Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - zacisk

Raziel500 - 2010-02-25, 23:05
Temat postu: zacisk
Witam
Mam taki problem że ciągle zaciera mi się na ręcznym prawy tylni zacisk co go rozruszam to po tygodniu znów beton. Czy ktoś kiedyś rozebrał takowy zacisk tak żeby szło ten ręczny już na dobre zrobić??? idzie wogóle??? :faja:

Przemek - 2010-02-25, 23:08

vezet cos kombinował. Opcja jest taka zaciski od mk4 aluminiowe i masz problem z głowy. Albo regeneracja zaciskow 200 zł sztuka z gwarancja na rok
Raziel500 - 2010-02-25, 23:12

ja tam dziekuje za te regeneracje :P od mk4 pasuje???
Przemek - 2010-02-25, 23:21

pasuja. W Jezierzycach regeneruje zaciski i Sław71 od niego brał i nie narzeka
Raziel500 - 2010-02-25, 23:29

a jeszcze tak z ciekawości czy idzie go rozebrać???
Przemek - 2010-02-25, 23:33

tak. wykreca sie tłoczek i potem slifu szlifu w srodku zeby nie miał zadziorów nowe gumki i powinno byc git
Raziel500 - 2010-02-25, 23:36

nie wtedy to sam tłoczek zrobie to już zrobiłem dawno, chodzi mi o tą wajchę od ręcznego bo dziś próbowałem to rozebrać ale nic z tego a nie chciałem posuć :P
pablomed - 2010-02-26, 18:37

Raziel500, sprawa raczej beznadziejna, ośka wajchy ręcznego koroduje i zaciera się w tulejce. Można rozebrać, wyczyścić, ale wtedy prawie na bank ośka zrobi się za cienka, nierówna i oring który tam jest nie utrzyma płynu będzie wyciek koło ośki.
Naprawa oczywiście możliwa, ale ta ośka jest z bardzo twardego metalu, chciałem ją przetoczyć i dorobić tulejkę, dałem podobno porządnemu tokarzowi rozebrany zacisk ale poległ, stwierdził że nóż się tego nie ima i potrzebna specjalna szlifierka. W tym momencie odpuściłem i kupiłem używkę za stówkę plus nowe gumki za 2 dychy.
A napewniejszy sposób to zaciski od mk4, wszystko pasuje tylko podobno przejściowka potrzebna żeby wężyki z płynem podłączyć

Co do rozbioerania, jak wykręcisz tłok to w środku jest taki gwint który w dnie trzyma pierścień srężysty (seger). Trudno go wyjąć bez specjalnych szczypiec, ale dwa zaostrzone śróbokręciki trochę klęcia i wyjdzie.

vezet22 - 2010-02-26, 18:38

Raziel500, wszystko da się rozebrać na części pierwsze ;) rozbierasz, czyścisz, zakładasz wszystkie nowe uszczelniacze, gumki i jest git ;)
Raziel500 napisał/a:
chodzi mi o tą wajchę od ręcznego

tam najbardziej trzyma i najczęściej się zaciera, a powodem tego jest uszkodzona gumka i korozja .

vezet22 - 2010-02-26, 18:42


tak wygląda zestaw naprawczy ;)

Raziel500 - 2010-02-26, 21:53

no dzieki chłopaki. :D kupię sobie drugi działający i wtedy rozebiorę swój i będe miał na zaś :P
Przemek - 2010-02-26, 21:56

no to tak ze 150 musisz szykowac na zacisk
Raziel500 - 2010-02-26, 21:58

no narazie auto ciagle potrzebuję może później jak będę miał zastępcze to to rezebiorę jak wiecej czasu będzie :faja:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group