|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - kontrolka oleju i brzęczyk
aro1120 - 2010-01-11, 21:26 Temat postu: kontrolka oleju i brzęczyk Witam, panowie jakis czas temu w roztopy jadac przez wioske stwierdziłem ze wymyje sól z nadkoli i z niewielka predkoscia przejezdzałem przez kałuze w pewnym momencie zaświeciła sie kontrolka oleju i zabrzeczał brzęczyk po czym nastapiła cisza kontrolka zgasła, zatrzymałem sie maska w góre i nic nie stwierdziłem silnik pracował normalnie wiec pojechałem dalje, było to jakis miesiac temu, dzis jadac trasa, na 5 biegu około 1800obr/min sytuacja sie powtórzyła, kontolka i brzeczyk po czym wszystko zgaslo nie było sie gdzie zatrzymac wiec jechałem dalje zeby znalesc odpowiednia miejscówke, zatrzymałem sie macha w góre i nic cisza, silnik pracowął normalnie na wolnych obrotach nie mulił ani nic, ruszyłem dalje po około 3 km sytuacja sie powtórzyła na chwile i cisza, dojechałem do domu poczekałem az ostygł sprawdzilem stan oleju wszystko ok, wiec co jest?? czemu świruje i mnie straszy??
Przemek - 2010-01-11, 21:28
moze problem z ładowaniem
BenyVw - 2010-01-11, 21:48
Może być coś od alternatora....
aro1120 - 2010-01-11, 21:57
jak od alternatora?? jak kontrolka od altka sie nie zaświeca ani nic to co mu do tego?? ps. altek był robiony jakiś miesiac temu i własnie po tj naprawie sie tak dzieje, hmmm....ale co on moze miec z tym wspolnego panowie
pablomed - 2010-01-11, 22:12
aro1120, o tym jest sporo tematów, albo rzecz dotyczy czyjnika ciśnienia w sensie że jest uszkodzony albo spada ciśnienie oleju i kontrolka z brzęczykiem ostrzegają cię o tym, od tego zresztą są. Wyjaśnij w miaręszybko sprawę czujników, jeśli nie pomoże to powinieneś jechac do mechanik zmerzyć ciśnienie oleju żeby ew. usterki nie pogłębiać.
vezet22 - 2010-01-11, 22:26
problem jest w altku weś miernik i jak ci się ponownie zapali to sprawć ładowanie
aro1120 - 2010-01-12, 08:11
vezet22 a czemu w altku możecie mi panowie to jakos racjonalnie wytłumaczyć bo nie bardzo kumam czemu akurat przez niego tak sie dzieje :/ ok tylko nie wiem czy zdarze wylapac taki moment gdy zacznie swiecic kontrolka i brzeczyk bo to jest tak ze trwa 3-10sekund
sluga - 2010-01-12, 12:58
aro1120 mialem podobny problem w audi 80 b4 1,9 td u mnie sie okazal przetarty kabel, i jak dostal wilgoci to kontrolka i brzeczyk na pare sekund tak jak u ciebie, sprawdz kable, u mnie zaizolowanie pomoglo
Kowal_80 - 2010-01-12, 14:06
tak jak pisze kolega sluga, sprawdz kable od czujnika. ja miałem tak w pasku 1.8. brzeczało mi co jakis czas,ale tak po 1-3 min. wyremontowałem głowice itp. władowałem 8 mln tongów wietnamskich i potem okazało sie,ze to kabel. ale chociaz miałem silnik nówke
FWD350 - 2010-01-13, 20:02
aro1120, sprawdz jeszcze czy wtyczka na czujniku dobrze siedzi tak samo mkiałem zasoieciła mi sie kontrolka od oilu i piszczało ciagle mska ku niebiosom i włozyłem wsówke na czujnik i broblem znikł sprawdz jeszcze jak pisze kolega sluga.
aro1120 - 2010-01-13, 20:24
dzisiaj znowu brzeczało :/ na nierownej drodze zaczeło i tak brzeczało ze az sie zatrzymałęm otworzyłem maske ruszałem kabelkami i nic w koncu zgasiłem zapalilem i problem znikł
FWD350 - 2010-01-13, 21:38
a moze po prostu cujnik do wymiany bo juz sie gubi w mierzeniu cisnienia
bradley - 2010-01-13, 23:45
Tylko, ze sa 2 czujniki. Od wysokiego i od niskiego cisnienia
vezet22 - 2010-01-15, 07:09
bradley napisał/a: | Tylko, ze sa 2 czujniki. Od wysokiego i od niskiego cisnienia |
najczęściej to pada od wysokiego czyli ten w podstawie filtra oleju .
