Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - silnik na swapa??

piotr nowok - 2010-02-03, 20:37
Temat postu: silnik na swapa??
siemka jest na sprzedaz silnik na swapa 1,8 16 ze skrzynia bez reszty nie ma jeszcze alternatora i rzrusznika

co nym musial jeszcze dokupic wiaske altek rozrusznik kompa i co jeszcze oplaca mi sie takie cos zakupic??

Bartek - 2010-02-03, 21:27

Ja bym się w KR'a nie pchał, mechaniczny wtrysk K-Jetronic potrafi być kłopotliwy. Poza tym jak bawić się w swapy to wkładać silnik z nowszych a nie starszych modeli ;)
vezet22 - 2010-02-03, 22:09

piotr nowok, jeżeli już myślisz poważnie o swapie to odpuść sobie KR i wrzuć VRa :faja:
Wydym - 2010-02-03, 22:13

Hehe tylko aby Vr był w dobrym stanie :/ a ten 1,8 po kapitalce dopiero co zrobionej...
Bartek - 2010-02-04, 13:26

Pewnie chodzi o silnik z vwzone.pl ?? To nawet nie jest KR tylko PL :( Tak czy siak pozostaje ten sam problem, mechaniczny wtrysk paliwa K-Jetronic. Jak nie masz ogarniętego w temacie mechanika to będziesz miał więcej problemów z jego wyregulowaniem niż przyjemności z jazdy :( Ten sam problem jest w audi z silnikiem NG, ludzie w akcie desperacji wyrzucają wtrysk, kładą blosa i latają tylko na LPG :P
piotr nowok - 2010-02-04, 15:37

pdziekowal za pomoc ale narazie wyskoczyla mi lepsza okazja i bede sie staral to kupic ;) a na silnk przyjdzie czas :P

ja chce jakis silik bez podkrecania go ba byc taki jak wyszedl :D

bartek a co masz na mysli nowszy??

Bartek - 2010-02-04, 16:32

Według mnie wkładanie silnika z mk2 do mk3 to nie jest ulepszanie samochodu tylko uwstecznianie go. To tak samo jakbyś do mk4 włożył ABS'a ;) Dla mnie swap to powinna być wymiana silnika na mocniejszy, bardziej zaawansowany technologicznie ale nie starszy niż samochód w którym ma jeździć ;)
SŁAWNY - 2010-02-04, 16:51

moim skromnym zdaniem jeśli chcesz już coś swapować to raz a pożądnie najlepsza opcja to 1.8 turbo z audi/seata/vw tylko szukaj wersji 180 KM w vr6 bym się nie bawił bo po pierwsze ciężko bedzie znaleść zdrową sztuke
Wąski 2 - 2010-02-04, 16:57

[quote="SŁAWNY"]ciężko bedzie znaleść zdrową sztuke[/quote

zawsze można wyremontować :D :D

piotr nowok - 2010-02-04, 17:07

jak mi sie uda kaske uzbierac szybko to swap bedzie troszke musial poczeac a jak nie wypali i okazja mi ucieknie to bede zbieral na swapa :D
SŁAWNY - 2010-02-04, 21:07

[quote="Wąski 2"]
SŁAWNY napisał/a:
ciężko bedzie znaleść zdrową sztuke[/quote

zawsze można wyremontować :D :D

koszta remontu vr6 są dość drastyczne

piotr nowok - 2010-02-24, 20:20

panowie a co sadzicie o silniczku ABF ?? ??
WAFEL - 2010-02-24, 20:50

dobry dobry
Lwomati - 2010-02-25, 04:56

piotr nowok, pogadaj z kolegą sajmonmuwi, on ma u siebie w ventce ABFa.

