Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

SPRZEDAM - Elektryka Blow Off, Całe zestawy blow off,montaż

radobom - 2010-03-09, 16:18
Temat postu: Elektryka Blow Off, Całe zestawy blow off,montaż
Mam dostęp do elektyki potrzebnej do montażu blow off-a do aut z Turbo.

Elektryka jest zamknięta w szczelnej skrzynce.

Do tego mogę złożyć pełny zestaw do blow off
-około 200zł zawór upustowy
-około 100zł zawór n75
-elektryka 230zł.

Cena za montaż uzgadniana indywidualnie.

Arcaj - 2010-03-09, 20:44

Radek u kogo można posłuchać ten BOV jak to chodzi bo jestem zainteresowany od dawna tym tematem :)
miki9a - 2010-03-09, 21:04

a co to w ogóle jest bo jakoś o tym nie słyszałem :hmmm:
Arcaj - 2010-03-09, 21:11

http://www.youtube.com/watch?v=cHu_SU9rtjo
miki9a - 2010-03-09, 21:16

no ale co on daje oprócz tego dźwięku ??
Arcaj - 2010-03-09, 21:16

w dieslach nic :) Sam głoś psssssst :)
zeniTh - 2010-03-09, 21:35

Cytat:
W samochodach, których używa się na co dzień, zastosowanie BOV’a wydłuża życie turbosprężarki, podnosi efektywność silnika, pozwala lepiej wykorzystać jego potencjał. Dzięki zamianie DV na BOV, eliminujemy tzw. cichego zabójcę turbosprężarki. Należy pamiętać, że zawory DV znacznie szybciej ulegają zmęczeniu materiałowemu, niż ma to miejsce w przypadku BOV’ów. Po zastosowaniu zaworu upustowego, samochód żywiej reaguje na pedał gazu po zmianie biegu. DV zamykając układ, powoduje, że przez cały czas krąży w obiegu podgrzane powietrze, które za każdym razem jest dodatkowo podgrzewane poprzez turbinę. W samochodach wyposażonych w chłodnicę powietrza, część tej temperatury daje się zredukować, w skutek czego powietrze wpadające do kolektora ssącego, jest gęściejsze (bogatsze w tlen), niż to, które opuszcza turbinę. Ale mimo chłodnicy powietrza, praw fizyki nie da się zmienić, i raz podgrzane powietrze, za drugim razem staje się jeszcze cieplejsze. Dlatego po zastosowaniu BOV’a, gdy nadmiar powietrza, zamiast trafiać z powrotem przed turbinę zostaje wypuszczony do atmosfery, w układzie znajduje się chłodniejsze powietrze, a co za tym idzie, gęściejsze, bogatsze w tlen, które spala się efektywniej, czemu może służyć wzrost parametrów silnika.
Zastosowanie zaworów upustowych w samochodach przeznaczonych do sportu, umożliwia efektywniejsze wykorzystanie parametrów przy częstej pracy w maksymalnym punkcie obciążenia silnika. Samochody te są z reguły wyposażone w bardzo wysilone jednostki napędowe, z wysokowydajnymi turbosprężarkami, których zakres pracy przekracza 1,5 Bar, a sięga 2,5 Bar, a nawet 3 Bar. Przy takich silnikach, wyjątkowo ważną rzeczą, jest szczelność układu dolotowego, tak by nie było w nim spadku ciśnienia, i aby przez cały czas była do wykorzystania pełna moc silnika. Oczywiście przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa dla silnika i osprzętu przed przeładowaniem, czyli nadmiernym wzrostem ciśnienia w układzie dolotowym.
Pomimo, że efekt akustyczny, jaki wydaje zawór upustowy, jest efektem ubocznym jego pracy, to jest również jego najbardziej charakterystyczną rzeczą, który każdy jest w stanie rozpoznać, i dla każdego miłośnika samochodów, bardzo przyjemną.

Z przepustnicy do intercoolera przedostaje się sprężone powietrze,z intercoolera dostaje się pod silnym ciśnieniem do-Turbo,a z turbo do komory silnika,dzięki temu uzyskujemy większą moc naszego samochodu Zasada-dodając gazu w samochodach z turbo,nie ważne czy w "DiSlu" czy w "Benzynie" zasada jest ta sama-sprężone powietrze trafia do turbo i do komory spalania. Podczas jazdy dodajemy gazu np.-wyprzedzając inny samochód,po wyprzedzaniu zdejmujemy nogę z gazu,a więc zamykamy przepustnicę,a w kanale dolotowym pozostaje nam nadmiar gazów,zgromadzonych przez turbo- ,i tu zaczyna działać nasz Blow Off. Silnie skompresowane ciśnienie które jeszcze przez chwilę doładowywuje rozpędzone turbo-zaczyna podnośić tłoczek go góry,a z Blow Off wydostaje się upragniony syyk, i ginie nasza nieprzyjazna turbo dziura która skraca życie

radobom - 2010-03-09, 21:40

Arcaj napisał/a:
Radek u kogo można posłuchać ten BOV jak to chodzi bo jestem zainteresowany od dawna tym tematem :)