aro1120 - 2010-01-15, 09:53
panowie wczoraj w trasie brzeczyk z kontrolka oleju przechodzili wszelkie granice, moja cierpliwosc sie konczyła, juz wrecz była pod kreską, w koncu brzeczek tak dawał mi po uszach ze stanałem na bogu macha w gore i słysze jakies gniecenie, nie wiem jak to nazwac, 1 mysl strach ze wałek rozrzadu nie ma oleju i sie zaciera, delikatna przegazówka wszystko wrociło do normy, jade dalej, po jakichs 2 km sytuacja sie powtarza, teraz macha w gore i spokojnie patrze i słucham ze silnik pracuje normalnie ale dzwieki dochodza z prawej stronie, okazało sie że to alternator task niemiłosiernie drze morde, ide zaraz sprawdzic czy fura zapali i jak bedzie chodził, potem sciagam pasek i zobacze czy ma jakis luz albo cos
aro1120 - 2010-01-15, 14:55
wyciagnałem alternator z samochodu, na 1 rzut oka ok, po kilku zakreceniach zaczeło coś trzec ale krecac dalej znow idzie ok, przyjrzałem sie blizej i sie okazało że odkręciły się śrubki trzymające zabezpieczenie łozyska znajdujacego się w obudowie alternatora (tego przy kole pasowym) i stad to chrobotanie, zawiozłem go do fachowca ktory go robił jak zobaczył to postawił oczy w słup, alternator ma byc zrobiony na poniedziałek, oczywiscie bez kosztów.
vezet22 - 2010-01-15, 20:24
zaś trafiony zatopiony
aro1120 napisał/a: | oczywiscie bez kosztów. |
i wypolerowany
aro1120 - 2010-01-19, 19:50
alternator zrobiony, ale brzeczyk i kontrolka i tak mnie wkur...... :/. Założyłem alternator i zrobiłem rundke po miescie, potemna trase i tak mnie zdenerwował ze zdjałem przewody z czujników oleju, zapaliłem samochod chwile spokoj ruszyłem i zaczeło drzec lape, zatrzymałem sie założyłem przewód na brazowy czujnik nadal hałasował potem załozyłem na biały i przestało, po jakims kawałku znów zabrzeczało i kontrolka sie zapaliła :/ w czwartek bede miał 2 używane czujniki ori w 100% przełoze i sie okaże czy to ktorys z czujników, w sobote je wykreciłem oba i biały wygladał na wymieniany ale nie dopatrzyłem czy to ori czy jakas tania podróba
vezet22 - 2010-01-19, 21:47
kolego odłączenie niepomoże, musiał byś go do masy zapiąć (tak jezdzi mój wujas mk2 1.6d)
oby to była tylko wina czujników
sprawdzałeś ciśnienie oleju może
aro1120 - 2010-01-20, 05:12
vezet jeden jest zwierający a drugi rozwierający wiec oba do masy i juz?? czy jak jeden jest biały drugi brązowy, jakby dalo tak oszukac licznik to tez bym wiedział czy to wina czujników czy licznika tylko co zrobic dokładnie z kabelkami zeby nie dotykaly czujników a żeby oszukiwały ze cisnienie istnieje, cisnienie oleju sprawdzone jest ok.
aro1120 - 2010-01-20, 18:51
własnie wrociłem do domu, rano pojechałem do pracy wszystko ok, z pracy wszystko ok, po południu wybrałem sie do garazu na wies starałem sie jechac tak żeby czesto na liczniku obroty przekraczały 2000 i dochodziły do maks 2500 zrobilem łacznie jakies 40km i nic cisza kompletna, ani razu mnie kontrolka i brzeczyk nie wkur.... dzis, nie wiem samo sie odczarowało czy co
sluga - 2010-01-20, 19:07
aro1120, mam takie pytanie czy jakos niedawno wymieniales filtr oleju?
aro1120 - 2010-01-20, 20:02
własnie mam filtrona, tez sie zastanawiam nad tym czy to nie jego wina, wymieniany jakies 3500 km temu, a od jakichs 500km ta kontrolka i brzeczyk mnie tak denerwuja,
vezet22 - 2010-01-20, 21:37
brzęczyk jest z tego czujnika ktury znajduje się na podstawie filtra oleju i jak brzęczy to go do masy zapnij i będziesz widział . A najlepiej wymień czujnik
aro1120 - 2010-01-24, 11:44
zrobiłem 250km czesto trzymałem vento na obrotach 2200 i cisza kompletna cisza, ani razu mnie nie wkur..... kontrolka i brzeczyk, jutro powrot do domu 130km zobaczymy jak bedzie,
|
|