Silnik sam w sobie raczej chwalony przez użytkowników.

lukasz17 - 2010-02-25, 11:18

u mnie na wsi ma typo golfa w ABF i zalozyl mu nawet sekwencyjny gaz i bardzo sobie chwali ten silniczek i super jedzi :D tylko u mniego wystepuje problem skrzyn juz chyba 4 ma :mur: wydaje mi sie ze zbyt ciezka noge ma :P
zlotykamil - 2010-02-25, 13:39

WAFEL napisał/a:
dobry dobry

Lwomati napisał/a:
Silnik sam w sobie raczej chwalony przez użytkowników

lukasz17 napisał/a:
bardzo sobie chwali ten silniczek i super jedzi

a jak była ładna jetta z ABFem to wszyscy odradzali ta jednostke :P

piotr nowok - 2010-02-25, 15:22

dzieki za pomoc narazie chce sie czegos dowiedziec o silnikach jakie sa w eksploatacji bo ja jestem cieki w tych tematach :P
SCAND - 2010-02-26, 23:09

Najpierw musisz sobie zadać pytanie ile kilometrów będziesz rocznie robił na tym silniku i jaką moc chcesz uzyskac. Moim skromnym zdaniem Kr to jeden z najlepszych silników w wykonaniu vw, troszke trzeba wrzucić w remont i modyfikacje, ale efekt jest zabójczy ;) Nie ma to jak dobrze uturbiona Kr :P nie jeden abf, vr, 1.8T przy niej odpada. Takim silnikiem bym się zainteresował gdybym traktował autko tylko i wyłacznie hobbystycznie, natomiast jeśli samochód ma służyć równiez do jazdy na codzień to raczej kierował bym sie w strone vr, w dobrej cenie można wyrwać całe auto na swapa, silnik ma zadowalająca moc i piękny dzwiek. Jeśli miałbym odpowiednie środki to zainwestowałbym w czarna strone moc, czyli 1,9 TDI ARL (150km). W tym przypadku masz duże mozliwości rozbudowy jednostki przy umiarkowanym spalaniu, lecz koszty zakupu są bardzo duże.

pozdraWiam Scand

piotr nowok - 2010-02-28, 13:38

jakii silnk bedzie to sam jeszcze nie wiem jest to zalezne od kasy na ile mi pozwoli

jakis wmagan tez nie mam ale chcalbm napewno wiecej niz 90

a silinik chce miec serie nic ne modzona napewno cos bedzie w polerce i tak dalej ale nic pod mos czy cos takiego

scand dzieki za swoje zdanie ;)

Raziel500 - 2010-02-28, 20:58

jak by co to jest 2.0 do sprzedania. nie wiem jakie oznaczenie moc chyba 115 KM. nie jestem pewny bo to nie mój kumpel jeździł na tym silniczku cały czas ale sie rozbił jak chcesz to mogę sie dopytać. :faja:
piotr nowok - 2010-02-28, 21:05

ja swapa planuje na przszly sezon bo w tym nie dam rad a pytm bo chce sie jak najwiecej dowiedziec ;)
Raziel500 - 2010-02-28, 21:07

w sumie to on ma całą ventkę po crash testach, tylko bez skrzyni bo skrzynie ja wzięłęm :D byś nie miał problemów z kablami. :P
piotr nowok - 2010-02-28, 21:08

to zaptaj sie jaki to dokladnie silnik ;)
vezet22 - 2010-02-28, 21:44

2.0 115ps szkoda roboty i kasy jak robisz swapa to lepiej już coś mocniejszego wrzucić.
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem był by ARL , moc zadowalająca no i moment ;)
mało pali no i dobra jednostka na dalsze mody :D

piotr nowok - 2010-02-28, 21:47

a co powiecie nad 16 9A??
archeolog - 2010-03-17, 20:41

Koledzy wymieniacie tyle silników a jak z łapkami trzeba spawać czy plug&play ?
Szczegolnie mnie interesuje 1.8T znane z nowszych VW

Przemek - 2010-03-17, 21:31

Nigdy nie jest tak ze silnik pasuje bez niczego. Zawsze trzeba cos przerabiac
devill4 - 2010-03-17, 23:42

archeolog, z tego co słyszałem z 1.8 T jest trochę kłopotu i napraw głównie turbina ale być może to tylko plotki i pomówienia....dla przykładu powiem że np u znajomego w rodzinie paska mieli z takim silniczkiem i prędko go pogonili ale wuj ma też 1.8 T w audi a3 i nie narzeka :) czyli jednym słowem zależy w jakim stanie kupisz ten silniczek :P
Raziel500 - 2010-03-17, 23:44

w 1,8 T skrzynia nie wytrzymuje :P jak jeździsz spokojnie to działa a jak lubisz poszaleć to się psuje (rozpada sie w środku) :P
Wydym - 2010-03-18, 09:35

