, 09:10

Z tego co sie orientuje a raczej w miare dobrze to napis total z licznika w vento lub mk3 znika po przekroczeniu przebiegu 300000 km.Jest to zapisane w module pokladowym auta, a licznik i zegary sa tylko urzadzeniem wykonawczym ,z pamiecia, ktora faktycznie da sie zmienic ,jednak prawdziwy zapis przebiegu znajduje sie jak juz wspomnialem w module pokladowym auta.
spyro - 2007-09-06, 11:02

No jasne, napis TOTAL znika gdy przejedzie się 300000 km wtedy licznik się zeruje i znika napis TOTAL.
rav - 2007-09-06, 19:16

Ciekawe co znika z wyświetlacza po przejechaniu kolejnych 300tyś ;)
CichyEska - 2007-09-06, 19:58

Nic juz nie znika po prostu po pierwszych 300000 km znika total i to wszystko
spyro - 2007-09-07, 10:09

CichyEska, a skąd wiesz... :-)
Zapewne po kolejnych 300 tys znowu zeruje się licznik... Nadal zastanawiam się czemu tak to zrobili... Czyżby VW nie wierzył, że silnik wytrwa tyle kilometrów?

CichyEska - 2007-09-07, 10:49

Jak da sie cofnac to da sie tez dolozyc :-)

[ Dodano: 2007-09-07, 10:57 ]
http://www.youtube.com/watch?v=eqBqg2nW6Sw Kto chce niech zobaczy

Gavel - 2007-09-07, 11:04

było już tutaj: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=1004
CichyEska - 2007-09-07, 11:10

Sorka faktycznie.Acha zegary motometer i vdo te pierwsze zeruja po 400000 a vdo po 300000 lub odwrotnie ale nie wszystkie gdzies znalazlem taka teorie,nie potwierdze bo sie nie spotkalem.
marmarmarek - 2007-09-07, 14:48

spyro napisał/a:
Nadal zastanawiam się czemu tak to zrobili... Czyżby VW nie wierzył, że silnik wytrwa tyle kilometrów?

zeby po kolejnych 200 tys latwiej bylo sprzedac ;) :lol:

spyro - 2007-09-10, 10:46

marmarmarek napisał/a:
zeby po kolejnych 200 tys latwiej bylo sprzedac

heh dobre, moze i to racja... Dzięki temu zaoszczędzili trudu handlarzykom, nawet nie trzeba licznika przestawiać...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group