Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Lewarek zmiany biegów

pawel66600 - 2010-03-18, 18:48
Temat postu: Lewarek zmiany biegów
Siema, ni z tąd ni z owąd zaczął mi skrzypieć lewarek zmiany biegów. tzn jak mam na luzie i jest na środku to jak dam go maksymalnie w lewo to podczas przesówania coś skrzypi i jak wraca na środek to też skrzypi i tak jakby o coś tarło. Ale biegi wchodzą tak jak wchodziły czyli bardzo dobrze tylko ten dźwięk mnie wkurza co to jest? Czytałem jeden temat na temat tego problemu to kazali coś posmarować ale co to już niestety niewiem. :)
Paweł J. - 2010-03-18, 18:55

pawel66600 napisał/a:
Czytałem jeden temat na temat tego problemu to kazali coś posmarować ale co to już niestety niewiem. :)

Albo musisz przesmarowac mechanizm ten przy skrzyni...ten co wrzuca biegi....Niech ktos Ci wrzuca biegi a ty zajrzyj pod maske....wszystko co się rusza to przesmaruj.

Kolejna sprawa....ściągnij kondonek z dźwigni zmiany biegów i tam także przesmaruj stykające się ze sobą cześci.

pawel66600 - 2010-03-18, 19:02

A jak ten mieszek ściągnąć? Najpierw tunel od ręcznego a potem jakoś ten plastik z mieszkiem?
Arturek - 2010-03-18, 19:11

pawel66600 napisał/a:
A jak ten mieszek ściągnąć?




na dole (gdzie mieszek jest najszerszy) ciągniesz z każdej strony na boki, musi wyjść spod maskowania. Potem całośc do góry i widzisz wszystko:) jakbyś potrzebował zdjąć całkiem mieszek to odkręcasz gałkę i zdejmujesz

Zdjęcie chyba kogoś z forum, w kazdym razie wzięte z google.pl /grafika :)
peace!

Paweł J. - 2010-03-18, 19:14

pawel66600 napisał/a:
A jak ten mieszek ściągnąć? Najpierw tunel od ręcznego a potem jakoś ten plastik z mieszkiem?

Tzn nie wiem jaki masz ten mieszek gdyż to się rózni w zalezności od rocznika. ja mam stara deche i ten kondonek jest miękki i po prostu schodzi z tunelu i cały mechanizm jest na wieszchu....jak sie to ma z nowszą tapicerka-tego nie wiem.

Tak to jest u mnie:

pawel66600 - 2010-03-18, 19:37

Mam nową dechę. Ale mi się wydaje że to przy skrzyni ten mechanizm hałasuje i jutro jadę do wujka do warsztatu po części to przy okazji mi nasmarują wszystko.
Paweł J. - 2010-03-18, 19:44

Co do smarowania mechanizmu to wrzuc 5-ty bieg...w tedy taki bolec (w 1.8) wychodzi najbardziej i dzięki temu najlepiej "pochłania" smar.
pawel66600 - 2010-03-18, 19:55

Mówisz że przy skrzyni czy przy lewarku?
Paweł J. - 2010-03-18, 19:56

pawel66600 napisał/a:
Mówisz że przy skrzyni czy przy lewarku?

Przy skrzyni.

Chodź jeśli to skrzypi przy skrzyni to powinno przestawać po wjechaniu w kałuże....ja osobiście obstawiam jakieś łączenia przy lewarku.

pawel66600 - 2010-03-18, 20:04

Siedziałem w samochodzie i otworzyłem drzwi na zgaszonym silniku to było słychać coś przy silniku jak ruszałem lewarkiem, ale dla świętego spokoju wszystko posmaruje. A czym najlepiej posmarować ten mechanizm przy lewarku?
Paweł J. - 2010-03-18, 20:18

pawel66600 napisał/a:
to było słychać coś przy silniku jak ruszałem lewarkiem

A no to spoko...być moze się myle...skoro tak to sprawa wyjasnona. Zwróc uwage na zakończenie tego bolca który wychodzi bardziej lub mnie w zalezności od zmiany biegów. Końcówka ma plastikowe zakonczenie które chodzi w takich jakby sciankach...dobrze to miejsce nasmaruj. Mi kiedy ta guma się rozleciał i lewarek miał straszny luz ale sam ją dorobiłem i wszystko wróciło do normy i nawet ma mniejszy skok niż w serii ;)

pawel66600 napisał/a:
A czym najlepiej posmarować ten mechanizm przy lewarku?

Ja smarowałem zwykłym zielonym towotem....i robię to regularnie....tzn tak ze 2 razy do roku. :D

pawel66600 - 2010-03-18, 20:35

Luzu to ja nie mam skrzynia sztywniutka jak nówka. Jutro przesmaruje i napisze czy pomogło. :)
Paweł J. - 2010-03-18, 20:40

pawel66600 napisał/a:
Luzu to ja nie mam skrzynia sztywniutka jak nówka.