Dokładnie skrzynia siada....Znajmy miał b5 w 1,8t i skrzynia pleciała...
archeolog - 2010-03-18, 11:47

ventylek86 napisał/a:
Nigdy nie jest tak ze silnik pasuje bez niczego. Zawsze trzeba cos przerabiac
Nie zgodze sie jeśli dane dwa silniki były montowane w jednym modelu to przekładasz wraz z lapami i wszystko zazwyczaj pasuje mówie zazwyczaj bo w jakiś auto-wynalazkach moga być roznice w budzie ale to sie rzadko zdarza
Gr23s - 2010-03-19, 00:32

ventylek86 napisał/a:
Nigdy nie jest tak ze silnik pasuje bez niczego. Zawsze trzeba cos przerabiac

u mnie do vento silnik od passka b5fl pasowal bez problemu. lapy od TD podeszly do TDI i roznica wieku 9lat. problem byl z lapa alternatora od passata nie pasowala(pompa wspomagania zapierala o belke silnika) ale idealna jest od golfa IV. ja osobiscie polecam TDI 110KM lub 130 pompowtrysk. zaluje teraz ze nie pojechalem po ten 110KM(cena 1700zl) do swego auta...;/

przemolas4 - 2010-03-19, 18:33

co chwila sie slyszy , ze skrzynka przekladniowa pada .
prawda jest taka , ze vw stosuje teoretycznie bez obslugowe skrzynie , a dobre ucho mechanika znajacego sie w temacie wyczuje , ze w skrzynce cos nie halo .
mialem 2.0 115 ps i skrzynki szly jak gwozdzie do stepli .
polo 1.9 sdi teraz Anka ma i tez skrzynka sie rozleciala .
bylismy u mechaniora ....... modzio pracuje w serwisie vw - specjalista silnikowiec i torszke mnie w temat zaglebil .
ogolnie 2.0 byl nie pchal .
Vr`a lub cos z suszarka . ewentualnie jakiegos dieslowskiego potfora na pompowtryskach .

archeolog - 2010-03-21, 15:19

Ja mam 2 wyjścia albo opędzluje vento albo coś wrzucę większego tak ok 150 km
jumper - 2010-03-21, 15:24

vezet22 napisał/a:
2.0 115ps szkoda roboty i kasy jak robisz swapa to lepiej już coś mocniejszego wrzucić.
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem był by ARL , moc zadowalająca no i moment ;)
mało pali no i dobra jednostka na dalsze mody :D




to zależy w jaka moc będziesz celował ... ja osobiście mam w ventylku AJM ( sprawuje sie bardzo dobrze ) ale jak ci mało by było to juz konkretnie celuj w ARL 150km ( jesli cie interesuje odstiapie ci mojego AJM :P ....pw ... )

archeolog - 2010-03-21, 17:14

Ja jak już 2,0 v16
archeolog - 2010-03-24, 20:39

Chłopaki potrzebuje taniego silnika ok 130-150 km ktory bedzie pracowac wyłącznie na LPG Co proponujecie ?
levis521 - 2010-05-18, 11:50

pany mam pytanie jak to jest z przeglądem tj Wąski 2 wsadził sobie vr a miał 1.8 i przejdzie to przegląd?
Mati_89 - 2010-05-18, 13:13

chyba nic przeciez silnik jest częścia wymienna ;)
lukasz17 - 2010-05-18, 15:58

levis521 napisał/a:
pany mam pytanie jak to jest z przeglądem tj Wąski 2 wsadził sobie vr a miał 1.8 i przejdzie to przegląd?
teraz na silnik nawet nie patrza ale jak bedzie robil przeglad i ma w dowodzie wbita instalacje LPG to pomomo ze ma wyjeta z auta ale za przeglad policza 160zl a nie 100zl
ferdek_lublin - 2010-05-18, 16:21

Zmiana pojemnosci wchodzi w rachube co za tym idzie zmiana ubezpieczenia i dochodzi jakas oplata przy przegladzie.
lukasz17 - 2010-05-18, 16:32

ferdek_lublin napisał/a:
Zmiana pojemnosci wchodzi w rachube co za tym idzie zmiana ubezpieczenia i dochodzi jakas oplata przy przegladzie.