musze znaleźć kogoś z wrocka jutro powinienem to ogarnąć to dam znać

radobom - 2010-03-09, 21:56

Całość z montażem to koszt 600-700zł zależy od orurowania :D
sajmonmuwi - 2010-03-09, 22:31

nio a gdybym ja się skusił to ile by mnie kosztowało tylko licząc z turbo sprężarka
radobom - 2010-03-09, 22:43

dużo hajsu by wyszło bo do tego trzeba jeszcze cooler dołożyć który by chłodził powietrze do turbo no i samo turbo. Myślę że 1,5-2 tyś
pablo170 - 2010-03-09, 22:51

kurcze powiem szczerzem (może się myle) ale po co do blowa elektryka??
W punto gt zakładałem zawór na rure i po wszystkim syczał miodzio. Żadnej elektryki itp. W TD działa to inaczej czy jak ??

radobom - 2010-03-09, 23:28

Ja swojego sprzedaje wiec nie zakładam. Zakładaliśmy w octavi 1.9Tdi i elektryka musi być do sterowania blowem a steruje nim pedał gazu.
Bartek - 2010-03-10, 08:15

radobom napisał/a:
Myślę że 1,5-2 tyś


A ja myślę że co najmniej 3 razy tyle ;)

Arcaj - 2010-03-10, 09:48

To co zacytował zeniTh jest dotyczące benzyniaka. W dieslach nic to nie daje poza dźwiękiem. Nawet nie wydłuża żywotności turbiny.
pablo170 - 2010-03-10, 12:12

ale czy w TD czy w benzynce na T blowem nie steruje pewał gazu tylko Ciśnienie w obwodzie. A elektryke może podpinali pod wskaźnik doładowania itp duperele, ale na 100% nie pod zawór. Na całym allegro nie ma zaworow z wbudowaną elektroniką.
Zresztą dobry i miły dla ucha zawór to wydatek 600-800zł wtedy gwizd robi wrazenie. Tańsze syczą jak zawory ciśnienia w starach. tyle odemnie temat osobiscie przerabiałem na kilku zaworach.

Arcaj - 2010-03-10, 12:39

Mam nadzieje że Radek zmota taką osobę ja pooglądam posłucham i ocenie :P
pablo170 - 2010-03-10, 13:45

sorry za błąd

pewał czyli pedał

i bez skojażeń mi tu :P

Marcin_ko7 - 2010-03-10, 14:37

Arcaj, kolega ze Środy Ślaskiej ma Opla Combo 1,7 TD i ma blow offa.
moze go kiedys widziałes bo kupił go z wrocka http://www.youtube.com/wa...xA&feature=fvsr

sajmonmuwi - 2010-03-10, 18:57

radobom napisał/a:
dużo hajsu by wyszło bo do tego trzeba jeszcze cooler dołożyć który by chłodził powietrze do turbo no i samo turbo. Myślę że 1,5-2 tyś

czyli tak jezeli by było do 2 tys to bym sie skusił chodzi mi o to by z tego silniczka wyciągnąć 200 KM mozna i wiecej ale nie chce go obciążac zbytnio dało by sie tak? :hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm:

Arcaj - 2010-03-10, 19:00

Marcin_ko7 znam tego opelka widzę go dosyć często wpada pod Most milenijny do Degeneracji :P a tam każdy ma BOV-a. Jak go nie zastane pod mostem to wpadnę do DSR :P
bradley - 2010-03-10, 19:38

sajmonmuwi, startuj od 6tys zl
radobom - 2010-03-10, 22:03

No ja przerabiałem blowa w Octavi i żeby miało to ręce i nogi musiało być sterowanie do zaworu N75
pablo170 - 2010-03-10, 23:05

sajmonmuwi, do Abf turbo?? po co zmień mape i wałki i już masz 174KM Chodzą po allegro orginalne wałki do tego silnika jakie miały wychodzić pierwotnie. Ale vw zmniejszył moc ABF tylko dlatego, żeby z vr obciachu nie było. Więc lepiej kup wałeczki, zmień mapke i juz robisz vr i inne cuda.
sajmonmuwi - 2010-03-11, 20:04

pablo170 napisał/a:
sajmonmuwi, do Abf turbo?? po co zmień mape i wałki i już masz 174KM Chodzą po allegro orginalne wałki do tego silnika jakie miały wychodzić pierwotnie. Ale vw zmniejszył moc ABF tylko dlatego, żeby z vr obciachu nie było. Więc lepiej kup wałeczki, zmień mapke i juz robisz vr i inne cuda.


ciekawe to co mówisz z wałeczkami sobie poradzę ale mapka? może jestem mało domyślny albo nie słyszałem tego określenia wiec prosiłbym o objaśnienie bo zielony troszkę jestem w tych prawach :żaba:
a i dzięki za pomysł może mi to taniej wyjdzie i na lepsze :D :D :D

Arcaj - 2010-03-11, 20:09

Panowie nie chce was stopować i żebyście się na mnie obrażali, ale nie róbcie OT

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group