Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento
Gaz/Benzyna - problem z silnikiem
Przemek - 2010-01-22, 21:22 Temat postu: problem z silnikiemOd pewnego czasu mam problem z obrotami. jest tak ze jak jade do pracy i na 4 biegu ponad 3 tyś obr to auto się ksztusi i szarpie. wrzucam piątke i przez chwile jest spokoj. ale gdy dodaje gazu znowu objawy wracaja. i to juz na każdym biegu aż do poziomu 1000 obr. jak wrzuce na luz to silnik chodzi normalnie trzyma swoje 850 obr. Dodam ze dzieje sie od około 2 tyg ale nie codziennie raz na 3 dni srednio. jak postoi cały dzien przed robota to na wieczór jest wszystko dobrze.slawekmaciek - 2010-01-23, 00:16 sprawdz filtr paliwa przy większych obrotach może mieć pompa problem z dostarczeniem odpowiedniej dawki paliwa albo zasysa lewe powietrze po drodze z bakusajmonmuwi - 2010-01-23, 09:40 a dzieje sie to na gazie czy benzynie ?Moniczka - 2010-01-23, 09:44 i na gazie i na benzynieLwomati - 2010-01-23, 10:08 sprawdzałeś VAGiem Żadnych błędów nie ma
Przewody gumowe dolotu całe Nie łapie lewego powietrza Filtr wymieniony
Paliwowy filtr też wymieniony lukasz_lwo ma to samo od tygodnia
A na gazie to ja się nie znam.pablomed - 2010-01-23, 11:32
Moniczka napisał/a:
i na gazie i na benzynie
skoro tak szukaj najpierw po układzie zapłonowym, patrz na silnik w nocy może zauważysz jakieś iskrzenie. I czy nie było nic robione z rozrzadem albo z ustawieniem zapłonu? Może coś sie nie udało?Przemek - 2010-01-23, 12:22 był wymieniany silnik ale rozrzad i zapłon jest dobrze ustawiony. w listopadzie zakładałem nowe włoski kable, palec, kopułke i swiece NGK.Przemek - 2010-01-23, 15:47 dodam tez ze wzrasta nagle spalanie do 22 litrów wg MFAsajmonmuwi - 2010-01-23, 19:33 nio to bedzie jakis czujnik ale nie jestem pewien jaki u mnie wzrosło spalanie jak czujnik temperatury wody padł i tez przebierał a czujnik to ten w kruccu w głowicy .pablomed - 2010-01-23, 19:44
ventylek86 napisał/a:
włoski
głupia może porada ale podmień na coś sprawdzonego, choćby na próbę od kogośPrzemek - 2010-01-24, 09:56 Wezme z pracy ze 2 kpl kabli i zmienie muPrzemek - 2010-01-29, 18:52 Panowie 3 dni temu wróciłem noramlnie do domu zgasiłem auto otwieram garaz, wsiadam i... nie moge odpalic auta. po 3 próbie odpaliłem. auto chodzi ale jakby nie na wszystkie gary. dzis wymieniłem na swiece i dalej to samo. dodam ze 3 swiece były czarne a jedna zardzewiała. poza tym jak chodzi to smierdzi benzyna.Lwomati - 2010-01-29, 18:53 a te przewody podmieniłeś Przemek - 2010-01-29, 18:55 nie. przewody maja około 10 tys km. a dodam tez ze dolałem ostatnio denaturat do benzyny czy to tez moze byc przyczyna Lwomati - 2010-01-29, 18:57 to co z tego, że mają 10 tyś.... jak są jakieś lipne to i po pierwszych kilometrach mogły się zużyć. Podmień te kable i wtedy napisz co i jak.Przemek - 2010-01-29, 19:00 to i tak dopiero jutro bo z pracy wezme ze 3 kpl. dziwi mnie rdza na 2 swiecy od rozrzaduHormon - 2010-01-29, 19:01 Nie dolewa się denaturatu!!! Są do tego specjalne środki dostępne na każdej stacji benzynowej i za nieduże pieniądze. A czy to miało wpływ na twój problem to nie wiem, ale po części pewno to zaszkodziłoPrzemek - 2010-01-29, 19:04 ostanio gadałem z wujkiem to mówi ze 10 lat do tyłu to był denaturat a teraz to wiecej wody niz alkoholuvezet22 - 2010-01-29, 20:03 ventylek86, a poco do benzyny dolewasz dykty przeciesz ci niezamarznie Przemek - 2010-01-29, 20:39 własnie tu sie mylisz ostatnio troszke sie zdziwiłem jak zalałem na orlenie auto przestało isc takie dobre paliwo majavezet22 - 2010-01-29, 22:07 benzyna nigdy niezamarznie, takie prawa fizyki chyba że jest w niej woda
dlatego ja nigdy nietankuje na jakiś podrzędnych stacjach, tylko na sprawdzonych np. ''Statoil'' Amster - 2010-03-08, 18:24 Ja jak kolega wyzej rowniez leje paliwko ze Statoil 98 Suprema - spalanie ma nizsze, a co do tych obrotow to u mnie np byla glupia sprawa ze czujnik halla mialme walniety, jak mi obrowty swrowali io przy mocnijszym wcisnieciu pedalu gazu silnik sie dlawil tez zaczelo mnie to niepokoic.