ostanio bylem na przegladzie i woogle nie zwracaja uwagi na silnik sparwdzali mi tylko nr karoseri czy sie zgadzaja i tylko po to maske otwierali:P moze tylk o w ZmC tego nie przestrzegaja ale wydaje mi sie ze zbytnio sie tego nie czepiaja :P

Mati_89 - 2010-05-18, 16:39

jak ci na przeglądzie otwieraja klape to tak jak pisał lukasz17, sprawdzają tylko numery karoserii wiem z doświadczenia bo często bywam na takiej stacji u wujka :) Nie ma co nikomu zgłaszać w żadnej ubezpieczalni bo to tylko strata kasy :P
lukasz17 - 2010-05-18, 16:43

Mati_89 napisał/a:
Nie ma co nikomu zgłaszać w żadnej ubezpieczalni bo to tylko strata kasy

dokaldnie nikt nie musi wiedziec ze tam zamiast 1.8 siedzi 2.8 :D :P powie panie takiego kupilem i nie wiem co to jest ktos sobie gore silnika stuningowal zeby mial wiecej Km :D

piotr nowok - 2010-05-18, 16:44

ale diagnosta nie jest glupi i widzi ze zamiast 1,8 jest np vr lub 2,0 16 mnie sie spytal gdzie mam kata jak dane do kmputrra wpisywal i wiedzial ze jest wyciety a powinnien byc a mial by nie zauwazyc zmiane silnika ;)
lukasz17 - 2010-05-18, 16:47

piotr nowok napisał/a:
ale diagnosta nie jest glupi i widzi ze zamiast 1,8 jest np vr lub 2,0 16 mnie sie spytal gdzie mam kata jak dane do kmputrra wpisywal i wiedzial ze jest wyciety a powinnien byc a mial by nie zauwazyc zmiane silnika

u mnie typo w bmw E30 zmienil silnik z benzyny 2.0 na diesla 2.4 :D i nie ma problemow :P trzeba do takiego diagnosty pojechac co bedzie glupi i sammeu tropche glupa przyrznac i bedzie spoko :D

Paweł J. - 2010-05-18, 16:49

piotr nowok napisał/a:
ale diagnosta nie jest glupi i widzi ze zamiast 1,8 jest np vr lub 2,0 16

Lub zamiast 1.8-wielki napis VR6

lukasz17 - 2010-05-18, 17:00

Paweł J. napisał/a:
Lub zamiast 1.8-wielki napis VR6

nie wiem juz jak to z tym jest ja bym powiedzial ze silnik czesc wymienna to nie zwracaja na to uwagi ale niech sie wypowie kto robil swapa i jak to wyglada na przegladzie

Rafik - 2010-05-18, 17:33

lukasz17 napisał/a:
trzeba do takiego diagnosty pojechac co bedzie glupi i sammeu tropche glupa przyrznac i bedzie spoko :D


albo do znajomego :P :P

Mati_89 - 2010-05-18, 19:44

Więc tak dzwoniłem własnie do wujka diagnosty bo sam byłem ciekawy jak to jest więc tak silnik jako część wymienna może być włożony wiekszy bez problemu, ewentualnie przyczepić się można do tego jak ktoś we wcześniejszą benzyne włoży klekota i tylko tyle. także pany spokojnie można w benzyniaku na vr robić swap :D
Paweł J. - 2010-05-18, 20:06

Ale co innego z firma ubezpieczeniową ;)
Mati_89 - 2010-05-18, 20:23

a skad oni będa wiedzieli??
Paweł J. - 2010-05-18, 20:54

Wiesz...nie chodzi o to czy się dowiedzą czy nie. Coś się nie daj Boże stanie, przyjdzie agent ocenić szkody itp....a tu pojemność się nie zgadza....płacisz składkę za 1.8 a masz 2.8....i już jest powód aby ubezpieczenia nie wypłacić lub coś w tym stylu. Nie znam się dokładnie na przepisach ubezpieczeniowych ale biorąc pod uwagę ze składka OC jest ustalana na podstawie pojemności silnika, uważam że firma ubezpieczeniowa płazem tak by tego nie puściła.

