|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - WYSKAKUJĄCY ERROR
miki9a - 2010-01-26, 18:12 Temat postu: WYSKAKUJĄCY ERROR wyjąłem dziś zegary żeby zmienić podświetlenie wyświetlaczy po włożeniu ich spowrotem i przekreceniu kluczyka po chwili wyskakuje error
po odpaleniu po około minuty znika. dodam ze musiałem od nowa kasować wszystkie inspekcje bo znowu wyswietlało IN 02. ktos wie skąd wzioł się ten error i jak go usunąć
Przemek - 2010-01-26, 18:14
wyciagnij zegar jeszcze raz i wcisnij porzadnie wtyczke. moze byc nie weszła do konca którąś stroną. ja miałem tak jak brzeczek od oleju sie odzywał
miki9a - 2010-01-26, 18:15
kilka razy ją sprawdzałem i dalej to samo
Przemek - 2010-01-26, 18:16
odłacz aku. komp się zresetuje i powinno byc git
miki9a - 2010-01-26, 18:21
a na długo go odłączyć
BenyVw - 2010-01-26, 18:26
Na chwile
miki9a - 2010-01-26, 20:15
odłączyłem aku i dalej to samo zauważyłem jeszcze ze error wyskakuje za każdym razem kiedy zgaśnie kontrolka od wody
miki9a - 2010-01-26, 20:48
i co nikt nie wie co zrobić z tym wyskakującym errorem
czarnysauber - 2010-01-26, 20:59
miki9a, a jak podłaczałes diody to moze zrobiłes gdzies zwarcie
vezet22 - 2010-01-26, 21:00
a reszta wskaźników działa poprawnie skasowałeś inspekcje
podświetlenie jakie wstawiłeś
miki9a - 2010-01-26, 21:19
vezet22 napisał/a: | podświetlenie jakie wstawiłeś |
wszystko działa normalnie a podswietlenie juz dawno wstawiałem (białe diody) tylko teraz dopiero wyjąłem te zielone podkładki żeby wyświetlacze były białe a nie zielone. a zwarcia nie zrobiłem bo diod nie ruszałem wcale teraz. inspekcje tez skasowałem
vezet22 - 2010-01-26, 21:24
a wskażniki tem. paliwo, obrotomież i prędkość działają normalnie
miki9a - 2010-01-26, 21:27
tak wszystko inne jest oki tylko ten error przez chwile sie pokazuje po około minuty moze 2 znika ale po zgaszeniu i odpaleniu znowu sie pojawia
vezet22 - 2010-01-26, 21:39
masz vaga podłącz i odczytaj licznik
miki9a - 2010-01-26, 21:45
nie mam Vaga ale kilometry licza ten error tylko na chwile wyskakuje
vezet22 - 2010-01-26, 21:58
dowiem się na jutro i dam znać
miki9a - 2010-01-26, 22:03
vezet22 napisał/a: | dowiem się na jutro i dam znać |
ok czekam
spyro - 2010-01-26, 23:46
ale jaja, tyle razy wyciągałem zegary i nigdy mi błąd nie wyskoczył...
miki9a - 2010-01-26, 23:55
a widzisz ja mam jednak pecha. a wie ktoś jak włączyć tryb serwisowy i co poszczególne cyfry w nim oznaczają kiedyś gdzieś było o tym na forum ale znaleźć nie mogę
miki9a - 2010-01-27, 13:58
dziś jechałem dobra droga na której mogłem się rozpędzić i zauważyłem ze licznik liczy tylko do 90km/h dalej w górę już nie idzie. jak zresetować kompa bo odłączenie klem nie pomogło
Paweł J. - 2010-01-27, 15:01
miki9a napisał/a: | bo odłączenie klem nie pomogło |
Ale te klemy trzeba odłączyc na jakiś czas....już nie pamiętam czy to sekundy czy minuty.