Wymienilme filr paliwa, sprawdzilem czujnik temperatury cieczy chlodzacej, sprawdzilem tez cewke no i wkoncu sie zbulwersowalem i zakupilem modul serwisowy na VAG - podlaczylem i wywalilo mi brak komunikacji z czujnikiem halla - wymienilme czujnik i teraz nie to auto Przemek - 2010-03-20, 19:40 Koledzy mam kolejny problem z silnikiem. Podczas przyspieszania na 2 i 3 biegu w przedziale 3700 a 3800 obr/min jest mocne szarpniecie a potym zjawisku przyspiesza dalej ale za to obrotomierz wariuje skacze na obrotach nawet o tysiac obrotów. co to moze byc??Hormon - 2010-03-20, 21:45
ventylek86 napisał/a:
Koledzy mam kolejny problem z silnikiem. Podczas przyspieszania na 2 i 3 biegu w przedziale 3700 a 3800 obr/min jest mocne szarpniecie a potym zjawisku przyspiesza dalej ale za to obrotomierz wariuje skacze na obrotach nawet o tysiac obrotów. co to moze byc??
Na innych biegach jest podobnie? Jak tak ostatnio miałem, to okazało się, że zapłon się przestawił.Przemek - 2010-03-20, 21:47 tylko na 2 i 3Przemek - 2010-03-20, 21:57 Ale z tym zapłonem moze cos byc bo zaczał mi strzelac z wydechuHormon - 2010-03-20, 22:09 To zacznij od sprawdzenia zapłonu, jak nie pomoże to trzeba szukać dalej.Lwomati - 2010-03-22, 04:28
ventylek86 napisał/a:
Ale z tym zapłonem moze cos byc bo zaczał mi strzelac z wydechu
niekoniecznie musi strzelać z wydechu. Właśnie coś podobnego miał lukasz_lwo o czym Ci wcześniej pisałem. Miał przestawiony zapłon, teraz nic nie pyka i nic nie strzela. Sprawdź ten zapłon jak Hormon pisze.Przemek - 2010-03-22, 18:29 Najpierw zmienie pasek altka bo mi sie slizga i mam niedoładowany aku i moze problemy z obrotomierzem sie skonczapiotrekb90 - 2010-03-23, 02:15 a jaki masz kolego obecnie silnik w ventylku??vezet22 - 2010-03-23, 18:48 2EPrzemek - 2010-03-25, 21:27 No i problemy sie coraz bardziej nasilaja. Dzis nawet przez pewien czas obroty wkrecały sie powyzej 7 tys.Raziel500 - 2010-03-25, 21:36 przepływomiesz???? czujnik położenia przepustnicy??? węże od wody się twarde nie robią???
