Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - jak zimny to gaśnie na gazie:/

lukasz17 - 2010-03-02, 17:13
Temat postu: jak zimny to gaśnie na gazie:/
Witam mam taki malutki problem bo gdy zapalam zimny silnik i odrazu przerzucam na gaz to obroty sa ok tysiaca ale gdy rusze i ujade jakies 400M i wcisne sprzeglo to gasnie i nie trzyma obortow:/ musze ujechac ok 1Km zeby dalej obroty trzymal:/ na cieplym silniku obr ok800... silnik to 2.0 2E instalacja gazowa IIgen z silniczkiem krokowym...
piotrek/wawa - 2010-03-02, 20:57

po mojemu to normalna reakcja na gazie jezeli jest zimny silnik
lukasz17 - 2010-03-02, 21:08

piotrek/wawa napisał/a:
po mojemu to normalna reakcja na gazie jezeli jest zimny silnik

mnie to troche martwi bo mialem vento i byly mrozy -20 i odrazu je prezlaczalem i chodzilo czasmi przez jakis 1km lubilo pare razy przerwac ale jechalo i obroty zawsze trzymalo

ferdek_lublin - 2010-03-02, 22:17

Dokladnie to jest najgorsze co mozna zrobic, odrazu na zimnym przerzucac na gaz...
lukasz17 - 2010-03-02, 22:36

to czxyli rozgrzewac go na benzie i sie nie przejmowac??
Paweł J. - 2010-03-03, 09:33

Pewnie reduktor przymarza to jest taki efekt. Musisz trochę rozgrzac silnik...chodź delikatnie. jeśli reduktor nie jest należycie rozgrzany to także nie "przerabia" odpowiednio gazu. Oczywiście nie mówię o jakiejś długiej jeździe na benzynie...wszystko uzależnione od temperatury.
RafalKarwo - 2010-03-03, 19:49

dokładnie tak, przejedź trochę na benzie w zależności od temperatury i dopiero przełącz, u mnie czasami jest podobnie, ale to chyba na gazie tak jest, bo już kilka przypadków takich spotkałem
qbas190 - 2010-03-03, 20:02

sprawdz tez filtr powietrza ja mialem kiedys tez ze powcisnieciu sprzegla odrazu gasl silnik pomogla regulacja gazu z wymiana tego filterka kolo parownika i nowy filtr powietrza
pablomed - 2010-03-03, 21:09

lukasz17, w zasadzie rzecz jes prawie normalna, ale napiszę ci że jak masz już stary parownik to wymiana membran minimalizuje ten efekt, oraz dobra regulacja. Chodzi o to żebyś miał właściwe PWA aktuatora do odpowiedniej regulacji parownika. Gdybyś sobie zakupił testerek sondy lambda AFR choćby najtańszy http://www.allegro.pl/ite...ndy_lambda.html
to po jego podpięciu na zimnym zapalonym silniku na lpg odpinasz wtyczkę sondy (wtedy aktuator ustawia się PWA sam) i kręcąc w prawo i lewo śrubą na parowniku regulujesz go tak żeby mieszanka była optymalna czyli żółta dioda na testerze)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group