|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - trzesiawki na 4 i 5 biegu
WAFEL - 2010-01-16, 12:07 Temat postu: trzesiawki na 4 i 5 biegu a wiec wrzucam 4 przy 60 km/h i zaczyna trzasc buda ze masakra ale przeciagam go do 80km/h i przestaje i wrzucam 5 przy 80 i zas trzesie i czasem puszcza dopiero przy 100 km/h a czasem to wogole nie ma zadnych objawow. co moze byc nie tak ?
Paweł J. - 2010-01-16, 12:16
Moze masz lód na kołach od wewnątrz i Ci kierą ostro telepie
WAFEL - 2010-01-16, 12:35
tylko ze problem mam od dawna jeszcze przed zima sie zaczelo. nie wiem co moze byc moze poduszki
babyy82 - 2010-01-16, 16:52
Kolego nie mam dla ciebie dobrych wiesci.
Mam to samo i na 99% jest to nastawnik pompy i koszt od 300 do nawet 2500 w zaleznosci kto, gdzie, i jak robi. Co najgorsze to te objawy beda sie nasilaly.
Ja jestem na piatek umowiony do dobrego speca i bede wiedzial na 100% co to jest tylko poczekaj tydzien.
bradley - 2010-01-16, 17:39
Odlacz kostke od impulsatora w skrzyni biegow i przejedz sie i sprawdz. Tylko, ze predkosci nie bedziesz widzial
WAFEL - 2010-01-16, 18:19
babyy82 no wez ty mnie nie strasz dobra to poczekam co u ciebie sie okaze ale raczej bedzie jak mowisz bo jak puszcze delikatnie gaz to przestaje. a niedawno robilem trase to nic zero trzebania buda
Paweł J. - 2010-01-16, 18:24
WAFEL napisał/a: | bo jak puszcze delikatnie gaz to przestaje |
Czytałem podobne tematy na golf.pl.....to były albo poduszki pod silnikiem lub skrzynia, przeguby (wewnętrzne) lub skrzywione/niewyważone półośki.
WAFEL - 2010-01-16, 18:29
teraz to mi zagadke Paweł J. dales ale bedzie trzeba wszystko sprawdzic
bradley - 2010-01-16, 18:39
babyy82 napisał/a: | koszt od 300 do nawet 2500 |
Uzywana pompe z nastawnikiem kupi za 400zl. 2500zl to chyba w ASO nowa
Odlacz impulsator - wyeliminujesz nastawnik.
A czyszczenie to w Warszawie wiem, ze jest. Z forum golf.pl ktos czysci.
WAFEL - 2010-01-16, 18:41
bradley a moglbys mi powiedziec gdzie ten impulsator jest bo chyba kojarze ale chce sie upewnic
bradley - 2010-01-16, 18:46
No w skrzynie biegow wchodzi. Taki czujnik, dzieki ktoremu komputer wie ile jedziesz.
Sa raczej 2 wtyczki, od VSS`a i od swiatel cofania.
WAFEL - 2010-01-16, 18:54
juz chyba wiem dzieki
babyy82 - 2010-01-16, 19:13
Nikogo nie chce straszyc tylko mowie jak jest. Wiem ze te 2500 to jest orginal ale napisalem zalezy kto jak robi. Ja robilem juz raz za 1000 i teraz znow tylko teraz sa inne objawy czyli dokladnie takie jal wafel pisze.
Perzeguby i poduchy to nie beda napewno. Odlacz ten impulsator jeszcze bedziesz widzial co sie dzieje ale ja bylem u paru mechanikow i kazdy wskazuje na nastawnik i w piatek jade do takiego magika to bedzie wiadomo na 100%.
WAFEL - 2010-01-17, 10:35
babyy82, to jak wrocisz od mechaniora to napisz co i jak oke
babyy82 - 2010-01-17, 13:35
No nie ma problemu jak tylko to zrobie to napisze co i jak to i na przyszlosc zostanie
babyy82 - 2010-01-23, 20:53
No i jestemjuz po zabiebu i tak jak pisalem byl to nastawnik pompy. Mnie to kosztowalo 350 wiec nie drogo i teraz jest spokoj a na jak dlugo to sie okarze.
Takze szukaj w okolicy mechaniora co poradzi sobie z ogarnieciem tego i nie skasuje cie niewiadomo ile. Mysle ze 300-400 to jest cena calkiem dobra.
WAFEL - 2010-01-24, 11:50
babyy82 powiem ci ze ja sam to ogarnelem dzieki bradley bo odlaczylem ten czujnik i nie ten samochod normalnie baja tylko teraz pytanie czy ten czujnik w takim razie jest do wymiany?? czy trzeba pokasowac bledy??
babyy82 - 2010-01-24, 13:36
No to nie wiem bo mi zrobil nartawnik. Nawet pokazywal czesc ze srodka ktora byla uszkodzona, jakies tam polaczemia byly pozrywane. O czojniku nic nie mowil a to nie byl zaklad co jedni robia drudzy biora kase i nikt nic nie wie tylko jeden chlopaczek naprawde wporzadku wiec jakby cos nie tak bylo to by powiedzial.
bradley - 2010-01-24, 14:37
WAFEL, jak jest po odlaczeniu dobrze to znaczy, ze nastawnik do czyszczenia.
