Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Głuche stuku z przodu auta

Picu87 - 2010-03-14, 23:02
Temat postu: Głuche stuku z przodu auta
Witam,

Kilka dni temu zacząłem słyszeć głuche stukanie z przodu auta, tak jakby coś waliło o podwozie. Nic mi tam nie lata, a głuche stuki słychać. Dzisiaj trochę pojeździłem i zauważyłem, że dzieje się tak przeważnie na 2 i 3 biegu i tylko jak trzymam pedał gazu, jak go puszcze stukanie od razu ustaje. Tak samo jak wcisnę sprzęgło. Może ktoś spotkał się z czymś podobnym u siebie? Przeszukałem trochę forum, ale nie znalazłem nic podobnego do moich objawów.

Pozdrawiam :)

FWD350 - 2010-03-15, 09:08

łozysko na sprzegle .jak masz wcisniete sprzegło to nie ma takiego stuku??a jak puscisz to jest chodzi mi o sprawdzenie tego na biegu jałowym
Picu87 - 2010-03-15, 10:49

Jak jadę na luzie to tego nie słychać. Tylko na biegu 2 i 3. A jak wcisnę sprzęgło to stukanie ustaje. Tak samo jak jade na biegu i puszczę gaz to też przestaje stukać.
FWD350 - 2010-03-15, 11:43

a te stuki to dochodza ze skrzyni czy z okolic koła??moze przeguby?
Picu87 - 2010-03-15, 12:11

Właśnie wróciłem od mechanika, auto zostało. Przejechał się nim i stwierdził, że to nie skrzynia, tylko może jakaś guma gdzieś się tam oberwała, albo odważnik. Jest coś takiego?Stukanie słychać jak by po prawej stronie, ale nie jestem w stanie konkretnie zlokalizować skąd dochodzi.
michal__861 - 2010-03-15, 19:22

witam. podobnie miałem przy zużytym przegubie wewn. przyspieszałem to stukało, zwalniałem na biegu to też jak jechałem ze stałą prędkością to była cisza. to samo na luzie czy przy wcisniętym sprzęgle.
i jeszcze jedno.... jaką funkcję w aucie pełni ten dziwny odważnik?? ktos wie??

Paweł J. - 2010-03-15, 20:06

michal__861 napisał/a:
jaką funkcję w aucie pełni ten dziwny odważnik?? ktos wie??

Z tego co słyszałem, półośki są wyważane tak jak koła i ten odważnik po to właśnie jest. Gdy półośka jest niewywożona może być bicie. Tyle kiedys na golf.pl wyczytałem.

FWD350 - 2010-03-15, 20:54

a mi sie wydaje ze to jest po to zejak urwie półos to zeby nie podłikło magla itp.
Picu87 - 2010-03-15, 23:21

Mechanik przejrzał auto i doszedł do wniosku, że do wymiany są: poduszka silnika przednia i prawa, łącznik elastyczny tłumika, oraz łożyska amortyzatorów z poduszkami (nazwy pisze z pamięci wiec mogą być trochę nieprecyzyjne). Co o tym myślicie, czy któraś z tych rzeczy może mieć wpływ na takie objawy jakie występują w moim aucie?
cinek82 - 2010-03-16, 08:53

Tak na chłopski rozum to może być wszystko to co Ci mechanik powiedział :hmmm: Tylko poduchy amora by było słychać podczas jazdy na nierównościach.
Złączka elastyczna tłumika też może stukać bo ja tak mam. Złączka do wymiany. I co za tym idzie na 2-ce i 3-ce jak przyspieszam to tez jest hałas, ale takie bardziej buczenie niż stukanie.

