Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - pompa ??

galka74 - 2010-02-05, 21:40
Temat postu: pompa ??
Witam po dłuższej nieobecności.
coś nie dobrego zaczyna się dziać z moim silnikiem (1Z) gdy jest ciepły silnik pali z półobrotu
jednak gdy zrobiło się zimno pojawiły się problemy. zapali ale jakby nie na wszystkie cylindry i strasznie nim rzuca, podczas jazdy też nie ma rewelacji jakby turbinka nie chodziła jak powinna, byłem raz juz u mechanika ale trafiłem na straszny nawał pracy u niego w warsztacie no i tylko na szybko podpiął VAG-a po czym stwierdził:
1. złe kąty wtrysku początkowego
2. być może zabrudzony przepływomierz
3. że mogło podciąć klin na kole pasowym
4. jeszcze coś o EGR gadał
było to na początku stycznia, potem sie rozchorował.. i tak czekam do dziś na kolejkę
a niestety w mojej okolicy ufam tylko jemu. Czy może ktoś miał podobne przypadki???
p.s świece i przekaźnik są OK, filtr paliwa i powietrza wymieniony

_marcinecki - 2010-02-05, 22:00

SPRÓBUJ PRZECZYŚCIĆ PRZEPŁYWOMIERZ - tylko delikatnie żeby go nie uszkodzić, najlepiej go przedmuchaj tylko niezbyt dużym ciśnieniem
bradley - 2010-02-05, 22:05

To samo co powiedzial, kat wtrysku do sprawdzenia i ew. korekty
Swieczki do sprawdzenia czy grzeja (ulatwiaja rozruch, mniej rzuca po odpaleniu)
Na przeplywomierz polecam diode :D
Kupujesz diode 1N4148, sciagasz wtyczke z przeplywomierza i jesli masz przeplywke boscha to wpinasz diode w piny 4 i 5 (kierunek przewodzenia z 4 do 5 (4 ->5).
A jak masz pierburga to z 1 do 6 (1 -> 6).
Jedziesz, stwierdzasz, ze jest ekstra to przeplyowmierz do wymiany lub jeszcze pomoze mu samo czyszczenie.

FWD350 - 2010-02-07, 12:19

bradley, i wszystko w tym temacie.a co do przepływki i urbo to ligi dynamiczne rzeba zrobic
galka74 - 2010-02-10, 07:19

Witam ponownie
pytanko:)
czy możecie polecić jakiegoś mechanika w okolicach Kielc???
który by z chęcią podszedł do sprawdzenie co i jak??

dzięki z góry za podpowiedzi
pozdrawiam

galka74 - 2010-02-12, 09:00

Witam
w poniedziałek nareszcie wstawiam autko do mechaniora

jak tylko go odbiorę dam znać co mu było
pozdrawiam

galka74 - 2010-02-17, 10:16

Witam po naprawie
okazało się że:

do wymiany koło pasowe na wale (lekko ścięty klin)
regulacja pompy
przy okazji wymieniony rozrząd
i jest OK

stał całą noc na mrozie ( o 6 było -12) i zapalił bez najmniejszego problemu, bez rzucania nim na boki.

cała impreza kosztowała mnie 440 zł z czego rozrząd 240
pozdrawiam wszystkich

p.s jakie polecilibyście amortyzatory i spręzyny?? bo chce również zrobić zawieszenie

FWD350 - 2010-02-17, 16:06

to zalezy chesz normalne czy obnizac czy jak czy gwint??jak zwykłe to amory KYB(olejowe) ja takie mam i sobie chwale a sprezyny jak nie sa popekane nie ma sensu wymieniac
galka74 - 2010-02-18, 11:12

nie chce obnizac, wiec raczej normalne sprezyny
a czy takie amorki sa OK??

http://moto.allegro.pl/it...ento_vw_ol.html

czarnysauber - 2010-02-18, 13:52

bilstein ponoc dobre ale ja polecam KAYABA
http://moto.allegro.pl/it...doba_ibiza.html
a jeszcze jakbys znalazl w sklepie calkiem japonskie (czesto sa robione lub konczone w portugalii) to super
a sprezynki jak masz całe to nie ma sensu zmieniac ale tu masz dobre i tanie wielu ma na tył tej firmy i sobie chwala
http://moto.allegro.pl/it...biza_przod.html

WAFEL - 2010-02-18, 14:11

KAYABA polecam sa naprawde dobre mam u siebie z tylu zalozone od pol roku i spisuja sie dobrze
piechu43 - 2010-02-18, 14:39

Pany, robi się powoli OT :czytaj:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group