U mnie tez skrzynia była ok...po prostu lewarek latał jak chciał ;)

pawel66600 - 2010-03-19, 20:05

Popsikali mi tylko przy skrzyni i wszytko ucichlo i tak jak jakby biegi lżej wchodzą. :)
pawel66600 - 2010-05-06, 20:56

To znowu ja, znowu zaczęło skrzypieć ale już nie chce jechać na warsztat z taka błahostką i chce sam nasmarować. Czy WD-40 będzie dobre? Wogóle jak to nasmarować towotem? Proszę o jakieś fotki z instrukcją :) Z góry dzięki :) Chodzi mi oczywiście o ten mechanizm pod maską.
piechu43 - 2010-05-06, 20:58

Paweł J. napisał/a:
Ja smarowałem zwykłym zielonym towotem....i robię to regularnie....tzn tak ze 2 razy do roku.


WD 40 może się po czasie wysuszyć, ale po towocie nie ma bata :D

pawel66600 - 2010-05-06, 21:05

A możesz jakoś na fotce zaznaczyć co dokładnie posmarować?
piechu43 - 2010-05-06, 21:16

o ile się nie mylę, to jest to:

miki9a - 2010-05-06, 21:22

piechu43, to co zaznaczone na zdjęciu czerwona obwódka to służy do ustawiania pozycji lewarka jak biegi złe wchodzą. ja swój smaruje tym kapselkiem czarnym co widać na foto. tzn ściągam go i trochę oleju wlewam
piechu43 - 2010-05-06, 21:26

wiem wiem, takie zdjęcie tylko znalazłem :)
miki9a - 2010-05-06, 21:28

piechu43 napisał/a:
wiem wiem, takie zdjęcie tylko znalazłem :)


a to sorki nie wiedziałem :]

Paweł J. - 2010-05-06, 21:55

W 1.8 to się smaruje



oczywiście prosze nie zwracac uwagi na rozmiar tej gumy gdyż to nie jest seryjne ;)

jak widać jest to przy pierwszym wydechu, tuż za silnikiem.

pawel66600 - 2010-05-06, 22:02

Dzięki wszystkim, a pod maska też się coś smaruje? tzn przy skrzyni?
Paweł J. - 2010-05-06, 22:05

pawel66600 napisał/a:
a pod maska też się coś smaruje? tzn przy skrzyni?

To jest właśnie pod maską....przy skrzyni, na wysokości sprzęgła czyli łączenie silnika i skrzyni.

Ale skoro skrzypi to nie zaszkodzi przesmarować wszystkie ruchome elementy.

pawel66600 - 2010-05-06, 22:08

Towotem czy takim magicznym środkiem jak WD-40? :)
piechu43 - 2010-05-06, 22:12

towot to taki smar w postaci ciała stałego, kupowany najczęściej w puszce, lub tubie

WD40 jest w sprayu

Paweł J. - 2010-05-06, 22:13

Ja smaruję towotem....WD40 to odrdzewiacz i pomaga tylko doraźnie-tak jakbyś wodą pochlapał.
pawel66600 - 2010-05-06, 22:13

Wiem co to jest TOWOT :) Ale się zapytałem Paweł J. czym mam tą cześć posmarować.
pawel66600 - 2010-05-06, 22:14

No właśnie popsikali mi WD czy jakimś w sprayu i było dobrze z miesiąc a teraz znowu to wróciło.
Paweł J. - 2010-05-06, 22:16

Czyli to co Ci popsikali posmaruj teraz towotem i będzie git.
pawel66600 - 2010-05-06, 22:30

Takie następne pytanko, nie chce zakładać kolejnego tematu więc, jak jade i mam ok 4tyś rpm i chce zmienić bieg to wciskam sprzegło i takie ummmm jest ale biegi wchodzą dobrze to coś ze sprzęgłem jest nie tak?
Paweł J. - 2010-05-07, 08:15

Może po prostu silnik spada z obrotów.
pawel66600 - 2010-05-07, 09:38

Niewiem czy to jest dobra reakcja. Ojciec na 1.8 tylko że 90km i ponad 200tys przebiegu i mam ok 5tys obrotów wciskan przegło i żadnego dźwięku nie słyszę. Aha i jeszcze u mnie to tak jakby sprzęgło drzalo. Natomiast biegi wchodzą dobrze. A może coś z linka jest? Za bardzo się nie znam na silnikach bo jest to mój pierwszy samochód i się teraz o niego martwię. To co jeszcze nastawiacie? Pozdro.
bradley - 2010-05-07, 12:43

Na posotju jak wcisniesz sprzeglo tez wyje?
pawel66600 - 2010-05-07, 20:55

Nic nie wyje na postoju, a dzisiaj wchodze do samochodu i lewarkiem ruszam a tu cisza :) pojezdzilem troche i nadal cisza i sprzegło powyżej 4tys rpm nie buczało, no niewiem, jutro jade w trochę dłuższą trase to się zobaczy. A zaczęło skrzypieć jak zacząłem jeździć w descz.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group