Picu87 - 2010-03-16, 08:59

Ja to czuje tak jak by ten tłumik walił o podwozie. A dlaczego dzieje się tak tylko gdy trzymam gaz? Co do tych łożysk amortyzatorów to powiedział tylko, że mają luzy i też nadają się do wymiany, ale główny problem wiąże się z łącznikiem elastycznym oraz poduszkami.
cinek82 - 2010-03-16, 09:13

Jak dodajesz gazu to silnik ma większe drgania. I jak plecionka (łącznik elastyczny) jest zniszczona to te wibracje przełażą na budę auta.
Picu87 - 2010-03-16, 09:16

A czym grozi jazda z takim uszkodzeniem? Bo auto bede mógł naprawić dopiero przed świętami :/
cinek82 - 2010-03-16, 09:43

Niczym nie grozi. Ewentualnie tym, że jak jest mocno styrana plecionka to może się całkiem urwać i będziesz miał autko słyszalne z kilometra. Ale ja już jeżdżę dłuższą chwilę z rozwaloną plecionką i jeszcze się nie urwała ;) Powinna Ci wytrzymać do przed świąt ;)
Picu87 - 2010-03-16, 10:35

No to fajnie wiedzieć, nie chciał bym, żeby nie "leczone" doprowadziło do czegoś poważniejszego. Jak tylko zacznę coś robić z autem i będą jakieś efekty to dam znać w temacie :) Dzięki wszystkim za odpowiedzi, pozdrawiam :)
cinek82 - 2010-03-16, 10:38

No koniecznie daj znać czy pomogła wymiana tych części, tak dla potomnych ;)
Paweł J. - 2010-03-16, 13:23

Co do walenia o podłogę to moze być takze uwalony wieszak wydechu. tez tak miałem. Po prostu jak się dało w kite to waliło z okolic drązka zmiany biegów. Strasznie to wyglądało, ale 2-3spawy i po sprawie.
Picu87 - 2010-03-16, 16:35

Paweł J. napewno zwrócę na to uwagę przy robocie, dzięki :)
michal__861 - 2010-03-16, 19:41

pewnie że może być to to co wypatrzył mechanik, ale co do poduszek silnike to waliłoby raczej przy ruszaniu i przygazówce. plecionka też ważna sprawa. co do wieszaka tłunika, to kiedyś mi w punto po wjechaniu w głęboką koleinę się wygieło i tak waliło że naprawdę się przestraszyłem( w głowie obliczałem koszty wymiani wachacza, półosi i kto wie czego jeszcze, wystarczyło podgiąć ów wieszak. a zużyte łożyska mcpersona czyba nie stukają w czasie normalnej jazdy, no chyba że jak przyspieszasz to przód unosi Ci sie do góry:)
michal__861 - 2010-03-16, 19:46

i chciałbym powrócic do pytania o odważnik. chodzi mi o ten cięzki prostopadłościan umieszczony za prawym przegubem wewnętrznym. po prostu nieziemsko mnie to ciekawi... może ktos jeżdził bez niego... czy to coś powodowało?? teza że jest to jakiegos typu ochraniacz może i ciekawa ale po co to w takim przypadku takie cięzkie
archeolog - 2010-03-17, 21:57

A ja mam wrażenie ze mechanior chce cie troche nacignac , sprawdz ten wygar w kanale Zlap i mocno potelep lapiac w polowie ukladu
Picu87 - 2010-03-18, 13:30

Wszystko dokładnie będę wiedział w poniedziałek. Umówiłem się u jeszcze jednego mechanika i w poniedziałek będziemy przy tym działać. A teraz jak już jadę nawet na luzie i trochę zachwieje autem to słychać głuche stuki z pod spodu auta, więc wydaje mi się, że z tym tłumikiem to jednak racja. Zobaczymy jeszcze jak wygląda sprawa z poduszkami.
archeolog - 2010-03-18, 13:49

To raczej nie mogą byc poduchy silnika chyba ze masz zerwane ... co sie raczej zdarza tylko przy jezdzie po chopach na KJS-e
Picu87 - 2010-03-18, 20:21

Mi też wydaje się, że bezpośrednio od poduch to bicie nie idzie, ale od tłumika już bardziej prawdopodobne, bo słychać to wyraźnie spod spodu auta już. No nie pozostaje mi nic innego jak tylko zrobić i zobaczyć jaki będzie efekt. A czy złączka elastyczna nie siada przy walniętych poduchach? Jak to jest?
archeolog - 2010-03-21, 17:19

Jakiś to wpływ ma oczywiście
Paweł J. - 2010-03-21, 17:22

Złączka elastyczna najczęściej się rozwarstwia ze starości i przejechanych kilometrów. ;)
archeolog - 2010-03-23, 11:36

lub rzeźbionego wydechu ... cieższe banki lub zle konty

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group