Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Brak napięcia w przewodzie "po kluczyku"

Majkel - 2010-02-08, 19:25
Temat postu: Brak napięcia w przewodzie "po kluczyku"
Cześć! Panowie mam problem dotyczący przewodu dochodzącego do kostki iso, który ma napięcie po włożeniu kluczyka do stacyjki. Jestem w trakcie zakładania audio w vento i wczoraj miałem napięcie na tym przewodzie, a dzisiaj przez przypadek sprawdzałem ostatni raz podłączenie kabelków do kostki iso i przez przypadek zrobiłem zwarcie, dotknąłem masę i przewód napięcia po włożeniu kluczyka do stacyjki. Wymieniłem bezpiecznik nr 22 od radia, napięcie na przewodzie z akumulatora jest ale na przewodzie po kluczyku nadal nie ma. Sprawdziłem pozostałe 21 bezpieczników tak na wszelki wypadek- są ok, wiec dlaczego nie mam napięcie na tym przewodzie?
vezet22 - 2010-02-08, 21:36

ten kabel to plus po przekręceniu w pozycje zapłon się pojawiał czy tylko jak kluczyk włożyłeś do stacyjki ??
pablomed - 2010-02-08, 22:20

Majkel, spaliłeś wkład stacyjki, styk podający plus po włożeniu kluczyka jest bardzo delikatny i często pali się nawet od normalnego używania radio. Nic nie poradzisz, wymiana wkładu ale szukaj dobrego markowo, Febi chyba sa dobre. Porady sa na forach (tak samo jak golf III oczywiście)
Majkel - 2010-02-09, 07:46

vezet22 na tym przewodzie jest napięcie juz po włożeniu kluczyka, nie trzeba go przekręcać.. pablomed chodzi Ci o kostkę stacyjki tak? Gdzie ona dokładnie się znajduje i co trzeba rozkręcić żeby do niej sie dostać?
piechu43 - 2010-02-09, 08:08

coś podobnego miałem w Polo Fox'ie mojej Matuli.

tak jak pablomed, pisze, po wymianie problemu nie było

Majkel - 2010-02-09, 08:27

piechu43 chodzi Ci o wkład czy kostkę?
vezet22 - 2010-02-09, 09:05

chodzi o kostkę
piechu43 - 2010-02-09, 09:11

tak tak, o kostkę, ale nie wiem gdzie dokładnie to jest, bo mi to robił kumpel, a ja nie widziałem bo dorabiałem w tym czasie gorzałkę :P
Kowal_80 - 2010-02-09, 12:01

ja ostatnio u siebie zmieniałem kosc. to zeby sie nie męczyc wyjąłem całą kolumne. zeby tego nie robic trzeba miec precyzje i cierpliwosc zegarmistza. poprostu wkręcik trzymajacy kosc w stacji jest skierowany "łepkiem" w strone komory silnika. i jeszcze pod beznadziejnym kontem. mi cała operacja zajęła ok 45 min. fakt,ze na mrozie,co pewnie przyspieszyło ;)
vezet22 - 2010-02-09, 12:37

Kowal_80 napisał/a:
to zeby sie nie męczyc wyjąłem całą kolumne

chłopie poco całą kolumne ;) wystarczy zdjąć kiere, przełączniki, sciągnąć tuleje ściągaczem i blokując sobie jak dorze pamiętam to kluczenm 27, ściągasz stacje i od dołu masz jedną śróbke na krzyżak ;)

Majkel - 2010-02-09, 15:43

Panowie na allegro poszukałem taka kostkę, dobra bedzie? http://allegro.pl/item917...odz_plakor.html
Kowal_80 - 2010-02-09, 16:16

vezet22, no pewnie masz racje. ale ja miałem "bułgarski" sciągacz i mi sie omykał. a ze juz miałem połowe rozebraną to wyjęcie kolumny wbrew pozorom dózo czasu nie zajęło. grunt,ze sie naprawiło
Majkel - 2010-02-09, 18:36

Panowie prosze o opinie, poszukałem taką kostkę, dobra bedzie? http://allegro.pl/item917...odz_plakor.html

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group