Zerknij tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/vi...+wy%B6wietlaczu
http://forum.vwgolf.pl/vi...+wy%B6wietlaczu
miki9a - 2010-01-27, 16:26
no własnie na jaki czas
Paweł J. - 2010-01-27, 16:32
miki9a napisał/a: | no własnie na jaki czas |
Ostatnio kasowałem błędy po walniętym czujniku (więc pewnie były) to odłączyłem aku na dobre 30 minut...wiem że za długo....ale co mi szkodziło
miki9a - 2010-01-27, 17:08
ja odłączałem na 5 min na pół godziny i nawet na cała noc i dalej to samo. zwarłem nawet ze sobą klemy na 5 min bo ktoś mówił ze to możne pomóc ale nie pomogło. moze podłaczenie pod kompa coś pomoze
vezet22 - 2010-01-27, 19:56
pewnie sypnoł się wsad licznika (pamięć) trzeba będzie ją wymienić i na nowo wpisać przebieg ( przy okazji można odmłodzić furke )
miki9a - 2010-01-27, 20:01
a ile taki zabieg kosztuje
vezet22 - 2010-01-27, 20:04
zależy od warsztatu ale ok 100 zł musisz liczyć
miki9a - 2010-01-27, 20:05
a ten wsad to jak wygląda sam tego nie zrobię
vezet22 - 2010-01-27, 20:12
sam tego niezrobisz, pamięć trzeba wylutować pod lupą lutowniczą i zpisać ponownie mu pamięć
miki9a - 2010-01-27, 20:14
to chyba lepiej będzie kupić drugie zegary. a jak sprawdzić czy to na pewno ten wsad siadł
vezet22 - 2010-01-27, 20:22
sprubować go odczytać ale tego sam niezrobisz
miki9a - 2010-01-27, 20:24
czyli pod kompa podłączyć
vezet22 - 2010-01-27, 20:30
przez obd nieodczytasz pamięći, pamięć się wsadza do specjalnego programatora
Jeżeli niemasz żadnego magika to albo wymień licznik albo mi go przyślij i się zobaczy
miki9a - 2010-01-27, 20:34
jutro postaram się to sprawdzić i jakoś ogarnąć temat
bradley - 2010-01-27, 20:50
vezet22 napisał/a: | masz vaga podłącz i odczytaj licznik |
Nie odczyta bo licznik nie jest podlaczony pod k-line w G3.
Licznik mogl szlag trafic.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic301814.html
Sprawdz czy masz poprawne zasilanie na kostce.
miki9a - 2010-01-27, 21:00
chodzi ci o ta wiązkę co idzie z kompa. a jakie powinny być tam wartości
vezet22 - 2010-01-27, 21:12
żadną wiązke, przeczytałeś temat to samo co ja Ci pisałem wsad do wymiany
jeżeli by niebyło zasilania na liczniku to reszta by niedziałała
miki9a - 2010-01-27, 21:16
vezet22 napisał/a: | jeżeli by niebyło zasilania na liczniku to reszta by niedziałała |
no racja. jutro podskoczę na szrot i włożę drugi liczniki jak będzie ok to kupie drugi i nie będę się bawił w naprawianie
vezet22 - 2010-01-27, 21:17
jak będziesz miałdrugi to ten zepsuty mi podeślij
miki9a - 2010-01-27, 21:22
vezet22 napisał/a: | to ten zepsuty mi podeślij |
a co chcesz go spróbować zreanimować
vezet22 - 2010-01-27, 21:28
tak
miki9a - 2010-01-27, 21:32
to jak coś znajdę to ci go wyśle
vezet22 - 2010-01-27, 21:33
ok
miki9a - 2010-01-27, 21:37
vezet22, a może ty masz jakiś do sprzedania
vezet22 - 2010-01-27, 21:45
niestety niemam
bradley - 2010-01-27, 21:51
Ja mam z diesla
Jedyny problem to takie, ze szybka plastikowa zp rzodu jest popekana, z tylu wkrety na male torxy - wiekszosc jest objechana no i w jednym wyswietlaczu folia polaryzujaca jest obrocona i porwana.
vezet22 - 2010-01-27, 21:54
aby działał narazie, a pużniej swój dostanie spowrotem sprawny
miki9a - 2010-01-27, 21:58
bradley napisał/a: | Ja mam z diesla |
a ile sobie cenisz za niego
bradley - 2010-01-27, 22:20
A czy przeczytales co mu dolega?
miki9a - 2010-01-27, 23:27
tak przecztyatłem
bradley - 2010-01-27, 23:34
Licznik raczej na czesci, nie wiem do czego chcesz go przeznaczyc
Przez to, ze torxy sa ujechane nie da sie dokrecic do konca tylnej obudowy wiec wyswietlacze nie swieca jesli nei docisnie sie do konca obudowy. Jak znajdziesz sobie inne srubeczki to bedzie dzialac.
Licznik byl sprawny i dzialal, zmienilem go bo zmienilem na taki z MFA.
30zl + poczta pasuje?
Jakby co to ja go odkopie z garazu i zrobie w sobote zdjecia.
miki9a - 2010-01-28, 06:44
bradley napisał/a: | nie wiem do czego chcesz go przeznaczyc |
a jakby przerzucić twój środek w moją obudowę. to by chodziło. a jaką masz skale na liczniku do ilu i jaki przebieg
miki9a - 2010-01-28, 06:44
a cena pasuje jak najbardziej
bradley - 2010-01-28, 08:46
Przebieg chyba 249kkm, skala 0-220, czy da sie przerzucic srodek nie wiem. To jest licznik TRW. On jest nierozbieralny (tzn przez szybke no i nie byl ) VDO rozbieralem i bez problemu, i torxy byly krzyzakami ktore sie nie ukrecaja...