WAFEL - 2010-01-24, 14:38
skoro tobie objawy przeszly to znaczy ze u ciebie byla pompa a u mnie czujnik
WAFEL - 2010-01-24, 14:40
bradley a jak to mozna przeczyscic bo ja caly juz wyjmowalem
bradley - 2010-01-24, 16:25
Na forum golfa jest instrukcja jak przeczyscic ale wolalbym to oddac jednak komus do zrobienia. Pod czapa ktora trzeba zdjac (trojkatnym kluczem, albo pilujac srube na 6 lbow ) sa jakies delikatne druciki z lutami. A potem trzeba jeszcze ustawic odpowiednia dawke paliwa bo moze byc tak ze nastawnik bedzie opieral sie o obudowe i lal paliwo na potege albo lal troszeczke ;P
WAFEL - 2010-01-24, 16:29
widze ze to skomplikowana operacja ale wielkie dzieki za pomoc
babyy82 - 2010-01-24, 18:27
Cytat: | skoro tobie objawy przeszly to znaczy ze u ciebie byla pompa a u mnie czujnik |
tu masz odpowiedz
Cytat: | WAFEL, jak jest po odlaczeniu dobrze to znaczy, ze nastawnik do czyszczenia. |
Czyli czytaj dokladnie bo czojnik masz wporzadku a nastawnik do czyszczenia czyli to co u mnie bylo a nie jakas pompa bo pompa jest wporzadku. Tzn u mnie wlasnie te druciki nie laczyly. Wiesz wogole co to nostawnik i ktore to?? bo wydaje mi sie ze niekoniecznie.
I nie radze robic samemu bo to nie takie proste ale jak tam wolisz.
WAFEL - 2010-01-25, 16:25
dobra nie bij
babyy82 - 2010-01-25, 18:53
Hehh spokojnie nie zamierzalem
Chcialem tylko pomoc ale skoro nie trzeba wystarczylo powiedziec
WAFEL - 2010-01-25, 20:02
nie no zartuje poprostu nie skumalem tego a nie wiem gdzie jest ten nastawnik i o co z nim kaman i sam nie bd tego robil. narazie jezdze z odlaczonym czujnikiem bo wkoncu normalnie sie jezdzi
mcinek24 - 2010-02-07, 20:09
mailem podobny przypadek w astrze dtl mojej zony tzn na 4 przy ok 80-85km i na 5 przy 100km/h szarpało jak puszczałem gaz to nie. przyczyna bardzo prosta i mało kosztowna!!!
wymieniłem wężyki przelewowe na wtryskach!!! gzies tam dostawalo sie dzikie powietrze. i jest ok. a dokładnie przez zaślepke ostatniego lekko sie pociła.
POLECAM to zrobic czas 5 min a kosz ok 5zł
WAFEL - 2010-02-07, 20:15
kolego to nie jest opel a u mnie jest nastawnik pompy do czyszczenia a wezyki mam ok bo zmienialem i to samo bylo
mcinek24 - 2010-02-07, 20:31
szkoda ze nie piszesz ze jak mam td co co moge wiedziec o tdi!!! czasami proste sposoby pomagaja i nie trzeba odrazu pchac grubych pieniędzy w remont. mam juz vent pare lat i uwież mi kupe kasy wywaliłem przezv zle stwierdzone diagnozy.a opel czy vw czy tam inny diesel ogolne zasady dzialania maja takie same rożnia sie tylko niektórymi szczegółami(techniką wtrysku itp, itd) .a apropo tego opla to na tamtym forum tjuz radzili mi ze to od koncowek az po uszczelke pod glowica i sprezanie!poczytaj literature bedziesz wiedzial o co chodzi. oby czyszczenie ci pomogło
WAFEL - 2010-02-07, 20:36
narazie wbijam w ten temat mam wazniejsze wydatki odlaczylem impulsator i jakos daje rade
jarecki - 2010-02-09, 16:41
witam wszystkich mialem ten sam problem na poczatku odlaczenie wtyczki zalatwilo problem ale itak nastawnik do wymiany pozdrawiam
WAFEL - 2010-02-14, 10:18
3 tygodnie jezdzilem z odlaczona wtyczka od impulsatora i wczoraj ja podlaczylem z ciekawosci i podczas jazdy okazalo sie ze objawy trzepania buda prawie minely w porownaniu z tym co bylo bo tylko na 4 przez chwilke trzepie a pozniej jest spokoj. i od czego to zalezy
|
|