Lepiej to zgłosić do ubezpieczalni....coś tam się na rok więcej zapłaci, ale przynajmniej jest święty spokój.

czarnysauber - 2010-05-18, 21:11

panowie mojemu kumplowi zabrali dowod bo w papierach miał 1,3 a pod maska 1,8 i musiał zrobic przeglad (koszt 180 zł bo jest to zmiana konstrukcyjna pojazdu :P )
i wymienic dowód ,drugi znajomy po swap-ie jezdził 3 lata az raz nie przepuścili go na przegladzie

archeolog - 2010-05-18, 21:19

Policja nie może zabrać dowodu według mnie ... przegląd też nie powinien sprawiać problemu , ale jeżeli nawet nie z waszej winy będzie dzwon i przyjdzie ktoś do was na oględziny strat i zniszczeń fury to skrupulatnie sprawdzi silnik oraz wszelkie dane w dowodzie nawet fote walnie . Ja tak miałem w aucie z org silnikiem . A miałem kiedyś auto swapowane i Policja może naskoczyć diagnosta też, z ubezpieczeniem nie testowałem
Mati_89 - 2010-05-18, 22:15

czarnysauber napisał/a:
panowie mojemu kumplowi zabrali dowod bo w papierach miał 1,3 a pod maska 1,8 i musiał zrobic przeglad

nie wiem co to za policja jakas chyba śmieszna można z takim czymś spokojnie jeździć a wiem to z doświadczenia :)

Wąski 2 - 2010-05-19, 20:40

dokładnie ,silnik teraz jest jako część zamienna czyli można sobie silnik wymienić ,ja dowiadywałem się w tej sprawie przed swapem i mi koleś na diagnostyce powiedział żebym sobie odpuścił przegląd w celu zmiany pojemności w dowodzie ,powiedział jak mnie pany policaje zatrzymają to nie ma bata żebym oddał dowodu bo np,mogłem silnik przełożyć w zeszłym tygodniu a muszę sprawdzić czy wsio działa ,po prostu nie ma takiego przepisu który mówi jasno i wyraźnie że trza przerejestrować auto po swapie lub zmieniać dane w dowodzie :P :P
Mati_89 - 2010-05-19, 22:58

no dokładnie jest tak jak Wąski 2, pisze nie wiem tylko jak to sie ma do ubezpieczenia ;)
lukasz17 - 2010-05-19, 22:59

tak jak myslalem ze jezdzic mozna tym bez strachu i nikt na to raczej nie bedzie zwracal uwagi:P
vwkrzysio - 2010-05-20, 08:31

koledzy, a jakie koszta wchodzą w gre przy swapie na 2.0? chodzi mi o takie przybliżone koszta :)
Lwomati - 2010-05-20, 09:50

Wąski 2 po co tak się beznadziejnie tłumaczyć. Jeżeli patrzą pod maskę mówisz jasno, że to 1.8 tylko że masz imitacje 2.8 :hahaha:
Przemek - 2010-05-20, 13:18

vwkrzysio,
kpl silnik około 1000zł
przepływka+ filtr około 500zł
skrzynia biegów około 700zł
komp plus wiązka jakies 300zł
koszt swapu jeśli sam robisz to za fryte.
Ale taniej kupić rozbitego golfa III.

vwkrzysio - 2010-05-20, 18:20

ventylek86 napisał/a:
Ale taniej kupić rozbitego golfa III.

no właśnie widze :]

Wąski 2 - 2010-05-20, 19:18

ventylek86 napisał/a:
koszt swapu jeśli sam robisz to za fryte.


do tego musisz mieć sporo czasu bo to tylko się tak wydaje że wsio będzie szło jak po maśle, :( ,ale dla chcącego nic trudnego

levis521 - 2010-05-21, 00:17

miałem teraz kupić w poniedziałek vr golfa ale się rozmyśliłem i robię blacharkę a potem może się jakiś abf trafi :(
vwkrzysio - 2010-05-21, 09:33

Wąski 2 napisał/a:
do tego musisz mieć sporo czasu bo to tylko się tak wydaje że wsio będzie szło jak po maśle, :( ,ale dla chcącego nic trudnego

z tym się oczywiście licze, ale da radę to zdobic :D

archeolog - 2010-05-24, 01:15

No mi już dwa Kr-y obok nosa przeszły... nie mogę sie zdecydować , obawiam się o skrzynie bo to ok 40% mocy wiecej pzoatym te silniki maja swoje lata .Orięci się ktoś jakie koszta panewek i pierścieni ? uszczelniaczy zaworowych ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group