miki9a - 2010-01-28, 14:30
no ja mam licznik VDO czyli nie będzie pasować ZAŁOŻYŁEM DZISIAJ DRUGI LICZNIK I BYŁO OKI
vezet22 - 2010-01-28, 20:46
jak chcesz swój naprawić to pisz na pw
miki9a - 2010-01-28, 20:57
poszła wiadomość na pw
Arcaj - 2010-01-29, 10:35
trochę dziwne. Ja tyle razy wyciągałem zegary nawet malowałem wskazówki i zmieniałem tarcze i jeszcze takiej sety nie miałem.
bradley - 2010-01-29, 10:39
Wystarczy zimno, jakies uderzenia i jakis lut moze peknac, odpasc. Rozne rzeczy sie zdarzaja.
miki9a - 2010-01-29, 13:41
ale zegary rozbierałem w domu wiec to nie była raczej wina zimna. i jak je wyciągałem to były cieple od kanału od nawiewu.moze poprastu nadszedł ich czas
zlotykamil - 2010-01-29, 14:24
miki9a, na orzechowej to vento na szrocie było w dieslu i chyba z niewielkim przebiegiem jak pamietam
miki9a - 2010-01-29, 14:29
patrzyłem prawie 400 tys miało i to był zwykły diesel
miki9a - 2010-01-30, 17:04
kto mi powie od jakiego auta będą pasować jeszcze zegary do mojej Ventki
bradley - 2010-01-30, 17:12
Z Seata Ibizy (wersja elektroniczna bo widzialem jeszcze takie, ze przebieg byl ze zwyklymi koleczkami na trybiki), Gofra, Vento plug and play.
miki9a - 2010-01-30, 17:15
czyli z tych modeli aut mogę sobie szukać licznika do Ventki
bradley - 2010-01-30, 17:20
Ja mam z Ibizy, biale tarcze, czerwone wskazowki i podswietlenie, MFA. Jedyne co musialem zrobic to zmasowac przewod we wtyczce od okladzin ciernych bo moje Vento nie ma tego czujnika a inaczej caly czas swiecil sie reczny czy spuszczony czy podciagniety.
miki9a - 2010-01-30, 17:22
a jak poznać ze można podłączyć licznik z MFA
bradley - 2010-01-30, 17:45
Do MFA to potrzebujesz jeszcze manetki, wiazki od manetki do skrzynki i wiazki liczniak (choc wiazke mozesz miec juz przystosowana).
U mnie na 16bit dziala, a jak masz komputer 8bit to nie wiem czy piny sa identyczne w kostce.
Czujniki temp oleju i powietrza to sobie podlaczasz we wlasnym zakresie.
miki9a - 2010-01-30, 18:52
a mógłbys mi to jakoś dokładniej pokazać jak która wiązka i kostka ma wyglądać bo jeśli jest taka możliwość to bym sobie MFA założył bo i tak muszę zegary wymienić. a kompa mam chyba 16bitowego bo jest w metalowej obudowiei chyba silnik mam własnie AHU a nie 1Z
bradley - 2010-01-30, 20:23
http://forum.vwgolf.pl/vi...=186539&start=0
miki9a - 2010-02-01, 19:04
sprawdziłem dzisiaj i mam te wiazki czujnik temp oleju tez jest ( w dieslu jest w tym samym miejscu co na foto bo to z benzyny). tylko czujnika temp powietrza nie znalazłem
bradley - 2010-02-01, 19:47
Masz czujnik wkrecony w podstawke?! Czy zaslepke tylko, czy moze sam kabelek zielony przy podstawce (bo potem on sie urywa i trzeba ciagnac samemu).
Od powietrza nie bedziesz mial.
miki9a - 2010-02-01, 20:02
jest w podstawce i coś poniżej w bloku tez jest a koloru kabelka nie pamiętam
bradley - 2010-02-01, 20:06
To jest czujnik cisnienia oleju.
miki9a - 2010-02-01, 20:07
ten w podstawce
bradley - 2010-02-01, 20:11
No tak, taki gruby gumowy
miki9a - 2010-02-01, 20:17
ale w bloku trochę niżej to co to jest
bradley - 2010-02-01, 20:27
Pokazesz zdjecie, bedzie dyskusja
miki9a - 2010-02-01, 20:29
zaraz spróbuje coś zrobić.
miki9a - 2010-02-01, 21:04
zdjęcia czujnika za bardzo nie da się zrobić bo jest trochę schowany. znajduje sie on w bloku silnika miedzy filtrem oleju a mocowaniem silnika na poduszce. takie foto udało mi się zrobić
i jeszcze fotka wiązki która do niego idzie (to ta w kółku)
i czego to jest czujnik
vezet22 - 2010-02-01, 21:27
wygląda na czujnik położenia wału
bradley - 2010-02-01, 21:30
Popatrze u siebie jak bede pod maska grzebal.
|
|