Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - pytanie do eksperta

pablo170 - 2010-02-16, 20:42
Temat postu: pytanie do eksperta
Problem z podpięciem elektryki gazu.
Sterownik gazu LAMBDA SYSTEM BINGO S.4 kme
wychodzą z niego kable tj.
-zółto zielony - TPS
-brązowo zielony - IMPULS RPM
-fioteowy i czarny - sonda lambda (to już mam podłączone)
i dwa szare ( czy białe ) na nich nic nie pisze


do cewki wchodzą takie kable POMARAŃCZOWY (gruby) , czarny z czerwonym paskiem ( cieńki ) i CZARNY (gruby)

Oraz mam urzadzenie do odcinki wtrysków LEGOTRON (tego lego nie jestem pewny bo uciorany napis, moze to być LEBO itp) jest to emulator wtrysku M4 (4cylindry tzw=0-3sek) do wiązki silnika jest już podłączony musze go połączyć z wiązką od gazu. Wychodzą z niego dwa kable NIEBIESKI i CZARNY

Silnik to amerykańske 2.0 ABA (o ile pamietam)

Potrzebuje to ładnie do kupy poskladać z góry dzięki

pablomed - 2010-02-16, 21:07

jednakże wymieniasz tylko jakąś tam cześć kabli od instalacji
Czy to nie wystarczy? http://www.google.pl/url?...oyhjoLC7fWcgFzw

pablo170 - 2010-02-16, 21:20

tak wiem bo tylko te mi zostały do podlącznia
Schemat przydatny. ale juz wypatrzyłem w nim błąd do lambdy idzie jeden kabel, a mają iść dwa.
Więc nadal potrzebuje dokładniejszych info

p.s. za schemacik leci plusik

pablomed - 2010-02-17, 07:11

No sorki ale widzisz nie rozumiesz trochę schematu. Masz tam przy lamdzie nożyczki. To oznacza że kabel sygnałowy lambdy trzeba przeciąć, następnie jego koniec bliższy lamdzie dolutować do fioletowego a drugi koniec do kabla szarego. Może zadawaj konkretne pytania gdzie masz jakąs wątpliwość. Problem widzę tylko jeden: trzeba zlokalizować właściwy kabel od TPS przy użyciu voltomierza. W domu mam schemat do ABA (znajdziesz na volkswagen.msk.ru) to popatrzę ale spojrzenie na schemat może nie wystaczyć, chodzi o kabel na ktorym bedzie wzrastac napięcie przy uchylaniu przepustnicy na włączonym zapłonie.
W kązym razie RPM podłączyć trzeba do zielonego kabelka przy cewce
TPS już napisałem
Dwa białe co piszesz to nie kapuję, jeden jest napewno od czujnika poziomu LPG w zbiorniku, a co do drugiego białego to nie wiem nie widze takiego na schemacie może sie upewnij co do tego koloru

pablo170 - 2010-02-17, 12:06

Lambde mam obrobiona to u mnie nie jest problem, bo mam to juz podłączone. TPS znajde bez problemu.
Co do cewki własnie pisałem, że u mnie do cewki idą POMARAŃCZOWY(gruby), czarny z czerwonym paskiem (cieńki) i CZARNY ( gruby ). niema tam żadnego zielonego.
zbiornik itp paści mam już podłączone. te dwa kable niby białe to by wychodziło, że są do emulatora wtrysku. Pozostaje kwestia cewki. Ale tu może pomoże stara wiązka.

pablomed - 2010-02-17, 19:14

widać w ameryce inne kolory kabli są, niemmniej środkowy powinien być sygnałowy, możesz mu wbić szpilkę i sprawdzić voltomirzem albo diodą czy są skoki napięcia. A w ogóle cewka wygląda tak jak w europejskich?

Patrzę na schemat ABA i do cewki sa na nim grube czarny i brązowy masowy ( nie pomarańczowy) oraz cienki sterujący właśnie czerwono czarny więc to ten będzie.
Może masowy to jakiś jasny brąż i dlatego oceniasz go jako pomarańczowy.

pablo170 - 2010-02-17, 21:36

może to jest brąz ale tak jasny że w pomarańczowy przechodzi, albo poprostu sztuczne światło powoduje złudzenie, że jest to pomarańczka :P
Co to sygnałowego rozpracowałem to i jest to środkowy kolor czarny z czerwonym paseczkiem. Cewka identyczna jak w europie. jutro bedzie pierwsza próba odpalenia swapa jak nie wybuchnie to napisze co i jak :D

Supra1991 - 2010-02-18, 20:50

No to powodzenia:D przygotuj gasnice jak by tylko wybuch pozar! trzymam kciuki :) :) Zagazowani z toba:D:D
pablo170 - 2010-02-18, 23:21

Dziś odbyła się pruba odpalenia. Ale tylko na pb :) pozytywnie. ale bez wody jeszcze w układzie. I tu moje pytanie odpaliłem i dodałem gazu do ok 2500 obr. i ku mojemu zdziwieniu włączył się gaz. Możliwe, że ze względu na brak wody czujniki źle odczytały temp.( np z temp powietrza ) i załączyły gaz ?? Bo tak by to wyglądało. bo wszystko poza tym sterownikiem wtrysków mam na 100% dobrze podłączone
Supra1991 - 2010-02-19, 00:01

Moze tak byc! Tez mam ten gaz sekfencyjny tej nowej generacji ze na 2500obr wlancza sie gaz i odpowiedniej temperaturze. wychodze z pracy po 10h auto stalo nie odpalane zapalam jade i po 200m wlancza sie gaz a jest niemozliwoscia ze silnik sie choc troche zagrzal wiec nie wiem jaka temperatura musi byc zeby gaz sie nie wlonczyl!

Wiec tobie mogl zczytac temperature powietrza i przesto sie zalaczyl gaz;) waznie ze zyjesz:D:D :diabełek: :diabełek:

pablo170 - 2010-02-19, 00:18

dziś kolejne testy, ale już z wodą. więc się zobaczy jak się będzie spisywał
pablomed - 2010-02-19, 00:25

pablo170, ale teraz trzeba interfejsu do tego i aktywować funkcję zależności przełączania od czujnika temperatury w reduktorze, raczej zbędna sprawa, praktycznie wystarczy od obrotów, albo ustawić na minimalną temperaturę jaką się da. Proponuję też ustawić na przełączanie przy opadających obrotach i ustawić nakładanie paliw wstępnia na jakieś pół sekundy, tak żeby szarpnięcia nie było przy przełączaniu.
pablo170 - 2010-02-19, 11:45

No fajnie wszystko mi wytłumaczyłeś :) ale trzeba mieć jeszcze do tego interfejs i odpowiednie oprogramowanie :P którego mi brak to już sobie klien niech sam załatwia u gazownika.
pablomed - 2010-02-20, 20:39

pablo170 napisał/a:
odpowiednie oprogramowanie
mam wrażenie że znajdziesz w necie bez kłopotu, podobnie jak interfejs na allegro.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group