mi skacze na obrotach i to czujnik położenia przepustnicy w kolektorze.Przemek - 2010-03-25, 21:39 oddaje auto po niedzieli do mechanika i bede wiedział co i jakLwomati - 2010-03-26, 04:33 ventylek86, nie masz VAGa Laptop, kabelek i wiesz wszystko. Później to już tylko zostaje szukać usterek typu zaśniedziały kabelek, dziurawy przewód, jakaś nieszczelność, niedokręcona śrubka...Przemek - 2010-03-26, 07:05 Chodzi o to ze nie mogę csie doprosic kolegi zeby przyniósł mi OBD to wtedy bym sprawdziłvezet22 - 2010-03-26, 07:18 Już proponowałem że pomoge i podłącze pod Vaga Przemek - 2010-03-26, 13:52 Ale to nie o ciebie chodziło tylko o innego znajomegovezet22 - 2010-03-26, 23:45 Jak coś to moja propozycja nadal aktualna Przemek - 2010-03-28, 16:37 Panowie odnosnie mojego problemu mam pytanie czy mogę załozyc pompe paliwa o cisnieniu roboczym 5 barów (4.7bara na obciazeniu). Jest to pompa vw.BANDERAS_RR - 2010-03-28, 18:32 zalozyc mozesz ale jest zdecydowanie za mocna na ta jednostke wiec nie wiem ja sie zachowa zawor upustowy ale na probe czy bedzie lepiej mozesz sprobowac
jesli swiece masz okopcone na czarno to niestety dostaja za duzo paliwa ,jesli objaw jest taki sam na benzynie i gazie to pompe paliwa mozna wykluczyc na takie swirowanie masz na bank walniety czujnik halaPrzemek - 2010-03-28, 20:55
jakosc lipna ale widac problem z obrotomierze
aaPrzemek - 2010-03-30, 23:35 Pompa paliwa wykluczona. został aparat zapłonowyvezet22 - 2010-03-30, 23:40 ja tu raczej sądze że problem jest z dolotem powietrza, przepływką, ustawiłeś zapłon BANDERAS_RR - 2010-03-31, 00:01 sory ze tak pytam ale jaki masz motor w tym samochodzie?vezet22 - 2010-03-31, 00:04 2E
przerabiałem wielokrotnie problem z obrotami u siebie i przyczyną jest nieszczelność i przepływka (niestety bardzo awaryjna w tym silniku szczególnie jak jest gaz) no i jest ważne aby mieć ustawiony odpowiednio zapłon .Przemek - 2010-03-31, 00:17 BANDERAS_RR, vezet22, a ogladaliscie filmikvezet22 - 2010-03-31, 00:19 tak oglądałemPrzemek - 2010-03-31, 00:23 i co sadzisz o tym zachowaniuBANDERAS_RR - 2010-03-31, 00:29 no nie wiem w starych instalacjach gazowych nie byla istotna przeplywka ale jesli to mozna ja odlaczyc i i patrzyc jak sie bedzie zachowywac bez
ventylek86 ty tez masz 2EPrzemek - 2010-03-31, 00:32 tak mam 2E instalacja gazowa sekwencyjna włoska. jak swiruje mi obrotomierz to potrafi sarpnac silnikiem i idzie dalej i znowu szarpnie i na gazie i na benzynievezet22 - 2010-03-31, 00:40 ja już napisałem co o tym sądze miałem podobne objawyBANDERAS_RR - 2010-03-31, 00:41 jak masz kogos blisko to sproboj podmienic zaplon i przeplywke napewno przy takich objawach mozesz skreslic zasilanie silnika w paliwo to znaczy sie jest ok przeplywka moze tak ale dziwne z tym obrotomierzem sprawdz czy lemy masz czyste i czy laczenie z masa i silnikem nie jest zasniedziale mialem juz przypadki ze klin na kolku rozrzadu na wale sie scinal i wtedy wariowalo ale to jest wtedy problem z zapalaniem i z jazda tu z tego co piszesz nie bedzie to ale nadal bym obstawal za zaplonemPrzemek - 2010-03-31, 00:46 po zmianie pompy paliwa poprawiło sie przyspieszanie bo stara była zabita syfem i poza tym brakowało jednego sitka. zaplon zmienie w czwartek. przepływka jest ok bo ja odłczyłem to auto gasnie. zastanawia mnie strzelanie w wydech co za tym idzie ogien z wydechuBANDERAS_RR - 2010-03-31, 00:56 zle spala mieszanke i resztki sa w wydechu a zaplon zmienia katy wyprzedenia zaplonu nieprawidlowo i dlatego moze szczelac a im wiecej paliwa to i wiekszy ogien z tlumikavezet22 - 2010-04-02, 19:12
ventylek86 napisał/a:
przepływka jest ok bo ja odłczyłem to auto gasnie.
tak jej nie sprawdzisz
ventylek86 napisał/a:
zastanawia mnie strzelanie w wydech co za tym idzie ogien z wydechu
zle ustawiony zapłon, i wystarczyło aby szczegulnie na gazie był strzał w sący i mogło uszkodzić przepływkepablomed - 2010-04-02, 22:00 Objerzałem ten filmik, jesdt nieostry ale chyba silnik nie może tak gwałtownie zmieniać obrotów jak widać na obrotomierzu, więc muszą to być jakieś zaburzenia sygnału. Z halla do ECU. Nie mam pojęcia z czego to wynika i czy obecność gazu ma coś do tego. Przejrzałbym dokładnie kable od halla, nawet czy któraś cewka wtryskiwaczy LPG nie sąsiaduje z tym kablem i jaj nie robi polem elektromagnetycznym. A jeśli nie to chyba zostaje podmiana ECUPrzemek - 2010-04-04, 09:35 To akurat robi na benzynie bo odkąd zmieniłem prace to tylko na benzynie jezdze tzn 3 mcPrzemek - 2010-04-22, 06:23 Problem rozwiązany. Pompa dawała za małe ciśnienie i poszedl w aparacie czujnik hala. Auto od wczoraj chodzi idealnie